Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Ke 05 Touko 2010 13:48

Mulla ei nyt varsinaisesti mitään asiaa ole pyörän korjaamisesta, eikä kysyttävääkään juuri, mutta jaanpa silti asiani. :keijo:

Mun pyörässä on kummatkin vanteet uusimisen tarpeessa. Toinen on jo niin vinkura, että sen suoristaminenkaan ei ole vaihtoehto enää, kun mieheke ei siinä onnistunut, vaikka yritti. Ja hänellä ei ole peukalo keskellä kämmentä tällasissa asioissa.

Vanteet vaan tuollaseen perus mummopyörään meinaa maksaa enemmän kuin uuden pyörän ostaminen, mikä on todella kummallista. :keijo:

Ei mulla muuta.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 06 Touko 2010 23:33

Tuli tuossa uutisketjussa avautumisen jälkeen jonkinlainen ahaaa elämys (minähän tarkistan aina faktat ennen kuin ne kirjoitan :tp: ) ja sitä nyt täälä sitten kysyn (ja samalla kuvastan varmaan hyvin tuota hymiötä :tp: ). Eli, minulle tuli tuossa (tutkintojen yhdenmukaisuutta tarkistellessa) mieleen (ja tämä sitä vielä vahvisti) tällainen kysymys: Eli jos minä ymmärsin oikein, ylempää AMK tutkintoa (maisteri) minä en saa suorittaa ennen kuin olen ollut 3 vuotta alan töissä (ja tämä on selvää pässinlihaa) *mutta koska kun sitten* Minullahan on alempi AMK tutkinto tietojenkäsittelystä ja se (tai siis alempi amk tutkinto yleensäkin) vastaa Kandia yliopistomaailmasta (tosin AMK on 210op, kun yliopistossa näyttäisi olevan 180, eli sama kuin minulla miinus työharjoittelu), joten jos minä ymmärsin oikein, minä voin vaikka heti hakea yliopiston lukemaan maisteriksi, siis ilman tuota 3 vuotta ja ilman kandintutkintoa (eli siis se skippaa tuon kandin)? Ja koska maisterintutkinnon laajuus on 300op, niin kyse olisi minun kohdallani (ainakin periaatteessa) vain 90op, eli n. 1-2v?

Periaatteessa siis voisin hakia vaikka tähän? Tai voinko minä hakea esmes. kasvatustieteiden maisterin tutkintoon (tai ylipäätänsä Humanistiseen maisterintutkintoon, mikä sitten lie onkaan, AMK tietotekniikka on humanistinen koulutusohjelma), tai onko niissä enää sitten (tällaisessa tapauksessa) sen tarkempaa rajausta mitä hakee, kuhan se on edes siihen suuntaan?
:riips: :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 07 Touko 2010 01:29

Voit hakea yliopistolle maisteriohjelmiin. Todennäköisempää on että selviydyt helpommin tietojenkäsiteelypuolelle kuin humanistiselle,
mutta jos joku aihe sillä kiinnostaa, niin ei kukaan estä yrittämästä.
Tutkinnon korvaavuutta ei lasketa yliopistolla suoraan opintoviikoissa. Ei auta vaikka suoritettuna 400 opintoviikkoa, jos paketissa ei ole tutkintoon vaadittuja opintoja. Niinpä usein ammattikorkeakoulusta (ja varmaan katsovat yliopistotutkintojakin) tulevien opinnot syynätään läpi katsotaan niiden korvaavuudet suhteessa kyseiseen tutkintoon. Minun laitoksellani amk:sta tulijat saavat täydentää opintojaan ennen varsinaisia maisterin opintoja lukemalla yhden 1000 sivun kirjan ja kirjoittamalla kandintyön (seminaareineen tietty).
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 07 Touko 2010 15:49

Pvi kirjoitti:Voit hakea yliopistolle maisteriohjelmiin. Todennäköisempää on että selviydyt helpommin tietojenkäsiteelypuolelle kuin humanistiselle,
mutta jos joku aihe sillä kiinnostaa, niin ei kukaan estä yrittämästä.
Tutkinnon korvaavuutta ei lasketa yliopistolla suoraan opintoviikoissa. Ei auta vaikka suoritettuna 400 opintoviikkoa, jos paketissa ei ole tutkintoon vaadittuja opintoja. Niinpä usein ammattikorkeakoulusta (ja varmaan katsovat yliopistotutkintojakin) tulevien opinnot syynätään läpi katsotaan niiden korvaavuudet suhteessa kyseiseen tutkintoon. Minun laitoksellani amk:sta tulijat saavat täydentää opintojaan ennen varsinaisia maisterin opintoja lukemalla yhden 1000 sivun kirjan ja kirjoittamalla kandintyön (seminaareineen tietty).

Niin, en minä sitä sillä ihan laskenutkaan piste pisteestä mentaliteetilla (tuo samahan lukee tuolla linkissäkin minkä postasin), vaan lähinnä sillä että hakea voi suoraan maisterinohjelmaan ja sitten ne "puutteet" korvataan yliopiston päätösten mukaisesti, eli tuola jyväskylässä näyttäisi olevan ns. osa maisteriohjelmaa (eli periaatteessa sivuaineina). Sitä minä tosiaan että yliopistoon voin hakea maisteri-ohjelmaan suoriltaan ilman tuota 3 vuoden työssäolojaksoa (mikä tosinaan on ylemmässä AMKssa pakollinen) :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 07 Touko 2010 16:23

Mä lähinnä tartuin tähän:
Yabba kirjoitti: ....ilman tuota 3 vuotta ja ilman kandintutkintoa (eli siis se skippaa tuon kandin)? Ja koska maisterintutkinnon laajuus on 300op, niin kyse olisi minun kohdallani (ainakin periaatteessa) vain 90op, eli n. 1-2v?

Sanoakseni, että harva amk-tutkinto on suoraan päikseen opiskellun alan kandia vastaava ja yleensä joutuu vähän täydentämään opintoja.
Maisterisopinnot vuodessa kuulostaa minun korvaani melko optimiselta, mutta se riippu paljon omasta motivaatiosta, opintoihin käytettävästä ajasta ja valitettavasti myös alasta. Biologisten alojen puolella esim joutuupi tekemään labratöitä, eikä se pöpö tai solu hoputtamalla kasva, vaikka olisi kuinka kiire valmistua. (ja Vanhasenmies haluaisi maisteria ulos putkesta)
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja seiklus » La 15 Touko 2010 00:12

millon facebookin chattiin ilmestyy tyypin kohalle vihreän palluran kohalle kuunsirppi?
oon niin kyllästyny huutelemaan tyypeille, ketkä ei oo lähelläkään konettasa.! :puhina:
Avatar
seiklus
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 08 Heinä 2009 23:12
Paikkakunta: Belgium

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 19 Touko 2010 16:53

seiklus kirjoitti:millon facebookin chattiin ilmestyy tyypin kohalle vihreän palluran kohalle kuunsirppi?
oon niin kyllästyny huutelemaan tyypeille, ketkä ei oo lähelläkään konettasa.! :puhina:

Määkin haluaisin tietää saman. Skypessähän näkee itsekin, kun omalle kohdalle tulee kello eli
ei ole tiettyyn aikaan koskenut koneeseen. Jonkun, jolla on kavereita pitää testata, miten homma
toimii naamakirjassa ja ottaa tänne yhteyttä. :lanppu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja damn » Ke 19 Touko 2010 21:46

Facebookin ohjeista luettua:
Vihreä piste näkyy paikalla ja keskustelussa olevan kaverin vieressä, ja puolikuu näkyy paikalla mutta joutilaana olevan kaverin vieressä. Kaveri tulkitaan joutilaana olevaksi, kun hän ei ole tehnyt mitään sivustossa viimeisen 10 minuutin aikana.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 30 Kesä 2010 13:43

Hellurei, eli auto aiheista kysymystä siis pukkaa taas :virne: Meidän Skoda päätti sitten eilen pudottaa semmottiisen muoviräpyskän a.k.a roiskesuojan (a.k.a pohjapanssari) pohjastaan. Kysymys kuuluukin, kuinkas olellinen osa se on, eli voiko sen puutteen huoletta ignoroida jonkin aikaa (parista kuukaudesta ikuisuuteen, eli 4-5 vuoden ajaksi ainakin :p)? Kun muoviräpyskähän se oli, joten se tuskin pahemmin iskuilta suojaa, mutta kuraroiskeilta jne se kyllä niinkin voi suojata.

Tieten jos jollakulla sattuu lojumaan volkkarin A3 (muistaakseni) runkoon ja 1.6 moottoriin soveltuvaa 'pohjapanssaria' (muovi tahi pelti) ja haluaa siitä luopua niin ottakkee yhteyttä. Autohan on Octavia (I) 1.6 ja vm. -99, eli käytännössä volkkarin rungolla ja mallia Bora. Tietty jos tietää verkkokaupan/paikan (motonetistä ei ainakaan minun silmään sattunut) josta semmottisen saisi niin kertokkee, kun näyttää aika hankalalta löytää sellaista ainakaan minun auto-osaamisella :p

Kuviakin voinen laittaa, kuhan ehättää :p
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 30 Kesä 2010 16:17

Mullakin puuttuu kyseinen pohjapanssari eikä siitä asentajani mukaan ole muuta haittaa kuin
pohjan likaantuminen ja pääsee muuallekin vähän roiskumaan. Pitkällä aikavälillä sehän edistää
hieman pohjan ruostumista tai jotain, mutta kyllä sitä pärkää ilmankin.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 30 Kesä 2010 18:24

No riippuu tietty missä ajelee, mutta jos nyt vähän muovia puuttuu konehuoneen lata, niin ei se juuri haitta. Konehuone vähän likaantuu ja pölyyntyy enemmin, mut eipä se aivan puhdas oo muutenkaan.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 09 Heinä 2010 20:49

Missä vika? Kun TV:n kaukosäätimestä painaa, TV ottaa kyllä signaalin vastaan (merkkivalo välähtää), mutta mitään ei tapahdu, ei millään näppäimellä. Uudet paristot kaukosäätimeen on vaihdettu ja ne ovat oikein päin, joten paristojen loppumisesta ei ole kyse.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Walker » Pe 09 Heinä 2010 23:31

päivänpolttaja kirjoitti:Missä vika? Kun TV:n kaukosäätimestä painaa, TV ottaa kyllä signaalin vastaan (merkkivalo välähtää), mutta mitään ei tapahdu, ei millään näppäimellä. Uudet paristot kaukosäätimeen on vaihdettu ja ne ovat oikein päin, joten paristojen loppumisesta ei ole kyse.

Kaukosäätimessä TV-painikkeen lisäksi myös VCR, DVD, CD, CBL, AUX jne painikkeet ?
Vahingossa painanut muuta kuin TV painiketta ?

Useamman kaukosäätimen käyttö/kombinaatio aiheuttaa myös joskus ongelmatilanteita
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 13 Heinä 2010 13:01

Mitä tarkoittaa VR:llä, kun automaatti ilmoitti, että "Paikkatietoja ei saatavilla" ja sitten tarjosi "paikatonta" lippua ja sanoi, ettei "Istumapaikkaa voida taata." Onko siis juna tällöin loppuunmyyty? Eli joudunko seisomaan Helsingistä Tampereelle? :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ti 13 Heinä 2010 13:20

Joo, sitähän se. Paikkoja toki on vielä esmes ravintolavaunussa ja röökikopeissa, mutta kaikki istumapaikat on varattu.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 15 Heinä 2010 18:33

päivänpolttaja kirjoitti:Missä vika? Kun TV:n kaukosäätimestä painaa, TV ottaa kyllä signaalin vastaan (merkkivalo välähtää), mutta mitään ei tapahdu, ei millään näppäimellä. Uudet paristot kaukosäätimeen on vaihdettu ja ne ovat oikein päin, joten paristojen loppumisesta ei ole kyse.
Jos sulla on Saloran tai Kaonin digiboksi, niin se todennäköisesti tarkoittaa vaan, että kaukosäädin on rikki. Äidin Salorasta meni kaks identtistä kaukosäädintä rikki ihan lyhyen ajan sisään, jolloin mä sanoin sille, että käy kaupasta ostamassa sellanen All-In-One-kauko, niin saattaa kestääkin. En muista sitä digiboksin mallia, mutta siinä on kuulemma valmistusvikana paskat kaukosäätimet, jotka laukeaa aikavälillä 2kk-2v.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crux » Ke 28 Heinä 2010 16:09

Uimiseen liittyvä kysymys!

Mistähän johtuu, että minä pysyn pystysuorassa asennossa, uimaliikkeitä tekemättä vedenpinnalla kuin korkki? Mieheke sen sijaan alkaa vajota kuin kivi yrittäessään samaa. Ei kyse siitä ole etteikö hän osaisi kellua mutta pystysuorassa asennossa hän ei pinnalla pysy. Minä puolestani pysyn niin korkealla, että olkapäätkin ovat vedenpinnan yläpuolella. Onko vika minussa vai miehekkeessä?
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 28 Heinä 2010 16:52

Se joka pierua pidättää... :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 28 Heinä 2010 18:11

Jännä juttu muuten... Ja tuo olkapäät veden pinnan yläpuolella kellunta siis ihan normi makeassa vedessä eikä missään kuolleessa meressä? Itse pysyn pystysuorassa pinnalla täysillä keuhkoilla niin että pysyy nenä veden pinnan yläpuolella; kun alkaa tyhjentää keuhkoja niin alan vajota.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Crux » Ke 28 Heinä 2010 20:09

Kuolo kirjoitti:Se joka pierua pidättää... :keijo:


Eiku vaan hernaria syömään ennen uimareissua :virne:

Emeritus kirjoitti:Jännä juttu muuten... Ja tuo olkapäät veden pinnan yläpuolella kellunta siis ihan normi makeassa vedessä eikä missään kuolleessa meressä?


Joo kyllä kyllä. Ihan tämmösessä suomalaisessa järvessä todettu asia. Mies vajoo pohjaan mutta minä tyttö pompin pinnalla kuin ongenkoho.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 28 Heinä 2010 22:00

Crux kirjoitti:Ihan tämmösessä suomalaisessa järvessä todettu asia. Mies vajoo pohjaan mutta minä tyttö pompin pinnalla kuin ongenkoho.


:tissit:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 28 Heinä 2010 23:27

heartless kirjoitti:
Crux kirjoitti:Ihan tämmösessä suomalaisessa järvessä todettu asia. Mies vajoo pohjaan mutta minä tyttö pompin pinnalla kuin ongenkoho.


:tissit:

Jep, tuota olin just tulossa sanomaankin, kun itse tämän olen kans todennut, naiset kelluu tissiensä varassa, kun mie humpsahan alas ku kivi (tosin nokka pysyy just ja just keuhkojen avulla pinnalla, mutta muuten kyllä ei mitään mahista. Senkin olen tosin huomannut että oma kelluvuus on laihtumisen myötä muutenkin vähentynyt (tähti/tukki ei vain onnaa, jalat ja maha vajoaa väistämättä ja lopputulos on että vain kallonsisänen ilma pitää miehen pinnalla :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » To 29 Heinä 2010 08:17

Mullakin on kysyttävää :tilt:

Eilen iskin Coronan pakkaseen viilentymään, ja kun otin sen ulos oli se _kylmää_, seuraava askel olisi varmaan ollut että sinne olisi tullut hileitä. Jäässä se ei kuitenkaan ollut, vaan edelleen ihan nestemäisessä muodossa. Kun iskin sinne limen palasen, jäätyi pullon sisältö hetkeksi kokonaan. Mistäköhän kemiallisesta reaktiosta mahtoi olla kyse, anyone? :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » To 29 Heinä 2010 08:29

theia kirjoitti:Mullakin on kysyttävää :tilt:

Eilen iskin Coronan pakkaseen viilentymään, ja kun otin sen ulos oli se _kylmää_, seuraava askel olisi varmaan ollut että sinne olisi tullut hileitä. Jäässä se ei kuitenkaan ollut, vaan edelleen ihan nestemäisessä muodossa. Kun iskin sinne limen palasen, jäätyi pullon sisältö hetkeksi kokonaan. Mistäköhän kemiallisesta reaktiosta mahtoi olla kyse, anyone? :tilt:

Alijäätymisestä, tuossa näemmän toimi katalyyttinä tuo lime, kun yleensä riittää korkin avaaminen (ainakin itsellä) :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 31 Heinä 2010 11:53

Crux kirjoitti:
Kuolo kirjoitti:Se joka pierua pidättää... :keijo:


Eiku vaan hernaria syömään ennen uimareissua :virne:

Emeritus kirjoitti:Jännä juttu muuten... Ja tuo olkapäät veden pinnan yläpuolella kellunta siis ihan normi makeassa vedessä eikä missään kuolleessa meressä?


Joo kyllä kyllä. Ihan tämmösessä suomalaisessa järvessä todettu asia. Mies vajoo pohjaan mutta minä tyttö pompin pinnalla kuin ongenkoho.


Keuhkotilavuus?
Lihaskunto?
Vai molemmat.

Koska meidän perheessä on yksi, joka pysyy kuin koho ja on mies. Äiti pysyy myös, mutta minä en - ennen. Nykyisen tukirankaa tukevien lihasten vahvistamisen myötä pysyn jo paremmin pinnalla, melkein kuin koho. Äiti pystyy myös nostamaan nilkat veden yläpuolelle ilman ongelmia, mutta multa menee nenä pinnan alle jo yrittäessä.

Vesijuoksuohjauksessa ohjaaja kertoi, että tukirangan toimivuutta voi testata vyön kanssa ja ilman juurikin tikkusuorassa asennossa. Ne, joilla on tasapainottavat lihakset huonommassa hapessa, eivät pysty pitämään itseään täysin suorassa ja liikkumatta. Siinä toki vyö kannattelee, mutta ilman vyötä lähtee vajoamaan. Kun taas paremmassa kunnossa olevat pienet- ja syvät lihakset tukevat ja pysyy suorassa. Ja ilman vyötä pystyy hengityksen avulla paremmin pinnalla. Vedessähän lihakset tekevät jatkuvasti töitä, vaikka siellä vain makaisi selällään. Sen takia se on niin hyvä kuntouttamisen ja liikunnan muoto.

Ja mitä olen nyt testannut pari kertaa ilman vyötä tikkusuorana oloa, jalat yhdessä, nilkat koukussa, niin huomaan siinä tapahtuneita muutoksia. Kuivalla maalla kun tuntuu ettei kuntouttaminen etene ollenkaan.

Mutu. :sori:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron