Olutta, komisario Kalja!

Re: Olutta, komisario Kalja!

ViestiKirjoittaja @gen.fi » La 13 Kesä 2009 02:46

Jos maittaa kesäinen vehnä-olut niin kannattaa koittaa Eattler Klosterweißbier.
Ainakin itselleni aina yksi tuollainen tuntuu maistuvan terassilla.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 27 Tammi 2010 12:28

Itse en nykyään olutta juo, voisi lienee sanoa etten lainkaan, mutta en silti voinut olla ihmettelemättä eilen kaupassa, mihin ihmeen tarkoitukseen on Karhun litran tölkki kehitetty? :isosilmä:

Kuva

Otin vain pari bissheä :pönde:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Triple H » To 09 Joulu 2010 09:46

Pirkka -olut myy kuin häkä.
http://www.taloussanomat.fi/myynti/2010 ... 017037/135

Enkä ihmettele yhtään, maistuu samalta kuin Karhu, Koff ja Karjala, mutta on halvempaa. Itselläkin on mennyt ehkä se 20 tölkkiä Pirkka olutta syksyn aikana. Pääasiassa siirtyminen pelkäksi Sandelssin juojaksi on edennyt hyvin. Tälläkin hetkellä kämpillä vaanii puolitoista laatikollista Sandels-herkkuoluita.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Shay » To 09 Joulu 2010 18:41

Jotain rajaa hei. Ei mitään Pirkka-kaljaa. :kieli:

Jouluoluita on mukava maistella. Insanely Bad Elf oli 11,2 prosentin vahvuudessaan hieman
väkevä, mutta eräs makea jouluolut oli sellainen, jota pitää ostaa uudestaankin. Nimi meni
vain hukkaan, kun etikettinä oli pelkkä paperikääre, jonka jo hävitin. :sori:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » To 09 Joulu 2010 21:13

Ootko maistanu? Mä ostin kolme tölkkia heti kun huomasin. Sen jälkeen pieniä annoksia muutaman kerran. Muutenkin mun mieltä lämmitti juuri se, että Pirkka-olutta valmistaa Olvi. Joka taitaa isoista panimoista olla ainoa, joka on Suomalaisomisteinen
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 10 Joulu 2010 06:37

En, mutten vaan kehtais ostaa Pirkka-kaljaa. :keijo: Vaikka kyllähän Pirkka yleensä
on laadun tae... Euroshopper on sitten sitä käsittämätöntä halpisschaibaa. Enkä
yhtään ihmettele, että Pirkka-kalja on Olvin tekemää. Ovathan Pirkan lakritsisekoitukset
ja varmaan suklaatkin Pandan tekemiä. Merkki vaan maksaa...

Olen elitisti ja väärässä. Pirkka-kaljaa varmasti voisi juodakin. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 10 Joulu 2010 12:34

Eikä voi! Oon Pirkkaa juonut, kun tarjottiin, mutta ei se mikään makuelämys ollut. On minusta makunsa puolesta vähän vastaava kuin Karjala, kenties lurauksella Karhua, ja mie en Karjalasta tykkää sitten yhtään. Pirkka-oluen valmistajassa sen sijaan ei oo mitään vikaa, Olvin kolmonen maistuu kyllä. :virne:

Mahtoiko shayn kaipailema makea jouluolut olla tämä ?
Kuulostaa Alkon kuvauksen perusteella aikaslailla hyvältä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 10 Joulu 2010 16:16

puolikarkea kirjoitti:Mahtoiko shayn kaipailema makea jouluolut olla tämä ?
Kuulostaa Alkon kuvauksen perusteella aikaslailla hyvältä.

Juurikin tuo. :kuola: Harmi, että pitää oottaa huomiseen Alkossa käynti...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 11 Joulu 2010 18:00

Tuli lähdettyä etsimään paikallisesta pitkäripaisesta tuota shayn mainitsemaa Liefmansia ja samalla mukaan tarttui pari muutakin. Myyjän suosituksesta mukaan lähti Anchor Christmas Ale, joka tässä hiljakseen maistellessa on osoittautunut varsin mainioksi, hieman makeaksi olueksi. Koriin päätyi myös Prykmestar Luomu Pils ihan jo kotimaisen luomun kannattamiseksi. :virne:

Yritän muistaa kommentoida noita kahta muutakin, jahka sinne asti pääsen.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja heartless » Su 12 Joulu 2010 14:48

Löysin marketista Simpsoneista tuttua Duff beeriä ja pitihän sitä sitten muutaman pullon verran maistella. Tykkäsin. :viileä:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 14 Tammi 2011 16:10

Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 14 Tammi 2011 17:19

Eilen tuli juhlittua ja maisteltua Aura-olutta. Oli kovasti minun makuuni, eikä käynyt mielessäkään ottaa siideriä tai lonkeroa sen jälkeen, kun olin sitä maistanut. Tykkään! :kuola:
Kuva
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 14 Tammi 2011 20:07

Aura. :sydän: Siitä on jo aikaa, kun Aura katosi lähimarketistani eikä ole palannut. Panin joskus Hartwallille sähköpostiakin, että voisivatko kertoa, missä sitä myydään. Eivät voineet, mutta kehotti pyytämään kauppiasta tilaamaan. En pyytänyt ja pitkään olin Aura-vajeessa, mutta hiljattain se ilmestyi Anttilan hyllylle. Aura. :sydän:

Duffia maistoin pullollisen ja toisin kuin heartless en tykännyt ollenkaan. Tylsä lager, tylsempi kuin moni suomalainen, ei tarvi ostaa uudelleen.

Viimeisin ihastukseni on Plevnan savuolut James.
Kuva
Kyllä on savua, kuin kekäleellä kieltä sipaistaisiin. En ole mikään savuoluiden asiantuntija, joskus jotain hyvää maistanut, joskus jotain heikompaa (olikohan Karhulla vai millä perinteisellä merkillä savuolutkin valikoimassa, ei hyvä), mutta tähän ihastuin heti ensikulauksella. :sydän:
Purple

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 14 Tammi 2011 21:14

Meillä Auraa saa Prismasta. En mitenkään erityisen himoissani ole Aurasta ollut. Voittaa toki Karhut, Koffit ja Karjalat. Silloin tällöin ostan yhden pullon, koska haluan pullosta juoda olutta.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 16 Tammi 2011 00:33

Join eilen Krombacheria ja Budweiseria. En sinänsä maistellut niitä kovin tarkasti.

Tapparan peleissä tulee juotua Olvia, kun haluan tukea joukkueen mainostajaa. Ihan litkuahan se on, mutta samapa tuo. Karjala on kyllä vahvempaa ja maistuvampaa (Hartwall Areenan otteluissa).
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Triple H » To 24 Helmi 2011 14:13

Olut vaihtuu vesiin suomalaispöydissä
Ehkäpä on lyöty vähän mutkia suoraksi. Uskaltaisin väittää, että tuo trendi johtui vain ja ainoastaan poikkeuksellisesta kesästä. Oli liian kuumaa juoda olutta ja vissyä juotiin mineraalien takia.

Aika tietysti näyttää, jatkuuko trendi vai ei.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Helmi 2011 20:20

:muahaha:

(ei mulla muuta :virne: )
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 24 Helmi 2011 22:01

Näin viime yönä unta, että join kaikin puolin täydellisen tuopillisen Guinnessia. Jännä sinänsä, kun en oo Guinnessia pientä kulausta enempää koskaan juonut, enkä siitä silloin erityisemmin välittänyt.

Tänään kävin pari pulloa noukkimassa pitkäripaisesta. Hyi häpeä, mutta viikonlopun saunaoluet on Lindemans Kriek ja japanilainen Kirin Ichiban, jota en vaan voinut jättää ostamatta sen kerran nähtyäni. Voiko noita ees oluiksi laskea. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 25 Helmi 2011 21:32

Testasin juuri Tuborg lime cutia.

Kuva

Ei tämä pahaa ole, mutta aika hentoa. Toisaalta uskoisin, että se on tarkoituskin, ei ole edes pyritty voimakkaaseen makuun. Olettaisin, että on yritys on ollut matkia Coronaa tai Solia limellä, ei ihan onnistuttu koska valitsisin kesäpäivän janon sammuttajaksi edelleen niitä ennemmin kuin tätä, mutta ei tätäkään juodessa irvistellä tarvinnut. Sarjassamme "kiva kun tuli testattua, mutta tuskin tarvitsee kotiin uudelleen ostaa".
Purple

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 26 Helmi 2011 00:56

Mä olen viime aikoina nauttinut 7,5%:sta Sofieroa. Pakkauksen mukaan saanut hopeaa jossain olut-palkinnoissa vuonna 2004. Noin vahvaksi olueksi ei yhtään pöllömpää. Päihittää kaikenmaailman elefantit, tuplapokit ja koffin mustat mennen tullen.

Toinen nykyinen suosikkini on Slots Guld, joka maistuu täysin keppanalle, vaikka onkin 5,9%:sta.

Ainoa paha näissä on, että ovat molemmat varsin petollisia. Ei niitä vaan voi nauttia, kuten olutta yleensä, vaikka kuinka hyvälle maistuvatkin. :keijo:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 13 Touko 2011 21:53

Kuva
Suklainen on tämä tumma lager nimeltään, mutta suklaan makua siitä on turha hakea.
Melko pehmeä Suklainen on kuitenkin 8-prosentin vahvuiseksi ja ihan miellyttävä
kokemus nautittaessa jääkiekon MM-kisojen välierän kanssa. Nimi on täysin harhaan
johtava, mutta voisin ostaa toistekkin. Mukavan neutraali vahva olut eli aika kiva.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Purple » La 14 Touko 2011 00:13

^Testasin tuota joku aika sitten ja aika samat on fiilikset. Ei sieltä nyt suklaata hirveesti löydy, mutta ei ollenkaan pahaa, kannatti testata ja voisin juoda toistekin. Tosin itse maistoin vain sitä ruokakauppaversiota, saako sitä 8-prossaisenakin?
Purple

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 14 Touko 2011 08:30

Testasin myös itse tuota ja ihan hyvää oli. Ei nyt suklaista, mutta sopivan tummahkoa kuitenkin. Vahvempaa versiota saa joistakin baareista ja luultavasti myös Alkosta.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Shay » La 14 Touko 2011 09:55

Alkosta tosiaan löytyy 8-prossaisena.
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » To 28 Heinä 2011 09:04

En ole näköjään tänne maininnutkaan Terva oluesta. Karjalalta on tullut tervaolutta. Mä yleensä tykkään kaikista tervajutuista ihan törkeen paljon, tää tervaolut ei kuitenkaan oo mitään über-olutta. Ihan juotava, mutta saisi maistua mun mielestä enemmän tervalle.

Staropramen sekä Koffin vehnäolut saivat kovan kilpailijan kaikkien aikojen paskimman oluen tittelistä. Ostin alkukesästä Lidlistä chiliolutta. Ei mitään tulisuutta eikä mitään, ei hiilihappoja eikä oluenmakua. Jos haaleassa vedessä uittais kypsentämätöntä Habanero Kabanossi -makkaraa ja sitten joisi sen veden, pääsee varmaan aika lähelle sitä makuelämystä. Haisi kylmälle grillimakkaralle ja ei maistunut juuri miltään. Onneksi ostin vain yhden pullon.
Vastuu painaa.

Triple H

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina