Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 22 Joulu 2009 18:54

Dnd kirjoitti:
Shay kirjoitti:Tänään taidan koristella porukoitten seinät.

Mielikuva Shaysta maalaamassa grafitia (tulikohan tuo kirjoitettua oikein) porukoidensa seinään... :p

Kahella äffällä. :tilt: Tuossa ois muuten ideaa! :keijo: Meinaa kyllästyttää nuo vanhat pahvitontut ja -enkelit.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 22 Joulu 2009 22:21

Olin jouluostoksilla ja nyt on lahjat hankittu. Tykätään niistä tai ei, sitä ei tiedä koskaan. Jotain kuitenkin.

Pari omaakin lahjaa löytyi ihan yllättäen. :p Ne sai heti käyttöön. (Eli Pulkkista kaudet 2 ja 3.)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 23 Joulu 2009 02:42

Odotan jo innolla jouluaattoa. Äidin sisko, tämän mies, (mahdollisesti miehen äiti,) serkkuni ja tämän tyttöystävä ja mumma ovat ainakin tulossa viettämään joulua tänne kotikotiini. Pappasta en tiedä. Saattaa olla tulossa meille tai menossa enoni luo. En ole tajunnut kysyä äidiltä asiasta. Ihanaa, kun porukkaa on tulossa. :sydän: Joulu ihan vain oman perheen kesken ei vaan olisi mulle joulu. :sori:

12-vuotias veljeni oli kuulemma kysynyt äidiltä: "Ovatko marenki ja Poika tulossa meille jouluna?" :hullu: Ihana veli. :hymyhali: Ei tämä suhde nyt niin pitkällä ole, että joulua yhdessä viettäisimme.

Joululahjojen ostelu sujui suhteellisen kivuttomasti. Ostin kaikki samana päivänä. Pojan lahja oli loppujen lopuksi helppo sillä yhteinen ostosreissu ja lautapelit.fi-liikkeessä vierailu tuotti molemmille mieluiset lahjat. Lautapelit. :sydän:

Kerrankin on joulufiilis. :D Odotan jo innolla joulusaunaa, riisipuuroa, aattohartautta, mumman ja paapan haudoilla käyntiä, jouluruokia (kalkkuna :kuola: ), lautapelejä, herkkuja ja pikkuisen myös niitä lahjoja. Joulu. :täpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 23 Joulu 2009 21:58

Nyt on kuusi haettu.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 23 Joulu 2009 22:10

Kohta aletaan siis toteuttaa jokavuotisia joulujuttuja ja joulu kulkee kuin kiskoilla. Pienikin muutos, niin se suistuu raiteilta. :epäilevä:

Kilisevässä kaupassakin tuli vierailtua, mutta tänään ei viitsi eikä aattona, kun on tonttuilukeikka. Joulupäivänä ei mielestäni sovi (lasken sen samaan kastiin pitkänperjantain kanssa), joten tapanina varmaan korkki narahtaa. :p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Joulu 2009 00:01

Mää ostin joulukatajan Kodin ykkösen hätäalennuksesta hintaan 5,95, ja muutaman koristeen siihen koristeeksi. :tilt: Ehkä se joulu tulee sittenkin. Minunlainen joulu. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 24 Joulu 2009 00:15

Pascal Lemoix kirjoitti:Kilisevässä kaupassakin tuli vierailtua, mutta tänään ei viitsi eikä aattona, kun on tonttuilukeikka.

Kerrothan sitten millaista oli tonttuilemassa? Veljeni teki viime vuonna yhden joulupukkikeikan, mutta eipä hänestä saanut oikein kokemuksia nyhdettyä irti. Ehkä tänä vuonna sitten.

Pascal Lemoix kirjoitti:Joulupäivänä ei mielestäni sovi (lasken sen samaan kastiin pitkänperjantain kanssa)

:femmat: Jotenkin tuntuisi väärältä juoda jouluna. Oli sitten kyseessä jouluaatto tai -päivä. Tapani menisi ehkä juuri ja juuri, mutta mulle se on vielä sellainen "pelataan perheen kanssa lautapelejä ja katsotaan tv:tä" -päivä. Joulupäiväksi tuli kyllä kutsu kaverin luo juomaan, mutta ei mua kiinnosta. Uutena vuotena sitten. Tai no. Vannomatta paras.

Jouluvalmistelut ovat hyvällä mallilla. Huominen saa tulla. :)

Hyvää joulua teille rakkaat keijot! :hymyhali: :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Joulu 2009 00:16

Mikä on "joulufiilis"?
Mä odotan eniten sitä huomista päivää, kun saadaan höristä serkun kanssa meidän omia juttuja, katsoa vapaasti lastenohjelmia ja niiden pienten sukulaislasten riemua. Siitä riemusta oli tänään jo jotain nähtävissä, kun piipahdin pääkalloluolalla ja serkun likka (melki 3-vee) johdattelee minut ensin suklaakätkölle ja sitten ruokakätkölle :hymyhali:. "Mutta jos me vain ihan vähän maistetaan tuota suklaata, niin ei kerrota kenellekään. Ihan vähän salaisesti" :virne:. Mitkä aivotukset. Että eihän sitä huomaa, jos me syödään ne suklaat etukäteen. Ja syytetään tonttuja! Niin se meni, tonttujen vika, jos suklaat häviää :virne:.

Äiti on jopa suolannut kalaa ja serkku toi uuniin laitettavaa kalaa. On siis ruokaa kinkuttomallekin.

Enää puuttuu tekeminen joulupäivälle ja tapanille. No, onhan tossa vaikka minkälaista puuhaa, että en usko tylsyydeen pääsevän valloilleen.

Ainiin, ja jouluaaton kruunaa kauniit ja rohkeat :töktök: :friikkipeukku: Ei, en ymmärrä!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Joulu 2009 13:45

Mikä siinä nyt enää on niin ihmeellistä, että Kaunarit tulee jouluna? Sarja on pyörinyt Suomessa jo yli 15 vuotta, ja joka jouluaatto se on tullut, jos aatto on osunut arkipäivälle. :tilt:


Me koristeltiin Tempun kanssa joulukataja, ja hän sai uuden rapinarotan Joulupukilta. Toinen lahja on vielä antamatta, mutta en usko, että se on ihan yhtä iso hitti kuin tuo eka. :virne:
Minä olen aukonut lahjoja sitä mukaa, kun niitä on minulle annettu. Viimeisin tuli eilen postissa siskolta: huovutetut vihreät rannekkeet/ranteenlämmittimet. Ovat vähän liian isot, mutta voihan niitä pitää toisten hanskojen päällä sitten. Muut lahjat onkin olleet lähinnä asiakkailta ja työnantajalta ja kovin suklaapainotteisia. Kämppikset lahjoivat samalla kertaa sekä synttärin, että joulun kunniaksi.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 24 Joulu 2009 14:03

Iloista ja rauhallista joulua kaikille Forden Keijoille!

Kuva
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Joulu 2009 14:13

Jorssin kuva ei näy ainakaan täällä, mutta hyvää joulua silti. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » To 24 Joulu 2009 14:55

:sydän: Hyvvää Joulua kaikille keijoille! :ryhmähali:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja shaana » To 24 Joulu 2009 15:03

shaanakin toivottaa oikein hyvää joulua kaikille keijoille. :tilt:
Kuvittelin pääseväni helpolla ja tulemalla Äiskän luo vasta aattona eli vapautettuna kaikesta työstä, mutta näh, sisko oli liian krapulassa jiiänee, tein joulutortut sit. Nyt maistelen viskiä ja kuuntelen Hectoria. :hymyhali: Joulua!
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Dnd » To 24 Joulu 2009 22:33

Ai niin, rauhaisaa joulua kaikille.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 25 Joulu 2009 02:17

Jouluaatto meni mukavasti. Pienen aamupalan jälkeen suuntasin saunaan. Puusauna ja istuskelu saunan verannalla lumisen maiseman keskellä. Ah. Siitä on hyvä aloittaa joulun vietto.

Riisipuuron jälkeen suuntasimme mumman ja paapan hautojen kautta aattohartauteen. Olen aina tykännyt siellä olevasta tunnelmasta. Mutta voi mikä pettymys. Kaikki mättäsi. Hartauden vetäjä ei ollut kovinkaan hyvä, ihmiset eivät laulaneet kunnolla ja lapsikuorokin osasi esittämänsä laulut melko huonosti. :O: Kummallista. Jouluevankeliumiakaan ei esitetty. :friikki:

Sitten olikin vuorossa viimeiset valmistelut ja vieraiden odottelu. Perheeni lisäksi paikalla olivat mumma, paappa, tätini, tämän mies, serkkuni ja hänen tyttöystävänsä. Mukava porukka. :sydän: Jouluruoka oli todella hyvää. Ainoastaan kalkkunaa olisin kaivannut enemmän. Seuraavan viikon ajan kun olisin taas halunnut syödä lähes joka ruualla äidin joululeipää ja laittaa sen päälle leivän paksuisen siivun kalkkunaa. Kinkkua kyllä olisi, mutta ei se ole lähellekään niin hyvää.

Tänään tuli pelattua 7 tai 8 lautapelikertaa. Bohnanzaa (papupeli) ja jotain joukkuepeliä sukulaisten kanssa. Veljeni saamaa Dominionia kerran 4 hengen voimin ja 4 tai 5 kertaa vanhimman pikkuveljeni kanssa. :D Joulu ilman sukulaisia ja lautapelejä ei olisi mulle mikään joulu.

Lahjatkin olivat mieleisiä. Sain mitä toivoin ja muutakin. Oon ilmeisesti ollut todella kiltti. :tp:

Meillä oli myös paras pukki ikinä - 12-vuotias veljeni. :superhymy: Mahtavat jutut ja pukilla oli myös direktiivien mukaiset rangaistusmenetelmät tyypeille, jotka eivät ole olleet kilttejä. Vitsat ovat niin out. Pukillamme oli kädessä nyrkkeilyhanskat, joten jokainen voi päätellä vitsankorvikkeen itse. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja elegia » La 26 Joulu 2009 18:32

Täällä on joulu sujunut ihan kivasti. Mitä nyt tämä on ehkä ollut mustin joulu ikuisuuksiin, vaikka lunta on enemmän kuin koskaan! Mustuus johtuu ihmissuhteissani tapahtuneesta erittäin rankasta muutoksesta. Kotikotona on kuitenkin lopulta ollut ihan leppoisaa, vaikka äitini joulua edeltävä hössötys kiristää aina hermoja. Mahdanko itsekin olla tuollainen sitten, kun tai jos olen "perheen emäntä". :D Telkkaria on tullut vahdattua ja kirjoja luettua. Kasviskinkkuni onnistui oikein hyvin. Eilen oli perinteiset joulupäivän illanistujaiset kaverini perheen luona, en tuntenut oloani edes kovin hankalaksi siellä useiden pariskuntien keskellä. Enemmänkin alkoi väsyttää se, että itse olin liikenteessä vesi- ja glögilinjalla, kun muut lisäsivät glögiinsä viskiä ja nauttivat muutakin juhlajuomaa. :D
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 26 Joulu 2009 23:17

Joulun suorituksellinen osa alkaa siis olla ohi. Aattohan on säännöstellyin päivä ja varmasti itse kullekin yksi vuoden stressaavimmista päivistä, vaikka tarkoitus olisi miten päinvastainen hyvänsä. Meidän aattomme suoritettiin varsin onnistuneesti, vaikka äiti kaatoi maitolasin joulupöydässä. :kauhistunut:

Naapuritalossa oli serkkujen lapset (1½ ja 3v.) ja siellä olin tontun roolissa menossa mukana. :virnu: Lapset olivat huomattavan kiinnostuneita lahjoistaan, joita oli paljon. Pukin polvella eivät uskaltaneet istua. Miniät hääräsivät, glögiä tarjottiin jne. Kukaan ei ainakaan itkenyt.

Omissa lahjoissa tuli sitä, mitä osasin sattuneesti ounastellakin. TV-ohjelmia katseltiin jotenkin sekavasti ja mielestäni Ulvova mylläri oli aika omituinen valinta aaton elokuvaksi. En sitä välittänyt katsoa, joten tein jotakin muuta.

Joulupäivänä käytiin äidin kanssa perinteisesti kirkossa, vaikkei siihen kuulutakaan. Pääruokana syötiin lohta ja katsoin Terminator 2 -elokuvan. Kynttilänvalossa seurattiin joululauluohjelmaa, jossa parhaan esityksen duetoivat Mikko Kuustonen ja Kristiina Wheeler. Illemmalla kuuntelin Radio Ylen Ykkösestä joulun tunnelmaa ja pelasin samalla Spider-pasianssia, jonka sain suurella vaivalla onnistumaan. Sen pasianssin siis. Keskiyöllä sanoivat radiossa: "Joulupäivä on päättynyt. On tapaninpäivä." :O:

Tapanina katselin Clint Eastwoodin tähdittämän "Pako Alcatzarista" -elokuvan ja söin sen päälle kinkkua ja perunalaatikkoa. Viiden maissa pyörähtikin sitten arki Lukko-Ässät -ottelun hahmossa kuvaruutuun ja joulu alkoi tuntua päättyneeltä. Onnistuin jonkin verran siivoamaan katsomattomien elokuvien DVD-pinoa, mikä olikin yksi aie jouluun lähdettäessä. Videokasettejakin järjestelin. Nyt joulunseutu sitten jatkuu loppiaiseen ja tähän liittyvät mäkiviikot, Tour de Skit ja sen semmoiset.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 27 Joulu 2009 15:32

Joulupäivä meni perinteisesti mumman luona. Mukana oli taas kerran lautapeli, joten aika kului melko rattoisasti. Vierailun loppupuolella tosin olin jo melkoisen hermona mumman jatkuvan ruuan ja juoman tuputtamisen sekä muun jatkuvan jankkaamisen takia. Mutta meni se ihan ok:sti.

Eilinen meni tietokonetta kuntoonlaittaessa. Tyhjennettiin C-asema, joten ohjelmia piti latailla. Vieläkään siinä ei ole kaikkia tarpeellisia ohjelmia. Illalla menin ystäväni uutta kämppää katsomaan ja alkuperäisistä suunnitelmista poiketen myös baariin.

Kaiken kaikkiaan jouluni oli onnistunut. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 28 Joulu 2009 14:32

Mä olen lepuuttanut joulunajan niin tehokkaasti, etten päässyt edes fordelle toivottamaan Keijo-tontuille hyvää joulua :o: No, toivottavasti oli hyvä joulu :hymyhali:

Mulla oli erinomainen joulu, jonka tunnelma tuntuu vieläkin jatkuvan. Lahjat saatiin ostettua yhden päivän kauppakiertelyllä. Kävimme ennen joulua viemässä veljenlasten lahjat Tampesteriin, ettei taas tarvitse ihmetellä, kun pukki on hajamielinen ja vie lahjoja ympäriinsä :p Alkaa olla sen verran vanhoja ja muutenkin nokkelia muksuja, ettei enää välttämättä mene ihan kaikki selitykset läpi...

Ostettiin kuusikin, ensimmäinen tähän kotiin :sydän: Armaan sohvaperunan isä nyrpisteli ostamiselle naamaansa, saisihan noita ilmaiseksi omastakin metsästä. Juu, ei vain jaksanut toistamiseen lähteä rämpimään pöpelikköön, kun jo kerran kävin hakemassa kranssivärkit. Sitä paitsi se on melkoisen haastavaa löytää hieno ja sopusuhtainen kuusi metsästä.


Aattona menimme sohvaperunan kotikotiin aamupäivällä, kunnon puilla lämmitettävään joulusaunaan. Sitten syötiin kinkut sun muut herkut, hyvää oli, eikä menannut enää vaatteisiin mahtua loppupäivänä :kuola: Jaeltiin sohvaperunan perheen kesken lahjat ja lepuuteltiin leppoisassa tunnelmassa jonkun aikaa. Iltasella tuli pukki toisen veljeni luona käymään, joten suuntasimme sinne. Siellä taasen oli mun perheestä suurin osa ja veljen vaimon vanhemmatkin. Katseltiin taas perinteiseen tapaan päätä pudistellen sitä lahjahärdelliä, ja paheksuttiin hiljaa mielessämme lasten lahjamäärää. No, muksut näyttivät tyytyväisiltä, ja löytyi niitä lempilahjojakin, jotka saivat pikkuisten kasvot loistamaan :sydän: Veljentyttö 5 v. sai "vihdoin ja viimein" oman kännykän, ja häiriköi tätiparkaa soittelemalla pari päivää tärkeitä puheluita parhaimmillaan tunnin välein: "Hei, me ollaan nyt lähdössä hiihtämään, heihei" :virne: Äiti on ilmeisesti sanonut tytölle jotain puhelinterrorismista, koska puhelut loppuivat kuin seinään :tilt:

Joulupäivänä oli mun vanhempien luona kalapäivä, mitä armas sohvaperuna odottaa varmaan koko vuoden kauhulla, rassukka. Hän kun ei ole minkään merenelävän kanssa niin sinut, että suostuisi niitä syömään. Itse taas vedin navan niin täyteen herkkuja, että pahaa teki :keijo: Lipeäkalaa, savusiikaa, mätiä smetanalla ja sipulisilpulla, jättikatkaravun pyrstöjä :kuola: Jälkkäriksi juustolautanen, jonka veljen perhe oli tuonut mukanaan. Om nom nom. Soffikselle oli tarjolla Mummon lihapullia mikrossa lämmitettynä :virne: Ruuan jälkeen pelattiin koko päivä ja ilta pelejä lasten kanssa, aika meni ihan siivillä. Lapset alkavat olla jo sen verran vanhoja, että pelit alkavat olla sitä tasoa, että aikuisetkin tykkää. Tai no ainakin tällaiset lapsenmieliset aikuiset :o Niin, pelasihan veljenpoika 7 v. shakkia isänsä kanssa... Vierestä kun seurasin, totesin, että olisin helpostikin hävinnyt, jos olisin osallistunut. Mielummin pelailen Uunoa ja Muumien hillopataa :virne:


Loppupäivät olen vain levännyt, syönyt ja katsellut perinteisesti Stargaten jaksoja. Kivaa on ollut :superhymy: Ja vielä tämä viikko lomaa :superhymy:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 28 Joulu 2009 17:04

"Unohdin" myös tulla tänne toivottamaan hyvää joulua. :O: No, onneksi Walker oli hoitanut "joulukalenteriin" loppuhuipennuksen. (Siitä olin vähän huolissani, että lopahtaako kalenteri, jos kukaan ei ehdi laittaa jouluaattona sinne mitään, kun itselläni ei ollut mitään hajua, mitä sinne voisi laittaa. Tai oli jotain, mutten ehtinytkään Tubeen. :blah: )

Oli aika kiva joulu. Aatonaattona menin suoraan töistä iskän luo, ja siellä sitten siskon ja veljen kanssa leivottiin ja koristeltiin torttuja ja pipareita. Hysteerisinä sitten nauroimme omille luomuksillemme, kun itse olin ainakin jo valmiiksi väsynyt. Mutta oli hauskaa. :virne:
Jouluaatto meni perinteisissä merkeissä. (Aina välillä oli hiukan outoa, kun äiti ei ollut ollenkaan mukana, mutta tiesin kuitenkin, että hän vietti hauskan joulun muualla.) Aamulla katsottiin Joulupukkia ja piirrettyjä. Joulurauhan julistuksen jälkeen olikin aika lähteä sukulaisten luo. Siellä kaava oli perinteinen: riisipuuro :kuola: , sauna, ateria, lahjat, kahvi, levyraati. Jouluevankeliumikin meinasi unohtua. Edes ukki ei meinannut enää muistaa sitä. Joululaulujakin laulettiin yllättävän vähän, mutta ehkä ihan tarpeeksi. :p Jotenkin ihanaa, että suvussa on kaksi pientä, joiden lahjojen avaamista ja jouluiloa oli kiva seurata. Tai toinen on vielä niin pieni, että ei tajunnut vielä oikein mitään. Hymyili vain ja oli söpö. :sydän: Joulupukkikin kävi. :D

Joulupäivänä vietimme siskon ja veljen kanssa leppoisan päivän ja illan äidillä ja mummalla. Taas kolme iloista koiraa ja yksi pikkuinen touhuilivat koko päivän. Tapaninpäivän vietin vielä isän luona, mutta lähdin jo illalla kotiin. Jotenkin joulu alkaa olla minun osaltani aika lailla ohi, kun tulen kotiin. En jaksa ikinä koristella tätä kämppää mitenkään, ja siivoaminenkin oli jäänyt puolitiehen, kun lähdin keskiviikkoaamuna. Eilen illalla tosin ostin kaiken makean päälle vielä joulusuklaata sekä homejuustoa piparin seuraksi. (Homejuustoa alkoi tehdä mieli, kun sain lahjaksi juustoveitsen, niin pitihän sitä kokeilla.) Suurin järkytys oli, kun lähikaupassa ei ollut enää glögiä. :O:

Nyt loma jatkuu onneksi myös minulla. Jos ehkä uutta vuotta varten tekisi oikein kunnon suursiivouksen. Ja jonkinlainen joulufiilis tosin vielä jatkuu, niin kauan kuin rappukäytävässämme on joulukuusi. :sydän:

Muoks. Onpas muuten pöllämystynyt olo, kun en ole nokkaani kunnolla pistänyt vähään aikaan ulos. :friikki: Koko eilispäiväkin meni lukiessa. Ja illalla aloitin uuden kirjan ja tänä aamuna luin se loppuun. Ja tänään aloitin taas uuden kirjan.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Joulu 2009 22:45

Tosta pienten lasten pelmuamisesta pakko tulla mainitsemaan.
Miten on ihanaa, kun melkein 3-vee ja puoltoistavee avaavat kilpaa lahjoja :D :D Siinä meni myös kaikkien muiden lahjat avaukseen niiden käsien kautta, kun niin nauttivat siitä paperin repimisestä. Kun kaikki oli auottu, niin alkoi se järjestäminen. Tietysti molempien lahjat piti pakata erilleen, että oikeat lelut päätyvät oikeisiin koteihin. Ja nämä pikkuneidit sitten kantoivat vuorotellen tavaroita niiden kassien välissä. Useimmiten älyttiin tarkistaa tavarat, mutta ei sitten ennen kuin neidit erkanivat koteihinsa. Pienemmän farmari-tavaroista puuttui sika ja lammas, jotka löytyivät vanhemman neidin koiratavara-laukusta ja koiratavarat olivat pienemmän sukkalaatikossa :virne:. Ja sitä rataa. Onneksi kaikki oli tallessa. Myös ne "mummilasta" viimein löytyneet epätodellisen nuken epätodelliset vaipat :friikki:.
Oli kyllä sen verran villiä menoa, että onneksi on taas vuosi taukoa. Tästä syystä synttäreillä vaan yksi lapsi saa lahjoja!!

Ja kyllä, meillä löytyi jouluilo lasten kautta ja läheisten sukulaisten läheisyyden myötä. Onneksi se kuitenkin on ohi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 30 Joulu 2009 13:43

En tainnut toivottaa hyvää joulua muualla kuin ilmarissa, joten toivottavasti kaikilla oli kuitenkin hyvä joulu. :tilt:
Toivotetaan hyvät uudet vuodet sitten. :D

Mun joulu oli samanlainen kuin usein ennenkin, miellyttävä perhejoulu kotikotona. Ruokaa on ollut riittävästi ja sitä on vieläkin jäljellä, ainakin leivonnaisten osalta, laatikot on onneksi syöty. Lipeäkalaa en ole tänä vuonna saanut, saa nähdä jääkö väliin kokonaan. Lipeäkala on outoa mutta hauskaa.

Ruoan, leivonnaisten ja suklaan lisäksi tarjolla on ollut punaviiniä ja Irish coffeeta, eli kaikki nautintoni ovat olleet edustettuina. :keijo:
Olen myös saanut istua lukemassa sohvalla, joka sopii lukemiseen paremmin kuin mikään muu paikka, sillä siinä saa kunnon istuma-asennon toisin kuin esim. oman kotini sohvalla, johon yleensä vain nukahdan. :keijo: Sitten on pelattu runsaasti lautapelejä ja hermostuttu niistä. Samoin ruoanlaitto ja siivoaminen ovat hermostuttaneet ennen joulua ja hieman sen aikanakin, mutta mitään isompia riitoja ei meillä onneksi saada aikaiseksi.

Luntakin on ollut riittävästi ja kauniisti. Lasten jouluiloa en tänä vuonna valitettavasti päässyt todistamaan, kun en kovin monia lapsia tunne ja se ainoa suunniteltu reissu lapsen luo peruuntui.

Joululomaa on vielä tavallaan jäljellä, vaikka käytännössä onkin hieman keskeneräisiä hommia joita olen tässä puolella teholla yrittänyt tehdä suklaansyönnin lomassa. Lisäksi maksoin juuri laskuja, joten arki on kieltämättä alkanut. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 01 Tammi 2010 14:38

Joulu vietettiin matalalla profiililla ilman sen kummempia tapahtumia. Juuri sellainen hiljainen, rauhallinen, helppo, vähäruokainen ja kaikkien kukkarolle halpa joulu, jollaisesta pidänkin. Jouduin kyllä kylässä maistamaan siivun kinkkua, joten se siitä kinkuttomien joulujen monivuotisen perinteen jatkumisesta. Olen katsonut harvinaisen paljon televisiota, lukenut lahjaksi saatuja kirjoja ja vähän muitakin, mutta netissä olen ollut poikkeuksellisen vähän hitaamman yhteyden takia. Kyllä tämä tässä menee, vähän pelottaa taas se, miten arkeen siirtyminen onnistuu. Minulle ovat nämä lomalle menemiset ja lomalta palaamiset aina vähän vaikeita.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 29 Marras 2010 18:29

Joulukalenterissa noudatan viime vuonna (?) keksimääni mallia. Pandan juhlapöydän konvehtirasia, josta numeroin valikosta, mikä konvehti kullekin päivälle kuuluu ja sitten menox (sanoi Annie Lennox).

Kuuntelin eilen Hoosiannan YouTubesta, mikä on joulunajan perinteinen tapa. :virnu: Se YouTube siis :keijo:

Jouluavakin pitäisi vissiin laittaa :O:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 29 Marras 2010 19:00

Haluaisin ripustaa joulutähden ikkunaan, mutten millään jaksa alkaa siihen hommaan. Tuskastuttava tilanne. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron