Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 05 Touko 2010 17:53

heartless kirjoitti: mulle sanottiin että mua ei voida ottaa opiskelemaan ammattikouluun (olin hakenut pk-todistuksella) sillä olen käynyt lukion. :hämillään: Tuo tuli kyllä ihan puun takaa, monet mun tutut ovat kirjoittaneet ylioppilaaksi ja sen jälkeen käyneet amiksen pk-pohjaisella linjalla. Ilmeisesti jonkun asetuksen mukaan semmoinen ei ole nyt mahdollista.

Jos koulu on semmoinen, minne haluat, niin pistäpä kyselyä vaikka rehtorille, että mihin tuo oikein perustuu.
Ilmeisesti ammattikoulun pääsyvaatimuksia ollaan vastikään katsottu uudelleen, mutta ei ainakaan minun korviini
ole osunut semmoista, etteikö lukion jälkeen voisi päästä amikseen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 05 Touko 2010 20:06

Juu, oon selvittämässä asiaa tarkemmin kun tuo olis nimenomaan just se koulu mihin monien epätietoisten vuosien jälkeen haluaisin. Anoppi on onneks lukiossa opettajana ja lupasi kysellä työpaikkansa opolta tarkemmin noista pääsyvaatimuksista ja siitä onko kyseessä vain tuon koulun oma tulkinta säännöistä vai nyt oikeasti tullut tuommoisia muutoksia.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 05 Touko 2010 20:21

heartless kirjoitti:Kävin pääsykokeissa, tehtävät tehtyäni haastattelussa mulle sanottiin että mua ei voida ottaa opiskelemaan ammattikouluun (olin hakenut pk-todistuksella) sillä olen käynyt lukion. :hämillään: Tuo tuli kyllä ihan puun takaa, monet mun tutut ovat kirjoittaneet ylioppilaaksi ja sen jälkeen käyneet amiksen pk-pohjaisella linjalla. Ilmeisesti jonkun asetuksen mukaan semmoinen ei ole nyt mahdollista. Olis vaan ollut kiva tietää tuo ennen kuin väänsin ennakkotehtävät ja ehdin jo haaveilla tekeväni vaikka ja mitä kivaa tulevaisuudessa unelma-ammatissani. Kai sitä voi sitten olla loppuelämän vaikka kaupan kassalla. :huoh:


Tämä on kyllä niin perseestä :viha: . Itsekin löysin unelma-ammattini ammattikoulun tarjonnasta pari vuotta sitten ja innoissani aloin täyttää hakemuksia kouluun. Kunnes huomasin etten voi hakea sinne, koska olen käynyt lukion! Niin väärin! Kaverini olisi halunnut samalle alalle hakea, mutta silläkin lukiotodistus ja se soitti sinne ammattikouluun ja kysyi mikä on ongelma. Ne olivat vaan nauraneet ja sanoneet että eehei, et vaan voi hakea kun olet jo lukion käynyt. Olen katkera.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » To 06 Touko 2010 00:55

Mikä ihme toi oikein on?
Minä olen valmistunut ammattikoulusta ja suurin osa meidän luokkalaisista oli käynyt lukion ennen sitä.
Ei tommosen pitäii käydä päinsä. Lakitekstit esiin ja rehtorin selkä seinää vasten. Mur.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Galileo » To 06 Touko 2010 08:36

Onhan se toisaalta ihan loogista, että toisen asteen paikat halutaan turvata
peruskoulusta tulijoille. Eikö ammattikorkean puolelta löydy vastaavia opintoja?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 06 Touko 2010 12:48

damn kirjoitti:Tämä on kyllä niin perseestä :viha: . Itsekin löysin unelma-ammattini ammattikoulun tarjonnasta pari vuotta sitten ja innoissani aloin täyttää hakemuksia kouluun. Kunnes huomasin etten voi hakea sinne, koska olen käynyt lukion! Niin väärin! Kaverini olisi halunnut samalle alalle hakea, mutta silläkin lukiotodistus ja se soitti sinne ammattikouluun ja kysyi mikä on ongelma. Ne olivat vaan nauraneet ja sanoneet että eehei, et vaan voi hakea kun olet jo lukion käynyt. Olen katkera.


Aika kummallista, sillä kyllä minun kaverini haki ammattikouluun ja pääsikin sinne, vaikka oli lukion käynyt. Ja tästäkin siis on tuo pari vuotta.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » To 06 Touko 2010 15:49

Vois sitä amiksesta muutaman paikan jättää niillekin, jotka nyt jo vähän varttuneempina tietävät, mitä haluavat tehdä. :lanppu: Tietääkö ihminen koskaan, douh :epäilevä:

Tää täällä on ollut jo hetken melko kypsää kauraa duunin suhteen, ei oikeastaan itse duuni, mutta tuntuu että kaikki muu tökkii.
Paperit on laitettu vetämään, katsotaan riittääkö aika lukea ja rahkeet ehkä päästä johonkin koulunpenkkiin. :juoni:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 06 Touko 2010 15:55

Mun käsittääkseni usein ammattikouluissa on joku kiintiö, jonka perusteella voidaan ottaa ylioppilaita, ja sitten haetaan ylioppilastodistuksen perusteella. Tää on tosiaan vaan hämärä muistikuva kuulopuheista, enkä tiedä onko tähän asiaan tullut jotain muutoksia viime aikoina.

Ellei sitten tää ole joku uusi laki, jolla estetään hyvin menestyneitä tyttöjä hakemasta ammattikouluihin. Tästähän joku päivä uutisoitiin, että sisustuksesta innostuneet tytöt vie maalarin paikat tai jotain. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 06 Touko 2010 16:42

L-S kirjoitti:Ellei sitten tää ole joku uusi laki, jolla estetään hyvin menestyneitä tyttöjä hakemasta ammattikouluihin.


Niin kun ne ammattikoulupaikat on oikeasti tarkoitettu niille huonosti menestyneille pojille... :hämillään:

--

Oma kuuluminen: Olivat yhdestä koulusta tavoitelleet ja soittavat huomenna uudestaan. Tuskin rehtori nyt soittaa vain moikatakseen, joten kyllä tässä voi melkein onnitella itseään haastatteluun pääsystä. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 06 Touko 2010 18:36

Pascal Lemoix kirjoitti:Oma kuuluminen: Olivat yhdestä koulusta tavoitelleet ja soittavat huomenna uudestaan. Tuskin rehtori nyt soittaa vain moikatakseen, joten kyllä tässä voi melkein onnitella itseään haastatteluun pääsystä. :D


Jes, onneksi olkoon, haastatteluun pääseminen on aina jo puoli voittoa ja tarkoittaa rehtorin harkitsevan sinua vakavasti. Kunhan sinne pääsee, niin siellä voi sitten vapaasti esitellä kaiken osaamisensa.

Itsekin sain odotetun puhelinsoiton: lisää sijaisuutta ja sitä myöten vähän lisää rahaa luvassa. :D
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 07 Touko 2010 13:20

Toisaalta vähän oudolta kuulostaa että ylioppilastodistus pois sulkisi mahdollisuuden ammattikouluun, mutta sit jos ajatellaan toistepäin, niin oisko siinä mitään järkeä jos peruskoulusta joku ei pääsiskään amikseen kun joku jo aikuinen ylioppilas vie siltä paikan?

En tiiä mut jotenkin tuntuu, että sais ehkä jopa vähentää lukioiden alotuspaikkoja, niin epätietoiset hakeutuis sit helpommin opettelemaan itelleen ammatin eikä ois kolmekymppisinä vaan ylioppilaita.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 07 Touko 2010 15:26

Eka viikko konttorissa takana ja hyvin pyyhkii! Vielä olis hommia ennen kuin viikonloppu alkaa, mutta pakko oli tulla tänne, kun muut tästä huoneesta jo lähtivät viikonlopun viettoon, joten nyt voin rauhassa tehdä kaikkea muuta kuin töitä. :juoni:

No ei kai, töitä aion vielä vähä tehdä. Jos sitä neljältä lähtis kotiin. :tp:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 08 Touko 2010 18:46

Onnea Pascal! :hymyhali: Pidän peukkuja, että haastattelu menee hyvin.

Tuntuu oudolta tällainen semilomailu. Periaatteessa opiskeluhommat on kandin tutkinnon osalta pulkassa, mutta käytännössä odottelen vielä muutaman tehtävän palautusta joko hyväksyttynä tai korjausta vaativana. :huoh: Lisäksi on muutamia ainejärjestöjuttuja, jotka pitäisi hoitaa alta pois ennen kesää. Onneksi kesätyöt alkavat vasta kesäkuun puolessa välissä, joten ehtinen jopa pikkuisen lomailla.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Touko 2010 22:22

Onko hei laillista, että vuokrafirma tiputtaa keikkalistoiltaan ilmoittamatta työntekijälle mitään?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 12 Touko 2010 07:43

Mä en tuohon Lyyran kysymykseen osaa vastata. :o:

Muttamutta - meillä on esimiehen kanssa suukopua tuon tuostakin, vähän tuntuu välillä että on syrjimisen makua tässä "miesten työssä" mua kohtaan. :epäilevä: Eilen kuitenkin suureksi ilokseni kuulin, että me käydään entisen työnantajan ajalta tutut esimies-alainen tavoitekeskustelut! :virne: Ai kiesus en olisikaan keksinyt parempaa foorumia kertoa vähän mistä tämäkin kana pissii. Jes, joutuu muuten tuo vänkyrä melkoisen koville siinä keskustelussa.

:pomppuhymy:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 12 Touko 2010 08:32

Lyyra kirjoitti:Onko hei laillista, että vuokrafirma tiputtaa keikkalistoiltaan ilmoittamatta työntekijälle mitään?

Millainen sopimus näillä on keskenään?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 12 Touko 2010 08:40

Huhhuh. Nyt ei nappaa tämä työnteko yhtään.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 12 Touko 2010 17:49

Koko päivä ollut ihan syvältä...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 12 Touko 2010 20:28

Meiltä lähti tänään työntekijä pois, vaikkei sillä ollut uutta työtä edes tiedossa. Haloo johtoryhmä! Duunarit täällä alhaalla ovat niin vittuuntuneita, että ovat mieluummin ilman työtä kuin meillä töissä.

Olin aivan sanomattoman onnellinen sen tytön puolesta, kun se pääsi meiltä pois. Valitettavasti itellä ei ole varaa valita tuollaista vaihtoehtoa, mutta taidan silti taas aloittaa aktiivisemman työnhaun.

Lounaskeskustelu meidän työpaikalla:

"Mihin sä menisit töihin aamulla, jos saisit vapaasti valita?"
-Vaikea kysymys, pitääkö olla realistinen?
"Pitää"
-En tiedä, mutta ainakaan tänne en tulisi.

Bonuskirsikka vielä i:n päälle:
Meidän toimari on sitä mieltä, että "voi hakea kadulta ihan kenet vaan tekee just sun duunin". Arvostus työntekijöitä kohtaan huipussaan.
:friikkipeukku:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Touko 2010 08:36

Jatkoa yökyöpeliketjun vuodatukselleni:

Pomo ei nielly nukkumattomuutta syyksi vaan veti natsikortin (mun yks natsiasiakas lopetti muutama viikko sitten omien sanojensa mukaan laadun takia, ja tähän asti pomo on ollu kyllä mun puolella). Joo tajuan senkin kyllä ehkä jossain toimistoduunissa, että :bubbles: -silmillä voi mennä töihin, mutta näillä yöunilla päädyn fyysisessä työssä luultavasti kääre pään ympärillä taysiin. Oon menny kuuliaisesti töihin joka hemmetin oksennustaudissa ja kuumehoureessa, mutta nyt oikeesti saa jo riittää.

Houkuttelis irtisanoutua jo ennen kesää.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Touko 2010 09:37

Lyyra kirjoitti:Onko hei laillista, että vuokrafirma tiputtaa keikkalistoiltaan ilmoittamatta työntekijälle mitään?

Väärä hälytys. Nettitunnukset vaan ei toimi. Keikkatarjous tuli taas tänään.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 14 Touko 2010 11:57

Lyyra :paijaus:
Ei sitä tosiaan ihan mihin tahansa pidä venyä. Kyllähän nukkumattomuus voi olla aika tapaturma-altis tilakin tosiaan.


Ja Emilialle kanssa :paijaus:
Mä näen punaista tuollaisten "voi hakea kadulta ihan kenet vaan tekee just sun duunin" -asenteiden kohdalla. En tajua miten kukaan kehtaa olla sellaisella asenteella liikkeellä.


Omissa työkuulumisissa on kerrankin lähinnä positiivista. Hiukan kyllä hirvittää, että olenko haalinut itselleni taas liikaa hommia, mutta asiantuntijatehtävistä on vaikea kieltäytyä kun niitä tarjotaan. :D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 14 Touko 2010 12:17

No hain sitä oman alan oikeeta työtä, josta ehkä mainitsin aiemmin. Toivotaan että käy hyvin. :D Saa pitää peukkua. Mutta ei friikkipeukkua. :soosoo:

Kiitos äläkselle sympatiaäänestä. Oon jo paremmalla tuulella, mutta silti vielä purnaan äskeiseen tunteenpurkaukseen liittyen: Juttelin siskoni kanssa aiemmin, ja sympatiaa ei juuri herunut. Vaikka tiedänkin, että nukkumattomuus on työnantajan kannalta täysin irrelevantti syy jättää menemättä töihin, niin en kai minä sitä halua kuulla kun itku silmässä tihrustan paskaa elämääni. Jotkut ihmiset ei vaan tajua, että JOSKUS TARVITAAN SYMPATIAA PRKL! :gaah: Myös niihin jonkun perseen lakipykälän kannalta irrelevantteihin asioihin, kuten ihmisyyteen ja unenpuutteeseen.

Maisteriohjelmasta pitäis tulla valintatulokset tänään. Tai ainakin lupailivat haastattelussa 23.4., että dedis on "kolmen viikon päästä", joka on siis tänään. Vielä ei oo sähköposti kolahtanut, mutta toivotaan senkin suhteen parasta. :D Saa pitää toistakin peukkua. (Mutta ei tässäkään friikkipeukkua. :soosoo: )
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 14 Touko 2010 12:33

Lyyra kirjoitti:...Saa pitää peukkua. Mutta ei friikkipeukkua. :soosoo: ...

...Saa pitää toistakin peukkua. (Mutta ei tässäkään friikkipeukkua. :soosoo: )


:peukut:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 14 Touko 2010 13:38

Lyyralle :paijaus: & :peukku:

Omia kuulumisia: vieläkään ei ole tietoa minne työpiste siirtyy, eli ilmeisesti "ilmoituksen deadline" pitää työnantajan mielestä kivaa ääntä mennessään ohi :puhina:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa