Festarit - kesän ilo ja ihme.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 29 Kesä 2009 18:41

Koska ei ole varaa mennä maksuja vaativiin festareihin on kai tänäkin vuonna tyydyttävä "paikallisfestariin" Heinolassa Jyrää. Tänä vuonna siellä on Apulanta (ylläri), PMMP ja Scandinavian Music Group. Varsin hyvä tarjonta siis ilmaistapahtumalle. Toivottavasti säät ovat vielä hyvät silloin elokuun puolessavälissä.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja theia » Ke 01 Heinä 2009 16:12

Ruisrock iiiihan kohta! Wanajafesti parin viikon päästä! Ja sitten täysin puun takaa yllärinä ja hetken mielijohteesta Sonisphere! Ja Flow'ssakin yksi päivä!

:täpinä: :täpinä: :täpinä:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 01 Heinä 2009 16:14

Määki haluan Flowhun ja sonisphereen. Pntl.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja shaana » To 02 Heinä 2009 19:47

Mä lähden kohti Turkua näillä hetkillä. Ihan ku ois kusiaisia housuissa, oon aevan intona. :täpinä:
Tulkaa repimään tukasta jos tunnistatte mut, te Ruispellossa remuilijat! :superhymy:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 03 Heinä 2009 12:13

shaana kirjoitti:Tulkaa repimään tukasta jos tunnistatte mut, te Ruispellossa remuilijat! :superhymy:


Mä tuun ainakin repimään, ja theiaa kanssa, se on varma :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 03 Heinä 2009 15:22

Jorssi kirjoitti:Koska ei ole varaa mennä maksuja vaativiin festareihin on kai tänäkin vuonna tyydyttävä "paikallisfestariin" Heinolassa Jyrää. Tänä vuonna siellä on Apulanta (ylläri), PMMP ja Scandinavian Music Group. Varsin hyvä tarjonta siis ilmaistapahtumalle. Toivottavasti säät ovat vielä hyvät silloin elokuun puolessavälissä.

Mä mietin Heinolaa kans, kun huomasin suht väkevän ilmaistarjonnan. :D Tosin oon tulossa samana päivänä Tampereelta häistä, joten en tiiä, kestääkö kunto koukata kotimatkalla Heinolan kautta. Ja pääsekö Tampereelta Heinolaan miten helposti ylipäätään ja Heinolasta kotiin Helsinkiin. Julkisilla välineillä siis, kun omaa autoa ei ole eikä tule.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Heinä 2009 11:58

Ruisrock :epäilevä:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 06 Heinä 2009 14:53

Ruisrock :tilt:

Mulla oli kivaa. Kävin muutamankin keskustelun aina niin parjatuista järjestelyistä, eikä ne mun mielestä ole/olleet hanurista. Vanhuksesi sai kyllä leirintäalueella itsensä tuntea. :tilt: Sippuraa en nähnyt, puhelin taisi olla jo launtaina akultaan finito, niin ei päässyt sitäkään kautta kontaktoimaan. :tilt: Ihan kaikkia esiintyjiä, jotka olisin halunnut nähdä, ei ehtinyt näkemään, mutta pääasiallisesti kyllä. Sunnuntaina oli letkeä päivä, Soul captain band, Gogol Bordello ja Volbeat nyt ainakin liikuttivat tavalla jos toisella. :hullu: Sateet eivät haitanneet juurikaan, eikä kylmät yöt estäneet ainakaan öisiä pulikoimisreissuja. Niin, kivaa oli. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 06 Heinä 2009 20:41

Ruisrock :salaliitto:

Oliko siellä muka jotain tuttujakin? Lauantaina hemmetisti lössiä mutta yhtä ainutta
kaveria ei näkynyt. Ei shaanaa, ei theiaa, ei ketään. :(

Kaverit joutuivat olemaan kuivin suin koko päivän kun viinojen smuglaus ei onnistu-
nut eikä kaljatelttoihin päässyt hillittömästä jonotuksesta huolimatta. Mä en uskalta-
nut juoda koko päivän aikana kuin pari desiä vettä, jottei olisi tarvinnut jonottaa ko-
vin montaa kertaa vessoihin. Tilaa olisi ollut läänikaupalla, kumma ettei sinne oltu tä-
nä(kään) vuonna hankittu enempää vessoja :sori:

Ei mulla nyt pelkästään valituksen aihetta ole, CMX pelasti reissun ja Don Johnson Big
Band oli loistava livenä teltassa :D Egotrippikin toimi kaatosateesta huolimatta, mulla
oli jostain syystä koko sen keikan ajan meidän Suvi mielessä: "Suvi tykkäisi tästä var-
masti", ajattelin itsekseni :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 06 Heinä 2009 22:07

Voi ihana Sippura, kun ajattelet minua. :hymyhali:
Luultavasti olisin tykännyt. :tilt: Mistäpä en tykkäisi. :virne:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja kmaria » Ma 06 Heinä 2009 22:28

Sippura kirjoitti:Kaverit joutuivat olemaan kuivin suin koko päivän kun viinojen smuglaus ei onnistu-
nut eikä kaljatelttoihin päässyt hillittömästä jonotuksesta huolimatta. Mä en uskalta-
nut juoda koko päivän aikana kuin pari desiä vettä, jottei olisi tarvinnut jonottaa ko-
vin montaa kertaa vessoihin. Tilaa olisi ollut läänikaupalla, kumma ettei sinne oltu tä-
nä(kään) vuonna hankittu enempää vessoja :sori:


Jännä, miten mulla oli taas ihan päinvastaisia kokemuksia lauantain Ruisrockista. :tilt: Reppu tutkittiin yllättävän
pintapuolisesti, vaikka en kyllä edes yrittänyt salakuljettaa mitään sisään. Siideriäkin saatiin halutessamme tosi
nopeasti, ja vessaan en jonottanut kertaakaan viittä minuttia kauempaa. Olinkin positiivisesti yllättynyt homman
toimivuudesta.

Muutenkin oli mukava päivä, etenkin Maija Vilkkumaa ilahdutti, kun en ole pitkään aikaan nähnyt. CMX:n olisin
halunnut nähdä, mutta valinta meni nyt näin. Tehosekoittimelta odotin ehkä vähän enemmän, sillä
keikka jäi mun mielestä hieman laimeaksi.
kmaria
 
Viestit: 430
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:44

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 06 Heinä 2009 22:52

kmaria kirjoitti:Tehosekoittimelta odotin ehkä vähän enemmän, sillä keikka jäi mun mielestä hieman laimeaksi.


Mä oon samaa mieltä. Olisin odottanut että comeback-kiertueen keikalla olisi ollut
edes vähän tekemisen riemua ja hyvää meininkiä, mutta aika lailla totinen oli aina-
kin keikan alku. Tuli vähän sellainen fiilis, että rahan takia ja pakosta siellä oltiin :(
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 07 Heinä 2009 12:08

Ruisrock :huoh:
Olisin niin kovin tahtonu nähdä sen FNM:n uudestaan.
Sen sijaan jumitin Helsingissä, vaikka olisin ehkä jopa päässyt sieltä yöllä pois sillä festarijunalla. No meni mikä meni.

Eilen kävin Savonlinnassa pikapyrähdyksen ja Turandot :tipahdus:

Eipä tiennyt Freddie Mercury mitä vinkeitä se meissä synnyttää kun Bohemian Rhapsodyä kirjotti. Se oli kuumaa kamaa lapsuuden saunareissuilla. :virne:

Ja nyt sitten Nessun Dorma. :tipahdus:
Ja ylipäätään koko Turandot.

Ooppera. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 07 Heinä 2009 12:20

Palaan vielä Ruisaiheeseen vähän.

Tehis oli kyllä melko laimea, tulihan siellä hoilotettua, mutta kyllä se vimma uupui munstakin vähän. Toinen, valehtelematta jopa karmaiseva esitys oli Disturbed. :friikki: Karmeeta kuunneltavaa livenä. :friikki:

Ainiin! :superhymy:
Khy-yllä, lähden nyt sitten myös Ilosaareen ja sain vielä Siskoliskonkin houkuteltua mukaan! :superhymy: Kohta taas potemaan ikäkriisiä siis. :p
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja theia » Ti 07 Heinä 2009 12:57

Nojoo, nyt kun pahimmasta angstituksesta päästy, niin alkaa fiiliskin jo olemaan ihan jees.

Suurimmat ketutukset oli Ruisrockista riippumattomia - säät. Sääthän ei suosineet kovinkaan, aurinko paistoi lähinnä aamuisin (jotta teltassa nukkuminen olisi mahdotonta) ja ihan viimeiset minuutit festarialueella. Ja perjantaina ei ihan osattu mennä oikealle bussipysäkille, joten bussilla ei päästy takaisin alueelle. Peukalo pystyssä onneksi taksi pysähtyi, ja tapasin ehkä elämäni vittumaisimman taksikuskin.

Jonottaminen perjantaina leirintäalueelle (Ruissalo Camping) oli ihan semisti tuskaisaa - kolme ihmistä duunissa. Jonotusaika venähti älyttömän pitkäksi. Onneksi teltta tultiin meiltä jonosta hakemaan & pystyttämään :tilt:

Bussit tosin kulki ihan hyvin (ja meillä kävi helvetin hyvä säkä), päästiin aina istumaan ja nopeasti ne kulkikin vielä. Via Dolorosaakaan ei jouduttu kävelemään kertaakaan.

Bändejä nähtiin hirvittävän vähän, mutta niinhän mie nään aina.

Ens vuodellekin on taktiikka saada vuinat sisään (oli se sitten Ruisrokki tai muu vastaava alkoholiton). :tilt:

Nyt se alkaa kuulostaa jo ihan hyvältä festiltä :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja friikkis » Ti 07 Heinä 2009 16:32

Ruisrock meni taas vähän vanhemman kaavan mukaan. Taisin missata yli puolet bändeistä, joita piti nähdä (Pintandwefall harmittaa eniten), ja muistikuvat näkemistäni keikoista on vähän hämäriä. :epäilevä: Smuglaus onnistui siis erittäin hyvin, ja menomatkalla kiinnosti enemmän kavereiden näkeminen ja siiderin maistelu kuin kävely kohti rokkia.

The Soundsin keikka oli kiva, tuli ainakin jorattua. Täytyy vain toivoa, että tulisivat ennemmin vielä klubikeikallekin suomeen, olisin ehdottomasti katsomassa.

Niin ja vessajonot. Miten ne oli nyt niin pitkiä? Ei ole tullut muistaakseni koskaan ennen jonotettua rukiissa noin pitkiä aikoja vessoihin, kuin nyt.

Ruisrokin saldo: Kadonneet aurinkolasit, mutaiset vaatteet, mutaiset kengät ja flunssa. No, oli ainakin hauskaa. Kuulemma.
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Marilla » Ke 08 Heinä 2009 18:04

Ensimmäinen Ruisrock takana. Jäi vähän laimeaksi mun kohdalla. Olin ehkä liian väsynyt valmiiksi, ettei meno omalla kohdalla lähtenyt lentoon missään vaiheessa. Liian paljon tuli missattua kaikkea kivaa. Mutta näinpä kuitenkin Mewin melkein eturivistä :D .

Ennen rockia kauhistelin kuulua pitkää kävelymatkaa, pitkiä jonoja kaikkialle ja ryysistä. Mutta ne jäi multa kokematta. Vessoihin ei tarvinnu jonottaa, kävelymatka oli oikeastaan kivaa ja ruokakojuillekaan ei ollut jonoa. Tämä kaikki siis lauantaina.

Ruissi jää mun ainoaksi tämän kesän festariksi, ens vuotta odotellessa
"Dom små små orden är svåra ord
Och de hårda orden är enkla ord"
Marilla
 
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 03 Joulu 2008 00:25
Paikkakunta: Pohjoinen

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 10 Heinä 2009 09:54

Itse tuli käytyä tuossa kesän alussa Where The Action Is -festarilla Tukholmassa. Aivan mukava kokemus, mitä nyt säät eivät juuri suosineet. Ruotsalainen festariyleisö näytti olevan ihan yhtä pöhnässä kuin suomalainenkin, mutta käytöstavat olivat paljon paremmat.

Ensi viikolla onkin sitten Ilosaaren vuoro, tällä kertaa mitään erityistä suosikkipändiä ei listoilla ole, mutta esimerkiksi Killing Joke on aivan mukava nähä. Loppukesän festarit ovatkin sitten täällä Oulussa, Qstockin tarjonta on aika huono, mutta pitäähän sitä kannatuksen vuoksi yhtenä päivänä käydä. Toinen paikallinen festari on Jalometalli, ite en monesta metallipändistä perusta, mutta kun on mahdollisuus nähdä samoilla festareilla sekä Death Angel että Voivod, niin pakkohan se on mennä.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja damn » La 18 Heinä 2009 12:37

Minä lähden Ankkarockiin :jami: .
Yhdeksi päiväksi menen vain, mutta lauantaina onkin kaikki mitä haluan nähdä, eli Turbonegro, New York Dolls, Tehosekoitin, Egotrippi ja Scandinavian Music Group. Ankkarockiin lähtö tuli ihan yllätyksenä, olin jo varautunut siihen, että tämän kesän festarit on jo nähty. Tosin kiroan hieman omaa selkärangattomuuttani, olin nimittäin vannonut ja vakuuttanut, että siskoni kanssa en enää ikinä minnekään festareille lähde, kun se menee aina itkuksi ja huutamiseksi. Joku kerta vielä meillä menee välit kokonaan poikki jollain festarireissulla, Provinssissa se oli jo lähellä. Nyt odotan vähän kauhulla mitä tästäkin tulee :hullu: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Dnd » La 18 Heinä 2009 23:05

Käytiin "Iskelmäniityillä" Kiuruvedellä.
Pääesiintyjänä oli Eput, joka heitti todella hyvän keikan.
Porukkaa oli ihan pirusti.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 23 Heinä 2009 14:03

Pitäisi ehkä Ankkarockia varten hankkia kotiinpaluumatkaa varten jonkinlainen suojakännipullo, kun ne kotimatkat ovat niin rasittavia. :p Alkaisi itse humaltua siinä vaiheessa, kun muut tekevät laskuhumalaa töyssyiselle kentälle.

Kun tuo paikallisjunamatkustus meinaa olla työpäivien päätteksikin rasittavaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja skray » To 23 Heinä 2009 14:57

Son nyt sitte lähtö Kokkolarockiin ensi perjantaina ehkä edessä. Pitäisi ensinnäkin ajaa sinne täältä, olla selvin päin, ajaa kotikotiin yöksi ja aamulla sitten taas tänne, että kerkee iltapäiväksi töihin. Kaikki tämä vain DJBB:n takia.
Oli niin mahtava keikka heillä Provinssissa, että vois mennä uudestaankin katsomaan keikkaa.

35e on kyllä aika paljo lipusta, kun on vaan 1 sellanen bändi, jonka oikeasti haluaa nähdä. :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Sippura » To 23 Heinä 2009 15:15

skray kirjoitti:Pitäisi ensinnäkin ajaa sinne täältä, olla selvin päin, ajaa kotikotiin yöksi ja aamulla sitten taas tänne, että kerkee iltapäiväksi töihin. Kaikki tämä vain DJBB:n takia.
Oli niin mahtava keikka heillä Provinssissa, että vois mennä uudestaankin katsomaan keikkaa.

35e on kyllä aika paljo lipusta, kun on vaan 1 sellanen bändi, jonka oikeasti haluaa nähdä. :raps:


En erityisemmin ko. bändistä tykkää, mutta oli kyllä niin loistava keikka Ruisrockissa että
oksat pois :D Jos joskus päädyn sellaiselle festarille uudestaan jossa DJBB esiintyy, niin me-
nen kyllä ehdottomasti uudestaan.

Eikä toi 35 euroa nyt niin paha ole, ite maksoin 65 euroa Ruiksen 1 päivän lipusta yhden ai-
noan bändin takia :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 24 Heinä 2009 14:34

damn kirjoitti:Minä lähden Ankkarockiin :jami: .
Yhdeksi päiväksi menen vain, mutta lauantaina onkin kaikki mitä haluan nähdä, eli Turbonegro, New York Dolls, Tehosekoitin, Egotrippi ja Scandinavian Music Group.

Itse tuumasin tänään aamulla hesaria selaillessani vähän että pitäisi itsekin lähteä tuonne päiväksi, sunnuntaiksi tosin. Tuota aikataulua kun katselee niin sehän menis aika nappiin, hyvässä suorassa soittamassa ne mitkä kiinnostaisi: Kun ajoittaisi puoli neljäksi paikalle saapumisensa, niin siinä aloittelisi Turisas, eikä Kotiteollisuutta tarvitsisi kärvistellä paljoakaan (säkällä ei yhtään! :virnu: ). PMMP ja Amon Amarth peräkkäin, sitten joku neverhear Fucked Up, ennen Volbeatia ja Testamenttia. Ja sitten Testamentin vedon jälkeen vaan nopeesti karkuun ennenkuin Sonata alkaa aloittaa. :virne:

45 euroa... ei niin paha hinta noinkin monesta kiinnostavasta aktista. :raps:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Festarit - kesän ilo ja ihme.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 26 Heinä 2009 00:15

Eppu Normaali ja PMMP ovat turhan lähekkäin toisiaan, mikä vähän sotkee sunnuntaita. Eppuja voi katsella alkua, mutta sitten täytyy lähteä varaamaan omaa mestaa PMMP:n keikalta. Muuten sunnuntaissa on itselle aika vieraita bändejä, mutta Volbeat täytynee tsekata, kun edellisessä Ankassa joka toisesta suusta kuului: "Volbeat oli pirun hyvä."
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa