Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 13 Heinä 2009 10:21

Kun sama tapahtui minulle Suomessa (myös sähköyhtiö muuten), niin yhteydenoton jälkeen vaihtoehtoina tarjottiin joko rahojen palautus tai "lyhennetään seuraavasta laskusta".
Päätin että laitetaan seuraavaan laskuun, niin ei tarvitse maksamisesta heti huolehtia :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja seiklus » Ma 13 Heinä 2009 12:38

asia sahkolaskun suhteen onkin jo hoidossa, kiitos yllattavan nopean asiakaspalvelun!
vastasivat jo samana paivana kyselyyni sahkopostitse ja ilmoittivat valittavansa
rahat ym suoraan perintatoimistolle, eika mun tarvitse asialle mitaan muuta.
varsmistivat vain, etta laskutus koskee oikeaa osoitetta.

muutenkin olen saanut ihan alyttoman hyvaa asiakaspalvelua sahkopostitse, kun sita kautta
joutuu asioita paljon hoitelemaan, kun ulkmailta kasin soitteleminen niin alyttoman kallista.
saunalahdellekin pain monta mailia laittanut ja aina ovat seuraavana paivana vastanneet. tuota
kautta saanut uuden sim-kortin suoraan belgiaan tilattua! hyvaa asiakaspalvelua oppii kylla arvostamaan.
Avatar
seiklus
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 08 Heinä 2009 23:12
Paikkakunta: Belgium

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja dotha » Pe 24 Heinä 2009 23:06

Olis uuden asunnon haku edessä ja tärkein asia on tietenki selvittää, että kuuluuko talo antenni- vai kaapeliverkkoon :virne:
Eli onko mulla mitään mahdollisuuksia saada sitä muuten selville, kuin soittaa isännöitsijälle? Ku olis monta kämppää, joista voisin
alkaa karsimaan jo sillä tiedolla, että kumpaan verkkoon kuuluu (miten niin tv:n orja... :tilt: ).
dotha
 
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 17:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Galileo » La 25 Heinä 2009 13:34

Vuokrakämppä siis? Jos vuokraaja on yksityinen, kysy siltä. Jos välittäjä hoitaa asiaa, niin se voi tarkistaa asian edelleen omistajalta.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 27 Heinä 2009 09:13

Yksi tapa on tarkistaa saako kämppään kaapeli-laajakaistaa. Esim. www.welho.fi ja sieltä etusivulta "tarkista saatavuus".

MUTTA.

Varo ettei käy niin kuin minulle: tarkistin welhosta, juu ei saa kaapelia, eli antenni-talous.
Tulen kerrostaloon, käykin ilmi että antenni-remontin vuoksi käytössä pitää olla kaapeli-digiboksi :läps:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 24 Elo 2009 18:09

Onko kenelläkään hyviä vinkkejä siihen, miten saisi keittiön vallanneet pikkukärpäset hengiltä? Olin kolme viikkoa poissa ja sinä aikana oli ilmeisesti tiskialtaasta noussut pieni kärpäskanta. Olen kokeillut jo koko tiskialtaan ympäristön käsittelyä Tolulla ja tiskialtaan viemärin puhdistusta, mutta pikkuystäviä pörrää keittiössä yhä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 24 Elo 2009 18:18

Ei kai sulla oo jäänyt omenoita johonkin jemmaan? Tulee aina noista pienistä kärpäsistä mieleen ekana omenat.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ma 24 Elo 2009 18:37

Mie aina vaan imuroin pikkupörriäiset kun niitä ilmaantuu. Mutta että miten sen kannan saa pois, sit en tiie.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 24 Elo 2009 20:47

Se etikka/tiskiaine-kikka toimii ainakin mulla. Eli laitat etikkaa lasiin ja lorautat vähän tiskiainetta päälle. Etikka ilmeisesti houkuttaa ne kärpäset sinne ja sitten tiskiaine "liimaa" ne siihen pintaan niin, etteivät pääse takaisin ilmaan. Kuoltuaan sitten vajoavat sinne pohjaan. Mä olen pitänyt samaa lasillista aina n. viikon, mutta voi sen useamminkin vaihtaa, jos niitä kärpäsiä näyttää olevan pohja mustanaan siellä.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 24 Elo 2009 20:56

Tiskiaine rikkoo veden pintajännityksen siten, ettei se enää kanna, vaan kärpäiset hukkuu.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 24 Elo 2009 21:11

Jeps. Omenaviinietikka ja punaviinietikka toimivat käsittääkseni parhaiten.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 24 Elo 2009 23:56

Etikka-ansan ja imuroinnin lisäksi kannattaa viedä biojätteet ulos,
puhdistaa biojäteämpäri ja muutaman päivän ajan tyhjätä bioroskat
joka päivä. Lisäksi kannattaa kaataa ongelmahuoneen viemäriin
kiehuvaa vettä muutama litra, sillä öttiäinen munii veteen ja haju-
lukossa saattaa pesiä uusikärpässukupolvi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 26 Elo 2009 17:42

theia kirjoitti:Mie aina vaan imuroin pikkupörriäiset kun niitä ilmaantuu.


Nauroin jopa. :virne: Ihana. :hymyhali:

Miksei kaikkia pikkuongelmia voisi vaan imuroida pois?
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 26 Elo 2009 23:32

shaana kirjoitti:
theia kirjoitti:Mie aina vaan imuroin pikkupörriäiset kun niitä ilmaantuu.


Nauroin jopa. :virne: Ihana. :hymyhali:

Miksei kaikkia pikkuongelmia voisi vaan imuroida pois?

Olin melkein ehtinyt vakuuttua että olen ainut joka on harrastanut banaanikärpästen imurointia. :virne:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 30 Elo 2009 16:36

Kiitos kaikille vinkeistä. Etikka-ansa toimi lopulta, kun jaksoi viikon odottaa ja parikymmentä kärpästä on jo pois päiviltä. Edelleen kyllä on mysteeri, mistä ne oikein tulivat: epäilen tiskiallasta, kun sinne vähän likaisia lautasia oli jäänyt.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Annis » Su 30 Elo 2009 21:08

Miten saa kalvovärillä tehdyt kuvat pois seinästä? Ne on olleet siinä arviolta viis vuotta, kun ovat edellisten asukkaiden jättämiä.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 30 Elo 2009 21:55

Eikö ne lähde vaan repimällä? Ikkunasta ainakin lähti.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja annastindeli » Su 30 Elo 2009 22:15

Mutta jos ne on ollu siinä niin pitkään niin ne on varmaan kuivahtanu sihen aika tiukasti kiinni.
Äiti nimittäin teki joskus kotona semmosia ja ne on kyllä ikkunoissa ja peileissä niin tiukasti kiinni
ettei varmana lähde ilman sikliä/partaterää/jotain teräväreunasta metallia kuitenkin, irti. Luulen että
ei lähde helpolla seinästä irti, tai ainakaan siististi. Tärpättiä voi tietysti kokeilla jos sitä sais ikäänkuin
reunan alle liuottamaan.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 31 Elo 2009 11:52

Ei juu lähde repimällä. Osa niistä on kaakelissa, ne varmaan lähtis helpointen, mutta ne mua vähiten ärsyttää. Osa on vessan ovessa ja osa maalatussa seinässä. Eri asia ois, jos pystyis irrottamisen jälkeen maalata seinät uusiks, mutta kun se ei taas kuuluis suunnitelmaan.

Jos kokeilee tärpättiä, niin aiheuttaako se vahinkoa sitten muulle pinnalle?
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 31 Elo 2009 13:36

Maalia ainakin se voi vahingoittaa. Mut kokeile johonkin alanurkkaan ekaks mitä tärpätti tekee sille pinnalle, niin sithän se selviää.

Lämpö on todennäkösesti toimiva konsti, mut taas maalipinta pehmenee lämmöstä kanssa ja jos on ikkunassa tai peilissä, niin sitä ei sit pidä lämmittää, koska se saattaa pasahtaa sirpaleiksi.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 12 Syys 2009 20:38

Kannattaako opetella käyttämään kännykässä automaattista tekstinsyöttöä? Kun meinaa mennä hermot heti alussa, kun se kirjoittelee ihan omiaan. :puhina:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Suvi » La 12 Syys 2009 20:50

Hmmm... Minä sanoisin, että ei kannata. Periaatteessa se kai ei nopeuta yhtään, kun se näyttää tietävän vaan kaikki "viralliset" sanat. Eli jos haluaa käyttää sellaista kieltä kun itse puhuu, niitä sanoja se ei tunnista. Toisaalta sinne voi kyllä lisätä sanoja.

Toisaalta itse olen kyllä käyttänyt sitä siitä asti, kun ensimmäisen kännykän sain ja tappelen sen kanssa kaavoihini kangistuneena, kun en jaksa opetella sitä toista tapaa.

Ei tästä viestistä varmaan mitään hyötyä ollut. :p

Muoks. Toisaalta... toisaalta... toisaalta. Onko nyt tarpeeksi monta kertaa sanottu? :p
Viimeksi muokannut Suvi päivämäärä La 12 Syys 2009 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » La 12 Syys 2009 22:13

Kyllä se mulla on nopeuttanut kirjoittamista. Ja kyllähän se oppii sanat, eli "erikoisemmatkin" tulee nopeasti. Sanojen päätteet (kin, ko, jne) ei tule, eikä niitä välttis kannatakaan opettaa, osaa vaan painaa nuolta ja laittaa pääte erikseen. Mie tykkään ennustavasta :sori: Ja saahan sen tosi kätevästi muutamalla näpäyksellä pois päältä esim. vieraskielisten nimien tms kohdalla.

Riippuu myös kyllä vähän puhelimesta jne.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 13 Syys 2009 17:19

Mä en ainakaan osaa enää kirjoittaa ilman tekstinsyöttöä. En jaksa näpytellä erikseen joka kirjainta. Ja mun puhelimessa se antaa jo parin kirjaimen jälkeen sanaehdotuksia, mikä nopeuttaa vielä enemmän, kun ei tarvi joka kerta kirjottaa koko sanaa. Musta se on kätevä, kunhan on saanut tallennettua omat sanansa sanakirjaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Deni » Su 13 Syys 2009 23:37

Ja aika nopeasti oppii tavallisimpien sanojen kohdalla, montako kertaa täytyy painaa jotta tekstinsyötön ehdottamista sanoista löytyy se oikea. Sitä on vaikea selittää edes, se tulee niin selkärangasta sitten kun sitä on käyttänyt pitkään. Ei mulle tulis enää mieleenkään vaihtaa yksittäisten kirjainten kanssa tahkoamiseen. Joskus toki turhauttaa, kun on naputtanut kymmenen vaihtoehtosanaa vain tajutakseen ettei haettua sanaa löydy muistista ollenkaan, mutta se on pieni harmi siihen nähden miten paljon sujuvampaa kirjoittaminen noin muuten on. Hankalammatkin sanat voi pätkiä pienemmiksi paloiksi, ellei niitä viitsi syöttää erikseen muistiin.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron