Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 20 Joulu 2010 13:44

theia kirjoitti: kullan veljen vaimon (eiks tolle vois olla jotain sanaa?)


avokäly? :keijo:

Mä odotan joulua innolla. Vielä pari päivää pitäisi tehdä töitä tosin. Ja jossain vaiheessa keretä ostamaan vielä pari lahjaa. Paketointi on myös vielä vallan tekemättä. Tavallisesti olen tosin tehnyt sen viime tipassa. Keskiviikkoiltana poistun kaupungista joulunviettoon ja torstai menee keittiössä. :täpinä: Eilen tein jo pipareita ja yksiä toisia pikkuleipiä.

Omassa kodissa jää kyllä kunnon joulusiivous tekemättä, siihen olen aivan liian laiska. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 20 Joulu 2010 18:46

L-S kirjoitti:
theia kirjoitti: kullan veljen vaimon (eiks tolle vois olla jotain sanaa?)


avokäly? :keijo:



Solis avokäly, jos veli ei olis naimisissa :keijo:
Käly-avo?
Kälynen? :virne: Tää vaatii kyllä ehkä humööriä Kälyn puolelta ettei tule kaulimesta pataan :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja SirPet » Ma 20 Joulu 2010 18:54

Kibaya kirjoitti:
L-S kirjoitti:
theia kirjoitti: kullan veljen vaimon (eiks tolle vois olla jotain sanaa?)


avokäly? :keijo:



Solis avokäly, jos veli ei olis naimisissa :keijo:
Käly-avo?
Kälynen? :virne: Tää vaatii kyllä ehkä humööriä Kälyn puolelta ettei tule kaulimesta pataan :virne:


Kälätin? :keijo: vaiko avokälätin?

Täältä tähän :moro:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 20 Joulu 2010 21:21

SirPet kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:
L-S kirjoitti:
theia kirjoitti: kullan veljen vaimon (eiks tolle vois olla jotain sanaa?)


avokäly? :keijo:



Solis avokäly, jos veli ei olis naimisissa :keijo:
Käly-avo?
Kälynen? :virne: Tää vaatii kyllä ehkä humööriä Kälyn puolelta ettei tule kaulimesta pataan :virne:


Kälätin? :keijo: vaiko avokälätin?

Täältä tähän :moro:
No kyllä me ainakin eksän siskon kanssa puhuttiin, että ollaan kälysiä. :virne: Vähän niinkö eksä ja sen sisko oli sisaruksia. Luulin, että se on oikea sana... :riips: (Ei kyllä oltu eksän kanssa naimissa tai mitään mutta se ei mitään muuttanut.) Eikö avomiehen käly ole vain käly? Ainakin wikipediassa: "Käly - puolison sisar, veljen vaimo tai puolison veljen vaimo" Nykyään voi kai aatella, että myös avopuoliso on puoliso vaikka ei olisikaan kihloissakaan tms.

Ai nii, jouluröpötin! :lanppu: Ostettiin systerin kanssa yhteiset lahjat vanhemmille ja sovittiin ettei toisillemme mitään. Väsään sille ehkä glögit, jos ehdin. Kavereiden kanssakin sovittiin, ettei osteta mitään lahjoja. Ihanaa, kun ei ole mitään stressiä eikä sellaista väkisinväännettyä joulufiilistä. Saa vain olla perheen kesken. :hymyhali:

Kolme joulukorttia on tullut. Yksi oli askartelugodzillalta, siinä oli monta osaa ja vaivalla väännetty runo. Yksi kaveri oli jo kahteen otteeseen kieltäytynyt vastaanottamasta korttia ja nyt ymmärsin miksi. Vaikka kuinka ajattelen, että se on askartelijasta kivaa ja nautinnollista tehdä noita, en pääse yli ajatuksesta, että se vaatii vastalahjuksen. Tunnen itseni lievästi huonommaksi ihmiseksi, kun en ole vääntänyt iltatolkulla kymmeniä (ellei jopa satoja) kortteja ja piparkakkutaloja ja muuta. :hullu:
Ah, tähän onkin hyvä lopettaa ennen kuin lähtee angsti vallan käsistä. :virnu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ke 22 Joulu 2010 12:50

Meille on tullut jo vaikka kuinka monta joulukorttia. Ja veikkaanpa, että vielä niitä on tulossa. Meillä on kavereiden kanssa tapana lähettää toisillemme joulukortit, kun asutaan eri paikkakunnilla. Toivon, että tämä käyhtäntö pysyisi perinteenä vaikka loppuelämämme, sillä on kiva vähän vaihtaa kuulumisia siinä sivussa. :)

Tänä aamuna mä oon jo tehny tiikerikakun ja juustokakun kotiin viemisiksi. Oli pakko leipoa nyt jo kummatkin, kun oon illan töissä ja huomisaamunakin pitää jo seiskaksi, niin ei sitä sitten enää ehtisi, kun aatto jo tuleekin.
Lisäksi oon tänään imuroinu ja se yhdistettynä eiliseen pölyjen pyyhkimiseen tarkoittaa sitä, että joulusiivotkin on mun osalta tehty.

Eilen illalla sain loput lahjatkin paketoitua.

Joulu voi nyt tulla.
Vaikka mulla ei kyllä vielä oo kovin paljon joulufiilistä. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 22 Joulu 2010 12:58

Mää sain vihdoin viimein ilmotettua äidille, etten ole lähdössä heidän luo jouluksi. Vihdoinkin saa odottaa joulua rauhassa. Kivaa. :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ke 22 Joulu 2010 13:18

Hyvä Lyyra, nyt saatkin sitten alkaa luoda ihan omia jouluperinteitä. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 22 Joulu 2010 13:28

Sehän tässä ois tavoitteena. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ke 22 Joulu 2010 18:31

Lyyra kirjoitti:Mää sain vihdoin viimein ilmotettua äidille, etten ole lähdössä heidän luo jouluksi. Vihdoinkin saa odottaa joulua rauhassa. Kivaa. :)

Mie oon aika ylpee :hymyhali:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 22 Joulu 2010 18:52

Mulle ainoa oikea joulu on kotona perheen kanssa. Hyvää äitin tekemää ruokaa, lahjoja, keskustelua ja
pelaamista, jos joku saa jonkun kivan pelin vielä lahjaksikin. Kutsuin poikaystävän meille jouluksi, mutta
sekin on mieluummin oman perheensä kanssa, mikä on ihan ok, sillä jouluhan on perhejuhla.

Joulumieli ei töitten ohella kerkeä oikein tulla. Lomaakaan ei herunut, joten joulumieli tullee vasta jouluaatto-
aamuna äitin riisipuuroa syödessä. :tilt: Lahjojakin on vielä paketoimatta ja yksi vielä ostamatta...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 22 Joulu 2010 18:54

Lyyra kirjoitti:Mää sain vihdoin viimein ilmotettua äidille, etten ole lähdössä heidän luo jouluksi. Vihdoinkin saa odottaa joulua rauhassa. Kivaa. :)


Hieno juttu! :D Ei todellakaan tarvitse viettää mitään pakkojoulua vain sen takia että se on ns. perinne.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 22 Joulu 2010 20:14

Suvi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mää sain vihdoin viimein ilmotettua äidille, etten ole lähdössä heidän luo jouluksi. Vihdoinkin saa odottaa joulua rauhassa. Kivaa. :)


Hieno juttu! :D Ei todellakaan tarvitse viettää mitään pakkojoulua vain sen takia että se on ns. perinne.


Juur näin. :femmat:
------

Mä olen siivonnut ja järjestellyt taloa joulukuntoon. Jossa se ei vielä ole. :keijo: Se on aina ällistyttävää, kun tavaroiden kaaos kestää aattoaamuun asti, mutta yks kaks kaikki onkin valmista ja siistiä. :D Koristeita alan kaivaa vasta aattona, huomenna taidan asettaa vain muutaman lyhdyn paikoilleen. Lahjoja olen käärinyt pakettiin muidenkin puolesta, paketoimisesta olen aina tykännyt. Nyt nekin näyttäisivät olevan valmiina. Itse en ole montaa lahjaa hankkinut ja en ole vielä varma, että pitäisikö se ahdistaa vai ei. :riips: Aikaisempina jouluina olen ollut aivan järkyttynyt, jos joltakin lahja puuttui. Hyvä kun selvisin joulun yli asian kanssa. :friikki: Alan ilmeisesti rentoutumaan. Toisaalta ollaan muiden kanssa hommattu kimpassa vähän kalliimpiakin lahjoja, joten se tasoittaneen tilannetta.

Ulkona on pitkä rivi jäälyhtyjä ja lisää on tulossa. Toivottavasti lumiaura ei pistä kaikkia kumoon. :keijo: Kuinkahan kynttilät riitää? :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 22 Joulu 2010 21:53

Te ootte ihkui. :hymyhali:

Olinhan mää viime vuonnakin itekseni (ts. joey tempestin kanssa), mutta silti joku suojeluvaisto iskee aina, kun pitäis jotain äidille epämieluisaa kertoa. :friikki:
Kelasin vaan, että omista joulunviettotarpeista tai -tarpeettomuuksistahan sen päätöksen pitää lähteä. Tuskin se on porukoillekaan kivaa, jos yks pitää väkisin vastoin tahtoaan repiä paikalle. Tai mistäpä minä tiiän. :friikki:

Jouluksi on luvassa (ehkä) lampaspaistia (tai jotain muuta lampaankohtaa) ja jotain hyvii pottui ja juureksii. Jamie Oliverin systeemit näytti aika hyvältä tossa yhtenä iltana kun kattelin. :kuola:
Lahjuksiakin on kertynyt yllättävän hyvin. Sekä mulle että Moulle. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 22 Joulu 2010 23:50

Kaikkien aikojen paras joululaulu: http://open.spotify.com/track/61GmkHYENEvzDa0g2y7OVw
Juuri tämä täsmäversio on lähimpänä sydäntäin.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 24 Joulu 2010 23:51

Oli ihana ja perinteinen joulu. Aamulla heräsimme ennen kymmentä. Aamupalan jälkeen pikkuisen jouluvalmisteluja ja sitten menimme saunaan. (Ja jotta voisin järkyttää rajoittuneita netin käyttäjiä, totean saunoneeni 2 veljeni ja vanhimman pikkuveljeni tyttöystävän kanssa. Saunakuvioihin kuului myös lumihanki. :aukku: ) Saunan jälkeen söimme riisipuuroa ja aloimme valmistautua kirkkoon. Ennen aattohartautta kävimme mumman haudalla. Hartaus oli ihana ja perinteinen. Tämä kappale sai lähes kyyneleet silmiin. Kun tämä biisi soi kirkossa lapsikuoron laulamana, on aina vaikeuksia pidättää itkua. :sydän: Hartauden jälkeen käytiin kaukaisemmalla hautausmaalla isän isän haudalla.

Kun saavuimme kotiin alkoi jouluruokien loppuvalmistelu. Hiljakseen alkoi vieraita. Paikalla oli oman perheen lisäksi mumma, paappa, tätini miehineen, heidän tyttärensä miehineen sekä veljeni tyttöystävä. Söimme tajuttomat määrät jouluruokia. Veljeni ja hänen tyttöystävänsä lähtivät pukkikeikalle ja sen jälkeen meille tuli maailman paras ja hauskin pukki (13 v). :virne: Pikkuveljeni oli oikein elementissään. Petteri oli kuulemma jäänyt syömään herkkuaan: hampurilaisia. Muutenkin jutut olivat hulvattomia. :superhymy: Sitten oli vuorossa kahvittelu. Juuri mitään ei enää kyllä mennyt alas. Todella pieni pala kakkua, pipari ja palat kolmea eri juustoa. Pian olikin vieraiden aika lähteä koteihinsa ja Pojan kanssa tuli juteltua reilu tunti puhelimessa.

Joulu oli aivan ihana, mutta jotain tuntui puuttuvan: Poika. Olo oli välillä surkea. Varsinkin puhelun aikana olo oli välillä kurja. Vuoden ihanin juhla ja rakkaani ei ole kanssani. Surullista. :( Tässä on melkoinen dilemma. Olen ollut joulun suhteen hyvin sukukeskeinen ja toisaalta Pojalla on pienet pikkusiskot, joiden kanssa hän - ymmärrettävistä syistä - haluaa olla joulun. Ens joulun suunnittelu tulee olemaan vaikeaa. En halua olla enää yhtään joulua ilman Poikaa, mutta samalla suku vetää molempia omiin suuntiinsa. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Joulu 2010 12:55

Lahjat eivät tänä jouluna herättäneet juurikaan tunteita. Kiharrin, Kiroileva siili 4, tyynynliina ja rahaa. Tuollaiset lahjat sain. Lisäksi sain veljen tyttöystävältä kaljan (pikkuisen erikoisempaa laatua). Pojan kanssa saatiin yhteiseksi pelikortit ja lakana setti. (Turha, mutta toivottavasti ihana lahja. Nytkin meillä on jo ihan liikaa pussilakanoita ja tyynynliinoja.) Kotona odottaa vielä Pojan minulle ostama lahja. :ahihi:

Tänään olisi vuorossa perinteinen jouluateria mumman luona. Voi sitä tuputtamisen määrää. :huoh: Tuputtaminen on muutenkin valtavaa ja jouluna tuo piirre nousee sellaisiin lukemiin, että hirvittää. No, lautapeli mukaan niin eiköhän siitä reissusta selviä suhteellisen selväjärkisenä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 25 Joulu 2010 14:47

Mä sain stressisika-Iiron, Jipun ja Samuli Edelmannin levyn Pimeä Onni, Sleepy Sleepersin Soppa-DVD:n, sukkia, tumput, kaksi elokuvalippua, suklaalevyn, rasian After Eightejä, pullon rommia (Negrita) ja Suosikin puoleksi vuodeksi.

Aatto tuntui aatolta. Joulupäivän aamukin tuntui ihan joulupäivän aamulta. Kirkossa käytiin. Nyt olen tehnyt tuttavuutta noihin lahjoihin, syönyt makeisia. Kaikki menee ihan aikataulussa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 25 Joulu 2010 15:07

Mää sain kynttelikipon (asiakkaalta töistä), Big Lebowski -dvd:n (salapukilta), villasukat, kaulakorun, jalkakylpysuolaa (siskolta), teetä, suklaata, pähkinöitä (kämppikseltä), ja Mou sai lahjanarua sekä Tassu-herkkunappeja. Ihan niinku oisin saanu vielä yhen jonku jutun, mutta en kyllä muista. :riips:
Kerron sitten kun muistuu. Yhen siskon (ja vanhempien?) lahjukset on vielä saamatta, mutta ne tulee kai huomenissa. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » La 25 Joulu 2010 15:59

Joulu on toistaiseksi sujunut ihan normisti syöpötellessä ja hengaillessa. Joulupöydän suosikiksi nousi yllättäen uusi jälkkäri, halvajäädyke ja puolukkakastike. Sitä tehdään toivottavasti ensi joulunakin. :D Kohta pitäis lähteä sukuloimaan, toivottavasti paikalla ei ole kovin paljoa porukkaa. :keijo:

Lahjapaketeista paljastui Mikko Rimmisen Nenäpäivä (tää oli mun ainoa lahjatoivomus), suolatuikkulyhty, sukkia ja alusvaatteita, suklaata, ässäarpa (josta voitin 4 e), hienoja säilytyslaatikoita, kalaöljykapseleita (äidiltä, näitä saan joka vuosi :keijo: ), huopa ja vähän seteleitä. Forden salapukilta sain ihanan reilun kaupan meikkipussin sekä reilun kaupan karkkia ja suklaata, taisi olla luomua kans. :D
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 25 Joulu 2010 19:00

Sain arvan, jolla voitti 5 euroa, paljon erilaisia ihonhoitotuotteita ja deodorantteja (pitäisiköhän näistä vetää joku johtopäätös?), voimistelumaton, kahdet sukat, ison Arabian kahvimukin, elämänohjekirjasen, puuvillapaidan ja parhaimpana kaikista forden salapukilta baby-alpakasta tehdyistä aluslapasista ja villasta tehdyistä päällyslapasista koostuvat kaksoislapaset, Sisu-askin ja kierrevihon, jonka kannessa oli iso keijohymiö.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Joulu 2010 21:09

Mumman luona oli tänään yllättävän mukavaa ja rentoa. Mumma ei ihan jatkuvasti tuputtanut ruokaa tai karkkia. Lisäksi kukaan ei menettänyt hermojaan. Jopa isä ja minä tunnuimme olevan vallan seesteisiä. :D Eikä mumma itkeskellyt lähtöäni (lähden kotikotoa huomenna). Asiaa auttoi ehkä mumman siskon läsnäolo. Mumman ei tarvinnut jäädä yksin. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja heartless » Su 26 Joulu 2010 11:21

Tää joulu on ollut hirmuisen kiva ja stressitön, lähinnä siks kun ei olla väkisin väännetty mitään, mitä jouluna "pitäis" tehdä vaan ollaan tehty mitä itseä huvittaa. :sydän: Aattona olin töissä, sit töiden jälkeen suuntasin äiskän tykö, mihin kokoontui myöskin mieheke veljineen ja veljen tyttöystävä sekä anoppi miesystävänsä kanssa. Naisväki päätyi puuhailemaan keittiöön ja suurten riitojen välttämiseksi avattiin brandypullo. Ruoat saatiin pöytään, kaikki söivät itsensä kylläiseksi ja sitten loppuilta sujuikin viskin ja lautapelien parissa, muutama kaverikin tuli vielä paikalle ja siitä hurautettiin baariin. Baarissa oli hauskaa ja tajusin siirtyä veden juontiin jossain vaiheessa.

Joulupäivänä kävin äiskän ja anopin kanssa tallilla, olin joskus luvannut viedä anopin kokeilemaan ratsastusta ja kyllä hän uskalsi kuin uskalsikin kiivetä ponin kyytiin muutamaksi kierrokseksi. Illalla kaverini tuli käymään ja pidettiin kunnon lautapelimaraton. Tänään aateltiin käydä luistelemassa, sit äiskän kanssa poiketaan haudalla ja illalla käydään jossain ulkona syömässä. Ei jaksettu panostaa jouluruokiin, kotona ollaan vedetty nachos supremea ja tänään tosiaan ulos syömään. Ainakin mulle sopiva ratkaisu.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » Su 26 Joulu 2010 13:28

Miksi joulut on näin tylsiä :haukotus: . Periaatteessa ihan ok joulu, ei mitään draamaa tai kenenkään sekoamista. Ongelma onkin lähinnä se, etten jaksa montaa päivää olla toisten nurkissa, ei ole mitään tekemistä ja haluaisin vaan olla kotona. Kotona "ei minkään tekeminen" on paljon mielekkäämpää kuin porukoiden luona. Lähtisin muuten jo tänään kotiin, mutta porukat lupasi viedä minut huomenna autolla, kun haluavat käydä samalla kaupungilla ja minulla on aika paljon tavaraa.

Lahjaksi tuli paljon Marimekon Siirtolapuutarha-astioita(ilmeisesti olen ajautunut keräämään näitä, vaikka aluksi ostin vain huvikseni pari kahvikuppia), rahaa, yöpuku, suklaata, lapaset, hiustenhoitotuotteita, Inkan aarre-lautapeli ja kynttilöitä. Yllättävän paljon lahjoja, ajattelin etten saa mitään ja se olisi ollut ihan oikein minulle. Minä en ollut ostanut lahjan kuin toiselle siskolle ja vanhemmille annoin itse tekemääni keramiikkaa, jota en kyllä pidä kovinkaan hyvänä lahjana.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 26 Joulu 2010 15:46

Damn. :paijaus:
Tuo tylsyys on ehkä se isoin syy, miksi mää käyn aika harvoin enää vanhempieni luona. (He vaan alkaa ottamaan siitä jo itteensä.)

Mää oon kans saanut yllättävän paljon lahjoja, ja tänään vissiin tulee vielä lisää. :O:
Ite oon antanu neljä lahjaa, joista yks oli yhteislahja. En oo todellakaan jaksanu ressata jostain lahjoista. Totesin jo viime vuonna, että annan niitä sitä mukaa kun valmistuu, ja se on ollut varsin hyvä strategia. Toinen loistostrategia on antaa lahjat vain niille, joille semmosen keksii. En hommaa kenellekään lahjaa sen takia, että jotain pitää antaa. Järjestyksenä on siis ollut, että ensin lahja, ja sitten vasta kohde. Sopii ainaski mulle, koska aiheuttaa huomattavasti vähemmän stressiä :)

Isä ja äiti tulee tänään kylään, ja ovat varmaan yhen tai pari yönseutua tässä. Suunnitelmat meni vähän sekaisin tuon eilisen kuumeilun takia, joten kouluhommat jäänevät vieläkin odottamaan. Eipä ne sieltä mihinkään katoa. :virne:

Edit. Ainoa harmi mikä liittyy vanhempien vierailuun, on, että joudun niitten telkkariohjelmamaun armoille. :bubbles:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 27 Joulu 2010 18:03

Jouluaatto meni rauhallisesti kotosalla porukoiden ja sisarusten kanssa. Syötyä tuli ihan liikaa niin kuin aina, mutta onneksi syöminen tekee onnelliseksi. :virne:
Fammon ja faffan luona kylässä kävin porukoiden kanssa joulupäivänä. F&F on niin ihania. :sydän:

Sain paljon lahjoja. :keijo:
Tuli Kings of leonin uusin levy (siskolta), porukoilta sain rahaa, valokuva-albumin, siilikynttilän ja suklaata. Mummulta sain lapaset ja vähän rahaa, jotta voin ostaa mitä haluan. Lisäksi sain miehekkeen perheeltä Provost-hiusjuttuja, en tiedä tarkalleen keneltä se paketti oli..
Sitten saatiin paljon yhteisiä lahjoja. Veljeltäni saatiin Kreisi Aliaspeli, ei oo vielä ehditty kokeilemaan, mutta on kuulemma oikeasti hulvaton. Lisäksi tuli uudet peitot ja tyynyt, tähti jouluvalo, suklaata ja muuta karkkia ja tyynynliinat, joissa on herätyskellon kuva ja lukee "paras lääke unettomuuteen on maanantaiaamu". :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron