Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 24 Marras 2009 14:58

30 päivää enää aattoon :kauhistunut:
Ja ensimmäinen adventti sunnuntaikin on viikonloppuna.

( Ja mitä sekin nyt taas sitten meinasi :epäilevä: )
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 24 Marras 2009 15:43

Taitaa olla siis viimeiset hetket ostaa joulukalenteri :raps:

Viime vuosina olen odottanut joulukuuhun, ja kaikkialta (=omasta elinympäristöstäni) ovat loppuneet suklaakalenterit kesken.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Ella » Pe 27 Marras 2009 14:33

Joulussa parasta on kyllä ehdottomasti se rauhallisuus. Marraskuun vimeisenä päivänä se mun odotus alkaa, kun silloin pitää laittaa kalenteri valmiiksi sängyn vierelle että heti aamulla saa sen suklaan sieltä. Perinne pennusta lähtien. :hullu:
Joulukuu alkaa aina hirveällä häsläämisellä mun osalta kun pitäisi keksiä mitä lahjoja ostaisi. :virne: Sitten pitääkin auttaa ruuan teossa, kuusi tuoda sisään ja koristella ja kaikkea ja ja ja ja... Sitten on iskee joulufiilis ja rauha on maassa. Hyvää ruokaa ja rakkaita ihmisiä. Uutta vuotta odotellessa sitä vain mussuttaa jouluruokien loppuja ja nauttii siitä ettei ole pakko tehdä mitään. Ei duunia, ei koulua, ei mitään. Parhaimmat joulut olen viettäny äidin vanhemmilla Heinolassa.

Jostain syystä mikään muu loma ei saa aikaan semmoista rauhallisuuden tunnetta minussa kuin joulu. Kesällä pitää olla aina ulkona ja on aina jotain puuhattavaa. Siis kyllä sitä joulunakin pitää tehdä asioita, mutta mun kohdalla siihen ei liity minkäänlaisia negatiivisia tuntemuksia. Jee, tiskataan ja sitten mennään kaivamaan auto lumesta! Kaikki on hauskaa jouluna. :D

Joulukalenteri pitäisi kait käydä ostamassa. Mie en ikinä ole välittänyt mistään kalenterista mistä ei ole suklaata sisällä. Hyvin mahdollisesti tämän takia mulla menee joulukuun ulkopuolella päivämäärät aina sekaisin. :superhymy:
Avatar
Ella
 
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 27 Marras 2009 12:50
Paikkakunta: Hesalainenha mää.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 27 Marras 2009 15:55

Moi Ella!!!!

Mäkin voin aloittaa joulun odotuksen, koska sain joulukalenterin!
Kummipoika lahjoitti yhden monistaan minulle äidin komennuksesta.
Hieman ääni värisi ja silmin nähden harmitti, mutta ei kuulunut
suusta valituksen sanoja tai vastaan kiukuttelua. On sinä suloinen
ja hyvin koulittu pikkumies. :sydän:
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 27 Marras 2009 19:10

Meidän talon rappukäytävässä on jo joulukuusi. Kyllä se joulu on oikeasti kiva. :sydän:
Tarvitsisin myös joulukalenterin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Dnd » La 28 Marras 2009 00:05

Pizzerian ikkunassa oli vilkkuvat ja välkkyvät jouluvalot. Tuli jokin ihan toisenlainen liike mieleen sitä välkkymistä katsellessa ja kun tästä kaverille mainitsin, niin se sanoi miettineensä aivan täysin samaa. :p

Paikallinen joulukatu oli ihan kivan näköinen.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Marras 2009 19:39

Jouluvalot ikkunassa! :superhymy:

Tänään ripustin ikkunaan viime vuonna hankkimani paperitähden. Oikein kiva oli taas laittaa se ikkunaan ja muistin vasta nyt, kuinka nätti se onkaan. Nyt on vielä niin aikaista, että kerkeän nauttimaankin jouluvaloistani ja tunnelmoida kotona. Jouluaatto ja pyhät menee kuitenkin kotikotona ollessa, eikä täällä kämpillä omia jouluvaloja ihastellessa.

Vielä haaveilen uskotoivorakkaus-valoista, jotka on perinne kotikotikaupungistani.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » La 28 Marras 2009 19:42

Jouluvalot ikkunassa! :superhymy:

Tänään ripustin ikkunaan viime vuonna hankkimani paperitähden. Oikein kiva oli taas laittaa se ikkunaan ja muistin vasta nyt, kuinka nätti se onkaan. Nyt on vielä niin aikaista, että kerkeän nauttimaankin jouluvaloistani ja tunnelmoida kotona. Jouluaatto ja pyhät menee kuitenkin kotikotona ollessa, eikä täällä kämpillä omia jouluvaloja ihastellessa.

Vielä haaveilen uskotoivorakkaus-valoista, jotka on perinne kotikotikaupungistani. Haluan tuollaiset jouluvalot itselleni joku päivä, koska ne ovat mielestäni ihanan perinteikkäät. Ihan sama missä päin maata asun, voin aina ripustaa kyseiset valot ikkunaani ja osoittaa juureni. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 28 Marras 2009 20:05

Skray on päättäny kasvatella viestimääräänsä, kun tuplana raapusteloo useempaan ketjuun. ;)

Tunnustan laittaneeni jouluvalot jo esille ja juoneeni glögiä ensimmäisen kerran likemmäs puolitoista kuukautta sitten. Aikaisempina vuosina olen tainnut malttaa odottaa joulukuulle näiden asioiden kanssa. Mutkun mutkun, sää on ollu hirmu ankea varsinki lumien sulettua ja glögi nyt vaan on hyvää ilman terästystäkin.

Joulukortteihin on jo idea, pitäis vaan joku päivä ottaa itseään niskasta kiinni ja silputa kartonkia. Joululahjoista taas en tiiä yhtään, että mitä sitä kenellekin antaisi. Helpointa kun kieltäisi muita lahjomasta, niin ei tarvitsisi omaa päätään vaivata. Tosin ei sitäkään kaikki kuitenkaan uskoisi. :hullu:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 30 Marras 2009 13:31

Joulukalenteri - hommattu :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 30 Marras 2009 19:30

Sain joulukalenterin. :D Ja viikonloppuna saan karkkikalenterin. :superhymy:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 30 Marras 2009 23:25

Jos joku tietää, mistä löytyy keltaiset jouluverhot, niin kerro heti. Pakko saada. :virne:

Ei muuten taas jaksa paljoa joulun vuoksi vaivautua. Äiti toivoi, et neulon hälle säärystimet,
oon nyt viisi senttiä saanut tehtyä, tuskin tulee valmistakaan. Ehkä ostan vaan kaupasta.. :nolo:

Seuraavat viikonloput menee pikkujoulujen merkeissä, sitten onkin jo aatto lähellä. Välipäivät
lomaa, aion vain olla, maata ja katella leffoja vanhempien luona. Rentoutumista, kunnes systeri
tulee huutamaan kuinka paskaa kaikki on ja helvetti on valloillaan. Hyvää joulua siis, näin se
meillä on yleensä sujunut. Ei paljoa kiinnosta.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 30 Marras 2009 23:36

Mulla tekis mieli ostaa meille joulutähti ikkunaan. Ja haaveilen semmoisesta vanerisesta joulukuusesta, mitä näkyi mm. siellä kädentaitomessuilla.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Joulu 2009 00:04

Luulisi, ettei ole vaikeata löytää joulukalenteria 30. marraskuuta, mutta en ainakaan sopivaa löytänyt. R-Kioskissa olivat kalliita eikä muutenkaan mieleisiä ja S-Marketista en löytänyt. :kauhistunut:

No, yksi karkkikauppa Kaisaniemen metrokompleksissa ainakin viime viikolla vielä mainosti, joten sinne huomenna.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 01 Joulu 2009 00:46

Mä näin ensimmäiset kauniit jouluvalot.
Ajatelkaa! Mun mielestä kauniit jouluvalot!! Ja vielä kerrostalossa. May the hell frozen now.

Meidän taloyhtiössä, naapurirapun asukilla on parvekkeella joku kuusi tai vastaava. Voi olla aito, voi olla muovinen, emt. Siinä puussa on laitettu kauniisti kellertävät hyvin yksinkertaiset, himmeät valot. Parvekkeella on myös kaksi kynttilälyhtyä, semmosta vanhanaikaista ja niissä paloi kynttilät Sisällä ei ollut kirkkaita valoja päällä, vaan joulupuu ja joku kaukainen valo sisällä valaisivat asuntoa riittävästi. Tai mistä mä tiedän mitä ne teki. Onpahan vain ollut useana iltana samanlainen valaistus, ei muutoksia.
Ja se on kaunis ja harmooninen. Ikkunan ympärillä ei näy mitään krumeluureja, eikä mitään hörhöilyjä. Ja parasta on niiden valojen huomaamattomuus. Kun ne toisen naapurin siniset hirviöt luovat poliisi-tunnelman ympärilleen niin tätä ei huomaa ennen kuin on siinä kohdalla. Ihana naapuri, jolla on hyvä maku tässä asiassa. Teki mieli viedä sinne kiitoskortti :D "Kiitos kauniista valoista parvekkeellasi yliampuvien rumilusten sijaan. T. naapuri joka ei pidä joulusta". Ehken kuitenkaan :virne:. Olisi tylyä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Ella » Ti 01 Joulu 2009 01:10

Nyt alko joulukuu. :superhymy:

:pomppuhymy:
Avatar
Ella
 
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 27 Marras 2009 12:50
Paikkakunta: Hesalainenha mää.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Joulu 2009 15:30

Pascal Lemoix kirjoitti:Luulisi, ettei ole vaikeata löytää joulukalenteria 30. marraskuuta, mutta en ainakaan sopivaa löytänyt. R-Kioskissa olivat kalliita eikä muutenkaan mieleisiä ja S-Marketista en löytänyt. :kauhistunut:

No, yksi karkkikauppa Kaisaniemen metrokompleksissa ainakin viime viikolla vielä mainosti, joten sinne huomenna.

Ei niitä hyvälaatuisia joulukalentereja taija hirveesti olla olemassa, ne ku on tarkoitettu lähinnä kaikkiruokaisille natiaisille.
Itsehän sain Aku Ankan mukana kuvakalenterin. :hullu: Oishan joku suklaa- tai salmiakkikalenteri pitkästä aikaa melko
nostalginen elämys. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Joulu 2009 15:46

Miten salmiakkikalenteri voi olla nostalgiaelämys? Eihän niitä ole ollut markkinoillakaan vasta kuin muutaman vuoden? :riips:

Minä keksin tänään, että paistan ison kasan vaaleita pippareita kavereille lahjuksiksi. :D
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Joulu 2009 17:41

Lyyra kirjoitti:Miten salmiakkikalenteri voi olla nostalgiaelämys? Eihän niitä ole ollut markkinoillakaan vasta kuin muutaman vuoden? :riips:



Kyllä niitä on ennenkin ollut. Nimimerkki "Hämärästi muistava" :virnu:

Unohdin tänään koko asian :läps:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 01 Joulu 2009 18:05

Posteissa on bongattu joulukalentereita alessa!
Sieltä oma mukaan.

Pettymys iski, kun mun kalenterissa ei ollutkaan mitään kuvaa.
Yksinäinen namu vaan. Pelkästä luukun avaamisesta ja sokeri-
mössöstäkö tässä pitäisi nauttia?
Niin kai sitten.

-Terveiset naama ja kaikki väärinpäin päivältä
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 02 Joulu 2009 18:43

Lyyra kirjoitti:Miten salmiakkikalenteri voi olla nostalgiaelämys? Eihän niitä ole ollut markkinoillakaan vasta kuin muutaman vuoden? :riips:

No, laiskuus iski enkä jaksanu eritellä, että suklaakalenteri ois kiva sen nostalgian takia ja salmarikalenteri ihan muuten. :tilt:
Ei mun nuoruudessa tosiaan salmiakkikalentereita ollu...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Joulu 2009 19:21

Nyt saa Juhlapöydän konvehtirasia toimia joulukalenterina. On hauskempkin! :p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 02 Joulu 2009 21:50

Kynttelikön laitoin ikkunalaudalle jo reilu viikko sitten, (kakspuolisella teipillä kiinni ettei kissa koko ajan tiputa sitä)
ja tänään ostin pikkuisen joulutähden, kukan siis. Mukava laittaa edes jotain jouluista, kun pyhät kuitenkin ollaan
kotipuolessa, ja tullaan takasin vasta loppiaisen jälkeen. Luumutorttuja oon laittanu jo kahdesti, ihan vaan siks
että ne on niin hyviä. :kuola: Ja miun mielestä parempia paistamista seuraavana päivänä.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja elegia » Ke 02 Joulu 2009 22:02

Miulla on muumi-suklaajoulukalenteri. Mulla ei ole koskaan aiemmin ollut minkäänlaista karkkikalenteria, aina vaan kuvakalentereita ja pari kertaa pienenä tarrakalenteri. Hampaillehan tuo on vähän hupaa, mutta menköön tämän kerran. :D

Viime viikolla tuli korkattua pikkujoulukausi, kun käväisin ainejärjestön pikkujouluissa. Eihän sieltä juuri ketään enää näin "veteraanina" tuntenut (ei sillä, että olisin hirmuisesti ihmisiä tuolta koskaan tuntenut), välillä oli olo vähän ulkopuolinen, mutta muuten oli ihan kivaa ja puuro oli hyvää! :D Tänä lauantaina olisi tarjolla kahdetkin eri pikkujoulut. Toiset hieman tuntemattomampien ihmisten kera, toiset kaveriporukan leidiosaston kera. Taidan päätyä jälkimmäisiin. :D
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 02 Joulu 2009 23:21

Mulla ei ole suklaakalenteria, mikä voi olla joidenkin mielestä yllättävää. Niissähän on yleensä pahaa suklaata, suklaa syötäköön erikseen. Olisi kiva olla sellainen söpö kuvakalenteri mitä oli lapsena, mutta en ole jaksanut hankkia. Postiluukusta kolahti paikallisen sanomalehden mainoskalenteri, se kelvatkoon, tosin en vielä kahta ensimmäistäkään luukkua ole muistanut avata. :p

Muuten olen kyllä jotenkin jo joulutunnelmissa. :tilt: Marraskuu oli kai sääpoliittisesti siinä määrin synkkä, että joulunaika on mukava olemassa. Olen sikäli onnekas, että jouluni ovat melko lailla poikkeuksetta olleet ihan hyviä, joten odotan sitä aina miellyttävänä aikana. Pidän myös joulukoristeista. Tänä vuonna ostin muovisen kuusen ja koristelinkin sen jo. :keijo: Olkoon aikaista, mutta se on hieno, jouluvalot kirkastavat muuten synkkää vuodenaikaa. Ovat sentään led-valot, joten voin kuvitella olevani ympäristöystävällinen. Sama kai se on laittaa nyt jo esille, kun varsinaiseen joulunaikaan en kuitenkaan kotonani juuri ole.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron