Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 27 Loka 2010 12:58

Näin sen Mentalist-sarjan jakson aina eri roolihahmojen silmin.
Joku venäläinen oli tapettu ja sormessa oli kultaa joka oli kirjan kultauksesta. Joku isoso kirjasto oli mistä löytyi kirja jonka kannet oli kullattu toisien kansien alla.
Sidonta puolella oli sitten jotain reikiä tekstin vieressä ja kirjan läpi oli myös viisi reikää jolloin sen läpi pystyi katsomaan, koska kirjan piti johdattaa jonkin salaisuuden luo.
Tietenkin nuo hahmot kävivät myös kaikenlaisia ihmissuhde kiemuroita siinä välissä, mutta ei oikein muista eikä jaksa kirjoittaa kaikkea sitä. ;)
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 27 Loka 2010 19:43

Isäni oli hankkinut itselleen (normaaliin kaupunkiasuntoon) lauman eläviä norsuja. Kun kysyin isältä, missä norsut ovat, isä vastasi: "Tuolla saunassahan ne." :keijo: Norsuja oli eri kokoisia. Pienin niistä mahtui koiranruokakuppiin. Koiranruokakuppi oli täynnä koiranruokaa (isällä ei ole koiraa, eikä ollut tässä unessakaan) ja norsu vain makasi ruuan keskellä. Aikani katselin sitä ja aloin pohtia, onko se kuollut, sillä norsu oli ihan valkoinen. Kun en itse tuntenut norsun hengittävän, enkä muutenkaan nähnyt mitään normaaleja elonmerkkejä, kysyin vielä veljeltä, onko norsu kuollut. Päädyimme yhteistuumiin siihen tulokseen, että norsu vain nukkuu. :lanppu:

Unen loppuosa meni portaissa. Ympäristö muistutti milloin työpaikkaa, milloin jotain koulua. :p

Eräässä unessa olin kaverini kanssa ravintelissa. Siellä oli täyttä, ja istuimme ensimmäiseen vapaaseen pöytään, jossa oli mukamastuttujamme. Kävi ilmi, että pöydässä istui Lasse Kurki kavereidensa kanssa. He lauloivat kaverilleni biisin, joka kertoi kauniista naisesta. Istuin kaverini takana, ja kun he huomasivat minut, he lauloivat minullekin. Vaikka tunsin itseni vaivautuneeksi, ja muutenkin tuntui siltä, että heidän oli "pakko" laulaa minullekin, koska lauloivat kaverilleni, jäi unesta silti hyvä fiilis. :hullu:

Ja viime viikolla David Attenborough oli Töölönlahdella (ilmeisesti tekemässä jotain luontodokumenttia) ja seurasin sitä sivusta. Yhtäkkiä vedestä nousi jättikokoinen siika tai muikku. Kala ja David alkoivat kilpajuoksun. Kala ryömi välillä maata pitkin, välillä se hyppi vedessä. Joka tapauksessa kilpakumppanit "juoksivat" ihan supervauhtia. Muutamassa sekunnissa koko Töölönlahti oli kierretty. Tätä kilpajuoksua en kuitenkaan ihmetellyt, vaan mietiskelin kalan kokoa: "Kahden kilon siika kyllä häviää tuolle", pohdin mielessäni. :raps:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 24 Marras 2010 04:58

Oltiin kahden muun tyypin kanssa nähtävästi lainsuojattomia ja pakenemassa jalan kuumassa lännessä. Kolmas tyyppi oli kai loukkaantunut ja hiljainen. Toinen kertoi tappaneensa joskus, irrotti asevyönsä ja laittoi sen olkapäälleni. Kolmaskin oli käsittääkseni tappanut ihmisen. Kerroin myös tappaneeni jonkun, vaikken tahallani. Tämä oli kaverille yllätys.
Pysähdyimme ja jaoimme juomaa. Toimin jakajana. Kolmannelle kaadoin enemmän ja toisen kanssa tasattiin loppua, kaatamalla molemmille vähän kerrallaan. Kun kaadoin viimeisiä toinen sanoi ettei tarvi enää johon minä sanoin lopun olevankin sokeria, jota se yhtäkkiä olikin. Täysin kuivaa sellaista, jota kuppi tuli täyteen. Toinen tyyppi kaatoi kuitenkin sokerin minun kuppiini.
Sitten oltiinkin rosvokoplan kanssa mökissä, laaksossa, jota ympäröivät vuoret. Huomasin meidät piiritetyn ja vuorilla liikettä. Kielsin katsomasta ikkunasta, mutta eräs äijä meni ikkunaan näyttämään kieltä. Jotenkin kaadoimme hänet ja polkaisin hänen selälleen, kun sellaisen tempun teki.
(Suomen?) armeijan sotilaat lähtivät joka suunnasta lähestymään suksilla laskien, tekivät kaikki täysin samanaikaiset liikkeet lopussa olevan ilmalennon aikana ja rysäyttivät ikkunoista sisään. Samantien paikka oli täynnä sotilaita ja me vankeina. Yritin esittää yhdelle, että olisi pissahätä, muttei mennyt läpi, kun se ei päästänyt minua ulos.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 24 Marras 2010 20:45

Viime viikolla yhdessä unessa minulla oli vainoaja, jota minun piti paeta "ympäri maata". Menimme johonkin mökkiin/hotelliin kavereitteni kanssa ja lukittauduimme sinne. Vietimme yllättävän hauskaa aikaa siellä ja otimme yllättävän rennosti, kun miettii että meidän olisi pitänyt olla paniikissa kun vainoaja oli "kintereillämme"; juttelimme ja pelasimme erilaisia pelejä. Jouduimme kuitenkin lähtemään sieltä hotellihuoneesta pois.

Seuraavaksi istuin metrossa. Toisella puolella metrovaunua istui jotain mukamastuttuja poikia, jotka alkoivat puhua kovaan ääneen. Tämä heidän puheensa mukamas paljasti minut vainoajalle ja paniikissa yritin viittoilla heille, että olisivat hiljaa. Samalla yritin vetää kaulahuivia kasvojeni peitoksi. Ei vaikuttanut varmaan mitenkään epäilyttävältä. :friikkipeukku:

Seuraavaksi istuin autossa kahdestaan jonkun kaverini kanssa. En tiedä, mihin koko se unen "alussa" ollut mukava porukka oli hävinnyt, olivatko he luopuneet leikistä vai oliko heille tapahtunut jotain. Jostain syystä, ilmeisesti "hämätäksemme" vainoajaa, päädyimme siihen samaan mökkihotelliin missä olimme sen porukan kanssa. Koska hotelli oli meille tuttu, syöksyimme siihen samaan huoneeseen, jossa olimme aikaisemminkin olleet käymättä ensin edes respassa. Sattumalta huone oli tyhjä. Laitoin ovia ja ikkunoita säppiin samalla kun kaverini kävi respassa. Kun vihdoin kaverinikin pääsi huoneeseen, ulko-ovenkin pystyi laittamaan kunnolla lukkoon ja olimme turvassa. :hiki:

Eräässä toisessa unessa metroa, siis nimenomaan niitä junia korjattiin. "Säästösyistä" oli päätetty laittaa metrojunat keskeneräisinä liikenteeseen. Niistä esimerkiksi puuttui katto, ja metrojunalla matkustus muistutti enemmänkin jotain sisävuoristorataa, tosin itse juna oli selvästi isompi ja se kyyti miljoona kertaa kovempaa. Sai todellakin pitää hatuistaan kiinni. :friikkipeukku: Ja metelikin oli kova. :friikki: Mietin, että mitäköhän järkeä tässäkin on, mutta silti matkustin kiltisti muiden mukana.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 19 Joulu 2010 21:30

Olin käymässä jossain Suomen kaupungissa, ilmeisesti Kotkassa. Lähdin sieltä kävellen kotiin Helsinkiin. :keijo: Mutta en todellakaan päätynyt Helsinkiin. Olin jossain paikassa, jossa oli söpöjä/mielenkiintoisen näköisiä kirja- ja levykauppoja ja rokkifestarit käynnissä. Vastaan tuli iloisia ihmisiä. Tämä oli kuin paratiisi minulle. :tilt: Huomasinkin olevani Seinäjoella. :keijo: Kuitenkin halusin kotiin, ja pienen etsinnän jälkeen juna-asema ilmestyi eteeni. :keijo:

Junassa katselin ikkunasta ulos. Sieltä näkyi lampaita laitumella. Ne olivat oikein pörröisiä ja hauskan näköisiä lampaita. Yksi lampaista oli niin pörröinen, että sen kaulan ja pään ympärillä olevat villat olivat muodostuneet sellaisen "potan" (mikä koirilla on kun ne eivät saa nuolla leikkausarpiaan tms.) näköiseksi. :keijo: Se naurattaa vieläkin hereillä ollessa. :virne: Seuraavaksi ikkunasta näkyi isompi lauma hiukan edellisistä poikkeavia lampaita vähän kauempaa. Yhtäkkiä maisema kuitenkin muuttui eräänlaiseksi turistinäyttelyksi Suomen vuodenajoista. Äsken oli ollut kesä ja nyt ikkunasta näkyi talvista maisemaa. Jostain myös alkoi kuulua sellaista tasaista kulkusten kilinää. Tässä vaiheessa huomasin, että kirja (jota luen tällä hetkellä tosielämässä) oli jäänyt jonnekin ehkä sinne "Seinäjoelle" tai jopa Kotkaan, vaikken tiennyt sitä kirjaa minulla mukana olleenkaan. Jotenkin tässä kohtaa huomasin myös näkeväni unta, ja yritin taas säädellä unta sillä tavalla, että kirja olisikin yhtäkkiä laukussani. Taisin kuitenkin herätä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 24 Joulu 2010 21:55

Olin lapsi ja lauloin yksikseni Kulkurin valssia "siks mieluummin maantiellä tanssin"-kohdasta eteenpäin isovanhempieni naapurin autotallissa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » La 25 Joulu 2010 22:10

Näin hirveästi unia siitä, että heräilin koko ajan, mutta mieleenpainuvin hetki viime (aamu)yön unessani oli se, kun paetessani kai taas jotain jouduin erittäin korkealle. Siellä istui ihmisiä jollain "kiskoilla", joissa oli penkit. Tilaa oli yhtä paljon kuin jossain leffateatterin katsomossa, kun joutuu menemään koko penkkirivin kaikkien ihmisten ohitse rivin toiseen päähän. Jouduin ohittamaan kaikki ihmiset juuri tällä tavalla. Oli niin ahdasta, että ihmiset eivät mahtuneet edes nousemaan seisomaan. Minulla on oikeastikin korkean paikan kammo ja olin tässä unessakin ihan kauhuissani, kun en edes pystynyt ottamaan edes mistään kunnolla tukea niitä kaikkia ihmisiä ohittaessani.

Kun vihdoin olin päässyt kaikkien ihmisten ohi, kiskot "jatkuivatkin" siten, että oltiinkin Linnanmäen vanhassa vuoristoradassa. Jouduin kyytiin kesken ajon, eikä minulle ollut ehditty laittaa turvalaitteita tai en vain pystynyt laittamaan niitä, koska niitä ei löytynyt. :p Siinä sitten olin ajelun ajan kyydissä ja onnistuin pysymään vaunussa pitämällä laidoista kiinni. Unessa vuoristoradalla mentiin vielä pää alaspäin. Onneksi jossain vaiheessa "löysin" turvalaitteet. Siinä vaiheessa huomasin myös istuvani ensimmäisessä vaunussa. Yritin myös huutaa, mutta ääntä ei kunnolla lähtenyt. Loppujen lopuksi en kuitenkaan muista, nautinko kyydistä vai en. :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 11 Tammi 2011 21:32

Tämä nyt ei varsinaisesti ole uni, mutta olin nähtävästi ollut touhukkaana toissayönä.

Olin siirrellyt tavaroita, eli pari matkalaukkua yms. eteisestä makuuhuoneeseen ja joitakin sopimattomiksi katsomiani esineitä olohuoneen pöydältä kirjoituspöydän laatikostoon. Kaikki tämä siksi, että tätini tms. vastaava oli muka tulossa käymään. Aamulla oli ihmettelemistä kun tavarat vaihtaneet paikkaa yöllä. :virne:

Minun on myös kerrottu pyykänneen yöllä unissani kotikotona, tai lähinnä tunkeneen lakanat ja pussilakanat peitteineen puolittain koneeseen ja sitten kavunneen takaisin sänkyyn. :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 02 Helmi 2011 13:47

Lähdimme töistä koko porukalla maailmanmatkalle suurilla puisilla seililaivoilla. Siinä laivassa, johon minä menin, oli ruumassa iso pyöreä pöytä ja paljon tynnyreitä. Istuimme sitten ruumassa niiden tynnyreiden päällä sen pöydän ääressä. Tulimme johonkin rantaan, joka osoittautui Yhdysvaltain keskilänneksi. Jatkomme sitten matkaa jonkinlaisilla suurilla pakettiautoilla. Lopulta tulimme hotellille, jonka ikkunasta näkyi suuri tähtiportin tapainen valopyörre, joka peitti koko maiseman. Se oli jokin nähtävyys, jonka takia hotelli oli siinä, missä se oli. Joku kollega tiesi kertoa, että kyseisen valopyörteen ohi saa jatkaa matkaa vain, jos kuuluu vapaamuurareihin. Hän kertoi myös, että huhutaan, että sen valopyörteen takana ovat maailman suurimmat öljyvarannot, jotka ovat kaiken länsimaisen rikkauden perusta ja jotka halutaan pitää tavallisilta ihmisiltä salassa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 02 Helmi 2011 15:25

Veneellä keskilänteen. :virne:
Vapaamuurarien pyhä tähtiportti. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 03 Helmi 2011 15:58

Työkaveri, jolla en tiennyt olevan lapsia, pamautti, että hänellä on jostain edellisestä suhteesta 3-vuotias lapsi. Kukaan ei ottanut uskoakseen, joten hän otti sitten esille kuvan, jossa hän puki sille lapselle kurahousuja eteisessä. Sitten hän näytti vielä lapsen isän kuvan. Se isä oli sellainen pieni menninkäisen näköinen ukko, jolla oli pitkä parta ja suipot korvat. Työkaveri kertoi sitten, että miehen vanhemmat olivat tomaatinviljelijöitä ja miehen äiti oli ollut raskausaikana töissä pellolla, jonne oli levitetty tuholaismyrkkyä. Tämä tuholaismyrkky oli sitten vaikuttanut siihen, että miehestä oli tullut sen näköinen.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 03 Helmi 2011 19:05

Pienen hetken jo mietiskelin miltä näyttää tosielämän menninkäinen, mutta tulihan sitä ketjun otsikkoakin viimein vilkaistua. :virne:

Omassa unimaailmassa tuli viimeksi annettua pakit eräälle tutulle, joka yritti maalailla yhteistä tulevaisuutta. Totesin, että miulla on mies, jota en vaihtaa halua, ja painelin pussailemaan omaa miestä. Oli kerrassaan ihanaa tuon unen jälkeen havahtua hereille ja käpertyä likemmäs toista torkkumaan. :sydän:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Shay » To 03 Helmi 2011 20:19

puolikarkea kirjoitti:Pienen hetken jo mietiskelin miltä näyttää tosielämän menninkäinen, mutta tulihan sitä ketjun otsikkoakin viimein vilkaistua. :virne:

Aina näitä rupeaa lukemaan tosissaan. :virne:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 04 Helmi 2011 12:18

Huhhuh, olipas mulla unet viime yönä. :nolo:

Seilasin unessani pienellä veneellä jossain ja päädyin autiolle saarelle. Tai ei se saari ollutkaan ihan autio, siellä oli Jack Sparrow ja päädyinkin sitten melko läheisiin tunnelmiin hänen kanssaan. :viileä:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » La 05 Helmi 2011 11:30

Olin unessani ah ihanan markkinoinnin opettajani ja Alexander Stubbin kanssa venäjän oppitunnilla. :virne:
Stubbi oli kovin velmuileva, oli liittoutunut markkinointiherran kanssa ja tavatessani kirjoitusta heikohkolla
menestyksellä he totesivat yhteen ääneen virnuillen "shaana, et sä kaikessa voi olla hyvä" :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 08 Helmi 2011 20:44

Nelostien varteen johonkin Tikkakosken kohdalle oli rakennettu kaksi suurta Näsinneulan näköistä tornia. Niihin ei mennyt ollenkaan rappusia, vaan niihin kiivettiin ja niistä laskeuduttiin köyttä pitkin. Tornien välille oli rakennettu sellainen pitkä siltakäytävä, joka oli kuitenkin täysin lumen tukkima. Olin toisessa niistä torneista ikään kuin vankina, koska siitä ei sitten jostain syystä mennytkään alas sitä köyttä, jota pitkin olisi päässyt. Toisessa tornissa kuitenkin oli köysi. Minulla ei ollut muuta neuvoa kuin ruveta lapioimaan sitä lunta pois siitä kahden torin välisestä käytävästä (siellä tornissa oli ilmeisesti lapio). Kun sain hirvittävän työn ja vaivan jälkeen lapioitua itseni siihen toiseen torniin, en uskaltanutkaan lähteä liukumaan sitä siellä ollutta köyttä pitkin alas maan kamaralle. Lopulta rohkaistuin, mutta menetin otteeni ja aloin pudota maata kohti. Siinä vaiheessa heräsin.

Muokkaus. Oli vielä toinen uni. Olin menossa yläasteaikaisen liikunnan opettajani kanssa autonäyttelyyn, jossa autoliike esitteli vuoden 1995 Fordin malleja. Sitten siihen Ford-liikkeen viereen oli ilmestynyt sellainen korkea hieman pyramidin tapaan ylöspäin kapeneva keltaiseksi rapattu kerrostalo, jonka liikunnan opettaja kertoi rakennetun alun perin sairaalaksi sotavangeille. Kun sitten katsoin sitä rakennusta, huomasin, että sen kylkeen oli raapustettu "heidän haavojensa muistoksi" tai jotain sinne päin. Menimme sitten kuitenkin sinne Ford-liikkeeseen, joka sisälle astuessamme muuttui Intersportiksi. Päädyin katselemaan salibandymailoja (muutuin siinä vaiheessa yläasteikäiseksi) ja aloin miettiä, mikä olisi sellainen uskottava, sosiaaliseen asemaani sopiva salibandymaila, jonka kehtaisin ottaa liikuntatunnille.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 09 Helmi 2011 21:00

Viime yön koulu vs. duuni vs. elämä :epäilevä:

Kaikki alkoi vanhan duunin entisestä ensiapuasemasta (nykyisellään son hienosti renpattu, silloin se oli ahdas ja pimeä :epäilevä: ). Menin sinne, niinkö töihin. Sellasiin töihin, mihin mulla ei ole koulutusta.
Mua perehdyttämään tuli sitten meidän teatterilta mun kesän vastanäyttelijä :epäilevä: Se eksytti mut sitten kuitenkin labyrinttiin, josta kun pääsin pois sain siltä ruusun.
Tämän jälkeen lähdimme etsimään kadonnutta potilasta :virne:
Meillä oli pyörätuoli mukana ja pyörimme metsässä! Huutelimme siellä "potilaaaas, potilaaaas", mutta ei löytynyt.
Kun palasimme takaisin ensiapuasemalle, niin mun nykyiset koulukaverit työntelivät siellä toisiaan pyörätuoleissa, mutta olivat hoitajia myös. Sitten ne tulivat siihen esittelemään itsejään, kunnes tajusin että eräs punatukkainen on tuttu ja muistin hänen nimensä :friikki:. Ja sain miinus-merkinnän mun rekisteriin kun en ollut löytänyt sitä potilasta :virne:
Sitten oli jotain vielä, mitä en muista. Heräsin siihen kun karattiin sen vastanäyttelijän kanssa "töistä" :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 10 Helmi 2011 00:42

Se oli käytännössä aamua jo, kun BB-Kätlin soitti ja pyysi minua hänen kanssaan saunaan lauantaina. Olin äimä ja olin käki. Suostuin oitis, mutta sitten hän epäili, etten uskaltaisi. Noudatteli yhtä Heroesin kohtausta aika tarkkaan se keskustelu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 11 Helmi 2011 20:28

Näin unta, että olimme Suvin ja jonkun kolmannen henkilön kanssa Moskovassa eikä löydetty siellä mihinkään ajoissa. Meillä on suunnitetuja kohteita ja aina jäimme jumiin johonkin tai yksi tai useampi oli liian humalassa. Ahdisti.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Pe 11 Helmi 2011 21:02

Olin myöhään liikkeellä kaupungilla arki-iltana ja tuli nälkä. Ajattelin mennä Hesburgeriin. Ensimmäinen vastaan tullut Hesburger oli jo suljettu, mutta seuraavassa oli vielä pari asiakasta ja vaikka sen Hesen työntekijät kertoivat olevansa lopettelemassa, niin suostuivat ottamaan tilaukseni hieman nyreinä. Aivan vakavana sitten kysyin hampurilaisen saatuani, että voisitteko vielä kirjoittaa minulle jonkinlaisen todistuksen, ettei minun tarvitsisi mennä huomenna töihin. Hesburgerin myyjä sitten kirjoitti minulle todistuksen Hesburgerin logolla varustettuun paperiin. Kävelin sitten Hesburgerista ulos, ja kun kotimatkan varrella öisellä kadulla vilkaisin sitä paperia, niin huomasin järkytyksekseni, että siihen olikin kirjoitettu suurilla tikkukirjaimilla: OLET LUSMU!
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 17 Helmi 2011 11:29

KIba-rintamalla tapahtumassa muutoksia.

Näin unta, että olin jossain isossa resort-tyyppisessä aurinkorantapaikassa, jossa oli valtava uima-allas! Siellä oli minun hyviä ystäviä, mutta myös liuta tuntemattomia tyypejä. Siellä oli myös muutama KeijoLandialainenkin ( :keijo: ) ja kaikki iloisesti polskuttelivat, leikkivät, hypeskelivät ja painelivat pitkin poikin. Sää oli aurinkoinen ja kirkas.
Sitten kuitenkin aurinko veti hiljaksiin pilveen ja eräs beachboy saapui kertomaan, että meitä lähestyy hurrikaani. Vaihtoehtoja ovat poistuminen alueelta tai lukittautuminen sisään. Kaikkia tavaroita pyydetään ottamaan mukaan.
Päädyin kartanomaiseen rakennukseen, joka oli täynnä tavaroita. Siellä oli myös uima-allas sisällä. Tavarat olivat pääosin vaatteita, kenkiä, lastenvaunuja, rollaattoreja ja laukkuja. Olin siellä kahdestaan yhden luokkatoverini kanssa, emmekä olleet lähdössä pakoon. Nauroimme ja yritimme etsiä minun kenkiäni. Sitten saimme kuitenkin aikaan pienen riidan, kun hän kävi makaamaan aurinkotuolille, jonka alta yritin etsiä niitä kenkiä. Kyseessä oli korkokengät ja oli tärkeää etteivät ne pääsisi putoamaan sinne altaaseen :friikki:. Hurrikaanin tulosta en missään vaiheessa ollut tietoinen, kun ne kengät...
Ja sitten heräsin tekstiiestiin :epäilevä:

Toinen uni syrjäytti kuitenkin hereilläolon ja vei näytelmän maailmaan. Siinä oli hyvin visuaalinen kuva päällä kokoajan. Se oli myös vähän kuin juuri äsken tehty yhteisöteatteripätkä, muttei sitten kuitenkaan. Siellä oli mustan verhon takana lavastettu tornirakennelma, jonka päällä istui henkilö vihreissä vaatteissa :D. Esitys oli juuri alkamassa ja minä pidin huolta että kaikki olivat omilla paikoillaan. Eräät yrittivät hakata ovea päästäkseen sisään, mutta komensin heitä vaan "pitämään vittu turpansa kiinni. NYT!" :virne: Enkä päästänyt sisään saliin ennen kuin esitys alkoi kunnolla (olivat siis osa näyttelijöistä). Haha, aivan huippu :virne:

Näytelmä kengän etsimisestä :raps:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 26 Helmi 2011 13:24

Onkohan mussakin tapahtumassa muutoksia? :pahis:

Eka muistikuva unestani on, kun ajelin jossain avoajoneuvossa. (Ehkä lava-auton lavalla.) Oli kesä, ja näin jostain metsään aukeavasta polun aukosta, että meneillään oli suunnistuskisat. Huokaisin, että olisipa kiva alkaa taas suunnistusharrastus, ja siinä samassa olin kisoissa mukana. Löysin rastejakin. Kisat oli jossain jenkeissä, ja siellä oli rasti piilotettu johonkin kainaloihin asti upottavaan suohon. Sitten kun siitä oli jotenkin päästy, olin joukkueen kanssa (siihen kuului mm. Tommi Liimatta ja ehkä muitakin Absoluuttisen Nollapisteen jäseniä (Tomi Krutsin?)), jossain leirikeskuksessa (oltiin kai sittenkin harjoitusleirillä eikä kisareissulla), ja mietin, että munhan pitää mennä ekaa kertaa miesten saunaan sen jälkeen, kun olen aloittanut hormonihoidot sukupuolenkorjausta varten. Pyyhettä kaivaessani mietin, että kun tulen saunasta, kietoudunko pyyhkeeseen siten, että rintani peittyvät, vai kiedonko pyyhkeen vyötärölleni, kuten miehet. Mietin myös, että jos kiedon pyyhkeeni miesten tavalla, mielletäänkö rintani manboobseiksi vaiko naisen rinnoiksi. Saunaan asti ei taidettu päästä.

:keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Sippura » La 26 Helmi 2011 16:02

Olen kuunnellut sigussakin esiintyvää Robbie Williamsin biisiä repeatilla jo aika monta
päivää (= ehkä jo liiankin monta) kun joskus toisen tai kolmannen päivän jälkeen kap-
pale tuli jo uniinkin. Kyseiseen kappaleeseen kuvattiin musiikkivideota ja mä olin siinä
mukana, roolina Robbien love interest.

:hullu:

Se oli mukava uni, sitä ois voinut katsella kauemminkin.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 28 Maalis 2011 10:58

Olihan toissa yönä taas levoton uni. Lentämisuni, siinä ei mitään ihmeellistä, mutta puitteissa kyllä.
Olin jollain jenkkien lentotukialuksella lähdössä lennolle F-14 Tomcatilla vähän pelko persiissä. Juuri minkään tason koulutusta ei ollut ennakkoon, ja olivat jo työntämässä koneen ohjaamoon. Ajattelin siinä että kaipa sitten tietävät mihin ovat verorahojaan taas hassaamassa. Ohjaamoon ängetessä ihmettelin taas itsekseni, kun se vedessä laukaistava paineilmalla (tai jollain) täyttyvä pelastusliivi näytti olevan auki jo siinä vaiheessa. Olo vastasi lähinnä Michelin-ukkoa, kun se pelastusliivihässäkkä täytti käytännössä koko sen ohjaamon. Jalat piti viedä polkimille täysin sokkona ja hyvä että ohjaussauvaa sai liikutetlua. Kelailin taas että kai tämä homma nyt menee ihan oikein ja by-the-book kun ei kukaan tilanteeseen mitään huomiota kiinnittänyt.
Sitten sitä lähdettiin, hirveällä kiihtyvyydellä ja metelillä. Se lentäminen tuntui sujuvan yllätyksekseni aika hyvin sillä suppealla PC-lentosimukokemuksella mitä sattuu olemaan. Mitä nyt moottoreista ei tuntunut lähtevän kunnolla tehoja, jotenkin takapainoiselta perse pitkällä roikkumiselta se vähän tuntui. Kohta oltiinkin Helsingin yllä kotihuudien lähettyvillä. Lähdin siinä sitten matalalennossa kotiväelle demoamaan jotain kikkailuja ja homma lähti vähän lapasesta. Muutaman talon ja vastaavan esteen sain väistettyä nopeilla 90 asteen kallistuksilla, mutta sitten lento päättyi äkkirysäytykseen Mäkitorpantielle kun ei tuo taitolento oikein tahtonut luonnistua, eikä vähiten ohjaamoa täynnä olevan, ohjaamista hankaloittavaa pelastusliivin takia. Mahalaskun pysähdyttyä huokailin siinä syvään että "tää on taas niin tätä..." Hetikohta paikalle paukki joku sen jenkkilaivaston jannu (miten ehtivät niin äkkiä?!) toteamaan että nyt on hetki aikaa vetää henkeä, kasata ajatuksia ja korjata kampausta kunnes mediasirkus ehtii paikalle ahdistelemaan. Aika hyvä neuvo, ilman vetoapua sitä oltiinkin aika tehokkaasti jumissa siinä koneen ohjaamossa.

:p
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 03 Huhti 2011 11:18

No nyt kyllä lentää unet taas omaa maailmaansa.

Toissayönä näin unta, että olin eräässä opinahjossa opiskelemassa teatteria ja mua opetti meidän nykyisen opettajan lisäksi (joka kyllä myös oikeasti opettaa siellä) joku broadway-ohjaaja. Uni oli englanniksi ja siinä puhuttiin paljon broadwaysta, hollywoodista ja kansallisteatterista :keijo: Tehtiin kaikkia harjoite-juttuja, jotka oli oikeasti just semmoista outoa kamaa, että naureskelin siellä sille opettajalle ja olin vahvasti sitä mieltä, ettei ne tule toimimaan suomessa. Siinä sitten tämä nykyinen opettajamme pitikin hänelle puhuttelun siitä, miten se ei toimi tommonen ulkomaan-ajattelu tässä maassa :virne:

Viime yö oli kuitenkin jotain :virne:.
Näin unta mun tulevasta puolisosta.
Sillä oli parta ja se oli mua vanhempi :virne: Siinä kaikki mitä tajusin :virne:
Muutoin se oli ihmeellistä betonihallissa seikkailua ja jonkun "keisari"-nimisen kaverin välttelyä :virne:

Että hohhoijaa taas :ei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron