Onpas outo olo.
Kotiuduin Berliinistä keskiviikkona, ja olen ollut vähän päivistä sekaisin. Lähdin
sinne viikko sitten sunnuntaina. Tuntuu nyt, että siitä olisi jo ikuisuus.
Viikko sitten lauantaina oli häät, joissa oli erittäin kivaa. Sitä paitsi siellä oli
sellaisia ihmisiä, joita en ollut nähnyt muutamaan vuoteen ja heidän juttujaan oli
hauska kuunnella. Muutenkin ei olisi täydellisempää ilmaa ja paikkaa häille voinut olla.
Sunnuntaina olin vähän huonovointinen (=krapulassa), vaikka tarkoitukseni oli olla
häissä limulinjalla. Sitä paitsi olin unohtanut, että äitienpäivän ja helluntain takia
kaikki lähikauppani olivat kiinni. (Olisin halunnut ostaa hiukan jotain syötävää ja siskollekin
piti viedä ruisleipää ja karjalanpiirakkaa ym...) Sunnuntai-iltana pääsin vihdoin koneeseen, ja
kaikki tarvittavakin tuli lopulta ostettua.
Itse reissu meni loistavasti. Hellettä ja lämmintä oli joka päivä. Tuli käveltyä paljon ja nähtyä
perusnähtävyydet. Oli myös kivaa nähdä muutakin kuin ihan keskustaa (mm. Kreuzbergiä).
Kreuzbergissäkin oli vielä sunnuntaina ja maanantaina jotkut Maailma kylässä -festarien
tapaiset pippalot. Niin joo, en juonut yhtään saksalaisia oluita. Oikeastaan en juonut alkoholia
siellä ollenkaan. Oli parempaa tekemistä.
Mutta joo, kiva reissu. Vaikka nähtiin paljon kaikkea, paljon jäi vielä näkemättä. Ajattelin mennä
vielä kesälomalla sinne uudestaan, jos vaikka kävisi katsomassa siellä jotain bändejä, klubeja yms.
Silloin voisi vaikka pyöriä siskon nurkissa. (Niin ja jos joku ei tajunnut, siskoni siis asuu siellä.)
Torstaina suoraan sanottuna v*tutti mennä töihin. Varsinkin kun avasin aamulla sähköpostin,
joka toinen viesti oli tällaista: tee tämä heti, kiire. En tehnyt kaikkea heti. Hähä.

Tänään oli tarkoitukseni herätä aikaisin ja käydä ostamassa jotain, mutta en herännyt aikaisin, ja
koko aamun olen vain jumittanut. Tiskasin sentään.
Ja täällä Keijolassa oli hirveä kasa lukemattomia viestejä, joten en ole aikaisemmin voinut kirjoittaa
paljon mitään. (Ainakin itse ajattelen, että täytyy lukea ketjun kaikki muut viestit, ennen kuin voi
itse postata mitään.) Mutta nyt kun sain Ilmoitukset luettua, ja tämän romaanin kirjoitettua, niin ehkä
se taas tästä lähtee.
Kiitos kiinnostuksestanne, kivet.