Lämpimät juomat

Mitäs laitetaan?

a) kahvia
23
27%
b) teetä
19
22%
c) olen tyttö :tyttö:
16
19%
d) molempia
15
18%
e) ei kumpaakaan
3
4%
f) jotain muuta, mitä?
9
11%

Ääniä yhteensä : 85

Re: Lämpimät juomat

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 18 Marras 2010 16:29

Glögikausi tosiaan alkoi, ja varmaan loppuikin saman tien... En tiedä, mitä se "aikuisten mökkireissulla" saamani vaalea glögi oli, mutta viunaa siinä oli ihan "tarpeeksi". Ei tartte taas hetkeen :p

Vaihtelun vuoksi piti vaihtaa kahvimerkkiä, tuli kokeiltua kaikennäköisiä ja -makuisia reiluja/luomuja kahveja, mutta pettymyksiä olivat kaikki. Testailu piti lopettaa, kun ei kaupasta enää löytynyt uusia reiluja/luomuja, joten ostin sokkona tummapaahtoista Cafe Aromen Hienoa, ja aijettä. Todella hyvää, suosittelen :D
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 27 Touko 2011 15:08

Luontaistuotekaupan teehyllyssä oli turkkilaista omenateetä ja koska olen sitä jo kauan halunnut maistella, niin pitihän sitä ostaa. Jossain paikassa sitä kovasti hehkutettiin, mutta ei tää näin ensimaistelulla oikein vakuuta. Pitäisi tyrkätä varmaan runsaasti hunajaa sekaan, että tämä maistuisi enemmän joltakin. Tai sitten pitäisi matkustaa ulkomaille juomaan autenttista omenateetä hämyisessä (meinasin kirjoittaa hämeisessä) basaarinnurkassa, jolloin kaikki tuntuu jännän eksoottiselta.

Samalla tuli ostettua lisää Forsmanin kirsikkateetä, joka on yksi kestosuosikeistani. :sydän:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Touko 2011 21:43

Mä en enää tykkää kahvista yhtä paljon kuin ennen. :huoh:
Jos keitän itse kahvia, se maistuu yleensä pahalle. Jos joku muu keittää kahvia, se riippuu aina päivästä, että onko se hyvää vai.
Aamulla juon nykyään enää puolisen kuppia kaffia ja siitäkin saattaa osa mennä viemäriin, kun en muista/ehdi/halua juoda sitä ennen kuin se on kylmää. Aamulla juon kahvia oli se sitten kenen keittämää tahansa. Aamukahvistani en luovu, vaikka muuten kahvi olisikin pahaa loppupäivän.

Miksi, oi miksi kahvi ei enää maistu niin kuin ennen. :pillitys:
En mä koskaan ole ollut mikään himokahvittelija, mutta silti tää on ärsyttävää.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 29 Touko 2011 21:47

Osta parempaa kahvia. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Touko 2011 21:54

Tällä hetkellä kaapista löytyy Presidenttiä. Oli tarjouksessa. Presidentti on ihan hyvää.
Mikä olisi parempaa mutta ei paljon kalliimpaa?
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 29 Touko 2011 22:14

Presidentti

Mä en enää tykkää juhla mokasta, enkä oikein mistään suosituimmista kahveista.
Siirryin rahapulassa ja vähäisen kahvinjuonnin määrän vuoksi Pirkan kahviin :keijo:
En kuitenkaan tiiliskivi-kahviin, vaan pussukka-kahviin. Ostan vaihdellen luomu tai reilun kaupan kahvia.
Vähemmänhän siinä on, mutta mulla toimii. Kahvia ei myöskään tartte laittaa ehkä ihan niin paljoa mitä muita, ilman että kahvi on mitenkään laihaa.

Tämä kahvi menee ihanasti myös kylmänä!

Kylmä kahvi :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 05 Heinä 2011 20:49

skray kirjoitti:Tällä hetkellä kaapista löytyy Presidenttiä. Oli tarjouksessa. Presidentti on ihan hyvää.
Mikä olisi parempaa mutta ei paljon kalliimpaa?

Presidentti tumma paahto. :tilt:

Ei muistaaksein ole mitenkään erityisesti kalliimpaa kuin normipressakaan mutta maistuu ainakin omasta mielestä paljon paremmalle. Kahvi on kyllä tällä hetkellä niin sikahintaista, ettei pahemmin aamukahveja enempää tule juotua. Ei raaski jatkuvasti olla ostamassa uutta pakettia. Eikä varsinkaan mitään erikoiskahveja ole tullut kokeiltua. :pillitys:

Muok: Ei toki ole halvimmasta päästä muutenkaan tuo Presidentti, mutta kyllä mä olen vielä suotunut maksamaan vähän enempi. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 24 Loka 2011 20:02

Olen löytänyt kahvien kahvin: Löfbergs Lila. :superhymy:

Näistä lähinnä tuo Crescendo.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja theia » Ti 25 Loka 2011 11:24

Tahdon kertoa, että glögikauteni on avattu. Ekat glögit tosin meni jo reilu kuukausi sitten, kun oli flunssa, ja samasta syystä sitä nytkin kaupasta kotiin kiikutin.

Mutta... Glögi :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 25 Loka 2011 11:28

Mulla on viime vuodelta jäljellä yks purkki glögiä kaapissa. Pitäisköhän korkata tänään... :raps:

Muutamat teet ja hunajavedet tässä on jo tullut juotua, kun viime aikoina on ollut niin kylmiä iltoja ja olin kipeänäkin muutaman päivän.
Kuumaa kaakaotakin on tehnyt mieli, mutta sitä en vielä ole saanut aikaiseksi keitellä.
Lisäks meillä olis kaapissa jotain Daim-Cappuccino-härpäke-jauhepusseja, joita vois kokeilla. En oo vielä uskaltanu. Ehkä tässä joku ilta.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 25 Loka 2011 15:45

Miekin olen avannut glögikauden. Vielä en ole sitä perinteistä punaista juonut, vaan vaaleaa ja mustikkaista. Vaalea glögi on melkeinpä parempaa kuin punainen ja punainen on vahvemmin kytköksissä jouluun.

Millä valmistajalla on paras glögi ja miten haluat glögisi nauttia? Rusinoita, manteleita vai kokonaan ilman?
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 25 Loka 2011 18:34

skray kirjoitti:Lisäks meillä olis kaapissa jotain Daim-Cappuccino-härpäke-jauhepusseja, joita vois kokeilla. En oo vielä uskaltanu. Ehkä tässä joku ilta.

Mä testasin tollasta yks päivä, oli meinaan vähän makiaa juotavaa :keijo: Ihanku joku ois sulattanut
maitoon useampia suklaapatukoita. Kovin montaa ei pysty päivässä (tai varmaan edes viikossa) juomaan.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 25 Loka 2011 20:42

Mulla on jämäteenjuontitalkoot. Oon vuosien varrella kerännyt kaappeihini kaikkia erilaisia teitä, ja nyt sit pitäis nekin juoda varmaan pois. Osa on mm. ajalta ennen Australiaa. :friikkipeukku:

Glögiä en juo.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ti 25 Loka 2011 22:45

puolikarkea kirjoitti:Millä valmistajalla on paras glögi ja miten haluat glögisi nauttia? Rusinoita, manteleita vai kokonaan ilman?

Rusinat on glögissä hyviä. Manteleista tykkäsin ennen, mutta nykyään ne vähän tökkii, harmi.
Ilmankin voi tottakai juoda, rusinat on vaan plussaa jos niitäkin saa. Esim. kotosalla huvikseen keitelty glögi ei yleensä sisällä rusinoita. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 26 Loka 2011 10:17

puolikarkea kirjoitti:Millä valmistajalla on paras glögi ja miten haluat glögisi nauttia? Rusinoita, manteleita vai kokonaan ilman?

Mä olen aloittanut mun glögeilyn vasta myöhemmällä iällä (kuten varmaan kaiken muunkin...). Siksi en ole maistanut vaaleaa lökiä.

Juon glögini holittomana (punkku :kieli: ) ja ilman remmeleitä. Rusinat rusinoina ja mantelit kakuissa. Mun suosikki tähän mennessä on ollut tiivistemuodossa oleva S:llä alkavan valmistajan glögi. Marli menee, mutta hätätapauksessa. Enkä tykkää yhtään niistä valmiiksi laimennetuista. Tiivisteestä saa itse laimattua omaan makuun sopivan suhteen. Ja mitä vähemmän siinä juomassa on kanelia (tai aromeita) niin parempi. Joulu on mulle siitä vähän ikävää aikaa, että kaneliallergia on herkillä. Vähän vielä menee, mutta sitten kun on vetänyt kanelia puurossa, omenoissa, jälkkärikiisselissä, glögissä niin johan oirehtii. :keijo:

Voisikin ostaa kotiin tänään glögiä, jos matkanvarsi-kaupassa on :D
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 26 Loka 2011 11:38

Nuorempana en kauheasti glögeistä perustanut, koska sain aina päänsäryn kun olivat niin voimakkaan mausteisia. Pari vuotta sitten kokeilin uudestaan ja ilokseni huomasin, etteivät ne enää ala jomottaa kuuppaa.

Parhaita glögejä on ne Alkosta saatavat alkoholipitoiset Tuike-merkkiset mustikka ja mustaherukka(onkohan niitä edes muita makuja). Normikaupasta saatavat glögit on ihan juotavia, mutta mielelläni laitan sekaan punkkua. Vaalea glögiä olen juonut ainoastaan kahdesti, silloin laitettiin sekaan valkoviiniä ja kanelitankoja. Se oli kyllä todella hyvää.

Rusinoista ja manteleista en pidä glögissä, turhaa sakkaa pohjalla hankaloittamassa juomista.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 26 Loka 2011 15:04

Himpskatti, Pirkka yllätti taas iloisesti toimittamalla kahvihyllyyn 250 g pussin luomukahvia :sydän: Lähikaupassa on varmaan sattunut joku kömmähdys, koska kilohinta on jopa pienempi kuin Juhla Mokassa :isosilmä: Vaaleapaahtoista, mutta erinomainen arkikahvi. Pieni pussi takaa sen, että kahvinpurut ovat aina tuoreita, siitä plussaa. Toki pakkausjätettä tulee enempi, mutta koska olen muuten niin ahkera kierrättäjä ja turhan pakkausjätteen välttelijä, niin menköön.

Kahvinkulutus noin yleensä lähti taas tuossa vähän aikaa sitten hansikkaasta, nyt on taas kova kuri. Max. 3 kuppia päivässä. ...Kohta se taas lipsahtaa... :epäilevä:

Glögiä en ole juonut sitten tuon aiemmin mainitun mökkireissun. Ehkä voisi seuraavalla kauppareissulla katsoa taas niitä. Rusinoilla ja ehdottomasti kokonaisilla manteleilla, kiitos! Glögissä liotetut mantelilastut maistuu karvaalle :norsu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 26 Loka 2011 17:14

Lueskelin tässä ihan muina naisina tätä ketjua ja ajattelin, että ah, glögikausikin on tulossa, kunnes tajusin, ettei täältä varmaan saakaan glögiä. :( Tykkään sellaisesta mehuglögistä, viiniglögit on vähän epämiellyttäviä, juon punkkuni mieluummin sopivan viileänä. :tilt:

Mitä kahviin tulee... olen oppinut paikallisille tavoille, joten menossa mukana on usein pahvimukillinen kahvia tai useimpina aamuina omaan kannelliseen mukiin haettu kahvi, jossa on mausteena jotain vaniljalla tai pähkinällä maustettua creameriä. :keijo:

Starbucksillakin olen käynyt ahkerasti, kesän aikana kermavaahtokuorrutteiset frappucinot olivat herkkua. Ihme että täällä tuntuvat menevän makeat kahvit alas, normaalisti en ole pitänyt tapana laittaa sokeria kahviin ollenkaan ja maitoakin vaan aamukahviin, töissä olen juonut kahvini mustana koska en ole viitsinyt rahtailla sinne maitoja.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » To 27 Loka 2011 10:35

L-S kirjoitti:Lueskelin tässä ihan muina naisina tätä ketjua ja ajattelin, että ah, glögikausikin on tulossa, kunnes tajusin, ettei täältä varmaan saakaan glögiä. :(

Juot sitte munatotia. Eiks ne sitä aina leffoissaki juo jouluna? :virne:

Glögi on mielestäni kyllä parmpaa ilman sitä viiniä, kun en muutenkaan pidä viinistä. Jos jotain alkoholia pitää glögiin laittaa, niin sitten tilkka kirkasta. :tilt:
Unohdin myös aiemmin mainita parhaan glögimerkin. Pidän paljon siitä Marlin lantrattavasta versiosta, siitä kun voi tehdä just niin vahvaa kuin haluaa. Lisäksi tämäkin Marli on hyvää.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 27 Loka 2011 10:54

skray kirjoitti:
L-S kirjoitti:Lueskelin tässä ihan muina naisina tätä ketjua ja ajattelin, että ah, glögikausikin on tulossa, kunnes tajusin, ettei täältä varmaan saakaan glögiä. :(

Eric Forresterin munatoti! :tipahdus:

Mulla on kyllä salaglögiäkin kaapissa. Ajattelin juoda sen tänä jouluna pois. Töistä saatiin viime vuonna Lignell & Piispasen vuosikertaglögi, jossa on muistaakseni 21% alkoholia ja viime jouluna olin vielä alkoholiton. En aio juoda sitä yksin. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 27 Loka 2011 13:38

skray kirjoitti:Glögi on mielestäni kyllä parmpaa ilman sitä viiniä, kun en muutenkaan pidä viinistä. Jos jotain alkoholia pitää glögiin laittaa, niin sitten tilkka kirkasta.

Komppailen, punaviinipohjaiset glögit on jotenkin raskaita, vaikka itse viineistäkin tykkään. Mieluiten juon niitä mehumaisia glögejä. Alkon tuotteista V.S.O.P. juhlaglögi on ihan hyvää, tämä siis

Kuva

Mie tykkään nautiskella glögini ilman höttöjä. Joskus oon niitä rusinoita ja manteleita kokeillut, mutta ne on vaan tiellä. Suosikkeja on Marlin Premium-glögit (poislukien mustikka) ja Valion glögit. Myös Valion Hehku on hyvää, vaikkei varsinainen glögi olekaan.

Munatotia olen juonut kerran. Oli aika, öh, erikoinen elämys. :keijo:

Mut pitäis varmaan heittää osa pussiteistä pois, osa niistä on peräisin vuosituhannen vaihteesta. Ei ne minttuteet ja väljähtyneet Earl Greyt kellekään maistu, kun kaapissa on parempaakin tarjolla.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 28 Loka 2011 04:23

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:

Eric Forresterin munatoti! :tipahdus:

:virne:
Munatoti kuulostaa sen verran epäilyttävältä, että varmuudella lupaan juoda sitä vain, jos Eric Forrester tarjoaa. :keijo:
Mutta ehkä sitä jotain juotavaa löytää. Pitää tutkailla paikallisia optioita. :raps:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 28 Loka 2011 11:17

L-S kirjoitti:Mutta ehkä sitä jotain juotavaa löytää. Pitää tutkailla paikallisia optioita.

Tämmöisiä ehdotuksia löytyi ainakin. Siitä vaan metsästämään aineksia ja tekemään itse, jos vastaavia ei ole Starb.. kahviloissa. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 31 Loka 2011 18:51

GLÖGI! :kuola:

Mä tykkään glögistä sellaisenaan, viiinipohjalla tai muuten terästettynä, kaikki käy! En juuri kotona itekseni tätä nauti, mutta jos jossain tarjotaan, otan kyllä, ravintelissakin viime talvena jonkun kerran. Joulun aikaan tietenkin tulee juotua kans. Kaverin kanssa juotiin tässä menneenä viikonloppuna tämmönen, Lingell & Piispasen vuosikertaglögi, oli aikas hyvää minusta jopa.

Kuva

Kahvista olen yrittänyt vieroittaa itseni pois hyvin tuloksin, nykyisin juon enemmän teetä jos jotain lämmintä pitää juoda.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 31 Loka 2011 22:51

Mulla on siis tuota samaa sarjaa viimevuotinen malli kaapissa odottamassa. ilmeisesti jotenkin mustikkainen.

Kuva
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina