Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 07 Loka 2009 12:09

Vielä pitäisi jaksaa tämä ja huominen koulua ja sitten alkaa loma :superhymy:. Olen tässä monta päivää tehnyt kouluhommia kaiket päivät, kun kaikki on totta kai perinteisesti pitänyt jättää viime tippaan. Voiton puolella tässä kuitenkin aletaan olla, ei ole enää kuin parin työn viimeistelyt ja yhden portfolion teko. Pitää vaan toivoa, että tulostimessa riittää muste, muuten olen vähän pulassa...
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja jarkko » Ke 07 Loka 2009 14:54

Olisi lomautukset edessä, kun on ollut heikonlaisesti töitä.
Ihmeen kauan tuota osa-aikaista ball scratchingia johtajat kattelikin. :o:

Toivottavasti tilanteeseen tulisi muutosta pikapuoliin...
On raskasta olla mies, kun täytyy osata kaikki mahdollinen ilman minkäänlaista koulutusta tai käyttöohjeita. :keijo:
Avatar
jarkko
 
Viestit: 50
Liittynyt: Su 30 Elo 2009 10:15
Paikkakunta: Pönde

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 07 Loka 2009 18:11

Lupauduin jo toisena lauantaina peräkkäin töihin. :O: No, ylimääräinen raha on aina tervetullutta. Työkin on viime aikoina maistunut aivan eri tavalla. Eilen oli mahtispäivä, kun sai perehdyttää täyttä ummikkoa. Tuli itellekin paluu juurilleen. :D Ja perehdytettävä jopa tajusi asioita ja antoi palautetta, et oon hyvä perehdyttäjä. :D Jei.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 08 Loka 2009 06:53

Koulu :huoh:
En vaan jaksa.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 08 Loka 2009 09:31

Kuis monella on tapana, että pomo soittaa hereille on välillä? :keijo: No meilläpä on.

Ens viikon hommat saattaa kuulemma peruuntua kun paperiliitto taas hänkrää ulkopuolisten toimittajien käyttöä vastaan. Eiks noi vois jo pikkuhiljaa tajuta, että peli on menetetty :epäilevä:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 09 Loka 2009 14:12

Jumalaut, mä oon in! :D

G-jutun ensimmäinen kokonaismuodostelma alkaa olla ihan käsillä. Otsikoita on jo ajankohtaista miettiä.

Tuleehan siihen vielä varmasti monenlaista fiilausta ja höyläystä vielä, mutta runkoon alan kyllä jo luottaa. Varmaan ensi viikolla lähetän lausuntokierrokselle.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 09 Loka 2009 19:02

Pascal, mahtavaa. :femmat: Tsemppiä jatkossakin.

Mun pitäis aloittaa kandin kanssa pakertaminen kunhan pahimmat tenttikiireet helpottavat. Jonkin verran artikkeleita on jo haalittuna kasaan, mutta lisää pitäisi ehkä etsiä ja alata kunnolla käymään läpi aineistoa. Eiköhän tämä tästä. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 14 Loka 2009 11:17

Miten ratkaista ongelmat: Siirrä kaikkea viikolla (tai kahdella). :p

Kun tuon oman tekstinsä kanssa joutuu vuorovaikutussuhteeseen, niin vasta sitten muistaa, kuinka hirveitä laatuvirheitä siellä on seassa. Eli aluksi ajattelin vain lisätä otsikot ja tehdä jaottelun, mutta ei se ihan niin käykään. Joudutaan menemään muokkauspöydän kautta.

Oman "tieteellisen" tekstin lukeminen... :ei: Sarjastamme "Hommia, jotka mieluiten delegoisin".
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 14 Loka 2009 17:23

Ens viikolla pitää ehkä lähteä tampereelle pariks päiväks :O:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 14 Loka 2009 18:18

Pascal Lemoix kirjoitti: Eli aluksi ajattelin vain lisätä otsikot ja tehdä jaottelun, mutta ei se ihan niin käykään. Joudutaan menemään muokkauspöydän kautta.


Valitettavan usein käy näin. Homma tuntuu olevan suurinpirtein kasassa.
Isoin työ on jo tehtynä ja enää on ristinä hoitaa pikku lisäykset ja muutama
korjaus. Näiden kanssa aikaa sitten saa kulumaan kun totuus alkaa vähitellen
paljastua.
Tsemppiä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 26 Loka 2009 21:09

Vaihteeksi oltu päivä oikeissa, koulutusta vastaavissa, töissä. Ja huomenna vielä. Ja kirsikkana kakun päälle: tapaan proffan iltapäivällä. :O:

Oikein kunnolla lunta tupaan ja talikolla loput.

Tänään kyllä on väsyttänyt, kun eihän sitä osaa oikein nukkua, kun on jotain jännää tulossa. Opettaminen on kuitenkin erilaista jännää kuin keräyskoneen ajaminen varastoalueella. Mielekkäämpää, jännempää, pikkutarkempaa, sellaista, jossa on enemmän kiinni.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 27 Loka 2009 11:12

Tämä koulu on kyllä jotain niin vastenmielistä, että enpä ole ennen moiseen törmännyt.

Tiedotus on aivan käsittämättömän heikkoa, ja minä ja monet muutkin olemme aivan pihalla kaikista tärkeistäkin asioista. Kun yrittää itse kysyä opettajilta neuvoa, vastaus on seuraavanlainen: "Kyllä nämä kaikki tiedot löytyvät sieltä ja tuolta, en minä nyt oikein osaa tuohon vastata." Niin, et tietenkään osaa. Olethan kuitenkin vain töissä täällä. :epäilevä:

Vaikka olenkin, kuten jo useamman kerran olenkin jo maininnut (valittanut :pepsodent:), täysin väärällä alalla, kyllä se mielestäni jotakin kertoo, että yli puolet luokkalaisistamme aikoo hakea ensi vuonna jonnekin muualle. Ja tämän koulun kun pitäisi olla tällä alalla oikein arvostettu ja hyvä. Niinpä niin.

Töitä siis edelleen etsin. Enkä todellakaan aio sen suhteen luovuttaa, vaikka mistään ei olekaan vielä tärpännyt. Minä en ihan tuosta vain kuitenkaan lannistu.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 27 Loka 2009 18:12

Maija kirjoitti:Tämä koulu on kyllä jotain niin vastenmielistä, että enpä ole ennen moiseen törmännyt.

Tiedotus on aivan käsittämättömän heikkoa, ja minä ja monet muutkin olemme aivan pihalla kaikista tärkeistäkin asioista. Kun yrittää itse kysyä opettajilta neuvoa, vastaus on seuraavanlainen: "Kyllä nämä kaikki tiedot löytyvät sieltä ja tuolta, en minä nyt oikein osaa tuohon vastata." Niin, et tietenkään osaa. Olethan kuitenkin vain töissä täällä. :epäilevä:
... yli puolet luokkalaisistamme aikoo hakea ensi vuonna jonnekin muualle. Ja tämän koulun kun pitäisi olla tällä alalla oikein arvostettu ja hyvä. Niinpä niin.


Tää on niiiiin täkäläistä toimintaa. :ei: Aikoinaan kun opiskelin täällä toisen vuoden jälkeen aloin jo etsimään uutta alaa, kun homma ei vain toiminut. En tosin tiedä missä koulussa olet, mutta saatan kuvitella hyvin tilanteen.
----------

Elän hirmuisessa pelossa, että musta ei tykätäkkään töissä, vaan tän projektin päätyttyä mut viskataan pihalle. :p Ja kamalaa on se, että olen tainnut tämän itse keksiä omassa pienessä päässäni ja nyt siitä ajatuksesta ei meinaa päästä eroon. :friikki: On vain niin tyhmä ja osaamaton olo koko ajan. Työkaverit on edelleen niin parhaita :hymyhali: ja mun on jo nyt valmiiksi ikävä niitä kun joskus erotaan, mutta miksi mun pitää kiusata itseäni kaikenlaisilla ajatuksilla.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 27 Loka 2009 22:49

Mielenkiintosen jutun kuulin. Kun meille on nyt vissiin vihdoin tulossa se halli ja pomo siitä höpöttelin yhen asiakkaan kanssa ja mainitsi että miusta tulee sit koneistaja, niin asiakas siihen sit totes että ei saa kun sit mie oisin vaan siellä hallilla, enkä asiakkaan luona asennushommissa :D Mukavaa se on aina kun joku kysyy neuvoja tai sit tulee tämmösiä vähän epäsuoria kehuja :tilt:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 04 Marras 2009 02:20

Hyvät ja huonot G-kuulumiset.

Kyllä tästä gradu saadaan, mutta hommiakin on vielä.

Aika sellaisen palautteen siis sain kuin odottelinkin. Marraskuun kun nyt jaksaisi oikein kunnolla panostaa, niin päästäisiin ehkä jo vaiheeseen "Z" eli loppuvaiheeseen, jossa aletaan sitten pähkäillä toista lukijaa työlle ja arvosanaa ja valmistumispäivää ja kaikkea sellaista kivaa. :)

Pääsee lukemaan opinto-oppaastakin jännittävän loppuratkaisun: "Valmistuminen". (olen sen joskus aikanaan kyllä lukenut ennakolta). :)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja pampula » Ke 04 Marras 2009 17:59

Maijan kirjoitus kuulostaa tutulta :(

Juuri kun kirjoitin tuonne toisaalle, että menee paremmin...ei olisi kai pitänyt. Nyt se ahdistus sitten taas iskee täydellä teholla. Tällä kertaa vain koulun takia. Olen tästä meidän koulun tilanteesta tilittänyt luokkalaisten ja opettajien kanssa niin paljon, että en oikein osaa sanoa enää mitään järkevää...mutta jotain.

Meillä on siis viimeinen vuosi ammattikorkeassa menossa. Lukkareiden tekijät olivat kuunnelleet edellistä vuoskurssia joka toivoi, ettei keväällä olisi opinnäytteen kanssa samaan aikaan mitään muuta. Nyt sitten teemme KAIKKI kurssit valmiiksi ennen joulua.

Kaikilla vain hajoilee jälleen pää. Projektit jäävät roikkumaan, lupauksia ja aikataluluja ei pystytyä pitämään edes yhteityöyritysten suuntaan, koska ihmisten mielenterveys alkaa mennä. Olemme puhuneet tästä aiheesta koulussa satoja tunteja keskenämme ja opettajien kanssa, on kirjoitettu jo kauan sitten valituskirjelmä johdolle...

...ja mitään ei tapahdu. Tällä hetkellä tilanne on se, että laskennallisesti meidän pitää jouluun saakka tehdä töitä 16 tuntia päivässä joka ikinen päivä viikonloput mukaanlukien, jotta saisimme tarvittavat opintopisteet kasaan. Opettajat tietävät tämän, on sanottu se niille, ja vastaus on vain, että "niin, onpa rankkaa."

On eri asia, jos asiat jäisivät vain koulun sisälle. Silloinhan voisi suoltaa kursseille mitä tahansa paskaa ja mennä rima hipoen. Mutta kun projektit tehdään yrityksille, jotka muodostavat meistä kuvaa tulevaisuuden toimijoina. Nyt ne suhteet luodaan, jos luodaan.

Pari päivää olen vain jaksanut itkeä, enkä ole ainoa meidän luokalta. Olen ollut pois koulusta, mutta tänään oli raahauduttava alkavalle kurssille. Ja tähän tiivistyykin juju. Meidän pitäisi samaan aikaa tehdä itseohjautuvia, omia syventäviä yritysprojektejamme, mutta samaan aikaan meillä on lähikursseja päivät pääksytysten, esimerkiksi seuraavat kaksi viikkoa meillä on koulua viisi päivää viikossa, 7 tuntia päivässä.

Olo on niin voimaton, jyrätty. Kaipaisin vain, että joku kerrankin vastaisi, että "tuo ei ole normaalia" tai että "tuo ei vetele". Mutta sitä on turha odottaa. Kukaan ei ota kantaa. Kukaan ei kuuntele. Tai kuuntelee, muttei toimi.

Eroaisin koulusta heti, mutta...olen jo jättänyt edellisenkin kesken. Ja haluaisin oikeasti valmistua! Tunnen, että tämä on mun ala. Koulu vain ei ole. En voi jättää kesken tässä vaiheessa! Voisin muuten jättää kursseja suorittamatta ja venyttää valmistumista, mutta kun opintotuki loppui jo viime keväänä edellisten opintojen takia, eikä sossu katsoisi hyvällä valmistumisen venymistä. En jaksaisi enää rampata siellä kerjäämässä.

Viimeisen viikon olen istunut koneella 10-12 tuntia päivässä koulutöitä tehden, ja jo se alkaa rapauttaa mielenterveyttä todella tehokkaasti. En vain tiedä mitä pitäisi tehdä. En osaa muutakaan. Yritän vain painaa menemään.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 05 Marras 2009 14:46

Voi pampula, kamala tilanne. :( Ei voi muuta toivottaa, kuin jaksamista. :hymyhali:
Jos ei muuta, niin koita ajatella positiivisesti, jos nyt vain jaksat vääntää kaikki hommat, helvetti on ohi jouluna. Jouluun on vain kaksi kuukautta aikaa. Eli noin 8 viikkoa. Ja viikot menevät nopeasti.

En tiedä auttaako positiivinen ajattelukaan enää tuossa tilanteessa, mutta yritinpä nyt ainakin piristää edes vähän. :hullu:

Toinen hali vielä sulle. :hymyhali:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja pampula » To 05 Marras 2009 20:43

^ Kiitos haleista :hymyhali:

Yritän nyt jotenkin löytää oikeaa asennetta. Sehän tässä kauheeta onkin, että joulu on jo niin lähellä - en tajua miten saan esim. tehtyä omaan yritysprojektiini kuuluvan malliston suunnittelun lisäksi myös tutkimusosion sekä kirjoittaa siitä raportin...

Yritin vähän innostaa, että ois kirjotettu aiheesta esim. koulun pyskologille ja pyydetty sitä vetoamaan opettajiin, että meidän työtaakkaa helpotettas jostaki kohti, mutta kun kaikki eivät jaksa innostua tällaisesta aktiivisesta omien etujen ajamisesta, niin se vaan sitten jää. Kaikkien pitäs olla tässä hommassa mukana.

Johtuneeko sit ehkä siitä, että suuri osa luokkalaisistani on minua nuorempia vai mistä, mutta en tajua miten ihmiset voi vaan olla ja ottaa tätä paskaa niskaan ja sitten itkeä illat kotona ja valvoa yöt. Yli puolet kuitenkin meidän luokasta on kärsinyt tänä syksynä mielenterveysongelmista, jotka ovat joko vaatineet hoitoa - tai ainakin olisivat vaatineet. Vaan kun meidän kampuksella ei ole edes omaa psykologia, se on 60 km päässä tän laitoksen pääpaikassa.

Ehkä pitänee vaan keskittyä sitten ajamaan omia etujaan ja puhua vain omasta puolestaan, niin kuin muutkin näyttävät tekevän.
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » To 05 Marras 2009 22:42

Pampulalle jaksamista. :hymyhali:
Ei tuommoinen kyllä kuulosta millään muotoa reilulta toiminnalta ja ikävää, kun koulukavereista ei irtoa aktiivisuutta sen eteen, että tekisitte porukalla jotain asialle. En tiiä, ehkä ne sitten vaan ovat niin nuoria? Ja varsinkin jos siinä sitten erehtyy kuvittelemaan, että tuommoinen työmäärä pitää jaksaa ja on huono ihminen jos ei jaksa. Kuitenkin olette sellaisella alalla, jossa taitaa olla paljon täydellisyyden tavoittelijoita, jotka eivät osaa myöntää omaa heikkouttaan ja sitä, ettei aina onnistu ja voi olla täydellinen..?

Omia työkuulumisia sen verran, että irtisanouduin töistä viime perjantaina, koska ne hommat ahdisti ihan liikaa. Koko kesän jatkunut projekti loppui ihan yks kaks yllättäen ja tilalle tullut homma ei todellakaan ollut mun juttuni. Siinä vaiheessa hommassa on oltava vikaa, jos itken illalla kotona, että en halua mennä seuraavana päivänä töihin..
Laitoin sitten aikaisempaan työpaikkaani viestiä, jotta josko sieltä löytyisi töitä ja löytyihän sieltä! Aloitin siellä tämän viikon maanantaina ja toistaiseksi olen ollut todella tyytyväinen päätökseeni. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja pampula » To 05 Marras 2009 22:55

heartless kirjoitti:Ja varsinkin jos siinä sitten erehtyy kuvittelemaan, että tuommoinen työmäärä pitää jaksaa ja on huono ihminen jos ei jaksa.
No sepä se. Osa taitaa yhä alitajuisesti kuvitella, että kaikki pitäisi jaksaa vain, kuitenkin. Vaikka samalla haukutaan koulua. Olen niin kyllästynyt, en jaksa kuunnella enää yhtään toisten marinaa, jos ei sitten kuitenkaan oikeesti olla valmiita tekemään muuta kuin valittamaan keskenämme.

Laskin tuossa äsken, että meidän pitää tänä syksynä tehdä 44 opintopistettä. Se tarkoittaisi, että meiän olisi syksyn alusta asti pitänyt tehdä jouluun saakka 14 tuntia töitä per arkipäivä, että tämä toteutuisi - edes paperilla. Koska ainakin meiän koulussa on yleisesti tunnistettu tilanne, että töitä on aika usein aika paljon enemmän, kuin mitä opintopisteet kertovat.

Joopa joo. Ja samaan aikaan pitäisi etsiä opinnäytetyön aihetta, hankkia tietoa ja orientoitua.

Stana! :rulla:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
Avatar
pampula
 
Viestit: 278
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 22:23

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » La 07 Marras 2009 02:00

Ei voi olla todellista miten tärähtäneisiin ihmisiin joskus törmää. Kyllä oli äijällä sellaisia puheita, että täytyy olla sen ajatuksissa jotain hyvin kieroutunutta. Ei normaali ihminen sellaisia päästä suustaan (tai yleensä vastaavanlaisessa tilanteessa edes ajattelisi asiaa niinkuin tämä tapaus). Tietenkin tämä latvakakkonen oli niitä jotka ulosantavat oman asiansa kuuntelematta mitä hänelle sanotaan (tai eihän hän antanut oikein mitään kyllä sanoakaan). No, tällaisia on muutama jokaisella paikkakunnalla ja ne saattavat ihmisten mielestä vaikuttaa päällepäin aivan normaaleilta, mutta saattavat sitten kilahtaa jostain aivan pienestä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 10 Marras 2009 01:08

Tulin ruvenneeksi vapaaehtoiseksi erääseen projektiin, josta ei saa rahallista korvausta, mutta toivottavasti hyvän mielen muutamalle ihmiselle ja itselle hyvää täytettä CV:hen. On vain aikamoista riskinottoa näin kiireiden ja paineiden opiskelurintamallakin vallitessa hankkia itselleen vielä ylimääräisiä lisätöitä. Jotenkin se on niin, että kun on viikottain intensiivinen ja tiivis ohjelma sitä ikään kuin yliaktivoituu ja sitä kautta tarttuu kaikenlaisiin hommiin, joihin ei kevyempien viikkojen aikoina tulisi "flegmaattisuuttaan" ruvettua.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 11 Marras 2009 14:46

Koulu tökkii ja pahasti. Ei vaan riitä virtaa käydä siellä, ala on tuntunut viimeisen vuoden ajan vaihtelevissa määrin ihan täysin väärältä, ja nyt tuntuu että kuppi menee oikeasti nurin jos en pääse hiiteen sieltä ja vähän äkkiä. Kävin tästä tutorille itkemässä, ja olihan se ymmärtäväinen, heti kävi järjestelemään kaikenmaailman palavereja ja muuta vastaavaa, ja ääneen mainittiin mahdollisuus ilmottautua poissaolevaksi esim. kevätlukukaudeksi. En vaan jaksais kovin monelle ihmiselle alkaa selostaa, että nyt muuten tuntuu ihan saakelin pahalta, voimat on aivan lopussa, enkä oikeasti tiedä yhtään mistään mitään... Ei vaan ole mun juttu levitellä omia tuntemuksia sellaisille ihmisille, jotka tuntee ehkä nimeltä, eikä osaa yhtään aavistaa mitä sieltä tulee vastaan. En mitään sympatia-automaattia etsi, mutta toisaalta en halua että mun olo ja elämä tyrmätään ja sanotaan vaan et tsemppiä nyt, kyllä se siitä. :friikkipeukku:

Ongelma on vaan se, että en yhtään tiedä mistä sitten rahaa. Ei varmaan työkkäristä, jos kieltäydyn koulutuksesta? Pitääkö mennä sossuun vinkumaan? Pitäis ottaa selvää, mutta tuntuu etten tajua noista virallisista selostuksista mitään, edes sitä että mikä minä siellä käytännössä olen, eli minkä nimisistä jutuista pitäis olla kiinnostunut. :sori:

Elämä on vaan niin hankalaa, ja ittensä tuntee niin tumpeloksi ja idiootiksi näiden asioiden kanssa. :(
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
Avatar
urakka
 
Viestit: 370
Liittynyt: Ke 15 Loka 2008 19:18

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 12 Marras 2009 14:34

Jaksamisia Pampulalle ja Urakalle. :paijaus:
On aivan kamalaa, kun "pitäisi" jaksaa, mutta sisimmässään tietää, että ei vain pysty. Paljon sympatiaa sinne!

Itse olen painiskellut oman kouluahdistukseni kanssa ja ratkaisu ongelmiin saattaa (toivottavasti!) olla jo lähellä. Olin tänään työhaastattelussa ja viikon päästä olisi uusi tiedossa. Huomenna saan tiedon, miten kävi tämän paikan osalta. Tosissani toivon, ettei enää tarvitsisi käydä siinä toisessa haastattelussa, sillä tämä tuntuu niin hyvältä ja niin oikealta. Alakin on sitä, mitä haluaisin tulevaisuudessa opiskella - tai ainakin liippaa hyvin läheltä. :D

Haastattelussa selvisi jälleen, kuinka pieni tämä maailma onkaan. Työnantajalla ja minulla on yhteisiä tuttujakin. :D

Nyt peukut pystyssä odottelen huomista. :tilt:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » To 12 Marras 2009 17:55

Tajusin tuossa mikä on suurin syy motivaationi puuttumiseen kouluhommissa. Totta kai olen tuolle alalle hakeutunut, koska se minua itseäni kiinnostaa ja koulun alkaessa en edes tuntenut ketään tuolta. Olen saanut kuitenkin pari hyvää kaveria, joiden kanssa suurimman osan kouluaikaa vietän. Nämä kaverini puhuvat jatkuvasti, kuinka olisi kiva opiskella jotain muuta ja kaduttaa kun opiskelee tätä alaa ja harkitsevat alan vaihtoa. Jotenkin tuo ilmapiiri tarttuu itseenikin, kun muutenkin välillä tökkii esimerkiksi meille annettavat tehtävät yms, joista en saa mitään irti. Ystävieni puheet eivät ainakaan lisää motivaatiotani. Itseni takiahan minä opisken, enkä muiden vuoksi, mutta voi olla että jos kaverit lopettaa tuolla opiskelun niin omakin kiinnostus katoaa lopullisesti. Välillä kun tuntuu, että ainut mikä auttaa jaksamaan ja lähtemään aamulla kouluun on se, että siellä on mukavia ihmisiä, eikä tarvitse olla yksin näiden kouluhommien ja ongelmien kanssa. :huoh:

Kohta suljen koneen loppuillaksi ja keskityn vain yhteen koulujuttuun. Huomenna pitäisi palauttaa yksi aika iso työ, jota en ole kunnolla edes aloittanut. Olen koko viikon yrittänyt tsempata itseäni ja vähän jotain luonnoksia jo tehnytkin, mutta en vain ymmärrä miten koko homma pitäisi toteuttaa. Tähän työhön olisi pitänyt käyttää aikaa n. 10 tuntia :epäilevä: . Aivan varmaan joo, jos nyt aloittaisi ja muutaman tunnin päästä olisi valmis.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa