J-musiikki.

J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 24 Heinä 2008 10:12

Tulen avaamaan itselleni ketjun :D

Tuskin tänne kovin moni kirjottelee, kuten aiemminkin :virne:.
My playground :ahihi:.

Yksi lempiduoistani tulee helmikuussa suomeen :superhymy:
LM.C!
Kotisivut englanniksi

Hörhöä poprocksysteemiä soittava bändi on sitä sellaista lajia, joka piristää väkisin.
Bändin jäsenet Maya ja Aiji ovat ihan taitavia ihmisiä ja tykkään heidän menostaan. Aijista olen tykännyt Pierrotista alkaen.

Dir en Greyn pojilta tulee uusi sinkku nyt syksyllä. He vetävät myös kiertueen poikasen japanian maalla ja uskoisin, että jossain vaiheessa on taas uutta levyä luvassa. Ehkä ensi keväänä? Who knows mitä nekin keksii.

Gackt on saanut kuvattua elokuvan Josh Hartnetin ja Demi Mooren ( :epäilevä: ) kanssa. Sen pitäisi tulla merten takana Jenkkilässä 2009 jollain lailla levitykseen. Henk. koht. en usko, että se kantaa meille asti missään muodossa. Go positiivisuus, go.

Uusia bändejä en ole jaksanut. Miyavi kävi suomessa :rolf: ja sinne oli mennyt kuulemani mukaan useita ihmisiä siitä syystä, että Miyavi on koskenut Gacktiin :friikkipeukku:. Oikein hiton hyvä syy mennä katsomaan yhtään ketään! Jestas.

Musta on alkanut tuntumaan, että enemmän ja enemmän mä en jaksa j-musiikki scenejä. Joo, muutamat artistit ovat tehneet ja näyttävät tekevän edelleen ihan pirun hyvää musiikkia. Mutta ne lempparit ovat lopettaneet. Pierrot, La'cryma Christi näin esimerkkeinä. On ikävä niitä ja sitä, että heiltä tuli uutta. Kirito on tehnyt vähän sooloa, samoin Christin Taka ja Hiro muodostivat uuden bändin. Näiden musiikkia vaan on äärimmäisen vaikea saada meille asti. Aina pitäisi jonkun lähteä käymään japaniassa tai pistää omaisuus tilaamiseen jenkkilän kautta aasiasta. Tai sitten mulla on ihan perseen huonot paikat mistä olen etsinyt. Ehkä en vaan osaa :sori: :tyttö:.

Tulisipa Dir en Grey taas suomeen. Se oli todella ihana keikka :hymyhali:.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 24 Heinä 2008 12:51

Minähän en tästä j-musiikista hirveästi tiedä, mutta sen tiedän, että kirkkaasti paras (jota mä oon kuullu) Japanilainen bändi on Mono. Soittavat post-rockia tyyliin Isis/Explosions in the Sky ym. Parasta antia mielestäni tarjoaa vuonna 2003 ilmestynyt One Step More and You Die.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja lightlykilled » To 31 Heinä 2008 21:23

mää oon nyt pari viikkoa intoillu Maximum the Hormonesta. siskonpoika mut hoksautti tän bändin pariin ja vitsit että mää tykkään! :D
kitaristi Ryoon tykästyin heti ja mikälie vaisto se oli kun tarkempi tarkastelu paljasti herran tykkäävän Toolista ja Mike Pattonista ja vaikka mistä kivasta. :ahihi:

muuten j-musan kuuntelu on mulla aika satunnaista. omistuksessa on joitain poppibiisejä... ja yksi levy! Ayumi Hamasaki on ihana. :hullu:
olen avoin uusille tuttavuuksille mutta en aktiivisesti niitä etsi...

muoks!
niin se unohtu sanua että haluaisin tutustua Electric Eel Shockin musiikkiin!
oon jostain saanu päähäni että varmaan tykkäisin ko. bändistä.
Avatar
lightlykilled
 
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 30 Kesä 2008 00:39
Paikkakunta: Oulu

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 01 Elo 2008 08:16

Gackt sitten ottaa ja repäisee. Herra on päättänyt tehdä kokoelmalevyn hiteistään ja "lemppari"biiseistään.
Kokoelman koko on 13 cd:tä ja puheita on ollut, että siihen liitetään vielä joku dvd.
Huvittavaahan tämä on, sillä Gacktista paljon puhutaan, että hän olisi taikauskoinen. Numero 13 tässä pomppasikin silmille heti. Ensin epäilin, että minua vedetään nenästä, mutta itse tarkistin tiedon ja kyllä, kokoelmaan on tulossa 13 cd:tä täynnä musiikkia :D :D. Onhan se hienoa "faneille" ja niille, jotka tykkää tästä musiikista (minä :virne:), mutta silti aika absurdin kuulosta. Toisaalta Gackt on aina tykännyt vetää yli ja olla erilainen. Eli juuri tätä.
En vain tiedä mistä niitä biisejä revitään niin paljon!

Gackt :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 24 Joulu 2008 14:19

Kerroinko mä jo, etten mä pääse helmikuussa LM.C:n keikalle. Tyhmät liput loppuivat ennen kuin niitä edes alettiin myydä. Jos on jonkun teinixx-järjestäytymän ryhmä, sai varata lippuja etukäteen! Kivakiitti ja tasapuolisuus kunniaan. Tai näin olen kuullut ja lukenut. En vaan tajua. Oli niitä vissiin joku neljännes jätetty myytäväksi oikeastikin, että edes jotkut saa. Ja tietysti tiedoitus tästä kulki suusta suuhun tyyppisesti... sähköpostilla! Onhan tästäkin jo aikaa, mutta vituttaa silti, sillä olisi ollut hirvittävän kiva nähdä tuo duo. Kirosana!

Gacktilta on tullut uusi sinkku. Itsas jo joku aika sitten.. Olen vain ollut niin hidas reagoimaan yhtään mihinkään, että olen nyt vasta ehtinyt analysoimaan sitä. Jesus on hittibiisin ( :virne: ) nimi ja tyyli on taas hivenen rokahtavampaan suuntaan. Englantia on mukana jonkun verran ja uskon, että tällä ollaan kosiskelemassa hieman ameriikan maita, mutta vain hieman. Video on vähän "WTF, mate". Synkänsävyinen tunnelma, missä Gackt ja pändi soittaa itsemurhaa miettivän ja natsin vaatteisiin puetun pirinistimuutenvainnarkkarin ympärillä ja sanat menee "do it, do it, do it". Välillä rokataan ja moshataan, kun ollaan niin rokkia, niin rokkia että!

Biisi on kuitenkin ihan ok. Siellä on kaikkeen kansaan vetoavat "HEY"-huudot, tarttuva kertosäe ja mun makuun tarpeeksi räminää (kitarat :sydän:). Silti siinä ei kaikki kolahda mun syvimpään. Mister osoittaa kuitenkin taas sen muuntautumiskykynsä ja ääni on onneksi tallella :sydän:. Sen äänen takia kun voisi tehdä melkein mitä tahansa. En siltikään tykkää mustista hiuksista ja hullunkiilloosta silmissä. Imago on toki kaikki kaikessa ja tämän hetken maailmassa se vetoaa nuoRisoon, mutta silti se vähän enempi ruskea tukka ja hymy oli paljon, paljon parempi. Syytän yhteiskuntia, niiden vika, ne on dorkia :virne:. Ja sitten kuitenkin lopussa, kun alkaa katsomaan tämänkin biisin sanoja, on ne hyvin romanttisävytteiset - eli tyypillistä Gacktia. Räminää ja kolinaa ja muka rokkia ja sitten biisin sanoissa itketään naisen perään, se ei vain tule heti ensimmäisenä mieleen videota katsellessa.

Siinä jouluiset Gacktit. :friikkipeukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 22 Maalis 2009 12:49

I'm here again to play.

Gackt.
On tullut törsättyä, kun iski hurahdus. Näin joskus tammikuun puolella juutuubista livevedon Futuresta vuodelta 2005 Diabolos-kiertueelta ja rakastuin täysin. Tilasin sitten Diabolos dvd:n, kun juutuubi poisti videon valikoimastaan. Olen edelleen ihan täysin rakastunut tuohon Futuren tulkintaan. On tuossa kyllä monta muutakin hyvää kappaletta. Muutama vanha klassikko ja sitten vuoden 2005 merkittävimpiä hittejä. Tai.. en mä tiedä onko ne olleet hittejä. Hittejä ne oli mulle silloin 2005.
Mutta tuo show on kuitenkin jo jotain itsessään. Koreografiat ja kaikki on viimeisen päälle hiottu. Dvd:llä on vielä mukana päälle tunnin mittainen dokumentti kiertueen tekemisestä, harjoittelusta ja ennakkoharjoittelusta. Näyttävät jopa miten tietyt tehosteet on tehty ja siitä minä ainakin tykkään. Samoin kuin siitä, että bändin "jätkiä" näytetään kunnolla. Vaikka myönnänkin olevani Gackt-fani on silti ihan kiva nähdä keikalta muutakin kuin solistia. Ja kyllä noissa näkee harjoittelun ja sen että on soitettu pitkään yhdessä. Kemia pelaa. Ainkain tässä julkaisussa.

Dir en Grey.
Dirpat julkaisi jo ajat sitten uuden levyn; Uroboros. Loistavaa rentoutusmusiikkia ahdistukseen ja levottomuuteen. Naapuritkin varmasti tykkää siitä rääkymisestä ja muusta. Mun mielestä edellinen levy oli sävyltään vaalempi, kuin Uro. Uro on hyvin tumma ja silti samalla kaunis. Levyllä on jopa kappale mistä voisi sanoa sen tyyliltään olevan ballaadi. Ja se on tämän hetken Dirpoilta hieno poikkeus. Tykkään myös levyn kokonaisuudesta ja yhteneväisyydestä. Kritiikkinä sitten tulee se, että mielestäni levyllä ihan selvästi suunnataan japanianmaan ulkopuolelle. Onneksi se ei ihan vielä kuitenkaan kuulosta länsimaalaisten kosiskelulta. Se tästä nyt enää puuttuisi.

Muihin en ole jaksanut kiinnittää huomiota. Mielenkiintoisia artisteja on ajautunut tietoisuuteeni, mutten ole vain jaksanut kiinnostua niistä. Hyviä biisejä on paljon, mutta artistit ja bändit on jotenkin ihan täyttä mössöä. Girugämesh tulee toukokuussa suomeen ja sitä olen menossa katsomaan. Lippu ei ollut niin kallis ja bändillä on ihan mukiinmenevä tyyli musiikissaan. Uusinta levyä vaan en ole vielä päässyt kuulemaan. Ehkä se olisi ihan hyödyllistä niin ei olisi ihan uuno keikalla. Se olisi vain noloa :virne:.

En viitsi avautua tuosta Gacktista sen enempää, ettei mene ihan pelkän fanilikkailun puolelle. Ghost on ihan kiva sinkku. Ja seuraava sinkku Journey though the Decade liittyy taas japanialaiseen telkkarisarjaan. Kai sitä bisnestä voi noinkin hoitaa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 02 Kesä 2011 02:40

Kibaya kirjoitti:
Tulisipa Dir en Grey taas suomeen. Se oli todella ihana keikka :hymyhali:.



Ne tulee :D :D :D
Syssyllä!
Ja mulla on keikalle lippu jota esittelin kärsiville kanssafordaajille miitissä :virne:
En sentään esitellyt Celine Dionin vanhaa lippua :muahaha:

Mutta joo. Dir en Greyt tulee.
Olen siitä tyytyväinen.
Mielenkiintoista mennä katsomaan onko meno yhtään muuttunut. Tuskin ainakaan "parempaan" suuntaan.
Siltikin :hymyhali:

Gacktilta on sinä aikana, kun olen elämä harrastanut, ilmestynyt erinäisiäkin sinkkuja. Osa on ihan jees, yksi tosi hieno ja muuten vain hötöä. Olen tykästynyt tällä hetkellä Floweriin ja Far Away'hin.

Muutoin mitään uutisia, tapahtumia tms. en ole tullut seuranneeksi.
Näiden kahden joitain juttuja vaan :hullu: Vähän.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 01 Marras 2012 15:03

Vanha suola janottaa.

Spotifyssa on ilmestynyt muutamien japsiartistien uusimpia levyjä, mutta noita vanhoja ei oikein ole enää missään.
Youtubekin on muuttanut ennen länsimaisin merkein olleet biisit japsiksi ja siis laatikoiksi :epäilevä:
Vähän vaikea yrittää löytää biisejä pelkkien screenkuvien perusteella :keijo:
Onneksi löysin Pierrotin tärkeimmät ilman suurempaa vaivaa. Yhtä videota hain varmaan tunnin, kun oli vaan laatikoita.

Kai se on tää vuodenaika. Siihenhän tämmönen räminä ja outoilu kuuluu. Draamaa kauheasti näissä joissain videoissa :tilt:

Pierrot - Smiley Skeleton. Tää on aina yhtä ihana :hullu: :sydän:
Pierrot on muutenkin tosi ihana. Mutta ei ne sitten kuitenkaan enää ole sama asia erikseen. Bändin jäsenethän perustivat omat tai liittyvät johonkin olemassa oleviin bändeihin. LM.C, Angelo, Avilo (vai mikä se oli.. joku avelo tms.).

Penicillin - Hanazono Kinema
Penicillin - Samurai Boy :jami:

Tärkein on kuitenkin La'chryma Christi.
Miten niiden musiikkia voikaan olla näin paljon ikävä :hullu: :pillitys:
Mirai Kouro
Yesterdays :tipahdus: :pillitys: :hullu: :kailotus:
Toi Takan ääni on niin huumaava. Edelleen. Vetää polvet alta ihan täysin.
Saiskohan tota noiden viimestä live-dvd:tä vielä jostain :raps: :hullu:

Yritin kuunnella spotifysta uudempia bändejä, mutta ei se ole ollenkaan sama. Ei niissä ole sitä jotain mitä nyt vaikka LC:ssä. Voiko se olla pelkkä nostalgiakin, joka näiden merkitystä nostaa?
Joku Ayabie ei vieläkään saa mua puolelleen.
Ihania nämä makuasiat. :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 25 Heinä 2015 12:24

J-musiikki :sydän:
Vaikka tää maailma on ollut tosi hiljaista viimeisten vuosien aikana niin kyllä se mun sydän sinne vaan sykkii.

Gacktilta on nykyään spotifysta löydettävissä musiikkia. Samoin Dir en Greyltä yms. Että jos haluaa tutustua, niin sieltä löytyy.

Mun tän hetken helmi on Gacktin remix-versiot omista biiseistään!
Esimerkiksi Oasis (toivottavasti toi toimii...), joka on mun lempibiisejä muutoinkin on nyt semmoisissa sfääreissä että multa meinas polla räjähtää ekaa kertaa kun kuulin ton. Olin vielä luonnon keskellä missä se toimi vielä paremmin! Lisäviulit ja dance-vibat ja ysärisyna ja jumaskebakko että meinasin olla perseelläni. Aika pitkälti tää kyllä nostaa mua ylöspäin varmaan viis metriä ja tulee euforinen olo. Lähes täydellinen, etten sanois! :sydän:
Tuo on Mitomi Tokoto-remix.

On tuolla levyllä muitakin hyvä, mutta Oasis on aina Oasis! :sydän: :sydän: :hullu: :pilvi:

Odotan että pääsen luukuttamaan tätä sinne uuteen kämppään! :tulipää:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 03 Huhti 2018 09:21

Dir en Greyltä on tulossa uutta materiaalia.
Katsoin heidän promokuviaan somessa ja nauroin niin että meinasin tippua sohvalta.
2/5 bändin jäsenistä näyttää ihan hitsin hyvältä, 2/5 on jotain ihme mörköjä ja 1/5 vanpyyri :rolf: Ne möröt oli vihreään limaan verhoutunut hipsteri ja toinen oli kai joku luuranko.
Emmäkestä! Musasta en tiedä mitä on tulossa, mutta ton perusteella voi kyllä odottaa ihan mitä vaan. Örinäörinää veikkaisin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: J-musiikki.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Touko 2018 11:52

Örinäörinää high pithc-vokaaleilla höystettynä it iiis!

Mutta!! DIRPAT TULEE SUOMEEEEN :sekopää: :sekopää:

Venäjä, Suomi, Puola ( :töktök: ), Saksa ja Ranska saavat kunnian kiertueesta, joten flipetiflipflip. Meinasi kahvikuppi tippua kädestä kun kaveri sanoi maanantaina. Hän puolestaan meinasi tukehtua omaan kahviinsa mun reaktiolle. Luulis että ois vaan kohauttanut olkiaan ja ollut että "meh", mutta ei! Huusin niin että kissat säikähti ja saatoin kiroilla.

Ei epäilystäkään etteikö olis pakko mennä kattomaan!
Katottiin sitten netistä uudet videot, joiden keijous on kyllä vahvaa. Ihme hiippailua ja sellaista metaforaa että en tajunnut. Mutta kiertueinfossa puhutaan "vanhojen biisien" soittamisesta, joten josko ne soittais ihan niitä tosi, tosi, tosi vanhoja Visual Kei-aikaisia biisejä niin olisin onnessani.

DIRPAAAATT!!!! :tulipää:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.


Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron