Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

Re: Tv/elokuvatyyppistä ilmoituttelua

ViestiKirjoittaja Purple » Su 30 Touko 2010 23:06

Huomenna alkaa uusintana Terapiassa. Uskoisin että sarja kestää hyvin toisenkin katselukerran, oli sen verran hyvää katsottavaa ensimmäisellä kerralla.
Ylen sivuilta:
Sarjaa esitetään joka arki-ilta klo 22.45 ja jaksot uusitaan viikonloppuisin iltapäivällä klo 14.05 alkaen. Toisen kauden uudet jaksot alkavat 29.7.

Huomenna alkaa myös Good Wife. Tykkään pääosanäyttelijöistä, mutta Nelonen on kyllä tehnyt kaikkensa sen eteen, että sarja kyllästyttää jo ennen kuin on ensimmäistä osaa esitetty. Mainosta on pukannut ihan joka välissä, katson suurimman osan ohjelmista tallennettuina, joten kelaan mainokset ja silti olen nähnyt Good Wife -mainontaa yli minkään tarpeen. Lisäksi satunnaisilta kulkijoilta kysely että mitäs tekisit jos puoliso pettäisi, on typerimmästä päästä mainosideoita ikinä.
Purple

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 30 Touko 2010 23:19

"Pitkä kuuma kesä" alkoi jälleen MTV:llä ja tällä kertaa oli Elias Hämäläisen vuoro unohtaa sanat nimikkokappaleesta. :hämillään: Siis, en oikein tajua. Jos toi ei ollut joku huumoripläjäys, niin mitä ihmettä. Eihän sen pitäisi olla vaikea ja kaikkihan sen osaa. Tai sitten me vanhat vaan osaamme... :jaaha:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 31 Touko 2010 08:03

Nii-in. Vain te vanhat osaatte. :p
En minä ainakaan osaa siitä mitään muuta kuin "on pitkä kuuma kesä, ja mä aion elää sen" (ja jos saan olla rehellinen, siinäkin on liikaa).
Mutta oonkin ehkä luopio. Suomirock ei oo ihan hallussa, kun ulkomaalaiset tekee niin paljon parempaa musaa. :virnu:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ma 31 Touko 2010 20:32

Purple kirjoitti:Huomenna alkaa myös Good Wife. Tykkään pääosanäyttelijöistä, mutta Nelonen on kyllä tehnyt kaikkensa sen eteen, että sarja kyllästyttää jo ennen kuin on ensimmäistä osaa esitetty. Mainosta on pukannut ihan joka välissä, katson suurimman osan ohjelmista tallennettuina, joten kelaan mainokset ja silti olen nähnyt Good Wife -mainontaa yli minkään tarpeen.

Ai mitä, eikö toi sarja oo alkanu jo?! :täh:
Mä luulin, että sen takia mainostetaan, kun se on jo alkanu, enkä että se vasta alkaa.

En tajua ollenkaan, miksi ohjelmia pitää puffata niin aikasin ja niin liian paljon. Vähempikin riittäisi. Vain pari viikkoa ennen sarjan alkua voisi olla ihan ok. Mainostaisivat sitten vaan täysillä sen kaks viikkoa ja se olis siinä. Ei tarttis joulusta asti ootella, että joku sarja alkaa kesäkuussa. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Eärendil » Ma 31 Touko 2010 23:00

skray kirjoitti:Ai mitä, eikö toi sarja oo alkanu jo?! :täh:
Mä luulin, että sen takia mainostetaan, kun se on jo alkanu, enkä että se vasta alkaa.

Mie luulin, että siitä alkaa toinen tuotantokausi :töktök:

Joko mulla on mennyt jossain välissä pidemmän aikaa noi
mainokset ohi, tai sitten sitä mainontaa vaan hillittiin tässä
välissä hetkeksi. Nyt kun sitä taas puffattiin kuin viimeistä
päivää, niin oletin et toiselle kaudelle oltais menossa.
Kevyesti törppö olo. :virne:
Eärendil

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Kesä 2010 10:13

Ai. Minusta taas ei tunnu yhtään, että sitä olis ylipuffattu. FlashForwardia, Täyskäreitä ja Lostia on mun mielestä puffattu PALJON rankemmin kuin tuota.

Mielikuvajuttuja kai...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ti 01 Kesä 2010 15:17

Lyyra kirjoitti:Ai. Minusta taas ei tunnu yhtään, että sitä olis ylipuffattu. FlashForwardia, Täyskäreitä ja Lostia on mun mielestä puffattu PALJON rankemmin kuin tuota.

Mielikuvajuttuja kai...

Olet varmaan ollut eri aikaan kanavalla. :virne:

Ja mä oon sit kai aina kanavalla, ku oon törmänny noihin muihinkin puffeihin ihan liikaa. :huoh:
Vaikka en muka nelosta usein katso.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Kesä 2010 15:56

skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Ai. Minusta taas ei tunnu yhtään, että sitä olis ylipuffattu. FlashForwardia, Täyskäreitä ja Lostia on mun mielestä puffattu PALJON rankemmin kuin tuota.

Mielikuvajuttuja kai...

Ja mä oon sit kai aina kanavalla, ku oon törmänny noihin muihinkin puffeihin ihan liikaa. :huoh:

Joo ja radiosta on kuulunu nuita rasittavia mainoksia kanssa. Meinaa räjähtää pää joka kerta, kun joku
helsinkiläinen torspo rupiaa selittään, mitä mieltä on jonku yhdysvaltalaisen mielikuvitussenaattorin
seksiskandaalista. :jaaha:

Eka jakso on nauhalla. Saa nähdä minkälaista schaibaa...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Kesä 2010 13:43

Olen nyt tässä sairastaessani tutkinut huonojen päiväohjelmien valikoimaa ja eilen katsoin Kanadan huippumalli haussa. Se näköjään jatkuu heti tänään :D Jännästi ne kaikki tuomariston edustajat on sellaisia trans- ja interseksuaalisia ihmisiä :hämillään: Yhdestä mallista sanottiin, että "Hän saa paljon anteeksi vain siksi, että on kaunis." :tilt: Eli ne muut on kai sitten rumia. Mutta eihän nämä ole kauneuskisat, vaan kisat siitä kenellä on 190-senttiset sääret ja "mielenkiintoiset" kasvot.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 02 Kesä 2010 21:36

Shay kirjoitti:
skray kirjoitti:

Mielikuvajuttuja kai...

Joo ja radiosta on kuulunu nuita rasittavia mainoksia kanssa. Meinaa räjähtää pää joka kerta, kun joku
helsinkiläinen torspo rupiaa selittään, mitä mieltä on jonku yhdysvaltalaisen mielikuvitussenaattorin
seksiskandaalista. :jaaha:

Eka jakso on nauhalla. Saa nähdä minkälaista schaibaa...

Tuosta ylipuffaamisesta. Kuinkahan paljon ovat menettäneet katsojia liiallisen hypetyksen ja puffaamisen takia/ansiosta? Itseltäni esim. jäi ainakin Lost ja Flashforward ihan tietoisesti katsomatta sen rasittavan ylihapatuksen takia. Ikäänkuin jotain semmoista aavistuksentynkää olisi tullut mieleen että "pakkohan siinä on ollut jotain vikaa kun pitää noin epätoivoisesti muistuttaa joka kadunkulmassa ja mainostauolla". :p
Vastaavasti sitten on näitä sarjoja jotka on ihan ilman mitään hypetyksiä löydetty tai viidakkorummun paukkeen ansiosta tsekatut. Trailer Park Boysin löysin ihan sattumalta kun jäin törkytorstain South Parkin jälkene roikkumaan kanavalle. Tyhmän suomenkielisen käännösnimen, olemattoman mainostuksen ja periferisen ohjelmapaikan takia olisi hyvinkin voinut jäädä täysin huomaamatta.
Ozin kohdalla taas soi viidakkorumpu. Ja hyvä että soikin.

Onkohan kukaan tehnyt tutkimusta tämän hypetyksen/mainostuksen vaikutuksista? Ihan pakko on olla joku kohta missä mainostuksen määrän ja intensiteetin suhde sen vaikutuksiin on optimaalinen, ja josta lähtien hapatuksen määrän yhä lisääntyessä vaikutukset alkavatkin mennä takapakkia... :raps:
Tuostahan sais joku gradun. Ellei ole jo sitten tehty moneen kertaan.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 02 Kesä 2010 21:56

Emeritus kirjoitti:
Vastaavasti sitten on näitä sarjoja jotka on ihan ilman mitään hypetyksiä löydetty tai viidakkorummun paukkeen ansiosta tsekatut. Trailer Park Boysin löysin ihan sattumalta kun jäin törkytorstain South Parkin jälkene roikkumaan kanavalle. Tyhmän suomenkielisen käännösnimen, olemattoman mainostuksen ja periferisen ohjelmapaikan takia olisi hyvinkin voinut jäädä täysin huomaamatta.
Ozin kohdalla taas soi viidakkorumpu. Ja hyvä että soikin.

Onkohan kukaan tehnyt tutkimusta tämän hypetyksen/mainostuksen vaikutuksista? Ihan pakko on olla joku kohta missä mainostuksen määrän ja intensiteetin suhde sen vaikutuksiin on optimaalinen, ja josta lähtien hapatuksen määrän yhä lisääntyessä vaikutukset alkavatkin mennä takapakkia... :raps:
Tuostahan sais joku gradun. Ellei ole jo sitten tehty moneen kertaan.

Kai tämä on loppujen lopuksi melko loogistakin. Ihmisestä on kivaa löytää asioita itse. Valmiiksi annettu on aina toisaalta helppo valinta, mutta se ei oikein aktivoi ihmisessä mitään.

Joskus se oma erikoisvalintakin voi tulla suosituksi ja muuttua valtavirraksi, jonka jälkeen pitäisi taas löytää joku oma ohjelma sieltä Törkytorstain tuolta puolen... :virnu:

Esimerkiksi X Factorissa ei mielestäni katsojalle jäänyt mitään roolia, kun juontajat, tuomarit ja laulajat tyhjensivät koko pajatson. Joku "Mitä mieltä Rennen mielipiteestä olit?" menee jo överiksi.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Kesä 2010 14:49

Suomalaisista lottovoittajista kertova komediasarja "Seitsemän" uusitaan Kotikatsomossa alkaen tänään. Ihmeellisintä asiassa on se, että tuostakin on jo 10 vuotta :tipahdus: Feels like yesterday... :ei:

Muistaakseni oli aluksi ja idealtaan huikea, mutta loppupuolella meni sitten vähän perinteisen farssin linjoille. Katso, muistinko oikein! :D Itse katson ehkä tällä kierroksella. Tai sitten en.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Kesä 2010 21:51

Emeritus kirjoitti:Ozin kohdalla taas soi viidakkorumpu. Ja hyvä että soikin.

Minusta kyllä Oziakin puffattiin aikoinaan TODELLA rankalla kädellä. Minä näin niitä mainoksia koko ajan jostain, vaikka se oli muistaakseni multa kielletty silloin kun se ekaa kertaa tuli (ikärajajuttu).

Toistan: Mielikuvajuttuja kai.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 16 Kesä 2010 09:01

Tänään klassikkoelokuvaa tuutin täydeltä. YLE TEEMA esittää klo 19 Ingmar Bergmanin mestariteoksen Seitsemäs sinetti (Det Sjunde Insleget, 1957) sekä klo 21:55 Fritz Langin scifiklassikon Metropolis (1927).

Kuten Peter von Bagh tähän sanoisi: Antoisaa elokuvailtaa. :popkorni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 16 Kesä 2010 21:56

Nyt harmittaa, kun ei ole sitä tallentavaa boksia. :( Unohdin muutenkin eilen katsoa Olavi Virta -dokumentin.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 16 Kesä 2010 23:49

No tuosta metrpolikseta pitäisi vuoden lopulla tulla uudelleen restauroitu ja kaiken sisältävä versio.
Ovat lyhyempiä nämä nykyiset kuin originaali.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 17 Kesä 2010 00:22

Ei Metropoliksesta voi tulla mitään kaikenkattavaa versiota, kun neljäsosa on tuhoutunut kadonnut historian havinaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 17 Kesä 2010 01:17

Lyyra kirjoitti:Ei Metropoliksesta voi tulla mitään kaikenkattavaa versiota, kun neljäsosa on tuhoutunut kadonnut historian havinaan.
No ei siitä nyt neljäsosaa kaiketi ole kadonnut. Niitä kadonneita kohtauksiahan löytyi vuonna 2008 Buenos Airesista ja leffa on nyt lähes täydellinen.

IMDb kirjoitti:For decades, all that survived of "Metropolis" were an incomplete original negative and copies of shortened, re-edited release prints; over a quarter of the film was believed lost. However, in July 2008 Germany's 'ZEITmagazin' reported the discovery of a 16mm dupe negative copy of the original full-length 35mm export print, which had been sent to Argentina in 1928. Examining the reels in Buenos Aires, cinema experts realised that they contained almost all of the missing sequences (predominantly those involving the Thin Man who spies on Freder, and worker 11811 in Yoshiwara). Additionally, in October 2008 it was announced that another (hopefully) early copy in the obsolete 9.5mm format had been held in the University of Chile's film library, intentionally mislabelled to avoid destruction during 1973's military coup. It is as yet unknown if this holds any further viewable footage. After almost 80 years, the film is now practically complete.

EDIT: Niin ja onhan se restauroitu filmi tullut jo helmikuussa, että ei kai ne enää uutta vuoden lopulla tee. Tämä uusi restauroitu versio kestää 145 minuuttia, kun alkuperäinen julkaistu versiohan kesti 153 minuuttia. Joku premier cut filmistä kesti jopa 210 minuuttia, mutta sitä ei tietääkseni koskaan edes julkaistu.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 18 Kesä 2010 10:07

Olen nyt katsonut tuota Good Wifea, kun olen tottunut tuijottamaan telkkaria edes vähän joka päivä ja näin kesällä ei oikein tule muuta. :epäilevä: Eikä tosiaan ohjelman alkaminen jäänyt huomaamatta, kun tätä ennen en katsonut Neloselta mitään muuta kuin Frasieria ja tuon mainos tuli joka kerta siinä mainostauolla.

Lähtökohtaisesti Good Wifen asetelma on ihan kiinnostava, mutta... Yleensä jakson kulku on seuraava: hyvä vaimo miettii miehensä tekemää petosta ja kärsii siitä, ehkä käy jonkun väkinäisen keskustelun miehensä kanssa, jossa käy ilmi, että anteeksi ei ole vielä annettu. Sitten samaan aikaan on meneillään jokin mutkikas oikeusjuttu, joka lopulta ratkeaa syytetyn hyväksi siten, että asianajajana toimiva hyvä vaimo keksii todisteita läpi käydessään jonkun pienen yksityiskohdan, jonka avulla voi sitten oikeussalissa osoittaa jonkun toisen todistajan kertomuksen vääräksi. Lisäksi on joitain sivuhenkilöitä, lakiasiaintoimiston osakkaita, joiden kanssa hyvällä vaimolla on jotain kahnausta, mutta nämä tyypit ovat sen verran värittömiä, etten ole vielä oppinut muistamaan kuka on kuka. Kaikissa tähän asti tulleissa jaksoissa ovat nyt tapahtuneet nämä samat jutut. En tiedä montako jaksoa viitsin enää katsoa. :keijo:

Mutta on tässä sentään Mr. Big. :tilt:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 18 Kesä 2010 11:00

Minäkin katoin sitä hetken ehkä viime viikolla. Minä jotenkin luulin, että se "poliitikko ja petetty vaimo" -kuvio ois siinä hommassa pääosassa, mutta tuohan on vaan yks lakisarja muiden joukossa. :hämillään:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 18 Kesä 2010 14:21

Kesätuuraaja Salkkareille: Naapureina Madridissa. :D Tämä päivittäin kello 9.30 tuleva espanjalaissarja sisältää kaiken. Ja lisäksi Santanderilta product placementia :virnu:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » La 19 Kesä 2010 21:25

Ah, kaksi jaksoa rokk... eiku bändärille sulhasta tänä viikonloppuna. Tämäniltaisessa jaksossa
hahmojen (onko nuo muka ihmisiä :jaaha: ) typeryys aiheutti itselle vahingonilon sijaan
lähinnä tuskaa. Chi Chi parka sai kenkää, vaikka oli pikkupojan lailla Päivänkakkaran perässä
ja olisi toivonut voivansa olla enemmän kuin hyvä ystävä. Daisy imeskeli sillä välin käsittämättömän
limanuljaskamaisen 12-packin naamaa ja ties mitä muuta... :umpfh: Oikeasti, se mies on ihan
KAUHEA!!! Noh, My so called lifen Jared Letoa lonkkanojailussaan muistuttava London tuli takaisin.
Että mulla hajoaa pää, jos se 'nainen' valitsee 12-packin... :epäilevä: Tai ehkä ne molemmat on vaan
niin idiootteja, että ansaitsevat toisensa... Toisaalta, miksi mua kiinnostaa. :friikki:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 20 Kesä 2010 22:13

Eiih :D Mä en kestä jos Daisy ottaa Londonin!
Paitti tietty se ottaa sen, koska on tyhmä muuli.

Daveslash 2-Pack on oikeastaan ainut suht normaali tuolla.
Ei Daisy ansaitse normaalia, vaikka sellasen se nimenomaan tuntuu tarvitsevan.
Joo, Daisy ja Dave olis hyvä. Kannatan 12-packia. :D

Mä voin ottaa sen Flexin.:virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Ma 21 Kesä 2010 15:02

Ei jessus toi Päivänkakkaran ohjelma on idioottimainen. :rotflmao:
Mutta silti sitä jää aina tuijottamaan, jos sattuu kanavalle sopivasti ja muuta ei tule.
Pitäkin googlettaa, että kuinka nopeasti ohjelman jälkeen niin rakastuneelta vaikuttaneet pariskunta Päivänkakkara + ? ovat eronneet. En muistanut eilen ohjelman jälkeen googlettaa, joten teen sen nyt. :virne:

Tarkistin tiedon ja voi jessus, nyt ne jo tekee toista tuotantokautta. Casting on alkanut vuoden 2010 alussa. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 21 Kesä 2010 18:08

Sunnuntain jaksossa Dave näytti tosiaan kaikkein normaaleimmalta. :O:
Aikaisemmin se on vaan syöny Daisyn naamaa ja ollu ällö. Tykkäsin
Sinisteristä, mutta se on jääny koko ajan muitten jalkoihin. Oli hieman
yllättävää se itku siinä lopussa. :friikki: Aitoa?

Noh, Flexin ja Londonin kinastellessa Dave/12-pack vienee voiton. :ei:

Olisi kyllä hauska seurata Daisyn ja Londonin suhdedraamaa, ku ne
puhuu koko ajan ristiin eikä ymmärrä toisiaan ollenkaan. :D
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv