Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » To 22 Heinä 2010 14:25

Suville :paijaus:

Onnea Lyyralle kämpän johdosta!

Mä ajattelin ostaa viiden kilon laatikon mansikoita ensimmäistä kertaa elämässäni.
Aika kuluu hirmu nopeasti. Kohta on kuukausi ohi ja paluu työharjotteluun on edessä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 22 Heinä 2010 19:22

Suvi, osanottoni! :paijaus:
-------

Lyyralle onnea kämpästä! :hymyhali: Mun ja Pojan kämpänhaku ei oikein edisty...kun kumpikaan ei oikein tee mitään asian eteen. :keijo: Yksi lupaava kohde olisi tiedossa, mutta siihen voisi muuttaa vasta ensi vuoden keväällä tai kesällä. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Gaffa » To 22 Heinä 2010 20:18

Suvi :paijaus:

Saapa nähdä, kuinka pian olen itse samassa tilanteessa. Toinen mummeista on nimittäin ollut jo monta vuotta vuodeosastolla/vanhainkodissa ja on siinä kunnossa, ettei kykene puhumaan, syömään itse tai oikeastaan tekemään yhtään mitään muuta kuin nukkumaan. On harvinaista, että hän edes avaa silmiään, kun häntä käy katsomassa. Ikääkin hänelle on kertynyt jo 85 vuotta.

Toinen mummini taasen asuu yksin ja on todella hyvässä kunnossa ikäisekseen, mutta hänelläkin on ikää jo 87 vuotta.

Eli valitettavasti tässä ei taida enää kovin monia yhteisiä vuosia olla jäljellä. :huoh:

Mutta sellaista se elämä on.
Avatar
Gaffa
 
Viestit: 154
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 22 Heinä 2010 20:43

Voi kiitos, tyypit. :hymyhali:
Harvemmin sitä näin paljoa saa onnitteluja yhden asunnon takia, mutta kaipa minä olen sitä vaivoiksi asti stressannutkin.

Varsinaisia tupareita ei varmaankaan pidetä, mutta aina saa poiketa kahveelle tai saunaan tai moukaroitavaksi tai tekemään jotain muuta :keijo: -henkistä. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 23 Heinä 2010 02:59

Kodista saa kertoa vähän enemmänkin.... hienoa, että se järjestyi, vaikka olikin vähän mutkia matkassa.
Minä tulin ottaneeksi reilun seitsemän tunnin päiväunet löhöilypäivän päätteeksi. Aamulla pötköttelin pitkää sängyssä. Keitin puurot ja lähdin puistoon opiskelemaan. Sieltä tullessa kävelin kilometrin verran kauppaan ja jäätelöannoksen jälkeen torkahdin podcastin ääreen. Kysymys kuuluu, pitäisikö alkaa kokkailemaan nyt, vai odottaa sinne oikeaan aamuun.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Heinä 2010 07:08

Pvi kirjoitti:Kodista saa kertoa vähän enemmänkin....

:O: Kantsis roikkua ilmarissa 24/7, niin oisit nähny kuvia. :virne:
Asunto on 4h+k, omalla saunalla ja parvekkeella. Myös iso vaatehuone ja kakkosvessa löytyy. Keskustaan tulee matkaa n. 2 km, yliopistolle 2,5 km.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Crux » Pe 23 Heinä 2010 14:15

Suvi :paijaus:

Meilläkin mummo lähti ns. saappaat jalassa. Omaan kiikkustuoliinsa kuoli kotonaan. Rinnasta oli ottanut ja eno oli ehdottanut lääkäriin lähtöä, mummo ei ollut lähtenyt. Kohta jo mummoa ei ollutkaan.

Harmittaa kun sillon aamulla minun olisi pitänyt lähteä mummoa katsomaan kun eno oli soittanut ettei haluaisi mummoa yksin jättää. Minua kiukutti hirveesti kun olisin halunnu nukkua. Nyt harmittaa se kiukutus. Ja se etten ihan muista halasinko mummoa viimesen kerran ku sitä näin. Luultavasti halasin koska vein mummon kotiinsa jouluaattona kun vietti sen aaton meillä. Mummo kuoli sillon joulun välipäivinä 2004.

Muistan kun isä tuli huoneeseen ja sano vaan, että "Salli-mummos on kuollu". Se oli semmonen äänenpaino jolla se yleensä käskee tekeen jotain. Ensimmäinen sekava ajatus olikin, että "no eikö tästä ny vois neuvotella".

Ihan vasta ajattelin mummoa kun meillä on samana päivänä nimpparit 19.7 ja sillon monesti kun olin pieni niin soitettiin onnittelupuhelu toisillemme. Vanhettua tais se tapa vähän jäädä. Mut muuten oltiin kyllä tiiviisti tekemisissä.

Kyllä mulla vieläkin on ikävä mummoa vaikka siitä onkin jo kuus vuotta. Mut se ei oo samanlaista ikävää ku sillon heti. Enää se ikävä ei oo semmosta surullista vaan pikemminkin vaan lämpöistä ja hymyileväistä.

Mummo :hymyhali:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Avatar
Crux
 
Viestit: 339
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:25

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 23 Heinä 2010 15:01

Aasiakaspalveluun soittaminen meni yllättävän kivuttomasti. :o: Jouduin odottamaan korkeintaa 3,5 minuuttia
yhteensä, kun siirrettiin eka yheltä aasilta toiselle ja sitten kolmannelle. Nyt odottelen kolmannelta soittoa,
notta osasiko fixata homman kuten lupasi. :tilt:

möks. Ei fiksannu. Pitää oottaa ens viikkoon, notta nördet pääsee säätämään.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 23 Heinä 2010 16:46

Lyyra kirjoitti:Myös iso vaatehuone ja kakkosvessa löytyy.

No se on hyvä että kakkoselle löytyy ihan oma vessansa :aukku:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 23 Heinä 2010 20:07

Näin tänään kaksi tapausta, jotka saivat epäilemään ihmisten älykkyyttä.

Tapaus 1: Nuori tyttö ajeli skootterilla paikallisbussin edessä ajoväylällä pitkän aikaa välillä vähentäen ja välillä nostaen nopeutta. Bussikuskille todella vaikea paikka, varsinkin kun bussin takana oli vielä muita autoja. Tyttö myös keskittyi välillä ihan muuhun kuin liikenteeseen, muun muassa laittoi välillä kädellään paidanhelmaansa alas ja haroi kypärän alta hulmuavia hiuksiaan. Jollain kummallisella tavalla tyttö ajaessaan myös välillä nosti jalkansa skootterin sivuille. Mahtavan järkevää käytöstä, kun takanasi on tonnikaupalla rautaa.
:friikkipeukku:

Tapaus 2: Vanhahko mies oli lastenvaunuissa istuvan lapsen kanssa bussipysäkillä. Oli ehkä miehen lapsenlapsi kyseessä. Lapsi hetti kahdesti tutin suustaan viereiselle kadulle. Molemmilla kerroilla mies nosti tutin muina miehinä asfaltilta ja laittoi sen suoraan kaikkine mahdollisine taudinaiheuttajineen lapsen suuhun.
:friikkipeukku:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Maija » La 24 Heinä 2010 08:37

Suvi :halitus:

Tänään on papan 80-vuotisjuhlat, joita olen kammoksunut aina tähän hetkeen saakka. Ehkä osaan nyt arvostaa taas enemmän sitä, että koko suku on koolla.

---

Juhlat toivat minut kotikotiin viikonlopuksi ja täällä sentään toimii netti. Kiitos DNA tästä internetittömästä ja puhelimettomasta kahdesta viikosta. En kyllä yhtään tiedä, miten tästä tällä välin kertyneestä viestimäärän lukemisesta selviän! :o:

Jäljellä viisi työpäivää ja viikon päästä olisikin jo sitten muutto. Vähän stressaan sitä, mitä rupean uudessa kaupungissa tekemään, mutta toisaalta on ihanaa, että voi ruveta tekemään ihan mitä vaan. :keijo:

Ps. Lyyra, minäkin muutan n. 2 km päähän keskustasta ja yliopistolle olisi about 3 km. :pepsodent:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 25 Heinä 2010 01:39

Entinen työkaveri tuli kylään.
Käynnistin tietokoneen ja ilmestyikin sinistä ruutua. Sen jälkeen xp vain boottaili hetken ladattuaan. Korpulta sain käynnistymään ja näin tiedostojen olevan luultavasti ok. Koska ei löytynyt samaa xp-versiota, niin otin toisen kovon, jolle laitoin äkkiä xp:n ajattelematta suuremmin. Olisi kannattanut silti vähän tuumata, sillä tein vain reilun 2 gigan c-aseman ja servicepack kolmosen jälkeen asema meni tukkoon. Joskus taas uudelleen. No saanpahan tuon avulla toisen kovon slaveksi ja tavarat talteen.

Muoks: Jotta ei oli mennyt liian mukavaksi, niin muistitikulla olevista tavaroista osa on delannut (nimetkin yhtä sotkua) ja kortinlukijalaitetta ei meinannut löytyä mistään, että olisin tavarat 16 gigan kortille voinut jemmata. Nyt vihdoin löytyi se kortinlukulaite, joten ehkäpä huomenna (käytännössä tänään).
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Su 25 Heinä 2010 08:00

Korpulta? :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Su 25 Heinä 2010 12:54

No älähä nyt! Mie ostin just isäukolle käytetyn koneen ihan liikkeestä ja siinä on korppuasema vaikka ei ookkaan mikään kuppanen värkki :keijo:

Lerppuasema ois kyl übercool :gay:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 25 Heinä 2010 22:17

Kiitos vielä kerran todella paljon kaikille osanotoista. :hymyhali:

---
Ai niin, ja mulla oli tänään synttärit. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 25 Heinä 2010 22:24

Hieman kaksijakoinen sunnuntai. Tuntuu, että päivä on kestänyt iäisyyden. Toisaalta on tullut tehtyä paljonkin ja toisaalta tuntuu, ettei oo tehnyt mitään.

Join eilen illalla kaksi lasia viiniä, mistä aiheutui paha päänsärky. Heräsin siihen viideltä aamulla enkä saanut enää unta, joten katselin dikihikiltä jotain sarjoja, kunnes nukahdin herätäkseni uudestaan kymmeneltä. Siivoilin, möllötin ja mietin iltaan asti, josko jotain saisi aikaankin. Formuloiden jälkeen otin lyhyet päiväunet ja raahasin itseni kauppaan. Ostin oikeita aineksia ja tein ite alusta asti caesar-saalatin ja kastikkeen ja jälkkäriksi leivoin Pätkiskakun. Päivä onkin hyvä päättää Star Warsiin ja kakunsyöntiin. :)

Enää neljä päivää töitä ja sitten loma, jee.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 26 Heinä 2010 01:40

Suville vuorostaan onnitteluita.
Koneen seonnut sata-liittimellä oleva kiintolevy ei löytynytkään windowsissa kakkosasemana normaalin iden ollessa ykkösasemana. Tunnisti käynnistyksessä, muttei löytänyt asematunnuksia windowsiin. Sama kahdella asemalla ja perinteisellä ide-kaapelilla. Ei auttanut biosin asetuksetkaan. Kun vaihdoin boottaavaksi toisen sata kaapelilla olevan aseman, niin löytyi viimein. 16 gigaa turvassa, loput siirrän toiste.

Muoks: Multa lötyy lerppuasemalla ja kasettiasemalla olevia erilaisia koneita. Pc:seenkin on lerppuasema, jota en oo vielä testannut. Kaapissa majailee myös romuksimenolta pelastettu Commodore pc, jonka asemasta täytynee joskus jonkun sen sisään saamat lasinsirut siivota. Ja pc härveleistä puheenollen Atarille löytyy 286:n rautapohjainen emulaattori. :keijo:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 26 Heinä 2010 10:49

Soneran asiakaspalvelu toimii nykyään puheella. Soittakaapa huviksenne. :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ma 26 Heinä 2010 13:15

Pitäisiköhän huomista unikeonpäivää viettää nukkumalla ja lepäilemällä koko päivä? Onhan mulla vapaata. :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 26 Heinä 2010 13:40

Lyyra kirjoitti:Soneran asiakaspalvelu toimii nykyään puheella. Soittakaapa huviksenne. :friikki:

Mie oon soittanu! :keijo: Itseasiassa tästä on jo jonkin verran aikaa. Kaikista parasta, että riittää kun sanoo kyl :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 26 Heinä 2010 17:10

Siis täh? Jonkin verran aikaa? :friikki:
Tänään aamulla se toimi vielä sillä vanhalla painelusysteemillä. Sitten kun piti soittaa uudestaan 10 min päästä, se oli sinä aikana muuttunu puhesysteemiksi. :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 26 Heinä 2010 17:37

No miun soittelusta on ainakin vuos aikaa :O:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 26 Heinä 2010 20:29

Soneran asiakaspalvelu on myös ainoa, josta peritään asiakkailta maksu.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja seiklus » To 29 Heinä 2010 18:52

Yabba kirjoitti:Soneran asiakaspalvelu on myös ainoa, josta peritään asiakkailta maksu.


saunalahdella maksaa kans. myös jonottaminen.
Avatar
seiklus
 
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 08 Heinä 2009 23:12
Paikkakunta: Belgium

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 30 Heinä 2010 16:46

Pitäisiköhän sitä välillä yrittää aktivoitua täälläkin taas? On vähän tämä kirjoittelupuoli jäänyt.
Vaan eipä mitään ihmeitä ilmoitettavia ole. Graduni laahaa edelleen, töitä sain puolen vuoden pätkän ja niissä aherran nyt kovin mielissäni lokakuun loppuun asti. Tänä kesänä ulkohommat ovat olleet välillä vähän tuskallisia, mutta muuten viihdyn oikein hyvin. :D

Tuuppasi flunssaakin vielä kiusaksi. Olen koko viikon tässä niistellyt ja köhinyt keuhkojani pihalle.
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa