Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pvi » La 23 Loka 2010 02:42

Toivottavasti venähdys on jo parantunut. Aivan hyvin voi venähdys vaania alkulämpissä. Jos lähtee liian rajusti tai liikahtaa huolimattomasti, niin siinä kylmä lihaksisto ei pääse vielä matkaan ja sattuu vahinko. Onneksi pienestä nitkahduksesta ei yleensä tule liian pahaa jälkeä. Isossa ponnistuksessa lihas saattaa irrota kokonaan tai revetä pahasti.

Itse olen tällä viikolla osallistunut poikaliikuntaan. Joukkuepeliin siis. Oli hieman hämmentävää seurata moista kulttuuria ja yrittää jotenkin osallistua. Tuli ainakin juostua vähän...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 24 Loka 2010 16:39

Sovin tai oikeastaan enemmänkin löin vetoa, että hiihdän alkavan talven aikana 1000 kilometriä. Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin suostua. :pahis:
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Triple H » Su 24 Loka 2010 18:52

Puiden sahaaminen, pilkkominen sekä pinoaminen on muuten aika perkeleen tehokas liikuntamuoto. Puunlehtien haravointikin otti pidemmän päälle yllättäviinkin lihasryhmiin. Nyt olisi kiva vaan nukkua viikko.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja ToyWiz » La 30 Loka 2010 00:10

Itsellä on viime aikoina ollut ohjelmassa maltillinen ja kehoa kuunteleva karppaaminen.

Neljän kuukauden aikana on painosta tippunut noin kymmenen kiloa ja yhdistettynä maltilliseen reeniin on myös yleisolo parantunut. Lihaskunto ja aerobinen liikunta 3-5 kertaa viikossa pitää mielen virkeänä, eikä ole loppuun polttavaa.

Nollakunnosta 10 kilometrin juoksukuntoon siirtyminen on henkilökohtaisesti kannustavaa ja tuloksia eteenpäin vievää.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Triple H » La 30 Loka 2010 00:14

Gratz, haifaiv Toywiz!

Mulla on nyt pari kuukautta menny -1kg per kuukausi. Mä rauhoitin tahtia ihan tietoisesti, maltti on valttia ja silleen.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja skray » Ma 01 Marras 2010 22:40

Mulla on vähän eri ääni kellossa, nimittäin mä tulin kertomaan, että melkein erehdyin lähtemään lenkille eilen. :virne:

Ei vaan, ihan oikeesti pitäis alkaa edes jotain tekemään ja keksinkin jo yhden ratkaisun. Hyvä työkaverini muuttaa toiselle puolelle tietä, melkeinpä naapuriin siis, ja hänellä on koira, joka tarvitsee ulkoilulenkkejä. Myös pitkiä sellaisia. Tarjouduin lenkkeilyseuraksi, joten sitten joudun oikeasti lähtemään ulkoilmaan. :peukku:

Ei mua ahdista se ulkoileminen itsessään, vaan oikeastaan kävelyllä käyminen on mukavaa ja ihanaa, mutta se kotoa lähteminen on muka aina jotenkin niin vaikeaa. :sori: Sitten kun on päässyt liikkeelle, voisi kävellä vaikka 10 kilometriä. Tai siltä ainakin tuntuu aina tuolla ulkona liikkuessa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 01 Marras 2010 23:23

Vaikeinta tosissaan on lähteminen ja uuden aloittaminen. Sitten kun saa jonkun jutun osaksi arkea niin lähdöstä tulee paljon vaivattomampaa. Enää ei tarvitse miettiä että huvittaako lähteä, vaan kysymys on koskas minä lähdenkään.

---
Ostin itselleni pientn pilatespallon. Voi kuinka se onkaan mukava! En ole käyttänyt sitä niinkään pilatekseen, kuin istuma-apuna bussissa sekä alaselän ja rintarangan availijana. Hassua miten pienellä asialla voi muistuttaa itseä liikkumaan. Nytkin pallo on polvien välissä pyöriteltävänä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 22 Marras 2010 00:27

Olen edelleen ollut treenaamatta :friikki:

Nyt löytyi uusi sali, joten josko se tästä taas hiljaksiin.. Intoa ei niinkään puutu vaan aikaa, se kun tuntuu olevan lievästi kortilla koulun ja duunin välissä :epäilevä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 24 Marras 2010 08:32

Marraskuun eka lenkki on nyt takana. Perkeleen kylmä oli, mutta minkäs teet. Tämä oli lähinnä semmonen scouttaus-reissu. Pitää vähän miettiä, että mikä olisi mielekkäin ja tehokkain reitti näillä huudeilla.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ke 24 Marras 2010 12:03

Täällä siirrytty kuntoilussa talvikauteen :p

Pyöräilyä en ole halunnut jättää joten hankintoja on tullut tehtyä. Löytyy siis nastarengasta, tehokasta valoa eteen ja huomiota herättävää taakse. Enää on oikeastaan ongelmana tuo kenkäpolitiikka.. yli tunnin lenkeillä alkaa varpaat jäätymään jo -7 asteessa. Näissä -15 hujakoissa en ole edes kehdannut kokeilla. Eli tarttee hankkia varmaankin neopreenisuojien tilalle vuorellista vastaavaa tms. Asia siis tutkinnan alla. Appiukolta sain pahimpia talvikelejä varten fillarin tekniikkarullat :pahis: En ole vielä uskaltautunut kokeilemaan. Mun tasapainoaisti on muutenkin niin surkea että täytyy jossain vaiheessa vuorata joku koppi ja lähteä testaamaan 3 kypärää ja pelastusliivit päällä. :virne:

Sukset kaivoin varastosta ja pari pertsalenkkiä olen käynyt kiskomassa. Olen näköjään selättänyt kouluajoilla keräämäni hiihtovihat.. eli hommahan alkaa olla mukavaa :D Sain luotettavalta taholta kuulla että vapaa olisi pyöräilyä paremmin tukeva hiihtomuoto. Monot olisikin tuohon lajiin, mutta sukset puuttuu.. tuskin kauaa. Niin.. ja kunhan lunta tulee lisää niin lumikengät odottavat aitassa :tilt: Hitto.. noita retkiä oikein odottelen. Reppuun Kelly ja aurinkoiseen pakkaspäivään vaeltelemaan koskemattomille hangille :virnu:

Niin.. ja jotain vähän sosiaalisempaakin välillä. Eli olen ängennyt itseni vanhojen ukkojen sekaan paikallisen fysikaalisen järjestämälle salivuorolle. Eli ohjattua toimintaa ja joku ruoskimassa porukkaa citius, altius, fortius!

Näillä mennään.. kuullostaa suunnitelmalta :tilt:

Ja jannu punnitaan nykyään neuvolassa. Alle satasen lukemat ollut mittarissa joskus intin aikoihin viimeksi.. -93 se oli? :nolo:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 24 Marras 2010 15:39

Onnea satasen rikkoontumisesta!
Jee!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja ToyWiz » La 27 Marras 2010 00:13

Wiggin kirjoitti:Enää on oikeastaan ongelmana tuo kenkäpolitiikka.. yli tunnin lenkeillä alkaa varpaat jäätymään jo -7 asteessa. Näissä -15 hujakoissa en ole edes kehdannut kokeilla. Eli tarttee hankkia varmaankin neopreenisuojien tilalle vuorellista vastaavaa tms. Asia siis tutkinnan alla.

En tiedä oletko kokeillut, mutta sukkavalinnalla saa jo ihmeitä aikaan. Hyvinvarustelluissa marketeissa on nykyään täysin riittävät valikoimat talviurheilusukkia ja ainakin pakkaskelien hiihtolenkeille on löytynyt hyvinkin sopivat varpaidenpeitteet.

Nykyaikaiset sukat poistavat hikeä, lämmittävät jalkaa ja estävät samalla ääriraajojen jäätymistä kovillakin pakkasilmoilla.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 29 Marras 2010 18:15

Paljonkohan pitää lenkkeillä, että saa kebabannoksen kulutettua... :raps:

Muuten on menny liikuntapuolella vauhdikkaasti, mutta lenkkeily on jäänyt vähiin.
Jumppatunneille on tavallaan pakko mennä ja niissä on tietty aikataulu ja salilla
käyn mielelläni suoraan töistä, mutta kotona kuntoilu ja lenkille lähteminen tuntuu
välillä olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa. Kun saa tietokoneen auki, niin perseen
nostaminen penkistä ei vaan enää onnistu... :p
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja dena » Su 05 Joulu 2010 02:29

Crossfit-treenit salilla on aika murhaa.. Mutta kivaa. Ja talvipyöräily on jees myös :D
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 05 Joulu 2010 15:09

Kävin luistelemassa ekaa kertaa tänä talvena. Oli kivaa, vaikka selkä oliki vähän jumissa eikä hirveän pitkään viitsinyt kiertää kenttää. Reilu pari kilsaa on hyvä alku. Ehkä tänä talvena pääsee jäällekin retkeilemään.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 06 Joulu 2010 18:34

Hiihtokilometreistä kasassa on vasta 16. Olen huomannut, että minua hieman jännittää laskea mäkiä, kun ei ollut vielä aivan kunnollista latua. Ihmeellistä siinä mielessä, että aiemmin olen kyllä hurauttanut mäet alat varsin ennakkoluulottamasti.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja elegia » Ti 07 Joulu 2010 22:54

Täälläkin aurattiin tänä viikonloppuna matkarata jäälle. Kivaa! Taisi tulla melkein kuukauden aiemmin kuin viime vuonna. Ensimmäisenä siellä näyttivät viilettävän "ammattilaiset" retkiluistimineen, tänään oli jo harrastelijoitakin kehissä. Huomasin tuossa illalla siitä ohi köpötellessäni, että siellä näkee aivan hyvin luistella myöhemminkin. Valosaaste on niin uskomatonta. Jospa sitä saisi tällä viikolla vedettyä luistimet jalkaansa.
Myös hiihtämään olisi kova hinku. Minua pelottaa vaan kovin ne mäet nykyään. Hirveä jännitys siitä pysyykö pystyssä vai meneekö mutkat suoriksi ja sukset jorpakkoon. Toinen jänskätys on aina ne eläkelässivakoijat, jotka vetää noin 80km/h ohi. :D

Urheileminen on kyllä jäänyt ikävän vähälle nyt tässä. Vuoden alusta pitää kyllä skarpata ja hankkia yo-liikuntatarra sekä harrastaa noita rakastamiani talviurheilulajeja. :)
elegia

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 08 Joulu 2010 18:40

elegia kirjoitti:eläkelässivakoijat

eläke-lässi-vakoojat :riips:

:keijo:

Mää oon jo pitkään haaveillut, että pääsisin jonnekkin retkiluistelemaan tai edes pitemmälle radalle
kokeilemaan. Ei ole normiluisteluakaan tullu harrastettua taas muutamaan vuoteen, mutta jos sitä
tänä talvena joku päivä uskaltautuisi kentälle muksujen sekaan... :hullu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja elegia » Ke 08 Joulu 2010 22:46

Shay kirjoitti:
elegia kirjoitti:eläkelässivakoijat

eläke-lässi-vakoojat :riips:

:keijo:

Oho. :virne:
Eläkeläissivakoijat on näemmä liian haasteellinen sana minulle. :tilt:
eläke-läissi-vakoojat
elegia

ViestiKirjoittaja Emilia » To 09 Joulu 2010 20:08

Pääsin tutustumaan Elixian kuntosaliin ja infrapunasaunaan. Olihan se kivaa tutustua laitteisiin ja huhkia crosstrainerillä, mutta jo alku oli niin pelottava, ettei oikein huvittanut liikkua.

Mitattiin sykkeet kaverin kanssa, kaverilla oli 65 ja mulla 147! Ennen kuin oltiin edes tehty muuta kuin vaihdettu vaatteet! Järkkyä. 195:een se nousi vielä siinä heiluessani.. En edes tiennyt, että ihmisellä voi sydän hakata noin kauheasti. Ehkä se oli se kiihtymys ja innostus uusista asioista ja vartti sitten poltettu tupakki (Joo, tiedän mikä ensisijaisesti auttaisi kaikkiin vaivoihin). Järkkyä silti, pitää varmaan alkaa tarkkailla, kun tuntuu muutenkin pumppu joskus käyvän vähän ylikierroksilla.

Mutta sali vaikutti kivalta. Voisin alkaa harkita sellaistakin vaihtoehtoa, mutta en kyllä haluaisi maksaa sitä 60+ uroa kuukaudessa, jos en sitten jaksaisikaan käydä säännöllisesti. Ihan mahdotonta yrittää vertailla eri kuntomestojen hintoja, kun on niin eri tyyppisiä jäsenyysjuttuja ja etuja ja alehintoja yms yms yms. Monissa taitaa kuitenkin olla mahdollisuus mennä ilmaiseksi tai kertamaksulla tutustumaan saliin. Voisihan sitä kierrellä kaupungin kuntoklubit lävitte ja kattoa sitten, mistä jäi parhaimmat fiilikset.

Infrapunasauna taitaa olla jotain uusinta huutoa tällä hetkellä. Piti makoilla siellä 30 minuuttia puolikylmässä saunassa eikä saanut heittää löylyäkään. Ei mun kärsivällisyys riitä siihen, että näkisin pitkän ajan käyttövaikutukset. :keijo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 13 Joulu 2010 18:27

Salilla tänään: "Mä meen venyttelemään, ku tuli viimeksi vähä kipeeksi täältä." Sanoo nainen, joka
kyykkäsi jalkaprässissä 10-kilon painolla. :keijo: Jos tulee joku paikka vähä kipiäksi, se tarkoittaa,
että harjoitus toimii! :keijo:

Harmi, kun ei aika riitä kaikkien liikuntaharrastuksien harrastamiseen. Tekisi mieli kokeilla vaikka mitä
uutta ja pitäisi olla aikaa harrastaa vanhojakin juttuja, mutta aika on kortilla, kun pitää käydä kahdeksan
tuntia päivässä istumassa ja jumittamassa niskaa ja selkää töissä. :norsu:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 29 Joulu 2010 16:58

Vältelläkseni joulunjälkeisiä lihaskipuiluja ajattelin aloittaa liikunnan kevyesti lähtemällä
kävelyttämään naapurin koiraa ja naista.

Oikeasti kyseessä on kyllä enempi sosiaalinen tapahtuma. Aloittamalla kevyesti vältän
kuitenkin mahdolliset lihaskivistykset.

Ehkä pääsen vielä mäenlaskuunkin, nyt kun toin pulkan kotiin!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 29 Joulu 2010 19:36

Eikös Wii Fit ole urheilua? :keijo: No hiki tuli siinäkin. Tänään taas on tullut luisteltua. Nyt on ollut jääkin kunnossa jo monta viikkoa. :D Kovin hyvä luistelija en ole koskaan ollut, mutta etiäpäin pääsen ja pysähtyminen tapahtuu hyvinkin pian. :tilt: Jalat tuppaa vielä väsymään aika pian, vaikka tässä on jo monta kertaa luistelemassa käyty, mutta mukava liikkua pitkästä aikaa oikein kunnolla.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » La 01 Tammi 2011 18:27

Aih. :pahis: Eilen luisteltiin taas muutaman tunnin ja intouduttiin pelaamaan jääkiekkoakin. Tai semmoista huiteluahan se oli, kuin vain yksi osasi okeasti pelata ja luistellakkin ja yhdellä oli kengät jalassa. :keijo: Tehokasta liikuntaa se olikin näin tottumattomalta, nyt on niskasta lonkkiin asti jonkinmoista lihaskipua ja jäykkyyttä havaittavissa.
Olisipa useamminkin yhtä kivaa. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 05 Tammi 2011 15:09

Mäkin haluaisin luistelemaan. Kunhan nyt selkä paranee, yritän saada aikaiseksi mennä, lähistöllä on kenttäkin jäädytetty. Piti mennä luistelemaan jo viime talvena, mutta siinä vaiheessa kun sain vanhat luistimeni kaivettua vanhempien varastosta, jäät alkoivat jo sulaa. :keijo:

Mietin kuitenkin, että onkohan luistelu oikeasti kovinkaan tehokasta liikuntaa? Siis jos sitä harjoittaa ihminen (=mää), joka ei ole luistellut lähemmäs 15 vuoteen eikä koskaan ole osannut luistella mitenkään kovin nopeasti tai hyvin. Vai onkohan todennäköistä, että siinä vaan kipeyttää turhan päiten jalkansa ilman mitään kunnon vaikutuksia lihaksiin tai kalorinkulutukseen?
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu