Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja damn » To 24 Maalis 2011 14:23

Onnea skray! :D
-----
Minulla on liikaa vapaa-aikaa. Luulin, ettei se ole mahdollista tai että ainakin olisin kovin tyytyväinen siihen, kun edellinen jakso koulussa oli niin kiireinen. Viikon päästä on koulua seuraavan kerran ja minun on vaikea asennoitua siihen, että kyllä tämän viikon aikana pitäisi itsenäisesti kuitenkin työskennellä. Pitäisi luonnoksia piirtää ja niitten pohjalta lopullisia suunnitelmia sitä ajatellen, millaista kangasta haluan painaa. Itsenäinen työskentely ei ole ihan minun juttu(eikä minusta ikinä suunnittelijaa tule), tarvitsen jonkun joka potkii mua perseelle ja vaatii tuloksia.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » To 24 Maalis 2011 14:24

Onneksi olkoon Skray. :D Sä oot nuori vielä. :tilt: ( :munmo: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » To 24 Maalis 2011 17:21

Onnea skräälle, lapsukaiselle. :munmo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja elegia » To 24 Maalis 2011 18:50

Onnellista juhlahumua Skraylle! :D

Kävin tepastelemassa ulkona tunnin ajan. Kylläpä osasi tuo pureva tuuli yllättää. Hyrrr!
Mulla on myös aivan kamala koirakuume. Mutta ehkä mun pitää malttaa vielä..
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » To 24 Maalis 2011 19:02

Kiitos onnitteluista. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Maalis 2011 19:19

Onnittelut Skray!! Senkin teini!

--

Mulla on myös ikäkriisi.
Haluaisin olla jo yli 30 :keijo:
Loppuis tämä 20-something-pöllöily. Olisi lähempänä neljääkymmentä ja niin edelleen :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 24 Maalis 2011 19:30

Voin lahjoittaa 5-6 vuotta mielelläni iästäni pois.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emilia » To 24 Maalis 2011 21:08

Onnea Skray! :D

Mäkin voin antaa 5 vuotta omasta iästäni. Olen aivan mieluusti tällainen 20something.
Ei ole enää montaa vuotta siihen kolmeen kymppiinkään. :huoh:

Mulla on tietokonekriisi. :epäilevä: S**tanan p*skat acer ja windows.
Pitäisi mennä mäkkikauppaan. :p
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » To 24 Maalis 2011 21:39

Kiitos vielä lisäonnitteluista. :tilt:
Äitini juuri muistutti, että enää olis puolet matkaa viiskymppiseks ja aika kuulemma kuluu nopeammin ku vois kuvitella.. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 25 Maalis 2011 00:14

Skraylle onnittelut.

Hyvä ettei Elegialla ole sentään myyräkuume. :keijo:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Maalis 2011 17:59

Katsotaan koulussa E.T:tä :ahihi:
Se on niin söpö ja suloinen.
Ja aika mageeta myös kattoa sitä vähän kuin isolta screeniltä :D
Iso teatterisali, jossa on kunnon äänentoistovempeleet ja makoillaan pitkin poikin.
Little things can be joyful :)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 28 Maalis 2011 19:45

Kibaya kirjoitti:Katsotaan koulussa E.T:tä :ahihi:


Kai pysäyttelette sitä vähän väliä ja analysoitte sen kohtaus kohtaukselta?
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 28 Maalis 2011 21:22

päivänpolttaja kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Katsotaan koulussa E.T:tä :ahihi:


Kai pysäyttelette sitä vähän väliä ja analysoitte sen kohtaus kohtaukselta?


Ei nyt ihan kohtaus kohtaukselta :ahihi:
Vähän kuitenkin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 29 Maalis 2011 09:38

E.T. :hymyhali:

Juuri eilen hypistelin sitä DVD:tä ja mietin, että pitäiskö ostaa.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 03 Huhti 2011 16:35

Jääkiekon MM-kisat on jo tässä kuussa :D Kevät on siis väkisinkin aika pitkällä. Odotan pääsiäistä ja matkaa Tukholmaan.

Tänään on oudon vähän tekemistä. Juuri tyypillistä tässä tehokkuusajattelussa, että vapaa-aikanakin laskee hyötysuhteita. Mikä olisi optimaalinen tapa viettää sunnuntaita? Missä olisi paras hyöty-laatusuhde.

Ihan hullua oikeastaan :seko:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Huhti 2011 09:57

Alkoi heti aamusta ihan vähän ärsyttää, kun olin menossa Otto-automaatille rahaa nostamaan, ja sitten se alkoi tyrkyttää rahan lahjoittamista Planille :viha:

Ei siinä, ihan kaunis ajatus, että nostettaessa x euroa, lahjoitat euron. Mutta kuinkakohan moni lahjoittaa vahingossa, haluamatta lahjoittaa? Kaikki meni normaalisti - painoin euromäärän, ja sitten tuli "vain käteisnosto" (tjsp) siinä kohdassa, missä haluaisi saldon näkyviin näytölle, ja alempana "nosto + lahjoitus 1 ", kohdassa missä haluaisi saldon kuitille.

Ekana ajatuksena oli vaan, että voiko tää ees olla laillista...
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 04 Huhti 2011 12:14

Nyt en ihan tajunnut. :riips:
Menikö sulta siis tililtä haluamattasi se euro nyt Planille? Vai meneekö se automaattisesti, jos ottaa kuitin? Jos jälkimmäinen, niin voihan kananmuna. En ala.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Huhti 2011 12:39

Jäi joo selitys vähän vaillinaiseksi :virne:

Ei mennyt, siis se vaan tuli se lahjoitusmahdollisuus siinä kohdassa, kun normaalisti kysyttäisiin sitä miten haluaa näkyviin sen saldonsa. Kun oli painanut, että "käteisnosto", sen jälkeen tuli ihan perus näkymä, että haluaako sen saldon.
(näkymä löytyy Oton sivuilta)

Mutta just tossa duunikaverin kanssa juteltiin, miten sen äitee ei ollut yhtään lueskellut mitä ruudulla lukee (kun monta vuotta on tehnyt saman automatisoidusti), niin hän oli vahingossa sen euron lahjoittanut.

Selittikö yhtään? :virne:

Siis... Ihmisen omaa tyhmyyttähän se on, ettei lue, mitä siellä näytöllä lukee, mutta silti :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 04 Huhti 2011 12:44

No emmätiä. Aika monet tekee varmaan ton automaatinäpyttelynsä lihasmuistilla enempiä ajattelematta. Ois ihan kätsy, jos siinä ois vaikka heti alussa joku selittävä ruutu, että nykyään on tällainenkin mahdollisuus.
Oon mä tästä kuullut ohimennen jossain uutisissa tms., mutta ei ollu mitään hajua, milloin se tulee käyttöön.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Huhti 2011 14:00

Jos automaatti on näytönsäästäjällä sillon kun siihen menee, niin siinä on se Plan-mainos.
Olis ehkä kätevämpää ollut, että ne lahjoistusnappulat olis vaikka sijotettu siihen vasempaan reunaan näyttöä ja ne kuitti/saldonapit niinku tavallisestiki oikeeseen reunaan. Vaikka ne ruudut tulikin eri aikaan peräkkäin, niin olis siinä kuitenki niinku sitte huomiota enemmän herätetty ja joutuis oikeestikin lukemaan mitä tekee ja se selkeyttäisi tilannetta hieman. :virne:

Mun mielestä toi on hyvä keino kerätä rahaa. Useimmiten ei voi laittaa keräyslippaisiin rahaa, koska ei aina ole käteistä. Nyt sen euron voi pistää lippaaseen suoraan automaatilla, kätevää! Eikä tarvitse kenenkään seistä kylmässä kadulla lippaan kanssa. Mielelläni lahjoitin euron viime viikolla automaatilla käydessäni.

Jotkut ovat varmasti juurikin automaattisen automaattikäyttäytymisen takia lahjoittaneet planille euron, mutta luulisin, että suurin osa ihmisistä ei kimpaannu siitä, että euro meni vahingossa. Euro ei toivottavasti ole kellekään liian iso raha jos sen vahingossa lahjoittaa ja onhan se raha tosiaan mahdollista saada takaisinkin. Tosin siitä takaisinmaksusta oli tehty niin monimutkasta, että en usko kovinkaan monen siihen ryhtyvän. :epäilevä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 04 Huhti 2011 14:06

skray kirjoitti:Mun mielestä toi on hyvä keino kerätä rahaa. Useimmiten ei voi laittaa keräyslippaisiin rahaa, koska ei aina ole käteistä. Nyt sen euron voi pistää lippaaseen suoraan automaatilla, kätevää! Eikä tarvitse kenenkään seistä kylmässä kadulla lippaan kanssa. Mielelläni lahjoitin euron viime viikolla automaatilla käydessäni.


Myös minusta tuo oli hyvä idea. Tässä vältetään usein hyväntekeväisyyskeräyksiä vaivaava ongelma rahan liiasta menemisestä keräysorganisaation ylläpitoon. Mielestäni automaatilla kyllä herätti riittävästi huomiota poikkeuksellinen teksti, jossa tiedusteltiin halua lahjoittaa keräykseen euro. Ja jos automaattikäyttäytyminen on niin automaattista (onpa hauska lause), että ei lue, mitä näytöllä sanotaan, niin ihan hyvä vain, että jokin herätti kerrankin lukemaan.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Huhti 2011 13:03

Annoin mikroni pois :D
Jostain syystä tottunut ajattelemaan, että tarvitsen mikroa. Nytkin se oli kaapissa muuton jäljiltä täysin käyttämättömänä.
Veljeni, tuo nukahtamisen mestari, tarvitsee sitä enemmän ja se hänelle turvallisempi kuin pelkkä uuni.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 07 Huhti 2011 14:57

Myöhästyneet onnittelut skray! :hymyhali:

Emilia kirjoitti:Mulla on tietokonekriisi. :epäilevä: S**tanan p*skat acer ja windows.

:femmat: Mun kone meni rikki. :pillitys: Siksi siis en täällä ole käynyt. Vanhaa ei viitsi korjauttaa, kun se on jo 4 vuotta vanha...korjaaminen todennäköisesti maksaisi yli puolet uuden koneen hinnasta. Toisaalta ei oikeen ole aikaa etsiä konetta, kun on niin paljon opiskelukiireitä. :huoh:

skray kirjoitti:Jotkut ovat varmasti juurikin automaattisen automaattikäyttäytymisen takia lahjoittaneet planille euron, mutta luulisin, että suurin osa ihmisistä ei kimpaannu siitä, että euro meni vahingossa. Euro ei toivottavasti ole kellekään liian iso raha jos sen vahingossa lahjoittaa ja onhan se raha tosiaan mahdollista saada takaisinkin. Tosin siitä takaisinmaksusta oli tehty niin monimutkasta, että en usko kovinkaan monen siihen ryhtyvän. :epäilevä:

Mua ainakin harmittaisi - ihan jo periaatteesta. :keijo: Ei se suuri raha ole, mutta silti. Onneksi en ikinä tulosta saldoa kuitille. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » To 07 Huhti 2011 17:05

Kibaya kirjoitti:Annoin mikroni pois :D

Luin tuon marenkelin viestin ensin ja mikrosta tuli heti mieleen tietokone. Olen vanha. :friikkipeukku:

Hei, muistatteko sen ajan, kun läppärit oli sylimikroja? :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 07 Huhti 2011 23:04

Shay kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Annoin mikroni pois :D

Luin tuon marenkelin viestin ensin ja mikrosta tuli heti mieleen tietokone. Olen vanha. :friikkipeukku:

Hei, muistatteko sen ajan, kun läppärit oli sylimikroja? :keijo:

Taisi olla samat ajat kun cd:stä puhuttiin romppuina. :D Joka paikassa "romppu sitä, romppu tätä". Meilläkin on vielä useampikin niitä Helsinki Media tietoromppuja. Ainakin Luonto ja Historia -cd:t löytyy. Taitavat olla tätänykyä aikalailla kadonnutta luonnonvaraa, nykyään ajaa senkin asian moni(tuhat?)kertaisesti Wikipedia...
Ne oli aikoja. Muistan kun tuli polttavat cd-asemat ja kaikissa tietokonelehdissä piti olla "näin poltat oman rompun" -artikkelit. :virnu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron