Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Maalis 2011 20:18

Pascal Lemoix kirjoitti:Sain rehtorilta lähinnä kiitosta kehityskeskustelussa :D Lupasi suositella seuraavaan työpaikkaan, mitä sitten haenkin. Ja vieläpä niinkin, että jos hän kuulee jostakin paikasta, niin voi informoida mua.

No eihän se sitten menny läheskään niin poskelleen, kun kuvittelit vielä viime viiikolla. :tilt: Hyvähyvä! :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 08 Maalis 2011 09:09

Hyvä rehtori!
Hyvä Pascal!

Kun ottaa työnsä vakavasti ja koittaa oppia virheistään, ei yleensä mene kovin kauas metsään. Itsestä helposti tuntuu siltä, kuin olisi eksyksissä.

Onnea myös Smitherssille työsuhteen muutoksesta. Lohdutuksen sanana kerrottakoon, että kyllä vakkarityöstäkin voi lähteö vapaille. Vaiks hoitamaan lapsiaan, tai kouluttautumaan, jos ei ihan täysin halua ottaa elämään uutta suuntaa ja irtisanoutua.

Onnea ja tsemppiä kaikille muillekin!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ti 08 Maalis 2011 17:12

Pascal, mahtavaa! :D

Taisivat tapahtua enemmänkin vain oman pääsi sisällä ne virheet, joista puhuit.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 09 Maalis 2011 12:49

Onnittelut Pascalille ja kiitokset Pville onnitteluista :)

Meillä aloitti kolme uutta tyyppiä, ja lisää tulee vielä kolme. Toistaiseksi ovat jo ihmetelleet ja katselleet koska meillä vakkareillakin homma on hakusessa asiakkuus-muutosten myötä. En tiedä mitä se kertoo tulevaisuuden työvoiman laadusta, mutta ainakin yhdellä oli suunnilleen ensimmäisenä kysymyksenä ollut "onks täällä niinku muitakin servicedeskejä ettei tartteis tuossa puhelimessa olla pitkään?" :keijo:

Voi poikaparkaa (ainakin tämä erä näyttää kollektiivisesti sellaisilta 19-vuotiailta amiksesta valmistuneilta ruutupaita4eva-tyypeiltä. Ei se mitn, niin näytin minäkin aikoinaan). Voi voi VOI VOI voivoi voi poikaparkaa.

Taas yksi onneton jolle maalattiin kuva seksiä, rahaa, valtaa ja enemmän seksiä sisältävästä it-maailmasta.
Pitkä totuus on että niin varmaan on, mutta ei tipu sinulle.
Lyhyt totuus on että ei.

Tästä tulee vielä mielenkiintoista. Työpaikan heikoin lenkki-kilpailu julistetaan avatuksi.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » La 12 Maalis 2011 12:30

Täällähän taas tuulee, onnea kaikille ansaitseville :keijo:

Pääsin tutoriksi! :superhymy: Harjoittelupaikkakin on maailman paras, olin pari viikkoa Etelä- ja Keski-Suomen hiihtolomien aikaan ja huh,
duuni on mukavaa ja duunikaverit mitä parhaimpia! :hymyhali: Ens viikolla lähden ja elokuussa takaisin Hesaan, jos malttaa enää palatakaan..

Lapset eivät työskentele saadakseen valtaa, rahaa ja arvoasemia. He leikkivät, koska se huvittaa heitä, ja siksi heidään työtään sanotaan leikiksi.
Meidän täytyy siis ennen kaikkea löytää itsellemme toimi, joka tuottaa itsessään tyydytystä, eikä käy pitkäksi koko elämämme aikana. - Hans Selye
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 29 Maalis 2011 09:11

Voi hyvä laupias heiluvalanteinen zombie-Elvis! Minun inhokki-idiootti-asiakkaallani, josta luulin päässeeni eroon, on sisko! Ja hän työskentelee uudella asiakkaalla! Ja hän on vähintään yhtä idiootti kuin hänen [sensuroitu] [sensuroitu] [sensuroitu]!
Voi... :gaah:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 29 Maalis 2011 12:57

Mr. Smith kirjoitti:Voi hyvä laupias heiluvalanteinen zombie-Elvis! Minun inhokki-idiootti-asiakkaallani, josta luulin päässeeni eroon, on sisko! Ja hän työskentelee uudella asiakkaalla! Ja hän on vähintään yhtä idiootti kuin hänen [sensuroitu] [sensuroitu] [sensuroitu]!
Voi... :gaah:

:paijaus:
Mä olen kymmenen vuoden aikana todennut, että idioottiasiakkaiden määrä on aina vakio: kun yhdestä pääsee eroon, hyvin nopeasti sen tilalle ilmestyy toinen vähintään yhtä ääliö. Kaipa sen kanssa on vaan opittava elämään.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 29 Maalis 2011 15:54

Joskus mietin ovatko nuo työntekijät oikeasti tyhmiä vai esittävätkö ne vaan ja
ajattelevat, että kun ei niille anneta vastuuta, niin niiden ei tartte sitä ottaakaan... :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 01 Huhti 2011 12:10

Miun kokemukseen panostus on aika sitä suurempi, mitä suurempi on vastuukin. Jos pidät jotain tyhmänä, niin se käyttäytyy kuten tyhmä, mutta jos nakitat vaan, että mene ja tee, niin se yrittää kaikkensa. Noin yleensä, mutta onhän näitä poikkeuksia maailmassa.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 01 Huhti 2011 14:53

Kuolo kirjoitti:Miun kokemukseen panostus on aika sitä suurempi, mitä suurempi on vastuukin. Jos pidät jotain tyhmänä, niin se käyttäytyy kuten tyhmä, mutta jos nakitat vaan, että mene ja tee, niin se yrittää kaikkensa. Noin yleensä, mutta onhän näitä poikkeuksia maailmassa.


Tuo varmaan pätee minunkin kohdalla. :virne:

Mä olen vasta reilun kuukauden ollut nyt uudessa työpaikassa,
ja mulle on enimmäkseen annettu hommaksi jotain ei-niin-haastavaa- paperinpyörittelyä.
Kyllä se hieman on tylsää. Sitten kun saan tehdä jotain vaativampaa ja vielä parempi kun on kiire, niin mä tykkään siitä.
Menee aika nopeammin eikä tarvitse kelloa katsella. :D Mutta en voi valittaa, pääasia että on työpaikka.

Ai niin, ja ensimmäistä kertaa joudun työssä palvelemaan asiakkaita. :O:
Jotkut ihmiset on ihan kamalia, kun ne huutaa. :hullu:
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 01 Huhti 2011 19:44

Eowyn kirjoitti:Ai niin, ja ensimmäistä kertaa joudun työssä palvelemaan asiakkaita. :O:
Jotkut ihmiset on ihan kamalia, kun ne huutaa. :hullu:

Velkam tu kastömö söövis. Sitähän se on. Toki riippuu paikastakin, että paljonko saa ripulia niskaansa: mun kokemusten perusteella marketit ja terveydenhuolto on pahimpia. Koita kestää, äläkä ota haukuista ittees. :paijaus:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » La 02 Huhti 2011 11:43

Lyyra kirjoitti:
Eowyn kirjoitti:Ai niin, ja ensimmäistä kertaa joudun työssä palvelemaan asiakkaita. :O:
Jotkut ihmiset on ihan kamalia, kun ne huutaa. :hullu:

Velkam tu kastömö söövis. Sitähän se on. Toki riippuu paikastakin, että paljonko saa ripulia niskaansa: mun kokemusten perusteella marketit ja terveydenhuolto on pahimpia. Koita kestää, äläkä ota haukuista ittees. :paijaus:


Joo todellakin, tervetuloa kerhoon. :femmat:

Marketti on kyllä aika paha paikka, mutta mun kohdalle ei oo vielä sattunu mitään kovin pahoja tilanteita (koputan puuta), työkavereille kyllä. Olen kyllä ollut paikalla, kun työkaverit on saaneet kuulla vaikka ja mistä turhasta asiasta kunnon huudot. :friikki:
Sitäkin enemmän tosin on turhista kitiseviä mummoja ja keski-ikäsiä elämäänsä kyllästyneitä tätejä valittamassa ties mistä asioista, joille ei nyt vaan voi mitään ihan sillä hetkellä. Nimim. maksullinen vessa
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Huhti 2011 13:01

skray kirjoitti:Sitäkin enemmän tosin on turhista kitiseviä mummoja ja keski-ikäsiä elämäänsä kyllästyneitä tätejä valittamassa ties mistä asioista, joille ei nyt vaan voi mitään ihan sillä hetkellä. Nimim. maksullinen vessa

Valittajamummelit on kyllä parhaita. :virne: Mulle kävi kerran yks mummeli pitämässä puhuttelun, kun päästin pari asiakasta vessaan (joka siis ei oo meillä asiakkaitten käytössä). Että jos kerran hekin pääsee, niin kaikkien pitää päästä. Ja mää olin nyt toiminut väärin. :virne:
Mut näitähän on moneen junaan. Toiset mummelit on tosi kivojakin. :) Tuovat välillä pullaa ja kertovat hauskoja juttuja ja yhdeltä sain joululahjankin. :)
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 04 Huhti 2011 16:29

Lyyra kirjoitti:
Eowyn kirjoitti:Ai niin, ja ensimmäistä kertaa joudun työssä palvelemaan asiakkaita. :O:
Jotkut ihmiset on ihan kamalia, kun ne huutaa. :hullu:

Velkam tu kastömö söövis. Sitähän se on. Toki riippuu paikastakin, että paljonko saa ripulia niskaansa: mun kokemusten perusteella marketit ja terveydenhuolto on pahimpia. Koita kestää, äläkä ota haukuista ittees. :paijaus:

Ja muista, täällä on aina paras vertaistuki.

Ai niin, tervetuloa muuten "ennen en ollut ihmisvihaaja, mutta sitten aloin työskennellä heidän kanssaan"-jengiin :femmat:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 04 Huhti 2011 16:52

Harmitti huonosti mennyt tunti. Otin tukun rahaa käteen. Harmitti edelleen.

Johtopäätös: Raha ei tuo onnea. :lanppu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 04 Huhti 2011 22:28

Tuplaviesti, eikä tämä anna poistaa.
...sori.
Viimeksi muokannut Pvi päivämäärä Ti 05 Huhti 2011 01:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 04 Huhti 2011 22:29

Tiiäkkö, työt menee joskus hyvin ja joskus huonommin. Mistä tietää hyvän open, tai sellaisen, jolla on vielä mahdollisuus ja huonomman tai kyllästyneen open eron? Siitä, että hyvä ope jaksaa huolestua jos homma ei toimi ja miettii mahdollisia ratkaisuja ja yrittää paikata tilanteen tai korjata systeemin takaisin raiteelleen.
Muista, että vaikka teetkin töitä pääasiallisesti yksin pitäisi silti olla mahdollista saada tarvittaessa apua. Keskustellen työtovereiden rehtorin kanssa ja jos on oikein hyvä tilanne niin jopa luokkahuoneeseen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 04 Huhti 2011 23:34

Kyllähän sen verran on oppinut tässä, että huomenna on taas uusi mahdollisuus ja että muutenkaan osumaprosentti ei ole sata, vaan pikemminkin alle sata.

Niin ikään, että tunnereaktioita tulee. Yleensä päivän fiilis kestää iltaan saakka ja sitten taas seuraavan päivän tapahtumat muovailevat uuden fiiliksen. Nukkuminen onneksi nollaa paljon.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 05 Huhti 2011 01:40

Eli torkkupeitot pitäisi tuoda useammalle työpaikalle. Ketutuksen kohdatessa, ope vetäisee kaapista retkipatjan ja huovan ja ottaa kymmenen minuutin unoset.
Kannatan!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 05 Huhti 2011 09:19

Smithersille :paijaus: Ja Ewylle... Ei, en keksi mitään tarpeeksi lohduttavaa :paijaus: :keijo:


Torkkupeitoista tuli mieleeni, mun mielestä pienet tupluurit pitäisi kuulua lakisääteisiin taukoihin :haukotus: :bubbles: Kun on tottunut ottamaan päikkärit kotona, niin tuntuu, että töissäkin pitäisi.


Niin, olen töissä. Ollut jo pari päivää. Hehehehehhheeeeh heh heheehehhheeeeeheheheheheheeh hhhaaahhhaah hhaaarraaaaaaahh! :pepsodent:

Kaikki vanhat vainulaiset ovat edelleen tukevasti päiväohjelmassa. Jopa monasti kirottu "Paskanakki" häälyy taustalla :keijo: Itse asiassa, Paskanakki yllätti tänään takavasemmalta hyppäämällä suoraan syliin.

Olin 10 kuukautta poissa, ja Paskanakkia teki asiaan vihkiytynyt kolleega, joka on jo aiemmista Paskanakkiversioista tunnettu "oho-tein-virheen-mut-kai-joku-muu-(Aukku)-korjaa". Homman piti olla valmis ja tuotannossakin se ehti olla jokusen kuukauden. Mun esimiespomo nakitti mulle heti ekana työpäivänä Paskanakin laskutuksen läpikäymisen, kun "siinä on jotain ongelmia". Jåå. Lievästi sanottuna. Reklamaatioita on sadellut tuhkatiheään, useita päivässä. Tutkin ekaa laskua, ja totesin, että koko Paskanakki on väärin :friikki: :pahis: :keijo: :pepsodent: No, Oho pistettiin korjaustyöhön, joka nyt oletettavasti kestää viikon, pari (yhden henkilön täysi työpanos). Nyt oli aamulla sähköpostiloodassa meili, jossa Oho kysyy _multa_ ohjeita Paskanakin korjaamiseen :friikki: :pahis: :keijo: :pepsodent: :virne: No ei mun tarvisi kuin lukea kaikki Paskanakin tilaajalta saadut dokumentit, sähköpostit, kokouspöytäkirjat, etc. Joita en siis tietenkään äitiyslomallani ole saanut ainuttakaan.

Hyvin menee :peukut:


Mulla henkilökohtaisesti sen sijaan menee oikeasti ainakin vielä hyvin. Sain itseni psyykattua aika tukevasti tuossa äippäloman aikaan, joten v-käyrä ei ole vielä edes värähtänyt :o: Naurattaa vaan ihan perskuleen kovaa :virne:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 05 Huhti 2011 11:12

No parempi, että naurattaa eikä itketä. :virne:

Nyt kun Aukku on töissä, saamme ehkä enemmän viestejä tänne hänenkin suunnaltaan. :hymyhali: :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ti 05 Huhti 2011 12:49

Mr. Smith kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:
Eowyn kirjoitti:Ai niin, ja ensimmäistä kertaa joudun työssä palvelemaan asiakkaita. :O:
Jotkut ihmiset on ihan kamalia, kun ne huutaa. :hullu:

Velkam tu kastömö söövis. Sitähän se on. Toki riippuu paikastakin, että paljonko saa ripulia niskaansa: mun kokemusten perusteella marketit ja terveydenhuolto on pahimpia. Koita kestää, äläkä ota haukuista ittees. :paijaus:

Ja muista, täällä on aina paras vertaistuki.

Ai niin, tervetuloa muuten "ennen en ollut ihmisvihaaja, mutta sitten aloin työskennellä heidän kanssaan"-jengiin :femmat:


Kiitos vertaistuesta. Onneksi tässä toimistossa ei puhelin ihan jatkuvasti soi kuitenkaan. :O:
Mutta onhan tässä tottumista kun ensin olin kaksi ja puoli vuotta kotona pojan kanssa, ja sitten yhtäkkiä olenkin ihmisten ilmoilla ja niitä
ihmisiä pitäis vielä osata palvella. Ja näin ujoki immeinen olen vielä. Mutta olen iloinen työpaikasta. :D
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 05 Huhti 2011 23:21

Aukku: Niin se taitaa mennä, että pitkän poissaolon jälkeen eka viikko menee sujuvasti ja sitten ei enää edes muista olleensa poissa. :friikki: Onnea haasteisiin silti.

--

Itsellä oli rauhallisempi olo tästä päivästä, vaikka jonkinlainen "Mitä järkeä?" -olo vallitsikin. Eipä tule enää tiistai, 5. huhtikuuta takaisin vaikka haluaisi.

Oikeasti odotan lomaa liian kiihkeästi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 05 Huhti 2011 23:47

Pascal Lemoix kirjoitti:Eipä tule enää tiistai, 5. huhtikuuta takaisin vaikka haluaisi.

Tällä viikolla viedään meillä kevään toiseksi viimeisiä luentoja. Itsellenikin iski hetki sitten toden teolla aivojen perukoille, että olen missannut suurimman osan kevään luennoista, vaikka olisin halunnut olla mukana. Vuoden ja koko maisteriohjelman parhaat ja mielenkiintoisimmat kurssit on olleet tänä keväänä, ja mä en oo jaksanut mennä paikalle (ks. tämän tarkemmat pohdinnat muualta). :huoh:
No, jospa niitä asioita jaksaisi lukea omaksi ilokseen sitten joskus. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 06 Huhti 2011 18:59

Tänään (näin niin kuin jatkokertomuksena) oli se fiilis, että voi kun olisikin synnynnäinen taipumus ja intohimo nillittää ihmisille asioista. Silleen, että mitä pienempi asia, niin sitä suurempi mielenkiinto. Ja yhtään kiveä ei jätetä kääntämättä. Ei ikinä missään. Että voisi kokea sadistisia orgasmeja sarjoissa, kun ihmiset riisuvat ruokalassa päähineitään.

Että silleen :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron