Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Huhti 2011 21:06

Motivaation puutostila on täällä päässä ollut jo kauan. :huoh:
Lupasin itselleni, että gradu olis maaliskuun loppuun mennessä suht valmiina silleen, ettei tarttis enää kuin luetuttaa opella, korjailla ja viilata ja sit olis valmista. No, maaliskuun loppu tuli ja meni, gradua en ole edes alottanu tekeen. Kasassa on siis jo noin 15 sivua, joka oli mun väliraportti. Sen jälkeen en oo tehny mitään ja motivaatio on todella hukassa. :ahistus:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 06 Huhti 2011 21:07

Motivaation puutostila on täällä päässä ollut jo kauan. :huoh:
Lupasin itselleni, että gradu olis maaliskuun loppuun mennessä suht valmiina silleen, ettei tarttis enää kuin luetuttaa opella, korjailla ja viilata ja sit olis valmista. No, maaliskuun loppu tuli ja meni, gradua en ole edes alottanu tekeen. Kasassa on siis jo noin 15 sivua, joka oli mun väliraportti. Sen jälkeen en oo tehny mitään ja motivaatio on todella hukassa. :ahistus:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 06 Huhti 2011 21:36

Tää varmaan pätee aika moneen fordelaiseen. :virne: :paijaus:


Kuva
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 07 Huhti 2011 09:39

:vihellys:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » To 07 Huhti 2011 11:04

skray kirjoitti:No, maaliskuun loppu tuli ja meni, gradua en ole edes alottanu tekeen. Kasassa on siis jo noin 15 sivua, joka oli mun väliraportti.


Ei ole minunkaan gradun tekoni lähtenyt liikkeelle. Lisäksi graduseminaarin suorittaminenkin ontuu, kun en tahdo missään välissä ehtiä tai jaksaa tehdä seminaariesitelmää. Työt menevät kuitenkin opiskelun edelle ja niitä on loppukevään ajan paljon.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja elegia » To 07 Huhti 2011 22:25

Minunkin gradu on edistynyt varsin kankeasti. Suurena apuna on kuitenkin ollut se, että ohjaajani otti hyvin vahvasti ohjaamisen ohjakset käsiinsä. Minun on pitänyt lähettää kahden viikon välein hänelle valmista tekstiä ja sitten on palaveerattu asian tiimoilta. Usein olen saanut jopa vallan kannustavaa ja hyvää palautetta, minkä luulisi pitävän motivaation korkeana. Mutta johonkin se aina hukkuu. Oma tapani on toimia viime tipassa. Kamalassa paniikissa olen joka kerta kirjoittanut sen "kahden viikon" pätkän viimeisinä iltoina. Helposti myös sorrun lueskelemaan muiden graduja ylikunnioittavalla asenteella ja vertailemaan niitä omaan tuotokseeni. "Herranjestas, mun gradu on aivan kamalaa kuraa tähän verrattuna." Joo. :ei:

Mulla on itse asettamani deadline tämän kuun lopulla. Ja kyllä muuten ahistaa!
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 08 Huhti 2011 18:21

Mäkin oon sellanen viimetinkatyyppi ettei toista. Kaikki tapahtuu aina viimesenä päivänä ennen dl:ää. Olispa mullakin ohjaaja, joka vaatii joka välissä lisää tekstiä ja patistaa kirjottamaan, mutta mulla onkin sellanen, joka sanoo "ota sitte yhteyttä kun oot saanu hommaa jatkettua". :friikki:

Onneks mulla on jääkaapin ovessa magneetti, joka sanoo "ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi". :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 08 Huhti 2011 20:10

Lomalomalomalomalomaloma! :sekopää: :woohoo: :jami: :inkkari:

(Ja minähän en ole ollut loman tarpeessa vähään aikaan. :friikki: :bubblesfriikki: :haukotus: )

:jami:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja elegia » Ma 11 Huhti 2011 20:27

skray kirjoitti:Onneks mulla on jääkaapin ovessa magneetti, joka sanoo "ellei viime hetkiä olisi, mitään ei tulisi tehdyksi". :virne:


Aina ei tule sittenkään...
Jäi vähän taas viime tippaan kirjoittaminen ja eihän sitä enää tämmöisiä määriä viime tipassa kirjoiteta, kun pitäisi olla jo satoja viittauksiakin tekstissä. On se vaikea paikka ilmoittaa ohjaajalle, että en mää nyt saanutkaan mitään aikaiseksi. :huoh:
Kyllä mä niin kovasti tahtoisin jo eroon tästä hommasta..
Avatar
elegia
 
Viestit: 491
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 22:12

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 12 Huhti 2011 22:23

Rupeaa tuntumaan kyllä siltä, että aika monta viikkoa on painettu. Alkaa olla kokonaisväsymystä, joka ei lähde yön yli nukkumalla eikä viikonlopussakaan. Keskittymiskyky yhteen asiaan kerrallaan heikkenee. Tulee kimpoileva olo, ei osaa rauhoittua.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 14 Huhti 2011 17:57

Kyllä oli leipä tiukassa tän viikon. Lauantaina kun tuli ajeltua kuorma-auto-pommilla ja painittua jyrsimen kanssa ja vähillä unilla sit sunnuntaina 15 tuntia raakaa työtä ja vähillä unilla viikkoon uuteen, niin ei ollu aamut oikeen helppoja. Onneks toimihenkilöiden lakosta johtuen huomanna ei tarvii mennä, vaan pääsee kuittaamaan univelkoja.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 15 Huhti 2011 08:20

Miksi, oi miksi asiat jäävät viime tippaan. Selkkari pitää palauttaa tänään. Aikaa vajaa 8 tunti. Hommat suht hyvällä mallilla, mutta edessä on vielä melkoista tuskailua. Vaikeat kohdat kun oon siirtänyt tehtäväksi vähän myöhemmin...eli näköjään palautuspäivän aamuun. :jaaha:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 23 Huhti 2011 22:04

Kulunut kevätlukukausi on ollut melkoisen kiireinen koulujuttujen suhteen, vaikka näennäisesti luentoja onkin ollut melko vähän. Sitä jo alkoi tottua siihen, että aina jyskytti takaraivossa sellainen "pitäisi tehdä" -fiilis. Kun sitten tuon labraselkkarin sai viimein palautettua, ei enää ollutkaan ihan heti tulossa tenttiä tai mitään kirjallista työtä, jota pitäisi tehdä. Jotenkin sitä jäi päälle sellainen "pitää tehdä, pitää tehdä" -fiilis josta oli vaikea päästä yli. Sitä saattoi kotona sohvalla neuloessa tuntea huonoa omatuntoa, kun ei tehnyt opiskelujuttuja, vaikka samalla tajusi, ettei oikeasti ole mitään pakollista tehtävää. :friikki: Onneksi pääsiäiseksi tulin kotikotiin rentoutumaan, joten ehkä pääsiäisen jälkeen on rentoutuneempi ja osaa taas ottaa rennosti hyvällä omatunnolla jopa kotona. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 26 Huhti 2011 20:52

Loppuproduktio etenee.
Töitä tehdään niskat jumissa.
Rytmi on hyvä :D

Loppuproduktion esitysten jälkeen on jäljellä vain viikko ja sitten se on siinä.
Lukuvuosi päättyy ja on taas kesä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 26 Huhti 2011 23:38

Tänään kerrottiin sitten huomisesta tutkimussuunnitelman dediksestä, ja ensi viikon 20+-minuuttisesta siihen liittyvästä alustus- ja opponointitehtävästä. Kikkelis kokkelis, mitäs läksit? :töktök:

Ei sit yhtään myöhemmin viittineet ilmotella? Oisko voinu vaikka esitelmöintipäivän aattona kertoa tästä? :töktök:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 27 Huhti 2011 11:50

Mulla on niin paljon tekemistä, että tää on jo ihan naurettavaa. :keijo:

Motivaatiota ei ainakaan kasvata tieto siitä, että kesäksi ei ole edes töitä tiedossa. Hetken jo harkitsin feissariksi hakemista, mutta se olisi ollut jo oman sielunsa myymistä. :virne:

Oh well.
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 04 Touko 2011 21:17

Pimpelipompeli :tilt:

Kuluipa kevät nopeasti, vähän liiankin, jos saan sanoa. Nautin melkein joka hetkestä. Harjoittelupaikkani muu henkilöstö oli aivan huippua, viime viikolla hyvästelin viimeiset ja oli haikeaa. Minä jään, muut lähtivät koteihinsa eri puolille Suomea. Vietin tuossa ennen Pomon lomalta paluuta noin 32 tuntia työpaikalla. :tilt: Se oli jännittävää. Viime viikolla aloin tuoda töitä kotiin, puolen vuoden ikäinen pentu vailla kotia, miten se meillä jo olikin harjoittelussa kotioloihin :p Sille on nyt oikea koti mahdollisesti tiedossa, mikä on hyvä - itse kaupittelin sen, olen ylpeä.

Olen saanut kevään aikana tehdä juttuja konkreettisesti, paskan lapioimisesta lähtien aina safarioppaaksi asti, olen tykännyt erittäin suuresti. Joku lähteneistä työntekijöistä sanoi, että jos kesän jälkeen tulen VIELÄ töihin, olen suoriutunut psykologian erikoistumistutkintoa vastaavasta urakasta - Pomo vaimoineen eivät ole ehkä helpoimpia ihmisiä. :tilt: Olen kyllä jo kahden päivän kaksistaanolon jälkeen kokenut mooonta monta kertaa olevani maan matonen ja tyhmä kuin saapas - miten joku osaakin esittää kaikki asiat niin, kuin ne olisivat minun syyni tai aikaansaannostani? :virne: No, onneksi miljöö on töissä sellainen, etten voi olla kovin kauaa kiukuissani, kun on maailman symppiksimpiä otuksia kavereina. Pikkuhuskyt ovat leimautuneet ehkä eniten minuun, samoin IHANA reilun vuoden ikäinen susityttö, jota käyn kurmottamassa ja hypyttämässä päivittäin :hullu: Tanssii susien kanssa :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » To 05 Touko 2011 18:07

Eilen pomo hienovaraisesti vihjaisi, että mun työtulokset otetaan nyt erityistarkkailuun, kun mun koeaika alkaa olla lopuillaan. Taitaa olla uuden työpaikan haku edessa.. :epäilevä:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 05 Touko 2011 18:36

Hirveän vähän energiaa työnhakuun töiden ohella. Kolme paikkaa nyt ainakin löysin, joita voisi hakea. Jaksaisi vielä copypasteta ne hakemukset.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 06 Touko 2011 09:16

Jos mä en rahan takia tarvis mun työpaikkaa, niin lähtisin heti pois. Todella ahdistava työilmapiiri. En jaksais. :hullu:
Eikä niitä töitä saa muualtakaan.
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » La 07 Touko 2011 15:37

Olin tänään ylitöissä vaikka koko viikon miettinyt et mikään raha ei pidä mua täällä kesän yli.
No, rahat on nyt loppu ni pitää saada vähän ylimääräistä. Lauantaiduunit on oikeastaan aika kivoja, kun kukaan ei häiriköi koko ajan vaan saa keskittyä rauhassa.
Seuraava osoite kuitenkin -> http://www.monster.fi
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 16 Touko 2011 23:29

Ollaan niin pitkällä keväässä, ettei sitä oikeastaan edes käsitä. Oikeastaan kaksi viikkoa normaalia koulunkäyntiä ja sitten kaikki retkihässäkät päälle. :o:

Toisaalta laskee viikkoja, mutta saa nähdä, miten se tyhjyys sitten potkaisee, kun siellä oikeasti ollaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 21 Touko 2011 12:51

Se on ohitse nyt sitten.

Tunteita on jos jonkinlaisia, joiden avaaminen ei ehkä kannata.
Periaatteessa sen kertoo parhaiten se puhe, jonka pidin päättäjäisissä.

Ja se, että mun todistuksessa on yksi nelonen, yksi kolmonen ( syksyn liikeilmaisu/tanssi :töktök:) ja kaikki loput vitosia :sydän:
Ei mulla ole ikinä ollut mitään vitosia! Tai kymppejä! Ainakaan tärkeissä aineissa.
Improvisaatio :sydän:
Näyttelijäntyö :sydän:
TIE- Theatre in Education :sydän:
Ohjaustyö :sydän:

Maanantaina lääkäri :huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » La 21 Touko 2011 13:05

Onnee Kiba hyvästä tokarista! (Tokari :ahihi: )

---

Mä hain vähänniinku ylennystä. Neuvottelijasta neuvojaksi :keijo: ...tuskin mä sitä saan, enkä edes oo ihan varma haluisinko saada, mutta, hainpa kuitenkin.

Kuten Lyrtsi totes toisessa ketjussa - ei se ota jos ei annakaan.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » La 21 Touko 2011 17:37

Mulle tuli reilu viikko takaperin kenkää töistä. Tai siis virallinen määritelmä: työsuhdetta ei jatkettu koeajan jälkeen. Termeistä viis, käytännössä mut pyydettiin ison pomon juttusille ja sanottiin, että saan lähteä samantien pois.. Täytyy kyllä sanoa, että en oo ollut pitkään aikaan mistään näin helpottunut!

Olin siis yhdessä contact centerissä aspassa ja huomasin tuossa joku aika sitten, että tuonne haettiin uusia työntekijöitä. Monet, jotka aloittivat samoihin aikoihin mun kanssa töissä ja joilta oli koeaika päättymässä keräilivät jo aiemmin kamojaan ja poistuivat vähin äänin talosta. Laskeskelin 1+1 ja epäilyni vahvistuivat, kun mulle kerrottiin tuosta erityistarkkailusta ja sen jälkeen näytettiin ovea. Ilmeisesti tuohon hommaan on niin paljon halvempaa kouluttaa n.4 kk välein uudet tyypit, kuin maksaa kokeneemmille muutaman euron suurempaa tuntipalkkaa.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron