Ilmotusta

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Huhti 2011 23:16

Emeritus kirjoitti:
Shay kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Annoin mikroni pois :D

Luin tuon marenkelin viestin ensin ja mikrosta tuli heti mieleen tietokone. Olen vanha. :friikkipeukku:

Hei, muistatteko sen ajan, kun läppärit oli sylimikroja? :keijo:

Taisi olla samat ajat kun cd:stä puhuttiin romppuina. :D Joka paikassa "romppu sitä, romppu tätä". Meilläkin on vielä useampikin niitä Helsinki Media tietoromppuja. Ainakin Luonto ja Historia -cd:t löytyy. Taitavat olla tätänykyä aikalailla kadonnutta luonnonvaraa, nykyään ajaa senkin asian moni(tuhat?)kertaisesti Wikipedia...

Alice In Chainsin Music Bank -niminen neljän CD:n boksi koostui kolmesta audio-CD:stä ja yhdestä rompusta. Sillä levyllä oli joku omituinen interaktiivinen peli, joka liittyi jotenkin Alice in Chainsin musiikkiin. Se romppu oli jo silloin pettymys. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut laittaa musavideokokoelma-DVD neljänneksi levyksi, mutta DVD julkaistiinkin sitten erikseen. :keijo:

Meillä oli kans jotain sanakirja- ja/tai tietosanakirjaromppuja joskus. En kyllä käyttänyt niitä oikeestaan ollenkaan. Wikipedia (ja jossain määrin Youtube) ovat tosiaan ajaneet tuollaisten ohi ja ottaneet useammalla kierroksella kiinnikin. :D
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Pe 08 Huhti 2011 18:16

Eiks romput ollu niitä diskettejä? Siis niitä cd-malleja edeltävä versio? :riips:
Oon kyllä tallentanu joskus aikoinaan jotain disketille, kouluhommia vielä yläasteella tms. mut cd:t tuli aikasta sillon kun mä aloin tietokonetta käyttää. Meillä vaan kotona oli niin vanha kone, että ei ollu cd-asemaa ja käytettiin diskettejä jos jotain piti tallentaa.

Mä oon niin nuori. :keijo:

---

Kirpparipöydästä oli taas lähteny jotain kamoja uusiin koteihin. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 08 Huhti 2011 18:29

Disketti oli korppu. Romppu tuli sanasta CD-ROM.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja skray » Pe 08 Huhti 2011 18:30

Lyyra kirjoitti:Disketti oli korppu. Romppu tuli sanasta CD-ROM.

:lanppu: No niinpä olikin!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 08 Huhti 2011 19:20

Ja ennen korppua disketti oli lerppu. :munmo:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 08 Huhti 2011 19:56

SirPet kirjoitti:Ja ennen korppua disketti oli lerppu. :munmo:

Mutta lerppuhan oli erilainen disketti. Isompi? :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 08 Huhti 2011 20:35

Isompi oli kooltaan ja hieman ohuempi. Tavallisemmin tunnettu 5 1/4 koossa.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/levyke
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 08 Huhti 2011 22:19

Sitä ennen oli kasetit :virne:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 08 Huhti 2011 22:27

Mutta hei, muistaako kukaan minidiscit? Onko niitä enää kellään? Ne vain olivat vähän aikaa ja hävisivät. :keijo: T. nimimerkki "Muistan jotain uudempaakin" :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 08 Huhti 2011 23:29

Olihan se hauskaa kun jotain valtavaa peliä olit ladannut kasetilta kauan ja sitten viimeisilla sekunneilla lataus antoikin errorin... :p
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 08 Huhti 2011 23:39

Kuolo kirjoitti:Sitä ennen oli kasetit :virne:

Hah, Commore 64 ja oota ku mä kelaan tän avaruuspelin alkuun. :D
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » La 09 Huhti 2011 00:13

8bittisellä Atarilla Gauntlet oli kasetilta ladattaessa aika pitkä. Sitten kentät vielä välissä erikseen. The Goonies samoin.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 09 Huhti 2011 00:19

Ei kai se Gauntelet loppunut ikinä, kun aina vain ladattiin lisää kenttiä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » La 09 Huhti 2011 01:27

Netissä olevien tietojen mukaan Pc-versiossa oli sellainen bugi, että kenttää 59 ei päässyt läpi kun odottelemalla ja kentän 118 jälkeen peli palasi dossiin. Aika huonosti testattu versio.

Deeper dungeons lisäosa tarjoaa 512 lisäkenttää.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 09 Huhti 2011 08:13

Joo mutta olipas ennen kuusnepaa vielä Commodore Vic 20. Paras pali mitä meillä oli siihen oli nimeltään Blitz. Ihan järettömän hyvä ja järettömän yksinkertanen. Avaruustankoa vaan piti hakata :keijo:

Eikä ollu mitään entereitä sillon, vaan return :viileä:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 09 Huhti 2011 09:25

Purple kirjoitti:
Kuolo kirjoitti:Sitä ennen oli kasetit :virne:

Hah, Commore 64 ja oota ku mä kelaan tän avaruuspelin alkuun. :D


Nyt tuli muistoja siitä, miten ladattiin C64:n pelejä C-kasetilta. Oli esimerkiksi sellainen peli, jossa muistaakseni pitä paeta vankilasta ja jonka lataaminen kesti aina niin kauan, että yksi kaveri ei koskaan jaksanut odottaa sen pelin latautumista ja jäi sitten aina kaikilta pelaamatta. Vai olikohan se sittenkin joku Rambo-peli?
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja
 
Viestit: 1033
Liittynyt: Su 26 Huhti 2009 22:58

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 09 Huhti 2011 16:25

Kuusnelosella oli myös klassinen Commando Libya, jossa pelaaja ohjasi tähtäintä ja kaikki ruudussa juoksevat ihmiset piti ampua soseeksi. :muahaha: Näitä tervehenkisen 80-luvun-pelejä... :virnu:

Bonuskierroksella teloitetaan ihmisiä ja nimikirjaimet annetaan giljotiinilla.

Tuossa vielä kuvan kanssa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 09 Huhti 2011 17:08

Pascal Lemoix kirjoitti:Kuusnelosella oli myös klassinen Commando Libya, jossa pelaaja ohjasi tähtäintä ja kaikki ruudussa juoksevat ihmiset piti ampua soseeksi. :muahaha: Näitä tervehenkisen 80-luvun-pelejä... :virnu:

Bonuskierroksella teloitetaan ihmisiä ja nimikirjaimet annetaan giljotiinilla.

Tuossa vielä kuvan kanssa.

:isosilmä: "Welcome to the sadism game of the year" :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Dnd » La 09 Huhti 2011 18:09

Schoolyard slaughter laskettaneen samaan sarjaan. Executiners ilmaispelissä ammuttiin vankeja, jotka juoksenteli vankilan pihan poikki. Jos ne pääsi toiseen laitaan ne sai jostain aseen ja ampui sinua. Kentän läpäisyn jälkeen teloitettiin aina keskelle samaa pihaa vankeja.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Huhti 2011 12:11

theia kirjoitti:Alkoi heti aamusta ihan vähän ärsyttää, kun olin menossa Otto-automaatille rahaa nostamaan, ja sitten se alkoi tyrkyttää rahan lahjoittamista Planille :viha:

Ei siinä, ihan kaunis ajatus, että nostettaessa x euroa, lahjoitat euron. Mutta kuinkakohan moni lahjoittaa vahingossa, haluamatta lahjoittaa? Kaikki meni normaalisti - painoin euromäärän, ja sitten tuli "vain käteisnosto" (tjsp) siinä kohdassa, missä haluaisi saldon näkyviin näytölle, ja alempana "nosto + lahjoitus 1 ", kohdassa missä haluaisi saldon kuitille.

Ekana ajatuksena oli vaan, että voiko tää ees olla laillista...

Tämä kampanja on nyt lopetettu epäselvyyksien vuoksi. Ihan kiva ajatushan toi on, mutta ois sitä voinut markkinoida ja selventää enemmän jo etukäteen. Itse muistan nähneeni tuosta vain jonkun pikku-uutisen jossain hesarin nettisivuilla tms. Vanhukset varmasti ovat ainakin olleet ihmeissään, samoin kuin lihasmuistin varassa toimivat. Toivottavasti saavat systeemin kehiteltyä paremmaksi.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja theia » Ma 11 Huhti 2011 12:44

Mä just lueskelin samaa, ja mietin, että olisivat laittaneet ne lahjoitusjutskat oikeaan ylänurkkaan, minne ei kukaan ikinä painele - olis ollut selkeämpi ehkä, eikä näin isoa haloota olisi silloin ehkä tullut.

Mä pääsin ajatuksineni jo siihen pisteseen, että olisin lahjoittanut seuraavalla nostolla rahaa, mutta ei sit kai :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 11 Huhti 2011 16:55

Lyyra kirjoitti:Tämä kampanja on nyt lopetettu epäselvyyksien vuoksi. Ihan kiva ajatushan toi on, mutta ois sitä voinut markkinoida ja selventää enemmän jo etukäteen. Itse muistan nähneeni tuosta vain jonkun pikku-uutisen jossain hesarin nettisivuilla tms. Vanhukset varmasti ovat ainakin olleet ihmeissään, samoin kuin lihasmuistin varassa toimivat. Toivottavasti saavat systeemin kehiteltyä paremmaksi.

En oikein ymmärrä, mikä siinä oli niin vaikeaa. Olisihan sitä tosiaan voinut etukäteen markkinoida vähän paremmin, mutta
ei se yksi euro eläkeläiseltä tai opiskelijaltakaan ole paljoa pois... Voi sitä sen verran olla hereillä pankkiautomaatillakin,
ettei mitä tahansa näppäimiä painele. Tekstikin oli sentään eri värillä merkitty. Kauheeta nillitystä yhden euron takia.

Mulle ei tullut tuo lahjoitusmahdollisuus kuin kerran eilen ja euron annoin.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Huhti 2011 17:08

On yksi euro joillekin sikäli iso raha, että se ratkaisee, jääkö tilille 19 vai 20 euroa. 20 euroa saa vielä automaatista ulos, 19:ää ei.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 11 Huhti 2011 19:48

Lyyra kirjoitti:On yksi euro joillekin sikäli iso raha, että se ratkaisee, jääkö tilille 19 vai 20 euroa. 20 euroa saa vielä automaatista ulos, 19:ää ei.

19 euroa saa pankista. Nimim. Kymmenen euron perässä 3 km pankkiin loppukuusta aina pyöräillyt. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Ilmotusta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Huhti 2011 20:05

Kyllä se euro voi silti olla kynnyskysymys :nirppa:
En ainakaan osaa kuvitella että melkein 80-vuotias isoäitini ottaisi ja lähtisi pyöräilemään/kävelemään pankkiin vain että voisi lahjoittaa euron mihinkään.

....

Siivosin ja siivoilin - löysin paidan mikä oli keväällä niin tiukka tosta rintamuksen päältä ettei voinut hengittää :virne: Sattui kainaloihin :virne:
Nyt se sujahti vain päälle :isosilmä:
Kuului vain "swoosh" :pepsodent:

Aikalailla piristi päivää sen ahdistuksen jälkeen, kun joku äijä soitteli mun ovikelloa iltapäivällä :epäilevä:
Perkele mä kenellekään aio avata :kaulin:

(joo, tänään on hyniöpäivä!)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron