Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » La 21 Touko 2011 19:10

Onnea Kiballe! :hymyhali:

Ja heartless, olipa kumma työpaikka. :epäilevä:

Meillä oli töissä tänään todella kiire ja hommaa olis riittäny sulkemisen jälkeenki. Ihmiset hullaantuu, kun potti on iso. :huoh:
Huomenna taas..
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kermit » Su 22 Touko 2011 16:27

Jos joku olisi tullut 15 vuotta sitten sanomaan, että maksan kouluun pääsemisestä melkein tonnin kahden sekunnin harkinta-ajalla ja vielä hymyilen, olisin pitänyt sanojaa ulkoavaruuden mielisairaalan suljetulta osastolta karanneena.

Ajatelkaa takinkääntäjistä mitä tahdotte, mutta minä kyllä jollain tavalla ymmärrän niitä, jotka politiikassa mielipidettään vaihtavat.

Niin että kesä tenttikirjojen kanssa, syksy luennoilla ja projektihommien kanssa, kevät samoin, kokopäivätöiden ohella tottakai. Ja silti naurattaa.
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 23 Touko 2011 11:45

Onnea Kibayalle ja Kermitille :hehei:

Heartless, tiedän sen tunteen kun ojasta allikkoon joutuminen tuntuu 110% paremmalta kuin se että jäisi ojaan. Kohtalotoveri-femmat :femmat:
Ja kauankohan tuokin virma luulee pysyvänsä pystyssä tuolla tavalla? Noh, kai niin kauan kun yritysstartti-rahat riittää...

Omia kuulemisia: aamulla suoritimme joka maanantaisen tarkistuksen siitä kuinka moni oli viikonlopun aikana karannut kiertävän sirkuksen mukaan ja/tai voittanut lotossa jättipotin. Olin voittanut 1 euron, mutta ajattelin tulla silti hommiin. Muutkin kaverit tuntuivat pitävän enemmän p*skan nielemisestä kuin miekannielennästä eli normaali tappotahti jatkuu :friikki:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 26 Touko 2011 14:58

Piti tuossa just vähän ennen tuota katkosta pyytää pitämään peukkuja kun tiistaina oli enkun pääsykokeet tulossa. No, sentään näin takautuvasti voi pyytää olemaan hengessä mukana. :D
Olin taas valmennuskurssilla, puoleen hintaan pääsi kun viime vuonna ei tärpännyt (2 pisteen pääähän jäi...). Se tuntuu olevan aina se tietynlainen pelko persiissä. Onko lukenut liian vähän? Mursuillut kaikkea muuta koko kevään? Osaako niitä asoita kokeessa sitten ollenkaan? Mitä jos kysyvät juuri niitä mitä ei osaa?

Olikin yllättäen oikein mukava koe. Helpommalta tuntui kuin viimevuotinen, vaikka nyt koin olevan vaikeammat koekirjat.
Nyt ehti tehdä kunnolla kaikki tehtävät, toisin kuin viime vuonna kun oli aivan liikaa sanarajallisia esseekysymyksiä, ja kuin ihmeen kaupalla siitä vaikeammasta kirjasta (Mick Shortin lötkö runo-, proosa-, ja näytelmäanalyysistä ja tulkinnasta) ei ollut yhtään runojen kanssa venkslaamista. Ne mitä siitä opuksesta oli tehtävissä, oli vielä sitä selkeää ja helppoa, hyvin muistissa olevaa kamaa.

Ei sitä vielä uskalla henkseleitään mennä paukuttelemaan - jos se koe kerran oli helpompi, oli se sitä myös kaikille muillekin - mutta nyt oli kerrankin koesalista lähtiessä oikeasti hyvä fiilis, että nyt voisi jopa olla toiveikkaana sisäänpääsynkin suhteen. :keijo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 26 Touko 2011 16:20

Taka- :peukut: Emeritukselle!
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja kermit » To 26 Touko 2011 20:49

Peräpeukut täältäkin emeritukselle! Minä kun en koskaan ole saanut pääsykokeista juuri pisteen pistettä ja toisinaan on jopa käynyt niin, etten ole saanut edes osallistumisoikeutta koko pääsykokeeseen, nostan kaikille pyrkijöille hattua nimbocumuluksen tasolle. Tämä sammakko on sen verran vanha ja väsynyt, että vähäiset opintonsa hankkii ihan riihikuivalla käteisellä. Avoimen puolella kun maksukyky riittää sisäänpääsykriteeriksi. :pepsis:
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 26 Touko 2011 21:29

Avoin yliopisto on varmaan hallituksen unelmissa. Sieltä voi ostaa oppimispalvelua ja mikään, missä raha vaihtaa omistajaa ei voi olla huono asia. :p Siellä on raha, siellä on bisnes, siellä on tuottavuus ja teho.

Itse ostin venäjäpalvelua parin viikon ajalle heinä-elokuussa. Kurssin nimi on "Helppoa suullista venäjää" :virnu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 26 Touko 2011 23:39

Kyl sieltä venäjältä saa muutakin kun suullista jos rahaa löytyy :keijo:

Työkaverin kanssa ollaan ruvettu pohtimaan ja selvittelemään, että miten vois palkkatyön ohessa puuhastella kaikenlaista toiminimellä. Oishan se kiva vaikka vähän jotain muutakin tehä kun hikoilla tuolla hemmetin melusissa tehtaissa.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Su 29 Touko 2011 22:03

Olin viime to ja pe ääsjoella mukana avaamassa uutta kauppaa ja väkeä riitti. Olin kaksi päivää kassalla, yhteensä 17h + matkat päälle. :bubbles:
Rankkaa, mutta tilipäivänä kiitän.

Olispa jo loma.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 29 Touko 2011 22:16

Kuolo kirjoitti:Kyl sieltä venäjältä saa muutakin kun suullista jos rahaa löytyy :keijo:

Työkaverin kanssa ollaan ruvettu pohtimaan ja selvittelemään, että miten vois palkkatyön ohessa puuhastella kaikenlaista toiminimellä. Oishan se kiva vaikka vähän jotain muutakin tehä kun hikoilla tuolla hemmetin melusissa tehtaissa.


Liittyikös nuo allekkain olevat asiat toisiinsa. Sen käsityksen siitä sai. :o:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 30 Touko 2011 09:42

Perhana soikoon, meinaan seota, kun ei ole mitään tekemistä. :sekopää: Tai siis tekemistä olisi, mutta mitään ei voi tehdä... :epäilevä:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 30 Touko 2011 15:38

HAMK päätti sitten, ettei mun tarvitsekaan venata heinäkuuhun asti pettymistä, eli ei ainuttakaan pääsykoetta tänä vuonna :(
No, onneks mulla on useampi varasuunnitelma olemassa, että kaipa sitä pitää alkaa selvittelemään niitä mahdollisuuksia.
Ykkösenä mun varavaihtoehdoista on oppisopimus ja syksyllä voi vielä hakea liikenneopettajakoulutukseen.

Ja eihän tässä nyt ihan tyhjän päällä olla, saan kuitenkin vielä vuoden ajan kodinhoidon tukea, että ei tässä mitään hätää oo :)
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 30 Touko 2011 22:19

Dnd kirjoitti:
Kuolo kirjoitti:Kyl sieltä venäjältä saa muutakin kun suullista jos rahaa löytyy :keijo:

Työkaverin kanssa ollaan ruvettu pohtimaan ja selvittelemään, että miten vois palkkatyön ohessa puuhastella kaikenlaista toiminimellä. Oishan se kiva vaikka vähän jotain muutakin tehä kun hikoilla tuolla hemmetin melusissa tehtaissa.


Liittyikös nuo allekkain olevat asiat toisiinsa. Sen käsityksen siitä sai. :o:


No ei suinkaan :virne: Työkaverilla on klapikone ja miulla on minikaivuri ja muuta kivaa. Niillä vois vaikka vähän tehä rahaa välillä
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 31 Touko 2011 11:09

Työttömyys. :gaah: Ei oo työttömän elo helppoa, ei ainakaan jos haluais tehdä muutakin kuin vaan maata kotona. Löysin itselleni harjoittelupaikan kouluavustajana ensi syksyksi, samaten löysin kiinnostavan opiskelupaikan, jossa voisin opiskella työn ohessa alaa. Kappas vaan, en voi osallistua molempiin.

Tai näin mulle on sanottu parissa paikassa, mutta käskettiin vielä käymään työkkärissä selvittämässä asiaa, kun työkkärin koulutuspuhelimessa ei osattu sanoo varmaks asiaa. Nyt vaan jäämme jännityksellä odottamaan, pääsenkö jo tunnissa asiasta jotain tietävän ihmisen juttusille vai käykö perinteiset ja jonotan tunnin, pääsen esittämään asiani jollekin ihmiselle, hän ei voi auttaa ja jonotan taas tunnin seuraavan tyypin juttusille jne.

Tuntuu, että vain kotona makaamisesta on tehty helppoa.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Eowyn » Pe 03 Kesä 2011 11:46

Nyt ärsyttää! :O:

Töissä, kaikki on minun vikani, tapahtuu ihan mitä vaan, tai vaikka ei tapahtuis mitään. Kaikki mitä teen on ilmeisesti huonosti.
Rasittavaa, että se mitä teen hyvin, niin siitäkin löydetään vain huonot puolet.
Siis mitä ihmettä?? :friikkipomppu:

Joo, pomo ei ole tänään paikalla, ja työkaveri lähti tunnin ruokatauolle jonnekin muualle. (Meidän ruokatauko kestää puolituntia oikeesti).
Ja silti valitetaan mulle joka v:n asiasta. :kops:

Huh, helpotti kun sai valittaa.
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Pe 03 Kesä 2011 13:02

Kesäloma alkoi viime viikolla. En saanut taaskaan kesätöitä kun ei ole kunnon koulutusta mihinkään ja entiset työkokemukset on turhia. Turhauttaa! Saa taas kymmenen viikkoa hajoilla kämpillä, kun on tylsää. En oikein osaa olla tekemätää mitään. Tai no. On minulla yksi pikku homma... Pitäisi nimittäin aloittaa opinnäytetyön tekeminen tässä kesän aikana. Pikkuisen pelottaa :kauhistunut: . Eikä oikeastaan ihan pikkuisen, vaan kamalasti. Ei nimittäin ole mitään hyviä ideoita sitä varten.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 03 Kesä 2011 15:47

Jee, mikä päivä! Sain työharjoittelupaikan! Pääsin kouluun! :woohoo:

Nyt näyttäis siis siltä, että asiat lähtevät etenemään, vihdoinkin. Syksyllä oon päivät työharjoittelussa koulunkäyntiavustajana ja iltaisin opiskelen ko. alalle. Pakko sanoa, että edellisen työn loppuminen on ollut parhaita asioita, mitä mulle on tapahtunut. Muuten olisin varmaan jämähtänyt sinne vuosiksi ja valitellut kun työ ei kiinnosta tippaakaan..
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 03 Kesä 2011 16:21

Onnea heartless! :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 03 Kesä 2011 16:57

Tää on muuten yllättävän opettajapitoinen foorumi :aukku:

--

Nyt alkaa itsellä tuntua haikeus, kun on enää yksi päivä jäljellä. Nyt alkaa tuntua, että kaikki on kunnossa, miehet ovat terveinä jne.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 06 Kesä 2011 15:08

Onnittelut Heartlessille.

Omat kuulumiset olisivat sitä samaa wanhaa jaaritusta kuinka länsimainen yhteiskunta sellaisena kuin sen tunnemme pysähtyisi jos en blaa blaa blaa blaa, joten jätetään ne väliin ;)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 06 Kesä 2011 15:48

Onnittelut Heartlessille. :)
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 06 Kesä 2011 19:24

Onnea heartlesille! Ja tsemppiä Eowynille ja damnille :hullu:

Pascal Lemoix kirjoitti:Tää on muuten yllättävän opettajapitoinen foorumi :aukku:

Jep, mietin ihan samaa tuossa yks päivä, kun lueskelin esim. tätä ketjua läpi.

Minun kesäni on alkanut suhteellisen iisisti. Sain kaupungin tarjoaman kuukauden mittaisen kesätyöpaikan. Olen sellaisessa kehitysvammaisten asumisyksikössä töissä. Olen nyt ollut kolme päivää siellä ja tykkään kovasti! Työtehtäviini on kuulunut tähän mennessä karaoke-emäntänä toimimista, kaupassa käyttämistä, iltapalojen tekoa ja muuten vain juttuseurana olemista. Tänään pesin kolme tuntia ikkunoita, minkä jälkeen yksi työntekijä tuli sanomaan, että teehän nyt ihmeessä loppupäivä jotain kevyempää, niin ei tarvitse koko päivää siivota. Järjestin sitten asukkaille mölkkyturnajaiset. :D Ja voi kun ne asukkaat ovat niin ihania!

Iloitsen myös siitä, että heinä- ja elokuussa kalenterissani on vain kaksi merkintää: kesätenttipäivät. Käytännössä voin siis vaikka maata rannalla ruskettumassa tai hengata puistossa tenttikirjojen kanssa. On aika upeaa elää vähän aikaa ilman aikatauluja, kun koko lukuvuosi on ollut niin kiireistä.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 11 Kesä 2011 06:24

Ranskalaiset :epäilevä:

Patonkipojat on tehny niin hyviä osia, ettei mitään järkeä. Nyt on jo toinen viikko saman projektin kimpussa, joka ois pitäny saada hoidettua viikossa. Tai ainakin ite sitä epäili, ettei siinä pidempään mene. Välillä alko tuntua jo vähän epätoivoselta, että tota himmeliä saadaan noilla paskoilla koskaan toimimaan, mut alkaa tää tästä vähän selvitä.
Rupee vaan vähän miestä syömään kun joka päivä löytyy joku uus ongelma :friikki: Tästä tulee vielä pitkä viikonloppu...
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 11 Kesä 2011 23:22

Kuolo. :paijaus:
--------

Vähänkö jännää. Huomenna olisi edessä lähtö keikkatöihin 1,5 viikoksi. :p Keikkalisät on kivoja, mutta jääköhän tästä mitään ylimääräistä käteen, kun edullisten kotiruokien valmistaminen ei siellä ole mahdollista. Seuraava 1,5 viikkoa tullee sisältämään melko tiivistä ilmarointia hotellihuoneesta käsin. :virne:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ma 13 Kesä 2011 06:21

Jepjep! 19 tunnin päivä eilen ja homma ois sit muutamaa pulttia vaille valmis. Työsuojeluvaltuutettu sattu olemaan vuorossa ja kiels tekemään kerralla loppuun asti :epäilevä:
Tää kolmen tunnin unien jälkeen herääminen onkin joo paljon parempi idea :friikki:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron