Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 19 Touko 2008 09:51

Minulta on kysytty samaa lähes koko elämäni ajan, eli lääkkeet eivät taida tehota tähän minun vaivaani.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 19 Touko 2008 10:12

Viime yönä olin pakomatkalla. Jostain syystä monet tuntuivat jahtaavan minua. Piilouduin erään koulun liikuntasaliin, jossa oli parvisänky, jonka alle pääsin piiloon. Joku mies repi seinämät auki ja mukana oli myös eräs opiskelukaverini. He löysivät minut, mutta jostain syystä mies vain hätisti minut pois ja mutisi jotain siitä, kuinka kaltaiseni tyypit haittaavat marenkienkelin löytämistä. Kuva Opiskelikaverini ihmetteli, miksi hän päästi minut pakoon. Minulla oli piilopaikassani myös mukana pino kirjoja ja monisteita, jotka vaikuttivat aika paljon lukiokirjoilta ja lukioaikaisilta monisteilta. Minua harmitti hirveästi, kun en saanut niitä mukaani.Kuva

Lähdin juoksemaan pakoon. Otin pikkuveljeni mukaan ja pihalta löysin ystäväni juttelemasta jonkun tyypin kanssa. Lähdimme kolmestaan pakosalle. Ja sitten heräsinkin
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 19 Touko 2008 10:25

Minä näin viime yönä aikas ahdistavan ufo-unen: katselin muuten vaan yötaivaalle, kun yllättäen tähdet peitti jokin lentävä pyöreä kappale. Puhuin hämmentyneenä asiasta jonkun kanssa ja kun katsoin uudelleen, taivaan peitti kokonainen parvi samanlaisia kappaleita! Ja sitten tieteisleffoista tuttua juoksemista ja kirkumista... Loppujen lopuksi ufot eivät unessa tehneet yhtään mitään vaan tarina oli enemmänkin piiloutumisesta jne. Silti aika hurjaa.
Avatar
Fantsu
 
Viestit: 1052
Liittynyt: Ma 12 Touko 2008 10:37
Paikkakunta: Churchmoor

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 19 Touko 2008 14:03

Voi ei, Suvi. Kuva

Noh, kun minä kuitenkin olen suhteellisen leppoisa tyyppi muuten, niin ehkä on ihan hyvä, että sentään jossakin puran omat aggressioni. Vaikka sitten toisten unissa. Kuva
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja theia » Ti 20 Touko 2008 00:08

haha, sain kivat huvitukset teitin unista :hymyhali: ja Kuolon pohdinnasta lääkityksen määrästä.

Kiva lopettaa tyhmä maanantai näin (tai vaihtoehtoisesti aloittaa kiva tiistai)! ;) kiitti!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja tiril » Ti 20 Touko 2008 00:41

Näin ihan mielettömän ahdistavaa unta viime yönä. En oikein enää muista kuka olin tai missä olin, mutta siellä oli kuitenkin joku pieni hiireltä näyttävä eläin, jolla oli sellaset lepakkomaiset siivet. Se elukka oli nimeltään Charlotte ja se oli jonkun 200-vuotiaan Ismon kaveri, ja sillä oli olevinaan jotain kipua lievittäviä ominaisuuksia. Mie yritin syödä sen pari kertaa, mutta sitten aina sylkäisinkin sen pois, kun en halunnut tappaa sitä, mutta sitten se yhtäkkiä kuolikin. Sen kädet oli lähteneet irti ja silmät muuttuneet sellaisiksi rasteiksi niin kuin piirretyissä, ja minuu rupes kaduttamaan hirveästi, kun en ois oikeesti halunnut syödä sitä. Yritin sitten antaa sille tekohengitystä ja sainkin herätettyä sen henkiin, mutta sitten se rupesi itkemään kun sillä ei kerta ollut käsiä enää, ja mie ahdistuin kamalasti kun joutuisin tappamaan sen ihan tarkoituksella ettei hiiriparka jäisi kitumaan. Myöhemmin unessa löysin hampaitteni välistä siiven palasia. En nuku enää ikinä.

Ja mikäli ette kaikki vielä ole kyseenalaistaneet mielenterveyttäni, niin näin jokin aika sitten unta theiasta, jolla oli isot silmälasit, otsapanta ja oranssit farkut :virne:
Avatar
tiril
 
Viestit: 82
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 13:24

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Deni » Ti 20 Touko 2008 01:10

Mä näin tänään päikkäreillä hampaidenirtoamisunta. Yäh.

Unessa multa puuttui kaksi hammasta edestä, ja mä muistan katsoneeni vähän väliä peiliin ja ihmetelleeni sitä, miten typerältä näytän hampaattomana. Mä myös yritin päästä hammaslääkäriin, jotta niiden tilalle olisi laitettu uudet, mutta se ei kuulemma onnistunut, piti vaan tottua elämään ilman etuhampaita.

Eikä tarvinne edes mainita sitä vanhaa uskomusta siitä, mitä hampaiden irtoaminen unessa olevinaan symboloi ja sen herättämää levottomuutta...


Näin unta myös sodasta, jossa häviäjien puolella oli jostain syystä lähinnä mun vanhoja koulukavereita. Parempi ehkä sekin, kuin tuossa muutama yö sitten katselemani uni, jossa metsän laidasta löytyi ensin joutsen, ja mulle kerrottiin, että sen puoliso on metsässä, tukehtuneena kuivaan heinään. Yhtäkkiä joutsen muuttuikin liskoksi, ja sen luokse tuli toinen lisko, ja ne pariutui ja rupesi munimaan pieniä, vihreitä munia, jotka mun koira yritti syödä, ja äiti tuli keräämään ne, ja aikoi tehdä niistä munakasta, mikä aiheutti hirveän riidan mun ja äidin välille, kun mä huusin sille etten mä ainakaan syö liskonmunista tehtyä ruokaa...

Ahem.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Bunni » Ti 20 Touko 2008 10:31

Uniaiheinen kysymys:
Käykö teille koskaan niin, että heräätte unesta sen verran että tajuatte nukkuvanne ja tiedostatte että missä ootte ja mikä päivä on menossa, mutta ettette pysty liikkumaan tai saa itseä hereille.
Mulle käy näin usein, ku nukun päiväunia. Kun ittensä saa herätettyä, niin tuntuu ettei silmät pysy millään auki ja olo on kuin kuolleista heränneellä. Onko tää normaalia? :friikki:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Avatar
Bunni
Hupakko
 
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 08:30

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Birk » Ti 20 Touko 2008 12:51

Bunni kirjoitti:Uniaiheinen kysymys:
Käykö teille koskaan niin, että heräätte unesta sen verran että tajuatte nukkuvanne ja tiedostatte että missä ootte ja mikä päivä on menossa, mutta ettette pysty liikkumaan tai saa itseä hereille.


Joo, käy. Kaikista pahinta on, kun ensin tiesi näkevänsä takaa-ajounia ja on silleen että " huh, se olikin vain unta" mutta sitten yhtäkkiä uni jatkuukin esimerkiksi omassa makuuhuoneessa ja taas saat juosta pakoon. Paitsi nyt luulet että oot oikeesti hereillä, noussut sängystä ja oot ihan varma että nyt on oikeesti joku aseen kanssa sun perässä. Se on pelottavaa.
Miksi olla hankala, kun voit pienellä vaivalla olla aivan mahdoton?
Birk
 
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 15:50
Paikkakunta: Jykylä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 20 Touko 2008 13:13

Bunni kirjoitti:Uniaiheinen kysymys:
Käykö teille koskaan niin, että heräätte unesta sen verran että tajuatte nukkuvanne ja tiedostatte että missä ootte ja mikä päivä on menossa, mutta ettette pysty liikkumaan tai saa itseä hereille.
Mulle käy näin usein, ku nukun päiväunia. Kun ittensä saa herätettyä, niin tuntuu ettei silmät pysy millään auki ja olo on kuin kuolleista heränneellä. Onko tää normaalia? :friikki:


Unihalvaus?. Tuollainen on ilmeisesti suhteellisen yleinen, mutta en kyllä muista milloin mulle olisi näin käynyt. Joskus sitä unessa tajuaa, että tämä on unta ja voi tehdä mitä vaan. Harmittavasti tällainen selkouni sitten kyllä pian loppuukin.
Et in Arcadia ego.
Avatar
LazyBastard
 
Viestit: 737
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 12:49

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Bunni » Ti 20 Touko 2008 13:46

LazyBastard kirjoitti:
Bunni kirjoitti:Uniaiheinen kysymys:
Käykö teille koskaan niin, että heräätte unesta sen verran että tajuatte nukkuvanne ja tiedostatte että missä ootte ja mikä päivä on menossa, mutta ettette pysty liikkumaan tai saa itseä hereille.
Mulle käy näin usein, ku nukun päiväunia. Kun ittensä saa herätettyä, niin tuntuu ettei silmät pysy millään auki ja olo on kuin kuolleista heränneellä. Onko tää normaalia? :friikki:


Unihalvaus?. Tuollainen on ilmeisesti suhteellisen yleinen, mutta en kyllä muista milloin mulle olisi näin käynyt.


Just tuo! Ärsyttävä vaiva tulee pilaamaan mun päiväunia :nirppa:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisci elit, sed eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliqua.
Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquid ex ea commodi consequat.
Avatar
Bunni
Hupakko
 
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 08:30

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 20 Touko 2008 15:33

Mä olen aina innoissani, jos huomaan näkeväni unta ja samalla olen kuitenkin hereillä ja silmäilen ympärilleni. Silloin onnistuu myös unien ohjaileminen ja pystyn pelastamaan maailman!! Tai yleensä itseni pinteestä.Kuva

Pienenä onnistuin ohjailemaan uniani ja joskus jopa päättämään, mistä unta näkisin. Vuosien myötä taito on pikkuhiljaa hävinnyt, eikä se enää onnistu. Joskus sitä oikein toivoi pääsevänsä nukkumaan, että pääsisi seikkailemaan.

Lisään vielä, että usein päiväunilla tunnen putoavani. Sitä aina säikähtää, mutta kun sitä tapahtuu niin usein se ei ihmetytä sen kummemmin. Se ilmeisesti kuuluu tuohon unihalvaukseen. Lievempänä se voi ilmetä jalan nytkähtämisellä.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 20 Touko 2008 16:41

Nugat kirjoitti:Lisään vielä, että usein päiväunilla tunnen putoavani. Sitä aina säikähtää, mutta kun sitä tapahtuu niin usein se ei ihmetytä sen kummemmin. Se ilmeisesti kuuluu tuohon unihalvaukseen. Lievempänä se voi ilmetä jalan nytkähtämisellä.


Tuo jalan nytkähtäminen ja ynähtäminen nukahtaessa on välillä ärsyttävää, kun siihen herää. Myös vieressä nukkujan nytkähtely herättää joskus.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja friikkis » Ti 20 Touko 2008 17:02

Aamulla oli aika pelottava kokemus.

Näin ennen heräämistä unta, että olin antikvariaatissa poliisien kanssa etsimässä Edgar Allan Poen Korppia isoäidille. Taustalla soi Uriah Heepin Easy Livin'. Noh, heräsin aamulla ja tietenkin tuo biisi jäi soimaan päähän, joten viheltelin sitä samalla kun kävelin autolle. Autossa laitoin Radio Suomen soimaan, ja mikä siellä soikaan?

Olenko meedio, mitä?
Avatar
friikkis
 
Viestit: 178
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 14:45

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 21 Touko 2008 05:53

Minä ja sukulaiset ja tutut oltiin tuosa aamusella tulossa takasin yön juhlinnosta, kaikki omilta
tahoiltamme ja oli tarkoitus mennä nukkumaan, kun äiti ilmoittikin, että nyt lähetään reellä
joulurauhan julistukseen johki keskiyön messuun koko porukalla. Siinä oli isoisää ja isomummua,
joita ei oikiasti ees oo ja oli sukulaista ja tuttua, vaikka muille jakaa ja kärttyisen näköinen,
piirroshahmolta näyttävä isomummo istui reessä. Ja kaikki tämä tapahtui saksalaiselta
pikkukaupungilta vaikuttavassa paikassa.

Ja meijän juhuliessa kadun toisella puolella Mikael Jungner lähti salaiseen yönviettoon yhen
työkaverini kanssa... Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » To 22 Touko 2008 20:26

Näin taas unta:

Olin lähdössä ilmeisesti perheeni kanssa lomalle. Yritin vielä pakata, kun kaikki
muut olivat jo autossa. En saanut millään edes perusasioita pakatuksi ja panikoin.
Sitten ei tapahtunut mitään kovinkaan kiinnostavaa, kunnes uni jatkui ja tilanne
vaihtui.

Olin mennyt johonkin isoon, vanhanaikaiseen, monikerroksiseen taloon.
Olin matkalla ylimpään kerrokseen, jossa asui Donald Trump. :friikki:
Kapusin portaita, ja huomasin että talossa asui kaikenlaista väkeä.
Ohitin mm. kerroksen, jonka yhdessä huoneistossa asui Hector. En ikinä nähnyt
häntä, mutta kuulin oven läpi hänen harjoittelevan Timantti ja ruoste -biisiään.

Jossain vaiheessa portaat loppuivat, tai oikeastaan en vain enää päässyt niitä ylös,
vaan jäin kirjaimellisesti pyörimään portaisiin. Ilmeisesti siinä kohtaa oli kierre-
portaiden tapaiset rappuset. Ihmettelin, miksen pääse eteenpäin vaikka itse asun täällä. :friikki:
Pyörin siinä niin kauan, että minulle tuli ihan kamalan huono olo. Pysähdyin seuraavaan
kerrokseen, johon pääsin. Siellä oli ilmeisesti jonkinlainen olohuone, jossa oli meneillään
hienot samppanjakutsut. Istuin ensimmäiseen vapaaseen tuoliin, yhä huonovointisena
ja pyörryksissä. Vieressäni oli sohva, jolla istuva mies sanoi vihaisena: "Tuossa kunnossa
ei tänne tulla!" Vastasin pahoinvoivan näköisenä: "En mä oo kännissä, mulla on vaan huono olo."

Oloni parani sitten hiukan ja lähdin eteenpäin, tällä kertaa alaspäin, kunnes tulin johonkin
kirjaston tapaiseen kerrokseen. Tapasin siellä meidän työpaikkamme siivoojan, ja pidin ihan
normaalina, että hän oli siellä töissä. Lopulta olin ulkona koko talosta. Kävelin edelleen jonnekin
päämäärään, en muista enää mihin. Huomasin, että samaan paikkaan oli myös menossa hirveä
määrä ihmisiä, suurin osa näistä oli sukulaisiani. Lopulta joukkoon oli liittynyt myös mummani.
Hänen kanssaan oli kaksi vuotta sitten kuollut vaarini täysin elävänä. Vaarin mukanaolosta
tajusin, että tämän on pakko olla unta. Ajattelin kuitenkin: "Menköön nyt tämän kerran!"
Siihen uneni loppui.

Että näin taas tällä kertaa. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Gluu » La 24 Touko 2008 20:08

Mua välillä hiukkasen tuppaa ärsyttämään se, että mun unet on ihan liian todellisen tuntoisia,
vaikka niiden tapahtumat olisi hyvinkin absurdeja. Niinkuin viime öinenkin uni, jossa pussailin
henkilöä, jonka kanssa ei ole koskaan ollut mitään säätöä. Aamulla herätessä olin ihan ihmeissäni,
että kuinkas mä tuollaiseen tilanteeseen ajauduin. Sitten tajusin, että untahan se kaikki oli.
Mut luulen, että kun tuon henkilön tapaan, niin uni pamahtaa saman tien mieleen, sen verran
voimakas se uni oli. Vähänkö mun elo on isoilla murheilla raskautettu. :gay:
Avatar
Gluu
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 13:20
Paikkakunta: 33500

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 25 Touko 2008 11:13

Näin unta, jossa olin poika ja asuin pienessä talossa äitini (ei siis oma äitini vaan joku muu) kanssa. Meille tuli mies, joka oli ilmeiseti jokin ihmisen ja majavan välimuoto (tai ainakin sillä oli majavan hampaat). Hän veisteli hampaillaan suuresta puun palasta "täydellisen kuusen". :friikki: Sanoin hänelle, että hänen kannattaisi myydä niitä, eikä vain antaa ilmaiseksi. Hän päätti alkaa maksua niistä ja halusi periä minulta maksun takautuvasti, kun hän oli joskus kuusen meille antanut. Minulla ei ollut rahaa. Lähdin pakenemaan kyseistä tyyppiä ja piilouduin pienen kyläkaupan takahuoneeseen.

Tyyppi tuli ostoksille kauppaan ja jostain syystä hän tuli takahuoneeseen. Sain hänet tyrmättyä jotenkin (ilmeiseti jonkin aineen avulla) ja hän makasi jollain pöydän tapaisella. Paikalle tuli tyttö ohuessa kesämekossa ja aloimme suudella kiihkeästi pöydän reunalla, vaikka takaa-ajajani makasi toisella puolella pöytää. Tiputtauduimme lattialle ja suutelu jatkui siellä vaaka-asennossa. Seuraavaksi meinasin alata vähentämään tytön vaatteita, mutta sitten heräsin.


Seuraavassa unessa olin uimahallissa, jossa oli kaksi uintiviestijoukkuetta harjoittelemassa. Meneillään oli hirvittävä kriisi, kun toisen joukkueen jäsen oli ollut myöhässä ja siksi kyseinen joukkue oli hävinnyt harjoitusviestin. Noin kymmenen-vuotias tyttö lähti sukellellen altaasta pois ja mutisi jotain myöhään kestäneestä koulupäivästä. Meinasin mennä altaaseen, mutta en saanut mennä kyseisille radoille, kun siellä oli ne harjoitukset.

Paikalle tuli jotain ryöstäjiä, jotka halusivat ilmeisesti ryöstää valmentajan. Minä lähdin tyynen rauhallisesti pesutilan puolelle, vaikka ryöstötilanne oli käynnissä. Siellä vaihdoin uikkarini bikineihin ja palasin takaisin altaalle ja menin uimaan. :friikki:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Janet » Su 25 Touko 2008 11:30

Mäkin näin tuossa unta. Tässä olin vakaasti päättänyt, että unohdan kaveripojun ja annan sen mennä omia teitään. Oltiin sitten eilen katsomassa kaveripariskunnan luona viisuja ja sieltä yhtä aikaa lähdettiin - minä autolla, hän kävellen. Menin nukkumaan jä näin unen. Unessani laitoin sille viestin, että tule mun luo, meillä on juttu kesken. Sitten hän vastasi, että "Minuutti meni :( ". Sitten kuvittelin, että se tulee minuutin päästä ja minä odotin ja odotin.. Mut se tarkoittikin, että minuutti meni, kun mulla tuli ikävä sitä. Ja se ei ilmeisesti ollu hyvä juttu. No, sitten säpsähdin hereille ja olin paniikissa, että noinko sekaisin mä menin yhdestä saunaoluesta, että aloin sitä vinkumaan takasin. Heti piti tarkistaa kännykkä, että laitoinko mä oikeesti sille viestin yöllä. Luojan kiitos se oli vain unta. Huih.
Avatar
Janet
 
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 07 Touko 2008 13:47

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 30 Touko 2008 20:20

Kerron taas yhden unen iloksenne. Sillä ilohan se on, vai mitä? :pepsodent:

Olin taas töissä. (ylläripylläri :friikki:) Ilmeisesti olin siirtynyt johonkin
sihteerikön hommiin tai muuten vaan olin asiakaspalvelussa vastaanottotiskillä.
Olin siellä täysin yksin, kunnes ovesta astui sisään pari tyyppiä. Toinen heistä oli
todella seniili vanha äijä ja toinen oli ilmiselvästi nainen. (Ehkä tämän ukon vaimo?)
Naisella ei ollut suuta eikä silmiä, eikä oikeastaan koko kasvoja, vaikka pää oli.
Muuten hän muistutti ihan kynittyä kalkkunaa, enkä ole varma oliko hänellä
vaatteitakaan. Joka tapauksessa oli ihan järkyttävän pelottava näky, kun vielä
näin tämän naisen jotenkin "hämärästi".

Ajattelin, että mitä nyt teen. Tyypit näyttivät siltä, että en selviäisi heistä yksin.
Nainen tuli vihaisena luokseni, taisi iskeä vielä nyrkkiä pöytään, ja sanoi:
"Meidän osoitteemme on Tykkimäki, Hakaniemi!" Sanoin sitten, että okei, korjaan
sen tietoihimme. Mutta nainen ei kuunnellut vaan haukkui minut ihan pystyyn.
Samalla kun hän haukkui minua, hänen piirteensä selkiytyivät kokonaan, niin että
hän näytti melko normaalilta keski-ikäiseltä akalta.

Tilanne vaihtui ja olin autossa matkalla mummamme luo. Autossa oli lisäkseni
siskoni ja veljeni. Ratissa oli eräs työkaverini, joka on auttanut viime aikoina
minua ja muita töissä ihan kamalasti ja ottanut enemmän vastuuta asioista kuin pitäisi.

Oli pilkkopimeää. Tie oli erittäin kapea ja täynnä mutkia. Lisäksi se oli keskellä
merta, eikä siinä ollut minkäänlaisia kaiteita tai mitään muutakaan, joka estäisi
putoamisen mereen. Työkaverini yritti parhaansa mukaan pysytellä tiellä, kunnes
lopulta kuitenkin koko auto putosi mereen. Auto kellui kuitenkin pinnalla. Joku keksi:
"Lähdetään melomaan!" Meloimme, kunnes pääsimme rantaan.

Kun heräsin, kello oli puoli neljä. En uskaltanut sen jälkeen nukkua vähään aikaan
koko yönä. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 30 Touko 2008 20:51

Suvilla on ehkä maailman parhaat unet. :virne:

Itsehän näin viime yönä unta, että kouluumme tuli uusi opiskelija. Hän vain ei ollut ihminen, vaan katkarapu. Kuorittu sellainen. :pepsodent:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Shay » La 31 Touko 2008 17:06

Kyllä teijän tarvis jo uusia lääkityksenne. :virne:

Mää näin unta, että mun entinen miekkonen meni naimisiin meijän porukoitten olohuoneesa.
Sisko selitti siinä, kuinka oli miekkosen ajatus mennä melkein heti kihloihin ja naimisiin ja ruveta
hankkimaan lapsia. (Tosielämässä se ei lapsia taija ees haluta.) Oli joo kivat häät... Sitten
jotku sukulaisäijät poltti sikareita häitten kunniaksi meijän autotallisa eivätkä antaneet mulle
sikaria, koska naiset ei saa polttaa, joten haukuin ne sovinisteiksi ja menin pihalle pimiään
ihailemaan meijän (jostain sinne ilmestyneitä) viittä vanhaa pakettiautoa. :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 31 Touko 2008 23:19

Shay kirjoitti:Kyllä teijän tarvis jo uusia lääkityksenne. :virne:



No varmasti. :friikki:

Tämä ei ole nyt niin paha, mutta näin unta, että olin saanut
yhtäkkiä kaksi pientä pikkusiskoa. Kukaan ei ollut tainnut kertoa
minulle siitä mitään.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Vanilla » Su 01 Kesä 2008 15:51

Deni kirjoitti:Eikä tarvinne edes mainita sitä vanhaa uskomusta siitä, mitä hampaiden irtoaminen unessa olevinaan symboloi ja sen herättämää levottomuutta...

Mitä se muuten symboloi? Mie en ole kuullutkaan. :hämillään: Minäkin näin nimittäin juuri äsken unta hampaiden irtoamisesta. Hyi, kamala uni oli se.

Ensin multa irtosi vasemmalta ylhäältä kaikista takimmainen hammas, ja ihmettelin sitä hieman. Mutta sitten hampaita alkoi irrota useampiakin, ylhäältä takaa järjestyksessä. Se oli ihan kamalaa, ja mie jotenkin tunsin ne hampaat suussani. Pyörittelin niitä kieleni päällä ja muuta yksityiskohtaista. Inhottava tunne. :bubbles: Yhteensä multa ehti lähteä varmaan puolet ylähampaista, ja tunsin, kuinka loputkin niistä heiluivat ja olivat jo melkein irti. Lopulta soitin äidilleni (hahaa, äiti on tuki ja turva kaikissa tilanteissa), ja melkeinpä huusin puhelimeen: "Ja kun mä en edes tiedä, pitääkö mun soittaa kaupungin hammaslääkärille vai YTHS:lle!" :virne: Sen jälkeen sitten heräsinkin, mutta unen aikaansaama ahdistus jatkui vielä pitkään.

Luulen, että näin tämän, koska join aamulla kokista ja mietin, kuinka kamalan sokerista se on.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 01 Kesä 2008 17:53

Kuunnelkaas lapset kun täti kertoo.

Ennen vanhaann kun vielä mummotkin ynnä muut vanhukset asuivat nurkissa muiden hoidettavana, etsimällä etsittiin merkkejä ja enteitä siitä, että milloin tuo mahtaisi kupsahtaa. Yksi enne oli todellakin hampaiden irtoaminen. Silloin loppu lähestyi omaisten mielestä jo vauhdilla.

Tässä vaiheessa iloisessa Itä-Suomessa alettiin jo suunnitella nimikko lehmän teurastamista, että saadaan hernesoppaa hautajaisissa, :tilt: kun taas hämeessä oli jo aikoja sitten häädetty vanhukset muualle kuolemaan tai vaivaiskoteihin. Hämeessä ajateltiin, että jos itsestään ei pysty huolehtimaan niin menköön pois muiden jaloista.

Monet vanhukset näkivät varmasti painajaisia hampaan lähdöstä juuri tuon takia, että kohta ne viskataan pihalle.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa