L-S kirjoitti:Mietin kuitenkin, että onkohan luistelu oikeasti kovinkaan tehokasta liikuntaa? Siis jos sitä harjoittaa ihminen (=mää), joka ei ole luistellut lähemmäs 15 vuoteen eikä koskaan ole osannut luistella mitenkään kovin nopeasti tai hyvin. Vai onkohan todennäköistä, että siinä vaan kipeyttää turhan päiten jalkansa ilman mitään kunnon vaikutuksia lihaksiin tai kalorinkulutukseen?
Ainakin maila kädessä ja vaappuen liikkuminen kiekon perässä nosti hikeä hyvinkin pian ja lihaksetkin alkoivat huutaa hoosiannaa.
Johtunevat vieraasta liikehdinnästä ja huonosta kunnosta. Mutta kyllä sekin tuntuu, kun reippaasti potkii itseään eteenpäin tarpeeksi kauan. Olisi hyvä päästä isolle kentälle tai luisteluradalle, missä ei heti tule estettä eteen. Kokeilemaan vain, eihän se pahaakaan tee.
Ja jos jalat kipeytyvät luistimista, niin luistimet ovat huonot, eikä se luisteleminen ole enää yhtään kivaa. Mulla on nyt täydelliset luistimet olleet jo monta vuotta. Jokin koirista on toista syönyt niin, etten saa nauhoja kiinni ylös asti, mutta kun ne on niin hyvät jalassa en ole halunnut mennä metsästämään uusia.
2 vuotta vierähtänyt edellisestä kerrasta.
.
Toivotaan, että mukavia ja kauniita talvikelejä tulee vielä tänä vuonna.
PItää tyytyä tylsempiin tunteihin. Tänään ajattelin aloittaa keski-ikäistymisen menemällä niska-hartia-selkä-jumppaan, koska jotain näille jumeille olisi tehtävä.
Pääsenköhän huomenna sängystä ylös? Liikumattomasta suoraan afropoweriin
Hyvä fiilis, etäisesti muistelinkin että urheilu aiheuttaa sellaisen 
Kuulostaa kivalta. Mäkin haluan.
Täytyy tarkistaa. On tietysti zumbassakin lattareita, mutta ei tarpeeksi mun makuun. Zumbaa muuten väheksymättä.
..nämä on pääosin maan kääntöä lapioitse ja mullan kärräilyä yms. *äijä*)
). Tämä vuosi alkaa monipuolisemmin (ja tasaisemmin) kun tulee hiihdettyä, luisteltua ja rypistettyä kuntosalilla. Hyötyliikunta taitaa painottua pelkästään lumitöiden suuntaan. Pyöräilykausi on avaamatta, mutta eiköhän sitä tammikuullekkin ehdi muutaman kilometrin sipaista. Ei pidä päästää unohtumaan tuota hommaa, niin ei tarvitse sitten keväällä asfaltilla aloitella hommaa kokonaan alusta. Rullia varten hommasin oman mittarin (kun toi gps ei oikein ota peltikattoisen kivinavetan sisällä), niin saanpahan siitäkin tarkempaa tilastoa 

Mutta proteiinia olen yrittänyt syödä enemmän ja hiilareita vähemmän. Pitäisi