Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 16 Helmi 2011 12:23

Koulu menee tällä hetkellä hirveän huonosti. Menossa on sellainen jakso, ettei oikein tiedä mihin pitäisi keskittyä. Eräät tehtävät vievät suurimman osan ajasta ja se loppuaika pitäisi jaksaa tehdä itsenäisesti työpajalla jotain. Olen niin väsynyt, etten saa itseäni niskasta kiinni silloin, kun pitäisi itsenäisesti työskennellä. Tänäkin aamuna nukkuminen tuntui ihanalta vaihtoehdolta sen sijaan, että olisin pajalla tuskailemassa ja menettämässä hermojani.

:gaah:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 16 Helmi 2011 12:23

marenkienkeli kirjoitti: :O: Miten joku voi noin vain jättää tulematta työharjoitteluun ilman, että edes ilmoittaa asiasta? Käsittämätöntä.

:sori: Kuka näistä tietää. Jostain olen saanut muistijäljen, että tää meidän harjoittelija olisi tullut jonkun vammaiskoulutuskeskuksen tai muun kuntoutusinstituution tai työelämävalmennuksen kautta tai jotenkin sillain. Mutta jos sillä joku vamma tai häiriö on, niin korkeintaan joku muisti- tai keskittymis- tai oppimishäiriö. Paria pikku omituisuutta lukuunottamatta (esim. paperin leikkaaminen pienemmiksi lappusiksi osoittautui hurjan hankalaksi) se oli ihan tavallinen ihminen.

Sillä jälkimmäiselläkin kerralla se oli selittänyt jotain, että aikoi ilmoittaa, mutta sitten se jotenkin jotain muuta hommaa tehdessä unohtui, ja sitten muisti vasta illalla, eikä sitten enää viitsinyt soittaa virka-ajan jälkeen, kun kuvitteli, että suljetaan neljältä. Tai jotain. Joka tapauksessa me suljetaan kuudelta.

Niin joo, ja se taisi jäädä mainitsematta, että molemmilla kerroilla tää meidän tyyppi oli kuulemma ollut sairaana.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 16 Helmi 2011 13:04

päivänpolttaja kirjoitti:Tein yliopisto-opintojeni ja toivottavasti myös elämäni viimeisen tentin. Enää jäljellä maisterin tutkinnosta gradu ja pari siihen liittyvää sivuhommaa.


:femmat:
Mun viimeset hommat oli yks essee ja kotitentti, jotka palautin viime viikonloppuna. Nyt tarttis enää gradu vääntää ja valmista olis!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 16 Helmi 2011 18:53

marenkienkeli kirjoitti::O: Miten joku voi noin vain jättää tulematta työharjoitteluun ilman, että edes ilmoittaa asiasta? Käsittämätöntä.

Pelottavankin helposti. Tuttu kertoi siltä ajalta kun piti kivijalkakauppaa (nykyisin siirtynyt nettiin) että hänenkin luokseen saattoi tulla porukkaa anelemaan että pääsisi duuniin työkkärin harjoittelurahalla tms.
Okei, vaikuttaa ihan hyvältä tyypiltä, tervetuloa hommiin.

Tuttu ei sitten ollut kivijalkakaupassa joka päivä vaan hoiteli muita bisneksiä. Kerran kuitenkin piti piipahtaa. Perillä ovet ovat sepposen selällään liikkeeseen, mutta myyjää ei näy tiskin takana tai itse asiassa koko kaupalla. Kymmenen minuutin kuluttua myyjä ilmestyy paikalle ja tuttu kysymään että missä ihmeessä ollaan oltu ja jätetty ovet auki? Jokuhan olisi voinut varastaa vaikka mitä!
"Multa oli tupakat loppu, mä kävin ostaa lisää :keijo: "

Ei tarvinnut tulla huomenna enää hommiin.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Miss Stone » Ma 21 Helmi 2011 10:51

Emilia kirjoitti: Ihmeellinen työ-/ koulumoraali nykyajan lapsilla.


Meillä on ollut kans useampia näitä vellihousuja.
Toinen mikä mua ihmetyttää, on se, että kun harjoitteluun tulee vaikka 3 kaverusta,
niin miks niiden pitää tehdä KAIKKI yhdessä? Oli töissä vähän pokassa pitelemistä, kun 3
teinipoikaa työntää yhdessä jotain pientä kärryä.

Toki on ymmärrettävää, että kun porukalla lähdetään harjoitteluun,
niin onhan se mukavampaa touhuta kavereiden kanssa kun voi jutella samalla.
Ja varmaan ensimmäiset päivätkin menee vähemmän jännittäessä kun on
tukea ja turvaa siinä vieressä.

Mun piti vielä sanoa jotain, mutta en muista enää mitä. :gaah:
Miss Stone
 
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 14 Helmi 2011 11:39

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 21 Helmi 2011 11:33

Tenttipaniikki, tenttipaniikki, tenttipaniikki. :sekopää:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 23 Helmi 2011 09:47

Joo, tuntuu ihmisten (enimmäkseen nuorten) työmoraali olevan hiukan hakusessa nykyään. :friikki:
On meilläkin nimittäin sellasia tyyppejä ollu harjottelussa/töissä, että oikeen ihmetellä saa mistä ne oikein tulee ja mitä niiden päässä liikkuu.

Olen jo unohtanut millaista oli olla lomalla. Niin se vaan arki palasi kahdessa päivässä. :huoh:
Seuraava loma onkin sitten varmaan sairasloma viisaudenhammasleikkauksen jälkeen. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 23 Helmi 2011 10:40

Kouluun ei oo kiva mennä: Motivaatio ja jaksaminen ja mielenkiinto? Mitä ne on? Saako niitä kaupasta? :riips:

Töihin on ihan kiva mennä.

Tarkoittaako tää nyt sitä, että mun on ihan hyvä jäädä ikuiseksi kirppistädiksi? :sori:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » To 24 Helmi 2011 11:58

Sippura kirjoitti:Mulla on ens viikolla työhaastattelu :isosilmä:


Kävin haastattelussa ja pääsin toiselle kierrokselle :isosilmä:
Rekryfirma hoiti siis ekan kierroksen ja nyt tämä toinen kierros tapahtuu
palkkaavan firman toimitusjohtajan toimesta. 80 hakijasta 10 haastateltiin
ensin ja 4 pääsee itse firmaan juttusille. Ja mun fiilikset on luokkaa :sekopää:
sillä en vieläkään oikein tiedä mitä mun pitäisi tästä ajatella. Enhän mä oo
edes vielä saanut sitä paikkaa, en lähellekään, mutta silti mä oon ihan sekona.
Toisaalta haluaisin jo töihin, mutta toisaalta se tarkoittaa sitä että mun pi-
täis mennä töihin. Ota tästä sitten selvää :töktök:

Mutta katotaan se haastattelukin nyt ensin alta pois :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 24 Helmi 2011 13:19

Lyyra kirjoitti:Tarkoittaako tää nyt sitä, että mun on ihan hyvä jäädä ikuiseksi kirppistädiksi? :sori:

Onko kirppistätinä olemisessa sit jotain vikaa?

Jos on onnellinen jossain, niin sehän on kaikki mitä tarvitaan. Työstä tietty tarviis saada kohtuullinen toimeentulo, mutta ei tarvii olla mietään hienoa ja erikoista ja muiden silmissä mahtavaa.
Jos jossain on hyvä olla, niin se on miun mielestä kaikista tärkein asia.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 24 Helmi 2011 13:48

:hymyhali:

Ei kirppistätiydessä ole vikaa - nyt. Pidemmän päälle saattaa olla. Toiveissani on ollut muita asioita. En vain osaa näköjään toteuttaa niitä. :sori:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 24 Helmi 2011 13:58

Sippuralle tsemppiä, kuulostaa hyvältä :D

Ja Lyyra: miksikäs ei kirppistätinäkin voisi olla lopun ikäänsä, jos se hyvältä tuntuu. Mutta tietysti jos on suunnitelmissa ollut muita asioita, kannattaa miettiä, että mistä koulumotivaation puuttuminen johtuu. Esim. jostain itseluottamuksen puutteesta, peloista, stressistä, tms.

Opiskelu voi kyllä helposti olla epämotivoivaa, jos tavoitteet eivät ole selvillä tai jos tulevaisuus on epävarma.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Helmi 2011 20:28

Sippura kirjoitti:
Sippura kirjoitti:Mulla on ens viikolla työhaastattelu :isosilmä:


Kävin haastattelussa ja pääsin toiselle kierrokselle :isosilmä:
Rekryfirma hoiti siis ekan kierroksen ja nyt tämä toinen kierros tapahtuu
palkkaavan firman toimitusjohtajan toimesta. 80 hakijasta 10 haastateltiin
ensin ja 4 pääsee itse firmaan juttusille. Ja mun fiilikset on luokkaa :sekopää:
sillä en vieläkään oikein tiedä mitä mun pitäisi tästä ajatella. Enhän mä oo
edes vielä saanut sitä paikkaa, en lähellekään, mutta silti mä oon ihan sekona.
Toisaalta haluaisin jo töihin, mutta toisaalta se tarkoittaa sitä että mun pi-
täis mennä töihin. Ota tästä sitten selvää :töktök:

Mutta katotaan se haastattelukin nyt ensin alta pois :virne:


Sa meneva ykskas! :hymyhali:
Stemppiä ja muista hengittää!

Mun pitäis tehdä päätöksiä koskien tulevaisuutta.
Tänään mietin, että päätös se on myös olla tekemättä mitään :keijo:
Tänään on ollut iso ja rankka päivä kaikkien asioiden ymmärtämisen ja tajuamisen keskellä.
Ja niistä pitäisi nyt kirjoittaa sitten usealle taholle :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 24 Helmi 2011 21:29

Toisen asteen koulutukseen haku alkaa ensi viikolla. :o: :sekopää:
Elämänmuutossuunnitelmia ilmassa, vähän jänskäpänskättää. Toisaalta eihän se hakeminen vielä mitään muuta. :p
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 24 Helmi 2011 22:22

Toisen asteen? :riips:

Se tarkoittaa tietääkseni ammattikoulua tai lukiota.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 24 Helmi 2011 22:34

Niitäpä hyvinkin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 27 Helmi 2011 13:13

Lyyra kirjoitti:Ei kirppistätiydessä ole vikaa - nyt. Pidemmän päälle saattaa olla. Toiveissani on ollut muita asioita. En vain osaa näköjään toteuttaa niitä. :sori:


Viisaammat väittävät, että ollakseen onnellinen ihmisen täytyy tehdä työkseen jotain omalta tuntuvaa juttua. Ehkä sinunkin pitää se pidempi ja kivisempi tie raivata loppuun asti.

Jopa kuopat opiskelumotivaatiossa ovat pikemminkin tavallisia kuin harvinaisia. Ja nimenomaan siellä, kun alkuvaihe on ihanasti takana, mutta loppusuoran pituus uuvuttaa jo katsellessakin.

--

Lomalta töihin. Intensiteettiero tulee lyömään taas kasvoille. Onneksi nyt tuntuu, että stressitaso on itsellä matala. Siis vaikka olen suunnitellut jo tulevaa ohjelmaa ja kokeita, niin ei ole ahdistanut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 01 Maalis 2011 13:14

Tsemppiä Sippuralle haastatteluun :)

Omia kuulumisia: kauhea kiire ja kauheasti uutta opittavaa mahdollisimman lyhyessä ajassa uuden asiakkuuden myötä :friikki:
Mutta jos jotain positiivista on haettava, niin ilmeisesti virma päätti että ainoa tapa miten he voivat pitää minut tulevassa täydellisessä scheissemyrskyssä ruorin ääressä on vakinaistaa virkani.

En vielä tiedä kannattaako onnitella vai haukkua sen vuoksi että en tajunnut karata ajoissa :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Maalis 2011 22:24

Tämä työelämäkin on kuin urheilusuoritusta.

-Täytyy vaan nollata tää tilanne mahollisimman nopeesti ja huomiseen lähetään parantamaan. Tää taso ei riitä, mut päivät eivät ole veljeksiä.

Niin kuin Tetriksessä, niin kaikki pieleen mennyt jää mielessä esille ja hyvin mennyt unohtuu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 02 Maalis 2011 22:19

Kiitokset stempityksistä :)

Kävin haastattelussa ja avoinna oleva paikka tuntui edelleen vaan paremmalta ja
mielenkiintoisemmalta. Olin jotenkin jo lukevinani rivien välistä että paikka vois
hyvin suurella todennäköisyydellä olla mun, toimarin jutut viittas aika vahvasti niin.
Mielessäni jo näin itseni istumassa siinä yhdessä huoneessa hoitamassa niitä hommia,
jotka oisin tasan tarkkaan hanskannut hyvin ja joista oisin tykännyt.

Pää täynnä ajatuksia tulin haastattelun jälkeen kotiin, jossa mua odotti Poika ja mä
tajusin etten halua laittaa häntä näin pienenä (1 v 4 kk) hoitoon, varsinkaan kun ei
ole ehdoton pakko tehdä niin.

Tänään aamulla soitin rekryfirmaan ja ilmoitin etten ole enää käytettävissä ko. paikkaan.
Kivi putosi sydämeltä, mun kuuluu nyt olla vielä kotona :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen
 
Viestit: 1415
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 13:08
Paikkakunta: Täsä. Täälä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 02 Maalis 2011 23:12

Pascal Lemoix kirjoitti:Niin kuin Tetriksessä, niin kaikki pieleen mennyt jää mielessä esille ja hyvin mennyt unohtuu.


Kannattaisiko opetella huomaamaan myös onnistumiset? Vaikka jokaisen päivän jälkeen tekisi listan kaikista epäonnistumisista ja sitten tekisi viereen toisen listan, jossa on jokaista epäonnistumista kohden myös yksi onnistuminen. Voisi sitten vähitellen tehdä vielä niin, että etsisi niitä onnistumisia jokaiselle päivälle aina yhden enemmän kuin epäonnistumisia.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 03 Maalis 2011 10:11

Tai keskittyisi listaamaan vaan niitä positiivisia asioita.
Mie olen semmonen, että helpostin jään vatvomaan ikäviä juttuja mielessäni. Olenkin nyt yrittänyt opetella ajatusmalliin, että niitä tekemiäni mokia ei kukaan muista ajan kuluessa, en edes minä itse. On se ajoittain auttanut, joten irtipäästämisharjoittelut jatkuvat.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 03 Maalis 2011 13:10

Sippura kirjoitti:Tänään aamulla soitin rekryfirmaan ja ilmoitin etten ole enää käytettävissä ko. paikkaan.
Kivi putosi sydämeltä, mun kuuluu nyt olla vielä kotona :hymyhali:


Hienoa, että pystyit kuuntelemaan sydäntäsi tehdessäsi päätöksiä. :D Se ei aina ole ihan helppoa.

---

Ryhmätyöt. :epäilevä:

Kauhean mukavaa, kun aikataulut, tavoitteet tai varsinkaan kemiat eivät ryhmän kesken kohtaa.

Ärsyynnyin sellaisiin pieniin piikkeihin, joita tuli jatkuvasti ("Jos ryhmän henkilö x:kin viitsisi lukea sähköpostia välillä") ja nostin kissan pöydälle. Kyllä yhteinen keskustelu vähän puhdisti ilmaa, mutta nyt ollaan menty taas huonompaan suuntaan.

Olisipa tämä työ jo ohi.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Maalis 2011 18:43

Sain rehtorilta lähinnä kiitosta kehityskeskustelussa :D Lupasi suositella seuraavaan työpaikkaan, mitä sitten haenkin. Ja vieläpä niinkin, että jos hän kuulee jostakin paikasta, niin voi informoida mua.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 07 Maalis 2011 19:13

Pascal Lemoix kirjoitti:Sain rehtorilta lähinnä kiitosta kehityskeskustelussa :D Lupasi suositella seuraavaan työpaikkaan, mitä sitten haenkin. Ja vieläpä niinkin, että jos hän kuulee jostakin paikasta, niin voi informoida mua.

Jee! Kuulostaa hyvältä! :superhymy: Oot hyvät jutut ansainnut! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron