Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 29 Marras 2010 19:30

Pascal Lemoix kirjoitti:Joulukalenterissa noudatan viime vuonna (?) keksimääni mallia. Pandan juhlapöydän konvehtirasia, josta numeroin valikosta, mikä konvehti kullekin päivälle kuuluu ja sitten menox (sanoi Annie Lennox).


Kuulostaa muuten hyvältä, mutta siellä konvehtirasiassa on aina joku yököttävä maku seassa ( esim. ananas). Jollain toisella rasialla tuo toimis miullakin. Fazerin Suklaanautinto- tai Nordic Gourmet -rasian voisin kelpuuttaa. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 29 Marras 2010 19:45

Tuossa rasiassa ei ole mun makuun yhtään pahaa. Zagablione on vuodesta toiseen se heikoin, mutta ei sekään varsinaisesti pahanmakuinen ole.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 29 Marras 2010 22:10

Munki pitäs kaivaa kynttelikkö kaapista. Toinen ei toimi ja toinen on sarjaan kytketty,
joten jatkuvasti saa olla vaihtelemassa sammuneen kynttelikön lamppuja, jos jonkun
vaihtaminen saisi sen syttymään taas. :epäilevä: Ja yleensä se ei edes johdu palaneesta
lampusta vaan kosketushäiriöistä... Pitäisköhän investoida uuteen kynttelikköön...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 30 Marras 2010 00:56

Joululahjoista ei tarvitse tänä(kään?) vuonna stressata, ei nimittäin todellakaan ole nappulaa ostella yhtään mitään. :virne:
Kaverilta sain lahjaksi Jaloviina-joulukalenterin, josta tykkään erittäin isosti. :hymyhali:
Joulun vietän yllättäin pohjoisessa, perheen kanssa, ihan kiva. Taisin tänään selittää, etten ole jouluihminen yhtään.. huijasin, mutta vain vähän.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 30 Marras 2010 02:44

Ei ole vielä joulufiiliksia, mutta Prisman suklaaosastolla melkein tuli joulufiilarit. Vastustin kiusausta kuitenkin vielä.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ti 30 Marras 2010 14:03

Mä oon sisustanut (tai siis, me ollaan duunikaverin kanssa sisustettu) meidän työpisteen sermien ikkunat minikyntteliköillä (punaisilla ja valkoisilla) ja sain tuolta ihanaiselta työkaverilta pienen jouluankan (kumiankan näköinen), joka riippuu myös työpisteellä.

Ekaa kertaa pitkään aikaan oon ihan fine joulun kanssa, ehkä nyt kun tänä vuonna se on enempi stressitön kun aiemmin. Jouluuuu saa tulla :sydän:

tänään ostamaan joulukalenteria (aiemmin en oo voinut, kun olisin napostellut ne menemään jo. Ja kuvakalenteria en niiiin halua! :nirppa: ).
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 30 Marras 2010 18:03

shaana kirjoitti:Kaverilta sain lahjaksi Jaloviina-joulukalenterin, josta tykkään erittäin isosti. :hymyhali:

Mahtaa joulun odotus mennä nopeasti tuollaisella kalenterilla :o:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
Avatar
@gen.fi
 
Viestit: 1049
Liittynyt: Su 04 Touko 2008 23:27

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 30 Marras 2010 23:01

@gen.fi kirjoitti:
shaana kirjoitti:Kaverilta sain lahjaksi Jaloviina-joulukalenterin, josta tykkään erittäin isosti. :hymyhali:

Mahtaa joulun odotus mennä nopeasti tuollaisella kalenterilla :o:


Joo, varoittelin tuossa jo lähipiiriä..
Hieno Jalon ruskea on, vissiin erilaisia rinkkisekoituksia paljastuu luukuista (tyyliin Talonmiehen vapaapäivä, jallua ja kolaa, kaada jallu lasiin ja jätä kola pois). :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 10 Joulu 2010 22:58

Piparkakkutalon väkerrys. :sydän: Tänään tein talon ja muun rekvisiitan sekä koristelin ne. Huomenna vuorossa kokoaminen. Tulee kuulkaas melkoisen hieno piparkakkutalo. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » La 11 Joulu 2010 11:19

Onx kuvei? :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 11 Joulu 2010 14:10

Ei vielä. Talo on nyt laitettu kokoon ja ukkelit kiinnitetty. Nyt odotellaan, että kaikki kuorrutteet kuivuvat ja sitten laitetaan taloon jouluvalot (äidin vaatimus; muissa asioissa mä toimin diktaattorina :piru: ) ja ripotellaan tomusokeria lumeksi. Vasta sen jälkeen alkavat valokuvaussessiot. :D

Tänään mulla on pikkujoulut kouluaikaisten kavereitten (ovat toki edelleen kavereita ja ystäviä) kanssa. :sydän: :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Su 12 Joulu 2010 22:11

Perjantaina olin aktiivitonttu.
Ensin paketoin joululahjoja, sitten laitoin joulukortit valmiiksi postittamista varten. Nyt tarvitsee vain tipauttaa punainen kuori postiin huomenna, niin sekin homma on hoidettu loppuun. Sitten liimasin mosaiikkityöt valmiiksi niin, että mieheke sai sitten lauantaiaamuna työpaikallaan vain laittaa niihin sen laastin päälle ja nyt ne ovat vielä kuivumassa siellä (aateltiin, että parempi tehdä siellä, koska muuten kämppä haisee sille laastille koko viikonlopun ellei kauemminkin). Ne saa sitten vielä paketoida heti kun ne vaan ovat varmasti kuivuneet. Lisäksi askartelin vielä jääkaappimagneetteja, jotka myös tulevat lahjoiksi.

Aktiivitonttu kuittaa. :D

Vieläkin on kämppä koristelematta jouluksi, mutta jotenkin tuntuu, etten jaksa laittaa edes mitään joulukoristeita. Olisinpa tosin kummallinen, jos en laita edes tähteä ikkunaan, kun muina vuosina olen laittanut sen jo marraskuun lopulla tai viimeistään joulukuun alussa. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 13 Joulu 2010 19:34

Omalta osaltani jouluostokset taitavat jäädä varsin pitkälti ensi viikonloppuun. Osan lahjoista olen jo hankkinut, osasta ei ole hajuakaan. Sit vaan heräteostoksia :superhymy:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » Ma 13 Joulu 2010 21:16

Minulla ei ole muita jouluvalmisteluja kuin lahjojen osto. Porukoille ostettiin siskon kanssa yhdessä lahja, vielä mietin oisko pitänyt jaksaa väsätä kranssi. Tällä hetkellä ei kiinnosta yhtään, kun joutuu koulujuttuja jo askartelemaan, mutta pitää katsoa miten ensi viikolla jaksaa/viitsii kun on jo loma. Siskoille lahjat on jo tilattuna netistä ja niitten pitäisi saapua huomenna postin mukana. Ainoaa päänvaivaa aiheuttaa poikakaveri, mitä ihmettä sille muka vois ostaa. Tällä hetkellä ideoita on nolla ja alkaa ahdistaa. Koitin sen kanssa neuvotella, että ei ostettais ollenkaan lahjoja toisillemme, mutta ei se suostunut siihen :viha: .

Joulun vietän perinteisesti kotikotona, vaikka taaskin kaipailen, että olisi kiva olla itekseen kämpillä. Siskot on niin paljon minua vanhempia ja viettävät miestensä kanssa joulut, mutta minulla on ilmeisesti perheen nuorimpana velvollisuus mennä vielä vanhempien luokse, kun minulta ei löydy kihlattua tai aviomiestä. No, saa ainakin syödä hyviä jouluruokia muutaman päivän ja siellä ei oo mitään tekemistä niin saa levättyä...
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 14 Joulu 2010 16:00

Joulukortit on kuorissa ja matkalla postiin. 5-6 korttia jäi varastoon ensi vuottakin varten, mutta en usko, että laitan ensi vuonna ihan näin montaa korttia. Nyt matkaan lähti kolmisenkymmentä. :isosilmä:

Lahjojen suhteen on enemmän kiirus ja hätä. Niitä ei oo oikeestaan ees ideoitu. Ei sillä, että olis juuri ketään lahjottaviakaan. Korteillekin piti keksimällä keksiä vastaanottajia, kun niitä syntyi niin hirveä määrä. Siksi muutama fordelainenkin saa kortit tänä vuonna. :keijo:

Joulun viettäminen sen sijaan taitaa jäädä tänä(kin) vuonna väliin. Paitsi ehkä lähden pohjoiseen, jos uhataan perheriidalla tai muuta. (Tosin perheriitahan se on koko joulukin yleensä..) Ei vaan huvittais, kun ei oo ku muutama päivä vapaata, ja ois kiva kotonakin vähän olla ja alustaa uutta vuotta.

Että semmosta. Hyvää joulua kaikille keijoille. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 15 Joulu 2010 00:20

Äidin kanssa on vakiintunut jouluperinteeksi sekin, että katsotaan "Tiernapojat" kokoonpanossa Martikainen, Wirtanen, Ismo Alanko ja Trio Niskalaukaus.

--

Joulu ja alkoholi ovat vähän itsellä "pannassa". Ainakin aatto ja joulupäivä menevät selvin päin, jotkut yksittäiset glögilasilliset eivät muuta kokonaiskuvaa. Tapanina olen joskus baarissakin jopa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 15 Joulu 2010 01:01

Meillä on ollut onnekis melko mukavata joulunaikaan ihan perheen parissa.
Kulaan ei ryypiskele. Äiti joskus vähän marttyyrinä höösää liikaa ja suuttuu
jos häntä ei osaa auttaa tarpeeksi oikeaan aikaan. Mutta näistä selvitään
melko vähällä, pari tiskikonevuoroa, keittiöseuralaisena oloa, joulukuusen
neulasten lakaisua, muuta jälkien siivousta ja välipalan tarjoilua sohvalle,
niin jo on äiteelläkin joulumieli.

Tänä vuonna saattaa tuokin perhedraama jäädä väliin, sillä äiti on joulun
ajan yötöissä. Puolille päivin on hiljaista nukkumisaikaa ja neljän viiden
tienoilla päivätorkkuhiljaisuus. Illat taidan viettää telkunkatselujoulua iskän
kanssa. Mitään ei ole pakko tehdä, kuin olla ja hengittää, sillä veljen vaimo
lupasi hoitaa muonituspuolen. Sinne saa siis aina kävellä ruoka-aikaan.
Jos siellä ei ole koko pöytä aivan täynnä, niin voi olla että osallistun ruoka-
puuhiin kakulla. Mielelläni puuhaan myös pikkupoikain kanssa, niin he eivät
ole äidin vaivoina keittiössä.

Aika leppoisaa tulee olemaan, luulen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ke 15 Joulu 2010 10:53

Mun mielestä on kiva osallistua kotona joulujuttujen tekemiseen. Mä lupasin tänä vuonna leipasta juustokakun ja tiikerikakun kotiin viemisiksi, niin äitin ei tarvi leipoa jos se ei halua. Lisäksi autan muutenkin sitten keittiössä aattona. Teen salaattia tai katan pöytää jne. mitä nyt tarvii. Mietin tässä jo, että koska alkaisin tosissani opettelemaan jouluruokien tekoa, koska joku päivähän mun pitäis ne iteki osata tehdä ja mielellään niitten pitäis sitte tietysti maistua yhtä hyviltä kuin äitin tekemät ruuat. :keijo:

Mäkään en perusta kauheesti jouluna kännäämisestä. Satunnainen saunaolut tai viini ruuan kanssa ei vielä kännäämistä tee, mutta se, että pitäis lähtee baariin, pyh. Sitä paitti kotikaupungissa on yksi ainoa yökerho ja se on niin tupaten täynnä kuin vain olla voi ja sinne maksoi viime vuonna muistaakseni 20e sisälle ilman, että siellä oli mitään mitä normi viikonloppuna ei olisi. Ja nähtävästi ihmisiä ei edes haittaa tuollainen riistohinta, kun paikka on jo 11 aikaan illalla myyty täyteen ja jonoa riittää puoli kahteen asti yöllä. :friikki:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 18 Joulu 2010 00:22

edit: :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 20 Joulu 2010 01:03

TERVETULOA JOULUVIIKOLLE!
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 20 Joulu 2010 11:53

Nyt se on todistettu: en osaa koristella pipareita. Laitoin sitä sellasta sokerikuorrutetta kaupan tuubista ja tuli vain rumia pipareita. Mä en vaan osaa! :pillitys:

Jouluviikko edessä ja paljon on tekemistä. Mutta aika menee nopeammin, kun on tekemistä ja kohta se aatto jo onkin ruokineen edessä. :kuola:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 20 Joulu 2010 11:56

Miksi pipareita ylipäätään pitää koristella? :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 20 Joulu 2010 12:15

Miksi ylipäätään mitään koristellaan? Että olisi nätimmän näköistä?
Pipareiden koristelussa on vielä se lisäbonus että kuorrute maistuu hyvältä. :D
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 20 Joulu 2010 12:34

Emeritus kirjoitti:Että olisi nätimmän näköistä?
Pipareiden koristelussa on vielä se lisäbonus että kuorrute maistuu hyvältä. :D


Tuossa on juuri ne syyt koristeluun. Piparit näyttää kivemmilta ja maistuu paremmalta kun on vähän koristetta päällä. :)
Lisäksi niitä pipareita on kivempi viedä tuliaisena, jos niitä on koristeltu.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ma 20 Joulu 2010 13:13

Mulla on melkein kaikki joululahjat jo ostettuna. Oon siis ihan superajoissa verrattuna normaaliin!

Enää pitäisi keksiä jotain kivaa kultaselle vielä (yksi lahja jo ostettu, eli paniikki ei ole suurta), ja sitten kullan veljen vaimon (eiks tolle vois olla jotain sanaa?) lahja puuttuu myös. Muuten kaikki on lapasessa :tilt:

Keskiviikkona suunniteltu, että olis viimoiset ostelut ja torstaina voikin sitten viettää ilta paketoidessa.

Perjantaina aamulla saa heti pari lahjaa, jee-eee :D

Joulu! :D :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron