Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Huhti 2011 13:39

Riippunee siis varmaan pankistakin jne, jne. Mulla on OP ja nostin Electronilla, vaikuttaiskohan sekin asiaan... Tuskin valuttayksikkö vaikuttaa?

Hyvä lähteä pohtimaan mutu-tuntumalla :virne: Tosi avuliasta :virne:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 04 Huhti 2011 13:42

theia kirjoitti:Riippunee siis varmaan pankistakin jne, jne. Mulla on OP ja nostin Electronilla, vaikuttaiskohan sekin asiaan... Tuskin valuttayksikkö vaikuttaa?

Luottokuntahan Visa-nostoista veloittaa, eikä pankki. Electronilla voi nostot olla halvempia. En tiedä, kun en ole käyttänyt Electronia vuosikausiin.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Ma 04 Huhti 2011 13:49

Joo, electron on halvempi kai nostoissa kuin muut kortit. Oon joskus lueknut jotain pankin juttuja ja oon ymmärtäny, että electron on niinku "nuorisokortti". Eli esim. jotkut pankit antavat electronin ilmaiseksi alle 26-vuotiaille ja sen jälkeen siitä velotetaan joku kuukausimaksu. Samoin tietty määrä nostoja on kuussa ilmaseks ja automaatilla voi tehdä saldokyselyjäkin ilmaseks ainakin muutaman kuukauden aikana.

Ja jos matkalla kerran nostaa vähän enemmän rahaa ja käyttää sitten vaikka korttia osaan ostoksista, niin eipä se kai kalliimmaksi tule kuin se, että vaihtaisi valuuttaa pankissa. Kai ne jotain pankissakin velottaa siitä, että vaihtavat valuuttaa?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 04 Huhti 2011 16:06

Mä just hiljattain luin jotain tutkimusta, että valuutanvaihto olis edullisinta pankin kautta. En nyt kyllä löydä sitä juttua enää mistään..
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 04 Huhti 2011 16:59

Mä vaihdoin nyt sitä valuuttaa ja hyvin meni. :D (Vaihdettu tukku kruunuja on se raha, jota pidin kädessä ks. Työ- ja koulukuulumiset). En tiedä, paljonko pankki siitä otti, mutta ihassama, kun vaihdettava oli. Kaikki raha menee kuitenkin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » La 07 Touko 2011 16:46

Kattelin Norwegianin hintoja ja siellä oli erikseen istumapaikan hinta (6e). Mikä pointti siinä on?
Voiko istumapaikat varata täten koko porukalle samasta koneen osasta vai onko kyseessä
samanlainen typerä pakko kuin IC-junissa ennen, jolloin paikkalippu piti ostaa erikseen? Vai
onko koneessa seisomapaikkoja? :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » La 07 Touko 2011 17:55

mahtaakohan juju olla siinä että tuolla tavalla saadaan LENTOlipun hinta mainoksissa 6 euroa pienemmäksi :salaliitto:
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » Ke 11 Touko 2011 18:31

Shay kirjoitti:Kattelin Norwegianin hintoja ja siellä oli erikseen istumapaikan hinta (6e). Mikä pointti siinä on?
Voiko istumapaikat varata täten koko porukalle samasta koneen osasta vai onko kyseessä
samanlainen typerä pakko kuin IC-junissa ennen, jolloin paikkalippu piti ostaa erikseen? Vai
onko koneessa seisomapaikkoja? :keijo:


Tuon tyyppinen toiminta on ollut käytäntönä mm. Finnairin lomalennoilla jo pitkään. Ostat matkan, joka sisältää lennot ja majoituksen. Jos lento ei ole pitkä eikä kellään matkaseurueesta mitään fyysisiä rajoitteita kuten pitkiä raajoja, voit löntystellä kentälle ja sulle arvotaan paikat jostain. Jos kone on täynnä, istutte eri puolilla konetta.

Koska ne rajoittuneet on valvoneet yön, maksaneet lisää valuuttaa ja varanneet parhaat paikat eli varauloskäynnit.

Olisko tässä Norskeilla vähän samantyyppistä ajatusta.
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 11 Touko 2011 19:51

Ai, sen takiakö ne ei Finnairillakaan kysyneet enää haluanko ikkuna- vai käytäväpaikan...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » Ke 11 Touko 2011 20:13

Eikun se tieto on jo kantiskortissa (jos olet itse hoksannut universumin käyttäjäystävällisimmässä nettivirityksessä sen määritellä).

Olisin aika usein valmis maksamaan selviä euroja pelkästään siitä ilosta, että sana itsepalvelu julistettaisiin laittomaksi, kun palvelun kanssa sillä ei ole absoluuttisen mitään tekemistä.
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 20 Touko 2011 13:11

Millaisella tehosekoittimella saisi salaatin niin pieniksi hipuksi että sen syömiseen ei menisi puolta tuntia ja/tai viimeisiäkin leukalihaksia? :keijo:

Nim. "onhan tämä terveellistä mutta aikaavievää..."
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » Pe 20 Touko 2011 21:09

Mr. Smith kirjoitti:Millaisella tehosekoittimella saisi salaatin niin pieniksi hipuksi että sen syömiseen ei menisi puolta tuntia ja/tai viimeisiäkin leukalihaksia? :keijo:

Nim. "onhan tämä terveellistä mutta aikaavievää..."

Tee juotavaa salaattia. Litra omenamehua, puoli puskaa salaattia, puntti basilikaa ja kokonainen kurkku. Kuori kurkku ja runno koko paketti tehosekoittimen läpi.
Bileversioon sekoitetaan kossua tai vaikkapa limeabsolutia. Muy bueno! :parsis:
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 23 Touko 2011 11:20

Hei, kiitos neuvosta :D

Kurkku tosin tulee...krhm...kurkusta jo ulos (sitä on tullut viime aikoina mässytettyä aamiaisella ja lounaalla :*: ) mutta jotain muuta vihannesta voisi harkita. Esim. porkkana ei ole vielä saavuttanut inhon rajapyykkejä...
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 23 Touko 2011 11:22

Antakaahan kierrätysvinkki asteittain vihertyvälle, voiko käytetyn paisinpannun nakata metallinkierrätykseen, vai onko se hävitettävä jotenkin muuten? Vaiko vain suoraan sekajätteeseen :p

Smith, eikös tuolla ostoskanavilla aina myydä niitä ihmevekottimia, "raasta tästä ja paina tästä ja hopskeikkaa... salaatti on valmis ja vain 2 sekunttia meni."
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Ma 23 Touko 2011 12:26

Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 23 Touko 2011 12:48

Smith, eikös tuolla ostoskanavilla aina myydä niitä ihmevekottimia, "raasta tästä ja paina tästä ja hopskeikkaa... salaatti on valmis ja vain 2 sekunttia meni."

Juu, mutta asia ei kuitenkaan NIIN tärkeä ole että ostaisin jonkin 99,99 (siis jos teen tilauksen 30...29...28...27..26...) vehkeen joka tekee kaikesta perunamuussia :keijo:

Kaapeissa ei ole enää ylimääräistä tilaa, joten kokeilen pärjätä perussoseuttajalla.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 26 Touko 2011 13:58

:muahaha: eli reaktioni kun kokeilin perussoseuttajaa perussalaattiin. Tuli niin pientä ja siistä että ei tosikaan. Kyllä nyt kelpaa :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 27 Touko 2011 10:43

Yabba kirjoitti:Smith, eikös tuolla ostoskanavilla aina myydä niitä ihmevekottimia, "raasta tästä ja paina tästä ja hopskeikkaa... salaatti on valmis ja vain 2 sekunttia meni."

2 sekuntia... heti sen 20 minuutin esivalmistelujen, pesun, kuorimisen, siementen poiston, pienemmäksi pilkkomisen ja asettelun jälkeen :p Tosi kätevää!
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 27 Touko 2011 20:38

No höh, ei vieläkään ole tullut tykkää painiketta tänne (ois edes thanks painike).

Kiitos ohjeista, eli pienkierrätykseen menee, kuhan poistan niistä ne muovivarret :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » La 28 Touko 2011 03:21

En ole nyt ihan satavarma, mutta ymmärtääkseni pieni muovi ei haittaa metallinkierrätyksessä. Kun prosessissa kuitenkin sulattavat metallin, niin siinä samalla muovitkin sulavat ja palavat.
Sen sijaan orgaaninen aines tulisi huuhdella pois, kun se rupeaa kasvamaan pöpöä. Ei ole mukava työntekijöille ja pidemmällä aikavälillä ne kaverit tuottavat happoja, jotka syövyttävät metalleja.

Mutta kiva että menee materiaali kiertoon!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 31 Touko 2011 12:46

Tietäisikö joku, voiko mistään saada jonkinlaista todistusta rikkeettömästä autolla ajamisesta ts. siitä, ettei ole ollut missään auto-onnettomuuksissa tai saanut sakkoja tms.? Jostain muualta kuin vakuutusyhtiöstä siis, jos autovakuutusta ei ole. Mulle väitettiin, että Ajoneuvokeskus olisi tässä se taho, mutta en löydä mistään tästä tietoa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 31 Touko 2011 13:09

Tuolta löytyy varmaan sellainen puhelinnumero, josta neuvovat sitten asiassa etiäpäin. Tarkemmin asiasta.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 31 Touko 2011 13:18

Ah, kiitos. Kovasti yritin noita sivuja selata, mutta se olikin piilotettu tuonne Tietopalvelu-osion alle. :pönde:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 31 Touko 2011 14:40

L-S kirjoitti:Jostain muualta kuin vakuutusyhtiöstä siis, jos autovakuutusta ei ole.

Siis häh? Eikös autovakuutus ole vähän niin kuin pakko olla? Siis vähintäänkin perusvakuutus, ei mikään täyskasko tai vastaava? Näin minä olen ainakin ymmärtänyt ja johan tuo vakuutusyhtiö on rekkariin merkitty :riips:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 31 Touko 2011 15:07

Yabba kirjoitti:Siis häh? Eikös autovakuutus ole vähän niin kuin pakko olla? Siis vähintäänkin perusvakuutus, ei mikään täyskasko tai vastaava? Näin minä olen ainakin ymmärtänyt ja johan tuo vakuutusyhtiö on rekkariin merkitty :riips:

Semmonenkin vaihtoehto on, ettei omista itse autoa vaan lainaa toisilta tarvittaessa. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron