Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 03 Syys 2010 18:53

Mun koulu on :sydän:!

Kaksi viikkoa takana. Tiivistettynä se on ollut onnen kyyneleitä, vaikuttautumista, itsestään havainnointia, tanssia, teatteria, naurua, lisää kyyneleitä, hämmennystä ja rakkautta.

Improtunteja vetää huippuammattilainen, samoin näyttelijäntyötä. Kansallisteatterin takahuoneissa rupesin itkemään ja pienellä näyttämöllä tunsin käveleväni kotiini. Päässä pyörii kokoajan hitosti juttuja.

Ja.
Saimme luettavaksi näytelmän Lokki. Siis Tsehovin Lokki! Mun Lokkini. Mun sielunmaisemani näytelmä. Nyt pitäisi yrittää päästä irti innostuneisuudesta, joka on sitä näytelmää pidellessä ja lukeakin se. Ja tehdä tehtävä siihen liittyen.

En mä vielä näillä tiedoilla ihan TeaKiin pääse, enkä NäTyynkään, mutta en taida halutakaan. Mutta toi on niin mun juttuni!!
Näistä tunteista palaaminen johonkin 8-16 paperityöhön. No tota, ehheh.

:pilvi:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 03 Syys 2010 21:27

Kiitokset vielä onnitteluista ja lykkyä pyttyyn Pascalille!

Koulu on kamalan kiva ja koulukaverit huippuja. Tykkään! :D

Tänne mää kuulun just nyt. :sydän:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 04 Syys 2010 00:10

Maija kirjoitti:
Tänne mää kuulun just nyt. :sydän:


Itselle tuli aikanaan tuo tunne yliopiston pääsykokeissa. Jotenkin se koko ilmapiiri vain oli niin oikea. Ja Kiballakin sama tilanne :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 04 Syys 2010 23:00

Tuli ilmoittauduttua avoimeen yliopistoon. :)
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 08 Syys 2010 22:04

Smithers :paijaus: Pahoittelen, että vertaistuki jää nyt vähäiseksi. Kävin kuitenkin työpaikalla näyttämässä poikaa, ja söin lounaan työkavereiden ja pomon kanssa. Pomon mukaan heinäkuussa oli viime vuoteen verrattuna 70 % enemmän hommia. 40 % pienemmällä henkilökunnalla... Kolmea yt-karnevaaleissa irtisanottua pyydettiin takaisin. Kesätyöntekijöiksi :keijo: Yksi haistatti suoraan pitkät. Toinen antoi paluun ehdoksi 2 vuoden työsopimuksen (että pääsisi eläkeputkeen), Helsingin herrat kielsivät niin "pitkän" sopparin tekemisen. Kolmas olisi voinut aloittaa kesän jälkeen, mutta siitäkään ei herrat isoherrat tykänneet. Ilmapiiri oli kyllä melko kireä, ja olin aivan järjettömän huojentunut, kun pääsin konttorilta pois heti sapuskan jälkeen.

Saas nähdä, millaiseen työpaikkaan tässä joutuu, kun sen aika taas tulee :friikki:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 09 Syys 2010 09:24

Kiitos vertaistuesta :)

Viimeisimmät kuulumiset veisivät meidät ALUKSI (siis virman pomojen mukaan) Gomorraan, jossa porukkamme hajoitetaan eri paikkoihin istumaan :friikkipeukku:

En ehdi kauheasti purnata, joten hyppää lopputulokseen: nyt ollaan yhdessä kimpassa -> 10 sekuntia ja ongelma ratkeaa tai kriisi-tilanne on kaikkien tiedossa.

Kun ollaankin "strategisesti sijoitettuna" (l. ainoat vapaat paikat) -> alan kirjoittaa chatissa että "onko joku hätä päällä, mitä tapahtuu" ja koko ajan tulee lisää puhelua puhelun perään...-> ainakin pari minuuttia.

Lopulta kuulemma meidät siirrettäisiin Sodomaan, missä pääsisimme olemaan yhdessä, mutta milloin? Se onkin se hyvä kysymys. Pelkään että kun meidät on saatu siirrettyä, sitten pomojen mielenkiinto siirtyy johonkin kiiltävään ja meidät unohdetaan (ei meinaan olisi ensimmäinen kerta :epäilevä: ).

MUTTA nyt meitin oma pomo (joka siis on tapellut koko ajan järjen puolesta :halitus: ) on saanut EHKÄ erävoiton: ei jäädä tähän, mutta siirrytään paikkaan, jossa voimme olla yhdessä ja joka on tässä vieressä.

Eli odottavalla kannalla ollaan.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 09 Syys 2010 14:55

Sitten kun teidät sijoitetaan 40 vuodeksi Egyptiin, niin sitten alkaa olla huonosti pullat uunissa.

Sodomassa ja Gomorrassahan vietettiin sentään iloluontoista elämää ainakin johonkin asti. ;)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 14 Syys 2010 10:51

Mulla alkaa koulu tänään. :O:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 14 Syys 2010 12:07

Nyt on yksi luento takana ja toisen kurssin alkua tässä odottelen ja jo nyt kyllästyttää. :huoh:
En tiedä miten meinaan selvitä tästä syksystä, kun jo ekalla viikolla ketuttaa olla täällä. Onneks tavoitteena on päästä lopullisesti eroon kouluhommista tän vuoden aikana. Tavoitteet korkealla ja silleen, mutta pakko on saada tää tehtyä, en voi enää tulla takasi ens vuonna. Olisin sitten jo liian säälittävä opiskelija. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 14 Syys 2010 18:35

Huomenna taas vaihteeksi yksi työhaastis. Ihan mukavaa tahtia näihin pääsee, mutta on hankalaa pitää yllä jatkuvasti kahta suunnitelmaa syksyn osalta. Toinen siltä varalta, ettei tule töitä. Ja jos tulee, niin kaikki se kertapyyhkäisyllä romukoppaan ja tilalle something completely different.

Vaikka siis kokonaistilanteen kannalta työ olisikin parempi vaihtoehto, niin ei sitä sinänsä haluaisi heittää hukkaan jo maksamiaan avoimen kursseja. Täytyy yrittää käydä niitä sitten jotenkin oman toimen ohella sen verran kuin pystyy.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 15 Syys 2010 13:38

Mielestäni voitaisiin säätää sellainen laki, että naiset saisivat vaihdevuosien alkaessa olla ainakin nyt sellaiset 2-3 vuotta palkallisella lomalla. Tällainen vaihdevuosiloma voisi toisaalta olla myös verrannollinen äitiyslomaan. Etenkin siinä vaihdevuosien alkaessa olisi hyvä olla vähän aikaa työpaikalta pois, kun ei ole vielä välttämättä löytynyt sopivaa hoito- ja suhtautumistapaa asiaan. Näin vältettäisiin työpaikoilla tilanteet, joissa vaihdevuosi-ikäinen henkilö räjähtelee jatkuvasti työtovereilleen.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 15 Syys 2010 13:47

Työhaastattelu oli varmaan lupaavin tähän asti :D Kyllä se rupeaa jo tuttamaan, jos noissa turhaan käy. Nyt korostin (TE-toimiston vinkistä) kirjoittajuuttani ja minulla oli näyttääkin yksi runoistani. Siitä pidettiin. :virnu: Tällaiset asiat voivat olla niitä valtteja, jolla voi erottua edukseen. Tällöin esimerkiksi innovatiivisuudesta on muutakin näyttöä kuin lause: "Olen innovatiivinen! :pönde: "
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 15 Syys 2010 13:57

Hyvä Pascal! Edukseen erottumallahan ne työpaikat yleensä saadaan.


Mäkin joudun kirjoittelemaan runsaasti hakemuksia vuodesta toiseen, kun kerran tällaisen alan olen valinnut. Hiukan on alkanut rassata, että hakemukset on oikeasti yhtä asioiden kaunistelua. Pitää aina yrittää saada omat tekemisensä ja suhteensa kuulostamaan jotenkin paremmilta kuin ne ovatkaan. Mä olisin kuitenkin pohjimmiltani mielelläni rehellinen ihminen. :huoh: Tietysti voi olla tulkintakysymyskin, että miten hyvä jokin asia ja tekeminen on, mutta en mä ole koskaan ollut hyvä itseni korostamisessa muutenkaan.
Olenkohan mä valittanut tästä jo aiemminkin?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 16 Syys 2010 21:33

No ei tullut tuotakaan työtä. :( Jos käytätte runoutta, niin käyttäkää jotain parempaa :tilt:

Tämä on tosiaan hämäävää, että koko ajan on niin suuret muutokset elämässä niin vähästä kiinni. Yhtenä hetkenä olet valmis muuttamaan ties minne ja tekemään ties mitä ja seuraavana hetkenä kaikki on niin kuin ennenkin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 23 Syys 2010 12:32

Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 23 Syys 2010 13:19


:friikki:

"Aamulehden haastattelemista pääluottamusmiehistä akavalaisten työntekijöiden pääluottamusmies piti käytäntöä hyväksyttävänä." :friikki:

"alle 45-vuotiaiden työuupumus ennustaa kuolemaa seuraavan kymmenen vuoden aikana" :friikki: Täähän oli kiva uutinen.


Sairasta on. Kuollako siihen työn ääreen pitää, ennen kuin todetaan, että työuupumus on sairaus? Mun lääkäri tosin merkkasi saikkulappuun "Stressireaktio" tjsp. (en muista koodia), eikä käyttänyt tuota Z-koodia. Sairasta sekin, saadaan siivottua uupuneiden todellinen määrä tilastoista, mutta sentään työntekijä on oikeutettu etuihin sairastaessaan. Olen kyllä sitä mieltä, että lain pitäisi velvoittaa työnantajan maksamaan palkan ja kaikki kulut omasta pussistaan.

Saako z-koodilainen kuitenkin Kelalta sairauspäivärahaa, vai onko sekin tulolähde poissa, kun "ei se ole sairaus"? Kiva olisikin ruveta siinä tilassa vielä tappelemaan tuloistaan. Jo pelkkä normaalin arjen pyörittäminen oli ainakin mulle henkilökohtaisesti täysin mahdotonta, enkä uskalla edes ajatella, mitä olisi tapahtunut ilman läheisten turvaverkkoa.



:huoh:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 23 Syys 2010 16:25

Ymmärtääkseni Aamulehden uutisessa sanottiin, että Tampereen uusi käytäntö johtuu siitä, että Kela ei maksa "olosuhteista johtuvia sairauspäivärahoja".

En tiedä, mutta ehkä voisi ajatella niinkin, että vika onkin diagnoosikoodijärjestelmässä, joka ei tunnista työuupumusta sairaudeksi (tai sitten ylipäänsä käsityksissä siitä mitä työuupumus tarkoittaa ja mitä se voi olla). Kela kun ilmeisesti aika pitkälle ja tarkasti perustaa päätöksensä niihin koodeihin. Kävin huvikseni vilkaisemassa diagnoosikooditietokantaa, jossa sanotaan näin: Z73. 0 Työuupumus (burn-out) "Tämä koodi kuvaa mahdollisen oireen tai sairauden syytä tai taustaa. Sen käyttäminen ainoana tai päädiagnoosina ilmaisee, että potilas ei ole sairas. Esimerkiksi mahdolliseen lääkärintodistukseen sairauslomaa varten on syytä kirjata työuupumuksen aiheuttama tilanne päädiagnoosiksi. Työuupumus on sivudiagnoosi."

Ilman muuta työuupumus voi olla hyvinkin vakava tila, mutta silloin olemassa on kuitenkin varmaan myös jonkinlainen stressi-, ahdistus- tai masennusreaktio. Toivoa sopii, että lääkärit ovat nyt jatkossa tietoisia näistä käytännöistä, ettei kukaan työssään uupunut joudu tappelemaan tuloistaan.

Mutta nää on juuri tällaisia byrokratiakoukeroita. Asioita siirrellään lokerosta ja tilastosta toiseen. :epäilevä: Joidenkin lainoppineiden ja luottamusmiesten on varmaan pakko pitää käytäntöä periaatteessa hyväksyttävänä, koska systeemit toimii niin kuin toimii, mutta käytännössä sen ei pitäisi tarkoittaa sitä, että työssään uupunut ei voisi saada palkallista sairaslomaa, sen pitäisi vaan tarkoittaa sitä, että kirjoitetaan toinen diagnoosi.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 23 Syys 2010 18:37

Jotenkin arvasin, että Aukkua kiinnostaa. Itse en ehtinyt edes lukea juttuja läpi, kun oli kiire kallonkutistajalle.. Perehdyn siihen sitten kun aivot toimii... :bubbles:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 26 Syys 2010 20:57

Mä en tajua tätä ryhmätyötä. Oikeanlaiset artikkelit tuntuu olevan kiven alla. Monta tuntia oon yhteensä käyttänyt tämän homman tekoon ja artikkelien määrä on pyöreä nolla. :epäilevä: Ei voi olla näin vaikiaa. :hämillään: Tekis mieli nukkumaan, mutta täytynee jatkaa etsintää vielä pari tuntia. :huoh: Stressaa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ma 27 Syys 2010 11:03

Ihanaa, harjoittelua jäljellä enää kolme viikkoa! Harjoittelu itsessään on ollut mielenkiintoista ja olen viihtynyt, mutta en voi mitään sille, että tämä kaupunki on kamala. Ja vaikka välimatka harjoittelupaikkakunnan ja asuinpaikkani välillä ei ole kuin jotain 80km, niin minusta on äärimmäisen stressaavaa ravata näiden kaupunkien välillä, kun viikonlopuksi lähden aina kotiin. Olen viikonloppuisin aina tosi vittuuntunut ja väsynyt kun pääsen perille. Ja kotona pitäisi sitten jaksaa olla kiva poikaystävälle ja koittaa nähdä kavereita, eikä minulla ei ole omaa aikaa yhtään. Kolmen viikon päästä olen niin suyperhyper onnellinen kun saan rauhassa olla kotona.

Ai niin ja harjoitteluraportista pitäisi olla valmiina jo yli puolet ja minä en ole yllätysyllätys jaksanut edes aloittaa. Tyypillistä :( .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 27 Syys 2010 21:38

Ryhmätyön kanssa täälläkin tuskaillaan. Työnjako on aivan persiistä, sillä muutenkin siitä aiheesta, josta sovimme minun kirjoittavan, löytyy aivan minimaalisesti tietoa. Ja kun tietoa löytyy, huomaan muiden sisällyttäneen sen jotenkin jo omaan osuuteensa. :epäilevä:

Ärsyttää.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 30 Syys 2010 05:43

Tää alkaa pikkuhiljaa tuntumaan epäilyttävän tutulta :epäilevä: Nuku nuku vaikka kuinka paljon, mutta väsyttää silti ihan hitosti koko ajan :epäilevä:
No onneks tää seisakki ois sit parissa päivässä ohitte. On vaan päivä päivältä venyny pidemmäks ja pidemmäks. Se se ihmisen mieltä rassaa kun luulee, että saa, mutta ei saakaan.

Vapaata nimittäin.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 30 Syys 2010 11:37

Kesälomaa on jäljellä vielä viikko ja nyt on ikävä töihin. :keijo:
Opiskellahan tietysti pitäisi, mutta tällä viikolla sattuu melkein kaikilla kursseilla olemaan tauko, joten mulla on ollu tiistaista asti vapaata ja on niiiiiin tylsää. Voisin hyvin mennä töihin. Huomenna on varmaan jo eri ääni kellossa. :huoh:

Kouluhommat ei jaksa kiinnostaa niin ollenkaan. Pitäisi tehdä jo vaikka mitä koulun eteen, mutta kun ei vaan saa aikaseksi. Veetuttaa opiskelu muutenkin. Kunpa olisin jo valmistunut. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 30 Syys 2010 18:42

Huomenna ois ollu vielä töitä, mutta enpä suostunu lähtemään. Vitutus on ollu koko viikon niin kovaa ja pitäs vissiin saaha kotonakin jotain tehtyä ennen kun tulee lunta päälle.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 07 Loka 2010 12:15

Täällä päässä on suoritettu muutto ex-työpisteestä uuteen (väliaikaiseen) työpisteeseen. En tuhlaa aikaanne tarkemmalla muutto-Odysseialla, mutta sen nimi olisi ollut "10 apinaa työntää yhtä apinaa puuhun p*rse edellä noukkimaan banaaneja jaloillaan" :friikkipeukku:

Mutta nyt kun muutto on ohi ja verijäljet on saatu pois näkyviltä pinnoilta ja kaikki ovat luvanneet olla koskaan puhumatta "kadonneesta työntekijästä", on täällä oikeastaan mukavampaa kuin aiemmassa paikassa.
Nyt on enemmän tilaa, paremmat työpisteet, rauhallisempaa ja ikkunapaikat. Ikävä kyllä kaikesta tästä pitää luopua siinä vaiheessa kun muutto "oikeaan" työpisteeseen tapahtuu joskus vuodenvaihteessa :huoh:

Jotta tilanne kuitenkin olisi mielenkiintoista, virma on kyselemässä haluaisiko joku nykytiimiläisistä mennä Turkuun aloittamaan uutta palvelupistettä.
Valehtelisin jos väittäisin etteikö se houkuttelisi, ah niin monista eri syistä jotka olen koonnut listaksi työnimellä "Helsinki on maailman suurin todistajansuojelu-ohjelma, paikka jossa kukaan ei oikeasti haluaisi olla ja kaikki yrittävät olla muuta kuin oma itsensä".

No tuo otsikko oikeastaan kertoikin kaiken olennaisen. Mutta siis...mielenkiintoisia aikoja... :raps:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron