Matkustaminen

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Galileo » La 13 Kesä 2009 12:00

Ensi kuussa turkulaisten Tallinnaan.

Halpalentoyhtiöllä en ole ennen matkustanut, mutta moisista olen lukenut jännittäviä tarinoita. Innolla odotan joutuuko matkustajat työntämään koneen käyntiin.

Kuva

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 13 Kesä 2009 21:36

Onnea matkaan sitten vaan! :peukku:


:huoh:
No niin, nyt on kotiuduttu sitten (jo joku aika sitten, kun en ole saanut nopeammin aikaiseksi tätä). En ole ihan varma kuuluisiko tämä mieluummin tänne vaiko Vituixmän-ketjun puolelle, mutta menköön näin, kun kerran matkustamisesta on puhe ja täällä olen aiheesta puhunut.
Eli sinnehän päädyttiiin lähinnä sairastelemaan. :kops:
Ainoa kokonainen päivä siellä jolloin vointi oli normaali, oli torstai. Yksi päivä.
Ei vaan ole mahdollista. Vuonna 2005 oltiin kolme viikkoa setää katsomassa Indonesiassa, eikä minkäänlaista ongelmaa, ei edes ripulinpoikasta missään vaiheessa. Ja nyt tämä. Ei ole reilua.

Keskiviikkona perille, ja kaverini asunnolle. Silloin ei kyenny lyhyiden yönunien ja lennon aiheuttaman tuuban takia tekemään mitään, kunhan ottamaan lungisti ja syömään lähimestasta tilattua take-out-kiinalaista. Ekan yön olin kaverini luona.

Torstai meni kaupungilla kierrellessä. The Village - Chinatown - Little Italy -akselilla liikuttiin toisen Suomesta tulleen kaverini kanssa. Levy- ja muita kauppoja haisteltiin ja käytiin Lombardi'silla syömässä absoluuttisen loistavaa pizzaa. Illalla mentiin vielä kivenheiton päähän lähibaariin "parille". Sieltähän päästiin puoli neljän maissa pois... :virnu: Metrolla vielä hostellille, missä vietin seuraavat kaksi yötä, ja nukkumaan.

Kuva
Klishee, mutta pitäähän sitä Times Squarella käydä ällistelemässä. Harmi vaan kun ei sattunut kameraa mukaan kun tuosta kulki pimeään aikaan ohi.

So far so good. Perjantaina se sananlaskun paska sitten osui tuulettimeen, ja kovaa. Ekana lähdin erittäin tyhmästi hortoilemaan sateeseen college-paidalla ja sateenvarjolla varustautuneena etsimään sopivaa aamiaispaikkaa parikymmentä streettiä downtownin suuntaan. Olisi pitänyt jäädä heti siihen ekaan mäkkäriin, subwayhin, tai jopa hakea vaan jotain purtavaa siitä hostellin vieressä olevan talon kulmalla olleesta grocery-kioskista. Mut kun ei niin ei... Jotain voileipää nakertelin puoliväliin saakka ja hörppäsin kahvin, ja laahustin takaisin pötköttämään hostellille. Sitten vähän ajan päästä aloin oksentamaan. jokusen tunnin makailin sängyllä jaksamatta edes laittaa litimärkiä rytkyjäni paremmin kuivumaan. Sitten jossain välissä hain siitä lähikioskista purtavaa, jotain mehujuomaa ja myslipatukantynkää, jotka heitin naamaani. ja just perjantaina oli tarkoitus mennä kavereiden kanssa keskikaupungille ulos syömään ja baareilemaan. Olo oli vähän parempi joten lähdin jostain ihmeen oikusta metrolla downtowniin päin. Virheliike. Se ei-niin-tasainen kyyti ei todellakaan tehnyt mahalle hyvää, ja 23rd streetin asemalla pois jäädessäni tulivat ne mehut ja keksit ylös sillä sekunnilla kun syöksyin asemalaiturille roska-astiaa tähyillen. Onneksi housut ja kengät säästyivät.
Olin kuulemma harvinaisen omalaatuisen limetinvärinen kun pääsin siihen kahvilaan missä piti tavata. Eihän siinä kunnossa mihinkään voi lähteä, todettiin. Saattoivat metrossa jonkin matkaa ylöspäin ja nappasivat sitten mulle taksin että pääsin takaisin hostellille potemaan. Tuli siitäkin matkamuisto mitä vaalitaan: Laatattu 77th:n ja 3rd Avenuen kulmassa kaatosateessa roskikseen kun kaveri koittaa sohia taksia kohdalle. Joku heppu käveli kuulemma ohi ja kovin empaattisesti totesi "oh, I'm so sorry". Itse en huomannut siinä tilassa yhtään mitään. :virnu:

Lauantaina vaihtui olo flunsssaisen tunkkaiseksi yleiseksi pahaksi oloksi. Ei oikein jaksanut mitään, kiinteän ruuan syöminen ei huvittanut, oikein mikään ei itse asiassa huvittanut. Kuitenkin jaksoin käydä tsekkaamassa ne parit levykaupat loppuun. Loppupäivä matalaa profiilia.

Kuva
Panin merkille miten useammassakin levykaupassa oli kissa. Lystejä otuksia.

Sunnuntaina olo oli lauantaita huonompi, ei jaksanut niin mitään. Oli tarkoitus mennä Queensiin katsomaan kaverini yhtä kaveria, ja olla siellä loput yöt, mutta eihän siitä mitään tullut, etenkin kun asui syrjemmässä, metropysäkiltäkin olisi ollut jonkun 15 blockin kävely. Jäin siis kaverini kämpille sitten potemaan. Raahauduin siitä sitten vaan lähikulman kaupalle hakemaan jotain purtavaa että hengissä pysyin.

Maanantaina olo oli vielä melkoisen kurja, mutta jo hiukan parempaan päin. Ensimmäisen kerran moneen päivään teki mieli syödä, kun heitin napaani lähikaupasta ostetun nuudelikupin. Jaksoin kuitenkin lähteä kavereitten mukaan yhteen raflaan syömään ja baariin parille. Tosin raflan guinness ja baarin rommikola jäi muutamaa hörppyä lukuunottamatta koskematta. Ei vaan voinut juoda kuin vettä. Kaikki muu tuntui kuvottavan. Kiinteän syöminenkin oli työn takana. Osittain oli pelko että se alkais taas vatsa elämöidä (vaikkei useaan päivään ollut kiertänytkään), ja toisaalta taas ei vaan yhtään huvittanut syöminen, vaikka pakkohan sitä jotain on syödä ettei kuihdu kasaan.

Tiistaina olikin sitten lähtö, ja just näppärästi olokin oli taas aamulla herätessä lähes täysin normaali... Onneksi ehti siinä vielä muutaman tunnin kierroksen tehdä kaupungilla, katsellen ympäriinsä, ostellen tuliaisroinat ja muut, ennen kuin nappasi taksin JFK:lle.
Näin päin lento meni paljon paremmin. Tiesi tulomatkasta viisastuneena ostaa kentältä kuulkokeadapterin koneen viihdesysteemiä varten, nyt sieti kuunnella musiiikkiakin. (Ne koneen kuulokkeet on niin armotonta jätettä, ehdottomasti hirveimmät kikkareet mitä koskaan olen tavannut! Voisi jopa palautetta laittaa Finnairille, niin luokattomat napit ne on...) Leffoja en käynyt katsomaan, kun koitin saada vähän unta palloon. Tällä kertaa se onnistuikin, kiitos vierustoverin puutteen. Käsinojaa vaan ylös ja sikiöasentoon poikittain penkille huovan alle. Ei maailman mukavin nukkumisasento, mutta peittoaa istuimen naurettavan pienen takakenon miten vain.

Kuva
Kirjaston ohi kulkiessa oli pakko ikuistaa ne leijonat siinä edessä.


Että semmoinen matka. Sen ajan mitä ei ollut kipeenä, oli erittäin siistiä. Harmi vaan että kävi näin huono tuuri. Ei ollut suunnitelmissa mennä sinne saakka sairastamaan. Ensi kerralla sitten pidemmäksi aikaa, niin ehtii vaikka yhden kunnon influenssankin sairastaa alta pois jos tarvis.
Pakko sanoa että olen pettynyt. Ei sen noin pitänyt mennä. Jäi näkemättä Central Park (no, näkihän sitä hostellille mennessä vilauksen sivulta, jos sitä nyt lasketaan...), Intrepid Museum, vapaudenpatsas, Ground Zero, koko hemmetin hela hoito. :(

No eipä se Nykki ainakaan sieltä mihinkään katoa. Uutta yritystä sitten joskus toisen kerran.

Tuosta vielä yksi kuva loppuun. En ehtinyt seikkailemaan siellä Led Zeppelin -talon kulmilla, joten piti tyytyä Seaman/Cummingsin kulmaan. :pahasetä:
Kuva
Ja siihen ne tuon sortin lomakokemukset rajoittuivatkin... :virnu:
Viimeksi muokannut Emeritus päivämäärä La 13 Kesä 2009 23:28, muokattu yhteensä 1 kerran
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 13 Kesä 2009 21:44

Emeritus kirjoitti:Panin merkille miten useammassakin levykaupassa oli kissa. Lystejä otuksia.

Joo kato katit on kivempia kun rotat. Ruokapaikoissakin ois varmaan jos vaan sais olla.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Fantsu » La 13 Kesä 2009 23:19

Olipa Emerituksella huono mäihä... :paijaus:
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 14 Kesä 2009 22:23

Emeritus. :paijaus: Harmi, että sinulla kävi noin huono tuuri reissussa. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 20 Kesä 2009 22:59

Tuota kuvan leijonaa näyttäisi vähän harmittavan, kun pulut istuu sen naamalla :)

Harmi tosiaan, että noin kävi. Olisihan se joskus hienoa lähteä ihan Jenkkeihin asti, mutta en tiedä, miten rahat/uskallus tulevat riittämään.

Toisaalta pitäisi se Venäjäkin katsoa ehkä ensin, kun on tullut jo vähän kieltäkin opiskeltua. Jos siihen suuntaan lähden, niin unohdan Pietarin ja vedän kerralla Moskovaan asti :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 29 Kesä 2009 22:18

Jeps, tuon leijonan päällä oli useampi pulu. Sen toisen päällä ei ollut lintuja ja kun kävin ottamaan siitä kuvaa edestä, niin eikö sillä sekunnilla senkin pään päälle lehahtanut pulu. Ajattelin että olkoon nyt siinä kun kuvaan kerran tahtoi ängetä. :D

Juu, tosi kurja säkä kävi. Ja mutsi kuulemma oli lippuja ostaessani sanonut että osta vaan menolippu ja sitten tulet takaisin kun on tarpeeksi siellä huuhaillut ja kaupunkia kolunnut. Ostin sitten sen menopaluun kuitenkin... :gaah: Monet kerrat olen kironnut tuota kipeilyäni. Siinä sattui se parin-kolmen vuoden välein tuleva kunnon sairastelu sitten huonoon väliin. :virnu:
Vähän ikävä sitä kaupunkia jäi vaikka niin vähän aikaa siellä vietti. Nyt syyhyttäis jo päästä toisen kerran sinne vähän pidemmälle reissulle. :)
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 29 Kesä 2009 22:44

Emeritus kirjoitti:Juu, tosi kurja säkä kävi. Ja mutsi kuulemma oli lippuja ostaessani sanonut että osta vaan menolippu ja sitten tulet takaisin kun on tarpeeksi siellä huuhaillut ja kaupunkia kolunnut.


Muuten hyvä idea, mutta ainakin silloin, kun minä reilu vuosi sitten US & A:ssa kävin, piti olla paluupäivä tiedossa. Se piti siihen koneessa jaettavaan läpyskään täyttää ja muistaakseni myös Amerikan setä sitä kovasti kyseli ja syynäili.
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 30 Kesä 2009 13:43

Totta tosiaan, maahan tullessa kysyivät matkan tarkoituksesta ja pituudesta.
Noita juttuja tuli ennen matkaa katseltua, mutten nyt tähän hätään muista miten tuo tarkalleen meni. Ainakin sen muistan että rahaa piti olla sen verran että pystyi töitä tekemättä majoittumaan ja itsensä elättämään matkan ajan. Sitä taas en että pitikö paluulippu olla ostettuna vai riittikö että oli vaan tarpeeksi rahaa sitä varten.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 13 Heinä 2009 20:41

Puola koettu. Gdansk ja viereinen Sopot olivat mukavia. Hintataso halpa. Käymisen arvoinen paikka. Wizzairkin oli ihan pätevä firma. Uusi, siisti airbus alla ees'taas. Turun kakkosterminaali oli kyllä aika hirveä. Vanha varasto. Sai sieltä sentään olutta.

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Tr*ina » To 23 Heinä 2009 18:49

Pascal Lemoix kirjoitti:
Toisaalta pitäisi se Venäjäkin katsoa ehkä ensin, kun on tullut jo vähän kieltäkin opiskeltua. Jos siihen suuntaan lähden, niin unohdan Pietarin ja vedän kerralla Moskovaan asti :D


Ei kun Siperiaan!

Pietarista pääsee yöjunalla kahdessa päivässä Uralin toiselle puolen. Se on jo Aasia se, maantieteellisesti. Samalla pääsee tutustumaan venäläiseen sielunelämään ruohonjuuritasolla: junaelämä on venäläisyyttä parhaimmillaan. Missään maailmassa ei ole samanlaista junamatkustamisen kulttuuria kuin Venäjällä.

Niin ja siperialaiset ovat rennompia kuin läntiset venäläiset.

Kaikista maailman suurkaupungeista Moskova on inhokkini. Pietari parempi, Siperia parhain.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 26 Heinä 2009 13:49

Että "Armoa ei, Siperiaan!" :D Täytyy katsella, miten kehittyy.

Joka tapauksessa Göteborg ehtii ensin. Sinne suunnataan kaverin kanssa tässä syksyllä, kun kesätyöt hellittävät.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja dena » Su 26 Heinä 2009 22:35

Mua on kiehtonu jo vähän aikaan toi junareissu Venäjän halki. Joskus se pitää kyl toteuttaa :D
Piece my häpiness Squirrels.
Avatar
dena
 
Viestit: 198
Liittynyt: Su 19 Huhti 2009 12:52

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 27 Heinä 2009 08:32

Pascal Lemoix kirjoitti:Joka tapauksessa Göteborg ehtii ensin. Sinne suunnataan kaverin kanssa tässä syksyllä, kun kesätyöt hellittävät.


Oijoi, Göteborg! :sydän:

Kerran olen kaupungissa käynyt ja sinne jäi osa sydämestä ihan helposti. Toki kyseisellä
reissulla kaikki osui muutenkin nappiin joten kaupunkiin oli helppo rakastua, sen reissun
jälkeen olen höyrypäisenä hehkuttanut kaupunkia kaikille jotka vaan jaksavat kuunnella :hullu:

Hauskaa reissua sitten kun on sen aika! :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 28 Heinä 2009 19:22

Saat sitten valistaa mua, että mitä muuta kannattaa katsastaa kuin Gamla Ullevi. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 28 Heinä 2009 21:13

Taannoisen oman reissun pääkohde oli Nya Ullevi, eikä sen lisäksi (valitettavasti) kovinkaan
paljon ennätetty muita nähtävyyksiä katsella. Kävelimme kuitenkin pitkät pätkät kaupungin
keskustassa, joka oli aivan uskomattoman kaunis, tunnelmaltaan rento ja [lisää ylistyssana
tähän]. Kannattaa kuitenkin huomioida, että tähän mun hehkutukseen saattaa jonkin verran
vaikuttaa samalla reissulla eturivistä koettu Robbien keikka, joten ehkä ihan puolueeton en
tässä asiassa ole :p Mulla on vähän vaaleanpunaiset lasit silmillä Göteborgin suhteen.

Mutta, näkemisen arvoisia museoita Götiksestä kuitenkin tuntuu löytyvän vaikka millä mitalla
(kaupungin museo, luonnonhistoriallinen, Göteborgin taidemuseo muiden muassa) jos on niis-
tä kiinnostunut, ja ohi ajaessamme Lisebergin huvipuisto vuoristoratoineen näytti käymisen
arvoiselta. Noin niinkuin muutamia kohteita mainitakseni, tietty kaikilla on ihan omat ajatuk-
sensa käymisen arvoisista kohteista :tilt:

Ja täältä näyttäisi löytyvän paljon vinkkejä kaupungin kokemiseen :D
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 31 Heinä 2009 11:15

Olin ajatellut matkustaa kerrankin lomallani (joka alkaa muuten tänään :pomppuhymy:).

Matkakohteeni on Iso-Britannia ja siellä Lontoo. Lentoja löytyy helposti, mutta osaisiko joku matkustamisen asiantuntija neuvoa missä asua?
Ei tarvitse olla Lontoon sydämessä, mutta mielellään kuitenkin kaupungin alueella ja oma suihku ja vessa olisivat luksusta ;)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 02 Elo 2009 15:11

Mr. Smith kirjoitti:Olin ajatellut matkustaa kerrankin lomallani (joka alkaa muuten tänään :pomppuhymy:).

Matkakohteeni on Iso-Britannia ja siellä Lontoo. Lentoja löytyy helposti, mutta osaisiko joku matkustamisen asiantuntija neuvoa missä asua?
Ei tarvitse olla Lontoon sydämessä, mutta mielellään kuitenkin kaupungin alueella ja oma suihku ja vessa olisivat luksusta ;)


Itselläni on suunnitteilla viikonloppureissu Lontooseen tässä talven aikana. Kun pitäisi kunnon teatteriin päästä. :tilt: Joten seuraan myös mielenkiinnolla vinkkejä yöpymisen suhteen. :D
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 03 Elo 2009 18:08

Lontoo! :sydän:
Matkustamisinto on mulla tällä hetkellä aika vähissä, mutta Lontooseen voisin kyllä suunnistaa vielä joskus.
Ihana kaupunki.

Valitettavasti en yhtään muista, mikä mun hotellin nimi viimeksi oli, mutta se oli kyllä ihan hyvä - vaikkakaan ei mikään ihan halvimmasta päästä. Varmaan auttoikin Smittiä tosi paljon. :p
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 04 Elo 2009 00:36

Mr. Smith kirjoitti:Matkakohteeni on Iso-Britannia ja siellä Lontoo. Lentoja löytyy helposti, mutta osaisiko joku matkustamisen asiantuntija neuvoa missä asua?

En ole asiantuntija, enkä osaa suositella mitään tiettyä paikkaakaan, mutta me ollaan useille reissuillemme löydetty hyvä majoitus venere.comista. Siellä voi helposti tutkia hintoja ja kävijöiden arvosteluja (amerikkalaisia harmittaa aina se, jos ei ole hissiä, vaikka kerroksia olisi maksimissaan kolme...).
Lontoosta suosittelen majoittumisalueeksi Kings Crossin ympäristöä, koska King's Crossin tuubiasemalta on helppo ponnistaa metrolla kaikkialle. Itse asuin aikanaan ihan aseman vieressä Argyle Squaren reunalla. Ko. aukion reunat ovat muuten pullollaan edullisia B&B-paikkoja, tosin oman vessan ja suihkun kanssa voi useissa paikoissa tehdä tiukkaa.
Jos lennät Heathrowlle ja suunnittelet matkaavasi sieltä kaupunkiin metrolla, suosittelen majoittumista Piccadilly linen pysäkkien lähelle (mm. King's Cross), niin ei tarvitse matkalaukun kanssa vaihdella junia.
King's Crossilla on myös maailman paras pikaruokala Chop Chop Rice'n'Noodle :sydän: . Viime käynnillä huomasin seudun myös siistiytyneen sitten omista asumisajoistani. Että jos huumeita haluaa, joutuu ehkä menemään johonkin muualle. :p
Avatar
irvikissa
 
Viestit: 169
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:02

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ti 04 Elo 2009 13:59

Itse oon kerran Lontoossa käydessä majoittunu Piccadilly Backpackersissa,
siis ihan Piccadilly Circusin vieressä. Vähän oli vilakka kun helmikuun lopussa
oltiin ja ikkunat on vaan yksinkertaisia ja suihkuissa oli tuuletusikkunat auki...
Olivat siis yhteiskäytössä, hostelli kun on. "Aamiaiselle" ei siellä kannata mennä,
ellei tykkää pelkästä paahtoleivästä ja hillosta ja maailman pahimmasta kahvista,
istumaankaan ei oikein päässy. Mutta se oli ainakin ihan keskustassa, ja metroon
pääsi ihan vierestä.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 04 Elo 2009 14:23

Mulla on jollain kierolla tavalla ikävä tuota backpacker-elämää. Ehkä se johtuu siitä, etten elänyt sitä kuitenkaan viime vuonna kuin semmosen reilun nelisen viikkoa. On sekin enemmän kuin yleensä. Backpackereissä on jotenkin ihana tunnelma, niin kuin olisi koko maailma auki ja ihan mihin tahansa saa mennä ja mitä tahansa tehdä. Jotenkin mulla on vaan semmonen kutina, etten suostuis enää oikein hotellissa asumaan kun on backpackeriä kerran kokeillut. :)
Toisaalta tiedostan myös sen, että liian pitkään kun noissa asuu, sitä kummasti kyynistyy ja haluaa sittenkin vain pehmeän sängyn ja oman suihkun ja vessan.

Mutta nyt tuntuu tältä. :tilt:
Haluan reissuun. :hullu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 04 Elo 2009 22:16

irvikissa kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Matkakohteeni on Iso-Britannia ja siellä Lontoo. Lentoja löytyy helposti, mutta osaisiko joku matkustamisen asiantuntija neuvoa missä asua?

Lontoosta suosittelen majoittumisalueeksi Kings Crossin ympäristöä, koska King's Crossin tuubiasemalta on helppo ponnistaa metrolla kaikkialle. Itse asuin aikanaan ihan aseman vieressä Argyle Squaren reunalla. Ko. aukion reunat ovat muuten pullollaan edullisia B&B-paikkoja, tosin oman vessan ja suihkun kanssa voi useissa paikoissa tehdä tiukkaa.


Princes(s?) Squarelle, toisella puolen keskustaa, on samantyylisiä paikkoja. Bayswater on lähin metroasema. Itse olen King's Crossissa kanssa majoittunut. Sain netistä aivan törkeät alennukset Travelodge-nimisen ketjun huippuhotelliin. Lontoossa on aika paljon nuhjuisia paikkoja, jotka eivät millään mittarilla täytä pohjoismaalaisia standardeja. Kannattaa pitää tämä mielessä, kun varailee majapaikkaa.

Mutta miksi Lontoo?

Se on ruma kaupunki.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 06 Elo 2009 19:30

Nyt on Göteborgin matka varattuna. Syyskuun puolessa välissä lähdetään menemään. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Dnd » To 06 Elo 2009 21:33

Muista Pascal varoa sitten taskuvarkaita. Varsinkin jos kohdalle sattuu maksullisia naisia, jotka pyrkivät tulemaan liian liki. (Opasti eräs paikallinen baarissa.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron