Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 25 Elo 2009 22:15

"Annoin pikkusormen,
se vei koko käden..."

:kailotus:

Vastuutehtävät nimittäin. Menin yhteen juttuun sanomaan että juu, voin kai mie hoitaa jos ei kukaan muu kerta ehi. Sitten olikin luovaa soveltamista käyttäen niputettu samaan nippuun iso kasa juttuja, jotka ei mitenkään liity toisiinsa, ja jotka mie olen nyt sitte kuulemma luvannu hoitaa kaikki. :epäilevä: Ei kai siinä, hoidan tuon suman kotio ja näytän arsetta tuutor-toiminnalle, opiskelijayhdistykselle ja siinä sivussa koko koululle varmaan. Mie en jaksa, muutenki raskas vuosi tulossa, niin sitte joku älypää äitiyslomalainen päättää kaataa kaiken yhen varomattoman niskaan... :gaah:

Että ihan mielettömästi intoa ja motivaatiota kaikkea kouluun liittyvää kohtaan tällä suunnalla. :p
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 25 Elo 2009 22:44

Kolmessa viikossa kolme vapaapäivää. Ensi maanantaina voin sanoa, että neljässä viikossa neljä vapaapäivää. Onkohan tämä enää edes laillista? :pepsodent:

Eikä siinä kaikki, että porukkaa on liian vähän, mutta että suurin osa niistä on ihan toistaitoisia. Anteeksi vain, mutta joka ikinen meillä auttanut tuuraajakin on sanonut, ettei ole niin epäpäteviä ihmisiä tavannut vielä missään. Onhan sitä 20 vuodessa vaikea oppia jotain, jos ei mitään tee... Onhan se kiva, että mä olen yksin vastuussa iltapäivään asti, enkä pääse syömään ennen kuin seuraava farmaseutti tulee. Sen sijaan ne muut, joiden ei niin tarvitse mitään tehdä "ku ei ennenkään", voi pitää ruokatauot ihan normaalisti, kun itse aloitan työt yhdeksältä ja pääsen syömään hyvällä lykyllä jo kahden jälkeen. Ja kun juoksen soittamassa puhelut, ottamassa vastaan puhelinreseptit, antamassa lääkeneuvontaa, tarkastamassa joka ikisen reseptin, joka apteekista toimitetaan ja auttamassa tietokoneen kanssa, kun ei voi edes sen sadannen toiston jälkeen osata, niin kehdataan vielä valittaa, etten laittanut jotain pakkauksia takaisin paikoilleen siinä välissä. :friikki: Tänään oli kyllä sydänkohtaus lähellä, verenpaineet huiteli varmaan katossa ja teki mieli rähähtää oikein kunnolla. Pomokin on täysin toistaitoinen, edellinen sijainen totesi jo päivän jälkeen, että jollain tasolla vajaa. Ja oli vielä ihan oikeassa :virne: Lisäksi isompi pomo on pitänyt sille jotain suojatyöpaikkaa, vaikka valitettu on ja urakalla. Nyt onneksi se on muuttumassa, kun isompi pomo vaihtui. Ja enää vähän yli neljä viikkoa ja sitten heilutan tälle firmalle hyvästit! :gali:

Phuh...
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Avatar
Outolintu
 
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 20:05

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 26 Elo 2009 01:18

Outo: Ehota uudelle pomolle lähtiessä, että niitä muutamia ihmisiä vois kouluttaa vähän tehtäviensä tasalle. Se säästää tulevaisuudessa seuraajalta/jilta valtavasti työtä. Eihän tuollaisista työntekijöistä ole mitään hyötyä, kun kuitenkin jonkun muun on oltava niitä kokoajan vahtimassa.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 27 Elo 2009 20:16

Eilen käytiin heslingissä. Vähän toisenlainen työpäivä kun työmatkaa piisaa ja vähän toisenlainen työmaa kun normit tehtaat. Piti heti kärkeen allekirjottaa salassapitosopimukset ja kaikki.

Nyt pitäs opetella vähän uutta. Virittelin sorvista testipenkin ja pitäs keskiviikkoon mennessä opetella linjaamaan kardaanikäyttöjä. Saas nähä kui mein käy.

Nyt liikutaan mahdollisen tarkkuuden äärirajoilla. Uutta pitää opetella ja haastetta kyl piisaa.

Huomattiin eilen, että teräs on ihan naurettavan velttoa :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja urakka » Pe 28 Elo 2009 18:56

Oon tämän viikon yrittäny järjestää yhtä juttua ihan apinan raivolla, soitellu ja lähetelly sähköpostia sinne sun tänne, valvonu yöllä ja stressannu ku mitään ei oo määräaikaan mennessä tapahtunu huolimatta kovasta yrityksestä. Samaan aikaan on tietysti ollu paljon muutakin tehtävää, niinku lukuvuoden alussa tuppaa olemaan. Oon siis ollu sanalla sanoen hermoromahduksen partaalla.

Pari tuntia sitte yks ihminen soitti ja ilmotti että on järjestäny kaiken. Ihan kaiken, ja jo joskus ajat sitte, sanomatta mulle mitään. :epäilevä: Ei siinä, hyvä että asia on järjestyksessä, mutta miksi se ei voinu sanoa että se järjestää asian joka on jo vielä aiemmin sovittu mun tehtäväksi, ja josta oon vaahdonnu oikealle ja vasemmalle koko viikon?! :gaah:

Koulu on hätinä päässy alkamaan, ja meikän hermot on jo nyt aivan riekaleina, loppuvuotta odotellessa. :epäilevä:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 28 Elo 2009 19:00

Jaa koulu alkais ei-ens-vaan-sitä-seuraavalla viikolla. Töihin on samalla viikolla "koepäivä", mutta toivoisin ehkä saavani jotain muuta duunia. Työharjottelupaikkaa en saanut, koska se meni jostain käsittämättömästä syystä sille ainoalle hakijalle, joka ei edes ollut paikkaan liittyvää alaa opiskellut.

Koulu ei huvita, työt ei huvita, mikään ei oikeen huvita, mutta minkäs teet. Lomat on varmaan lomailtu tältä erää.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 28 Elo 2009 20:16

Työ-TJ 1! :D Ei edes tajua, miten vähän se noin pohjimmiltaan on. Jos tässä tauti lyö kunnolla päälle, niin voi mennä vielä tuokin sairauslomaksi.

Se olisi sellainen "Jätä hyvä kuva itsestäsi" -päivä, kun monihan suunnittelee vastaavat päivät sairaslomiksi jo viikkoja etukäteen. :tp:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » La 29 Elo 2009 08:18

Hmm, voisin vähän minäkin päivitellä työkuulumisiani, kun olen niitä täällä niin moneen kertaan nillittänyt. :aukku:

Hommat sujuu, olen ollut ihmeen hyvällä tuulella jo parisen kuukautta putkeen, enkä siis kiukunnut juuri lainkaan töissä. Henkilökohtaisista syistä siellä välillä hiertää erään ihmisen suhteen, mutta kyllä noin yleisesti ottaen viihdyn paremmin kuin aikoihin. Toisaalta tuo saattaa johtua siitä, että koko kesän toinen kollegoista, kumpikin vuorollaan, on ollut lomalla, eli ei ole tarvinnut kestää kuin yhden ihmisen töppäilyjä ja nillitystä kerrallaan. :jaaha: Ensi viikolla se muuttuu sitten, katotaan muuttuuko mielialakin sen siliän tien. :virne: No, ens viikko ja sitten lähden itse tuhlaamaan ylitöistä kertyneitä vapaitani viikoksi, ja neljä viikkoa lomaakin on vielä taskussa jos rupeaa ahdistamaan niin soronoo ja lomille lomps. :tilt: Ihmettelen suuresti, mihin kolme meitä tarvitaan kun on näin hiljaista, katellaan tuleeko jollekulle marraskuussa monoa.

Hee, entisen työnantajan, siis sen ison pahan joka liikkeenluovutuksen myötä myi meidät pois, henkilöstörahaston osuus maksetaan tulevan kuun lopulla. Mukava muutaman euron ylimääräinen rahasumma tulossa, ihan kivaa. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Elo 2009 19:44

Laskin juuri, että olen elokuun aikana tehnyt 150,57 tuntia töitä! :superhymy:

Ei se muuten naurattais, mutta kun palkka tulee olemaan ihan huima edellisiin palkkoihini verrattuna. Minusta tulee rikas! :superhymy:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Syys 2009 00:14

Mun osalta työt loppuivat. Ainakin kesätyöt. Olen ollut yllättävän iloinen siitä. Odotin enemmän haikeutta, mutta sitä ei ole näkynyt ainakaan kovin suurina annoksina.

Pystyin sitten tekemään viimeisen päivän ja kiva oli lopettaa työntekoon eikä saikkuun.

Nyt sitten ihan ulalla, että mites se arki nyt rakennetaan. :o:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 01 Syys 2009 08:06

Terveisiä kahlejengistä taas. Loma on lusittu, oli hauskaa niin kauan kuin sitä kesti, blogissa on ulkomaan reissun tarkempaa vivisektiota, ja nyt ollaan taas töissä.

Jos luulin että loman aikana ovat hommat helpottuneet, niin paluu arkeen olikin sitä tyrmäävämpi: 613 puhelua (ei siis minulle, mutta yhteensä meille).

Kuulin eilen että meitinkin schysteemi on suunniteltu aikoinaan siten, että puheluita tulee KUUKAUDESSA 3 000. Haluaako joku matematiikka-taitoinen laskea paljonko tuo tekee perjantaihin mennessä tällä projektiolla? Viime kuussa tuli kuulemma 7 000 puhelua.

Suurimpana syypäänä (edelleen) uudet ohjelmat, joista ei saa sanoa että ne eivät toimi, koska NEHÄN TOIMIVAT KOSKA TEILLE SANOTAAN NIIN!

Uutuutena on tullut JA KYLLÄ PITÄISI IT-TUENKIN SYVENTÄÄ OSAAMISTAAN, ETTÄ EIVÄT SYYTÄ OHJELMIA JOTKA TOIMIVAT, VAIKKA ITSE EIVÄT VAAN OSAA!

Kaiken huipennuksena luin Tietoviikon jutun IT-alan palkoista. Missä ihmeessä puhelinapinat saavat tuollaista palkkaa? Ei ainakaan meillä...

Noh, pikkaisen lohdutti saman informaatiolähteen juttu siitä, että Helpdesk ja IT-tuki ovat vuoden 2009 toiseksi kuumin it-ammatti eli kohta me kaikki olemme pikku puhelinapinoita.

Johan helpotti. Ja sitten takaisin hommiin :)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 01 Syys 2009 08:12

Mä räjäytän pääni viikon loppuun mennessä.
Semmoset työfiilikset.
Ei huvita mennä töihin. Mieluummin menisin seiskan spåran alle.

:huoh:

Työnhaku alkoi eilen. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 01 Syys 2009 19:04

Työsaralla kuuluu vihdoin hyvää, tuskatonta ja helppoa :tipahdus: Otin toimistolta työläppärin
mukaan kotiin ja sovin pomon kanssa, että teen töitä kotoa käsin voinnin mukaan. Vii-
me viikkoina en ole oikein sopinut kasvavan vatsani kanssa työtuolin ja -pöydän väliin
(aiheuttaa supistuksia), joten tämä ratkaisu on kaikinpuolin hyvä: saan tehtyä töitä paljon pa-
remmin mitä toimistolla jossa ei ole lepomahdollisuutta ja vointikin on huomattavasti
parempi mitä toimistolla kärvistellessä :D

SIjainen aloittaa parin viikon päästä joten vetovastuu näistä hommista siirtyy hänelle
eikä mun tartte potea huonoa omaatuntoa enää :hullu:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 03 Syys 2009 12:19

Tarinoita puhelintuesta (osui kaverin kohdalle):
- It-tuki, X puhelimessa.
- MUN SÄHKÖPOSTI EI AUKEA!!
- Minkälaisen virheilmoituksen se antaa?
-...KRISTUS PERKELE!!!! :lyö luurin korvaan:

Olenko muistanut mainita että ei koskaan pidä ryhtyä puhelintuki-hommiin? Siis tarpeeksi monta kertaa? :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 03 Syys 2009 12:40

MIelenkiintoinen virheviesti tuo "Kristus Perkele". :virne:

Anteeksi nauraminen, Smitti. Kuulostaa hassulta noin kerrottuna, mutta ei ole varmaankaan kovin hauskaa, jos joutuu useinkin tuollaisiin puheluihin vastaamaan.

- - -

Mun työrintamalle kuuluu hyvää. Laman vaikutus ei edelleenkään näy missään eli töitä on. Lisäksi olen aivan järjettömän iloinen siitä, että saan tehdä töitä kotona. Tämä sopii niin täydellisesti mulle - pääsen toteuttamaan erakkoluonnettani täysillä. Jos ei olisi siippaa (ja koiraa jonka kanssa on käytävä koko ajan ihmisten ilmoilla kävelyllä), musta tulisi varmaan nopeasti aika... erikoinen. :pahis:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 03 Syys 2009 13:03

Lumikki75 kirjoitti:MIelenkiintoinen virheviesti tuo "Kristus Perkele". :virne:

Anteeksi nauraminen, Smitti. Kuulostaa hassulta noin kerrottuna, mutta ei ole varmaankaan kovin hauskaa, jos joutuu useinkin tuollaisiin puheluihin vastaamaan.

Äh, enemmän tulee "hmph! :norsu: Teiltä EI KOSKAAN saa MITÄÄN apua! Minä kirjoitan keskustelupalstalle ja kysyn siellä!" ja sieltä apua saa vielä vähemmän :keijo:

Jos joku ei ole huomannut, minulla on menossa vahva "EVVK"-kausi.
Kuten sanoin pari viestiä sitten, schysteemi on suunniteltu ottamaan vastaan 3 000 puhelua KUUKAUDESSA.
Tällä hetkellä (1. viikko menossa) puheluita on tullut rapiat tuhat :peukut:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 03 Syys 2009 15:06

Höh, ristus perkele olisi meikäläisellä päivän piristys :virne:

Joskus taistelin yhden asiakkaan kanssa meidän asiakassovelluksesta, asiakas oli kiven kovaa sitä mieltä, että vika on meidän päässä, mä yritin nätisti sanoa, että asiakkaan päässä. Ehdottelin siinä, että jos käytäisiin vaikka asetukset vielä uudestaan läpi, "*ttu mä mikään idiootti ole, kyllä ne on oikein". Asiakas haki lopulta jonkun veljenkumminkaiman siihen koneellensa, kun kyllä Kake osaa ja tietää nää jutut. Meni hetki vääntäessä, sitten kuului "Kaken" ääni taustalta: "Sun selaimessa on tää yks asetus väärin (mistä olin kysynyt ensimmäisenä koko puhelun aikana...). No niin, nyt toimii." Asiakas: "Voi *ttu" ja luuri korvaan :virne:


Oikeasti on äärimmäisen hankalaa olla it-tukihenkilönä(kin) kaupallisella koulutuksella. Asiaa ei myöskään auta se, että asiakkaat tietää tietokoneista ja ohjelmista pääsääntöisesti vielä vähemmän...
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 03 Syys 2009 15:54

Aurora B. kirjoitti:Oikeasti on äärimmäisen hankalaa olla it-tukihenkilönä(kin) kaupallisella koulutuksella. Asiaa ei myöskään auta se, että asiakkaat tietää tietokoneista ja ohjelmista pääsääntöisesti vielä vähemmän...


Oma pilipalinomi koulutukseni on ainakin riittänyt perusteiksi, ja elämä on koulinut loput :virne: Tuo "asiakkaat tietää tietokoneista ja ohjelmista pääsääntöisesti vielä vähemmän" ei ole isoin ongelma täällä, vaan se, että päävirma(=meidän asiakkaamme) on päättänyt...no oikeasti en tiedä mitä lienevät ajatelleet...perustaa eri järjestelmille eri tuki-porukat.

Eli ryhmä A hoitaa A:n, ryhmä B hoitaa B:n jne.

Ongelma tulee siinä, että
1) ryhmä A ei haluakaan hoitaa A:ta, vaan sanoo että se kuuluu meille, ja me taas emme saa koskea siihen tikullakaan, koska päävirma ei ole ostanut meidän palvelujamme
2) mitä jos ohjelma onkin AA? Ryhmä A ei hoida, koska se ei ole A, ja meiltä taas palvelua ei ole ostettu, koska siinä on A, eli jonkun mielestä se kuuluu ryhmä A:lle.
3) Ohjeistus on selitetty niin epäselvästi, että kukaan ei tiedä kuka hoitaa mitä -> syytetään meitä, it-tuen vika kuitenkin :keijo:

Siinä sitten ollaan onnellisesti :friikki:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Deni » To 03 Syys 2009 16:43

Mä olen taas ravintolapäällikkö. Eka viikko neljästä on ainakin alkanut ihan hyvin, mutta eiköhän tämä tästä vielä kosahda. :virne: Oon jotenkin iloisesti yllättynyt siitä, miten paljon mä loppujen lopuksi osaan ja muistan, ja kuinka montaa lankaa pystyn kerralla pitelemään käsissä. Oon saanut pienempiä hommiakin delegoitua työkavereille, ja vaikka ne oikean ravintolapäällikön aikana lahnailee minkä ehtii, ne on jopa tehneet niille tarjotut hommat kun mä olen pyytänyt. No okei, tiistaina tulin melkein itku kurkussa kotiin, mutta se ei niinkään johtunut ylimääräisestä esimiestyöstä vaan siitä että oli aivan hullun kiireinen päivä ja mä jouduin venymään enemmän kuin mun mielestä olisi kohtuullista. (Palvelin 20 asiakasta tunnissa, yksin. Ei ollut mukavaa.)

Toisaalta, nyt mulla on sentään ollut vuosi aikaa harjoitella kaikkea mitä nyt täytyy tehdä, viime vuonna hoisin saman tuurauksen ilman minkäänlaista kokemusta ja opettelin hommia sitä mukaa kun niitä piti tehdä. Ainut, mikä pelottaa on ison sairaslomasuman pamahtaminen päälle, mutta jos se tulee niin se tulee, turha kai sitäkään on etukäteen murehtia.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » To 03 Syys 2009 19:00

Mr. Smith kirjoitti:
Jos joku ei ole huomannut, minulla on menossa vahva "EVVK"-kausi.
Kuten sanoin pari viestiä sitten, schysteemi on suunniteltu ottamaan vastaan 3 000 puhelua KUUKAUDESSA.
Tällä hetkellä (1. viikko menossa) puheluita on tullut rapiat tuhat :peukut:

Heh, meillä kaatui eilen koko puhelinjärjestelmä. Pariin tuntiin ei tarvinnu vastata yhteenkään puheluun. :pepsodent:

Työv*tutus on taas korkeimmillaan. Muutenkin alkaa olla vähän paikanvaihdospainetta ja itseasiassa opiskeluhalut ovat kasvaneet. Tahtoisin yliopistoon, mutta en oikein keksi mitä lukemaan. Bioteknologia olisi kuulostanut mielenkiintoselta, mutta ei niille maistereille kuulemma duuneja ole. Enkä tosiaan viitti enää toista täysin turhaa "ammattia" itelleni opiskella.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 04 Syys 2009 11:18

Myydäänkö missään motivaatiota?

Ostetaan halvalla tai sitten hinnalla millä hyvänsä. Vai että vuosi tätä? En tahdo!
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 04 Syys 2009 11:25

Maija kirjoitti:Myydäänkö missään motivaatiota?

Ostetaan halvalla tai sitten hinnalla millä hyvänsä. Vai että vuosi tätä? En tahdo!

:paijaus:

Tiedän tunteen vähän liiankin hyvin. Älä ota paineita siitä. (Joo, helpommin sanottu kuin tehty, tiedän.) Koita vaikka hakea opiskelupaikkakunnalta (tai kotipaikkakunnalta) töitä, niin ei tarvi opintotukikuukausia tuhlata. Voin nimittäin sanoa, että siinä vaiheessa kun oma ala on löytynyt ja opiskelumotivaatio on nousussa, niin silloin ei ihan hirveesti lämmitä kun ei oo aikaa täysipainoisesti opiskella kun tukikuukaudet näyttää nollaa.

Mutta että tämän varsin pessimistisen viestin jälkeen pointtini oli, että: :hymyhali: . Kyllä se siitä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Pe 04 Syys 2009 12:20

Onko noissa opintotukikuukausissa nykyään joku semmoinen systeemi, että kuukaudet eivät lisäänny vaikka vaihtaisi opiskelualaakin? Näin ainakin käsitin Lyyran viestistä.
Mulla on sellainen muistikuva, että ennen se saldo nollaantui jos vaihtoi koulua. Tai sitten muistan väärin. :pepsodent:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Pe 04 Syys 2009 12:46

Hmm, mielenkiintoista. Olen ollut siinä uskossa, että kun tukikuukaudet korkeakoulututkintoon on kerran käytetty, niitä ei saa lisää. Mikä olisi harmillista, koska voisin harkita toisen alan opiskelua yliopistossa jos saisin opintotukea. :raps:

Mutta opintotukilaki 1 luku 7§ sanoo mm. seuraavaa: "Jos opiskelija, jolle on myönnetty opintotukea korkeakouluopintoihin, mutta joka ei ole suorittanut korkeakoulututkintoa, aloittaa opinnot toisen korkeakoulututkinnon suorittamista varten, aiemman tutkinnon suorittamiseksi käytetyt kuukaudet otetaan huomioon tukeen oikeuttavaa aikaa laskettaessa."

Eli jos on tutkinto, käytettyjä tukikuukausia ei oteta huomioon? :raps:

:raps: :raps:
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 04 Syys 2009 13:16

Kumkvatti kirjoitti:Eli jos on tutkinto, käytettyjä tukikuukausia ei oteta huomioon? :raps:


Valitettavasti asia ei mene ihan näin, vaan se menee tämän ohjeen mukaan.

Eli käytännössä yleensä on niin, että jos on tehnyt tutkinnon ja käyttänyt siihen sen perusmaksimimäärän 55 tukikuukautta, niin sitten voi 15 kuukauden verran saada vielä tukea jos tekee jatko-opintoja tai jotain uutta muuta tutkintoa. Pääseehän tuolla alkuun, mutta ei kyllä ihan koko tutkintoa suoriteta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron