Nugat kirjoitti:Myös oman sukunimeni omaavia henkilöitä löytyy. Olen tosin yllättynyt ettei moniakaan löydy esimerkiksi Hiskistä, kun olen sukulaisuutta pyrkinyt tarkastamaan.

@gen.fi kirjoitti:Omaa sukua ei kovinkaan hyvin pääse seuraamaan, kun isän puolella on nimeä vaihdettu ainakin pari kertaa.

@gen.fi kirjoitti:Nugs: "lehtisivuja noin 800000"
niin... niitähän tosiaan näyttää olevan 800000. No niinhän mä sanoin!Nugat kirjoitti:..Lehtisivuja on noin 1,7 miljoonaa.

No ei sillä niin väliä, kunhan tuli korjattua.

Lyyra kirjoitti:Voiko tuntea nimiharvinaisuusylpeyttä kun omaa nimeä ei löytynyt koko listalta yhdestäkään kunnasta? Äidin tyttönimi sentään löytyi oman kotipaikkakuntansa listalta. Muutenkin, tuo uutinen tuntui vähän typerältä, kun joka kunnan listoilta löytyi samat niemiset ja virtaset ja korhoset.

Oman suvun tutkiminen sai taas vauhtia, kun pääsin muutamasta jumista eroon. Ja nekin vahingossa, sillä ensimmäisellä tunnilla ei vielä sen kummemmin "aloitettu". Opettaja antoi ohjeita muutamalle, jotka aloittivat aivan tyhjästä ja toisella on vielä erityisen hankala lähtökohta. Aloin neitssä selailemaan kirkonkirjoja uudelleen ja ajattelin, että tuskin enää mitään löytäisin näistä mistä jo jotain tiesin. Eihän noista kirjoituksistakaan saa mitään selvää.
Mutta kas vain! Pitkä tauko on tehnyt hyvää. Aloin katsomaan rippikirjaa aiva uudella tavalla ja löysin vaikka mitä mielenkiintoista. Yhtäkkiä osasin syntyneidenkin luettelosta löytää etsimäni. Mahtavaa!
Vaikka lähes kaikki sen aikaiset talot ovat purettu ja tilalle rakennettu uusia, niin ei tämän kylän kaava ole juuri muuttunut niistä ajoista. 
Häneltä taasen on tullut kunnon sukututkimuspaperit. Niitä olen pari iltaa vanhempieni luona plarannut ja lueskellut. Jänskää
Mun veri on niin pohjalaista kuin olla ja voi, satoja vuosia pohjalaista verenperintöä. Tunnen kohtuutonta ylpeyttä sukujuuristani, en tiedä, mistä tämä tunne oikein kumpuaa.
Pääsen kohtapuoliin niidenkin kimppuun. Sitten tietää, kuinka sisäsiittoinen meidänkin perhe soffiksen kanssa on
Mun mielestä meillä on joku yhteinen isoisoisoäiti, mutta asia pitää tarkistaa. Tai ei pidä, mutta tulee olemaan hauskaa
Soffiksen, siis armaan aviomieheni suku on myös hyvin tutkittu, ja kumpuaa myös syvältä pohjalaisesta mullasta. Siksipä ei olisi mikään ihmekään, että olisi yhteinen esiäiti.
Nyt hänkin on vain "tutkimuskohde"... Yritin hengissä olevilta sisarilta inttää tietoja ja ihmisiä vanhoista valokuvista, mutta eivät jaksa olla kiinnostuneita eivätkä ymmärrettävästi tunnistakkaan kaikkia ihmisiä yli 60 vuoden takaa. Tuntui, että loputon kyseleminen vain ärsyttää.
Ei mitään järkeä, kun puolet kylistä aina puuttuu. Kaiken lisäksi tutkimani kylä sattuu olemaan ilmeisesti liian lähellä naapurikuntaa, sillä jossain välistä kirjat löytyvätkin sieltä. Mutta niitä ei tietenkään ole netissä juuri niiltä ratkasevilta vuosikymmeniltä.
Dnd kirjoitti:Tämän tutkimuksen perusteella Neuvostoliitto meinasi vallata Euroopan. Saksa vain kerkesi hyökkimään aikaisemmin.
"Kenraalimotista" on artikkeli myös.
http://personal.inet.fi/koti/juhani.putkinen/

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa