Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 31 Touko 2011 15:12

Yabba kirjoitti:
L-S kirjoitti:Jostain muualta kuin vakuutusyhtiöstä siis, jos autovakuutusta ei ole.

Siis häh? Eikös autovakuutus ole vähän niin kuin pakko olla? Siis vähintäänkin perusvakuutus, ei mikään täyskasko tai vastaava? Näin minä olen ainakin ymmärtänyt ja johan tuo vakuutusyhtiö on rekkariin merkitty :riips:


Liikennevakuutus on lakisääteisesti oltava jokaisella moottorikäyttöisellä ajoneuvolla. Autovakuutus, eli kasko, on sitten vapaaehtoinen.

Suomessa on tuo liikennevakuutus siis sidoksissa ajoneuvoon, jossain muualla se on henkilökohtainen (ymmärrykseni mukaan esim. briteissä).
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 31 Touko 2011 15:29

puolikarkea kirjoitti:
Yabba kirjoitti:Siis häh? Eikös autovakuutus ole vähän niin kuin pakko olla? Siis vähintäänkin perusvakuutus, ei mikään täyskasko tai vastaava? Näin minä olen ainakin ymmärtänyt ja johan tuo vakuutusyhtiö on rekkariin merkitty :riips:

Semmonenkin vaihtoehto on, ettei omista itse autoa vaan lainaa toisilta tarvittaessa. :tilt:

:läps: Aivan, niinhän se voi ollakkin :virne: Minäkun olen aina asunut siellä ja täällä (paitsi 4 vuotta Kemissä) missä tuo oma auto on pakko olla (kulkisin kyllä julkisilla jos olisi :tp: ) jos haluaa selvitä edes joten kuten :huoh:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » To 02 Kesä 2011 16:28

Miksi aikakäsitys harhautuu pahasti, kun tulee yksikin arkivapaa?

Normaalisti ymmärtää vaikeuksitta, että töiden jälkeen harrastus, jonka jälkeen kotiin, sitten ruoka ja aikaa jää tunti tai kaksi ennen nukkumaanmenoa yleiselle vetelehtimiselle. Sitten tulee yksi arkivapaa ja sitä kuvittelee, että NYT on aikaa nukkua pitkään, harrastaa ilman kiirettä, pestä ikkunat, siivota, tehdä ruokaa pitkän kaavan mukaan, nukkua päikkärit ja tavata kaveri. Ikään kuin yksi 8 tunnin pätkä venyttäytyisikin kaksinkertaiseksi mitaltaan, kun siitä poistuu työ.
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 02 Kesä 2011 18:06

Niinpä, ja lisäksi älyttömän vaikeata hahmottaa viikonpäivät, kun lähdetään tuolla tavalla pelleilemään.

Nimim. Lauantai on mielessäin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 02 Kesä 2011 22:31

Ehkä tässä on se sama, mikä toistuu usein kamalan kiireen ja stressin alla.
Yhtäkkiä kaikki päivät ovat samaa päivää (aka keskiviikkoja) ja meinaa unohtaa mennä tiistaina kauppaan ja on tunkemassa sinne sunnuntaina ennen aukeamista. :sori: Normirutiinit putoavat pois ja joutuu hokemaan itselleen elävänsä keskiviikon sijasta vaikka perjantaissa.

Aivojen kemiallinen häiriö tai kosmiset voimat?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja damn » Pe 03 Kesä 2011 12:45

Minulle sattui semmoinen homma, että olen asunut kohta neljä vuotta tässä mun kämpässä ja ovessa lukee vieläkin vuokraisännän nimi. Meillä alettiin vasta tällä viikolla jakaa posti postiluukusta sisään(ennen pihalle postilaatikkoon) ja pyydettiin että, pitäisi tarkistaa ovessa oleva nimi yms. Minua ei ole aiemmin häirinnyt väärä nimi ovessa, koska alaovi on aina lukossa ja kenenkään ei tarvii minun tietämättäni ettiä mun ovea. Soitin sitten isännöitsijälle tuosta nimen vaihdosta ja se sanoi, ettei ole taloyhtiön hommaa vaihtaa niitä, vaan ITSE pitäisi vaihtaa ne kirjaimet. Osaisiko joku neuvoa, mistä saa ostettua noita irtokirjaimia, joita kerrostalojen nimikylteissä on? En yhtään tiedä mistä lähtisin niitä metsästämään :hämillään: .
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 03 Kesä 2011 12:49

Eikös ole huoltoyhtiön homma hoitaa tuollaiset nimikylttien vaihdokset ja vastaavat. :riips: Kuulostaa erikoiselta, mutta mistäs minä tiedän jos taloyhtiö on niin päättänyt, että ne pitää itse hoitaa.

Tuohon kysymykseesi en valitettavasti osaa vastata, kunhan tulin puhumaan puutaheinää. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja damn » Pe 03 Kesä 2011 12:54

No kun minäkin olen luullut aina, että se olisi niitten tehtävä. Ja tänne muutaessa mietinkin, että outoa kun ei kukaan käynyt oveen nimikylttiä vaihtamassa. Aikani odotin sitä muuton jälkeen, mutta koska asia oli silloin minulle yhdentekevä, niin asia tosiaan jäi selvittämättä aina tähän päivää asti. Ja kaikki tutut nauraa käydessään minun luona, että miksei kukaan vieläkään ole vaihtanut sitä nimeä, neljä vuotta on kuitenkin aika pitkä aika. No, selvispä syy.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 03 Kesä 2011 14:31

Niitä kirjaimia saa varmaan ainakin suutareista / lukkoliikkeistä tai voisin kuvitella, että myös rautakaupoista.
Mä ainakin vaatisin vuokraisäntää vaihtamaan, ei ole vuokralaisen asia maksaa tuollaista tai nähdä vaivaa sen vuoksi enempää kuin että ilmoittaa itsensä talonkirjoihin.

Ja ainahan voi liimata postiluukkuun sellasen dymo-tarran, johon on kirjoittanut oman nimen. :tilt:
Kuva
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 03 Kesä 2011 14:51

Niitä kirjaimia on ainakin joskus ollut rautakaupoissa myynnissä. Pitäisi itsekin käydä ostamassa, samoin sellainen nimilaatta tienvarren postilaatikkoon... Kun saisi joskus aikaiseksi :pahis:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 03 Kesä 2011 15:29

Jos se on asukkaan homma hoitaa oikea nimi oveen niin eihän siihen sit tarvita muuta kuin maalarinteippiä ja paksu tussi. :virne:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » Pe 03 Kesä 2011 18:47

Aurora B. kirjoitti:Niitä kirjaimia on ainakin joskus ollut rautakaupoissa myynnissä.

Kaupunkilaistaulapääksi leimautumisenkin uhalla: Stokkan pienrautaosastolla minä niitä viimeksi näin. :pahis:
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 03 Kesä 2011 19:11

Asuessani vuokralla talossa, jossa oli vielä talonmies, vaihtoi hän kirjaimet oveen muutaman päivän sisällä. Kun muutin omaan asuntoon soitin isännöitsijälle, että kuinkas tämän nimen kanssa. Vastaus oli melko tyly että vaihda itse, rautakaupasta niitä kirjaimia saa. No sieltähän niitä sai, maksoi jotai pikkulantteja kappale, eli kustannuskysymys ei ollut, mutta vaivasi sen verran isännöitsijän asenne, että tarkistin kenelle vaihto kuuluu. Ei kuulu asukkaalle, ei kuulunut ainakaan silloin.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Aranwe » Pe 03 Kesä 2011 19:42

Talonmies/huoltofirma ne yleensä vaihtaa, eikä asukas itse. Tuossa tapauksessa en kuluttaisi rahojani kirjaimiin, vaan löisin tylysti teipillä oman nimeni päälle.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 04 Kesä 2011 19:03

Mä tein itselleni ja miehekkeelle nimilapun, johon taiteilin molempien sukunimet, kun talonmiehellä kesti liian kauan hoitaa homma. Laitoin sen kiinni parilla teipin palalla vanhojen kirjainten päälle. Omasta mielestäni se on melko nätti. Täytyy kyllä sanoa, että tykkään tekemästäni nimikyltistä kovasti. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » La 04 Kesä 2011 20:03

Muun muassa sitä olen miettinyt, että mistä ihmeestä riittää jokiin vettä? Aika monessa paikassa pitäis sataa päivittäin melkoisesti, että yhteenkin jokeen riittää kaikki ne valtavat kuutiomäärät vettä, joka koko ajan siirtyy muualle. Maakin imee jonkun verran ja sitä haihtuu - sataakseen taas jossain edistäen jonkun joen virtausta. Mutta kyllä sitä on niin käsittämättömät määrät vettä joissa, että vaikea uskoa missään satavan niin paljon. Sulamisvedet liittyy tähän myös, mutta jossain vaiheessahan kaiken liikenevän veden tulisi silloin jäätyä ensin. Vaan silloinkin virtaa vesi. En käsitä.
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » La 04 Kesä 2011 20:20

kermit kirjoitti:Muun muassa sitä olen miettinyt, että mistä ihmeestä riittää jokiin vettä? Aika monessa paikassa pitäis sataa päivittäin melkoisesti, että yhteenkin jokeen riittää kaikki ne valtavat kuutiomäärät vettä, joka koko ajan siirtyy muualle. Maakin imee jonkun verran ja sitä haihtuu - sataakseen taas jossain edistäen jonkun joen virtausta. Mutta kyllä sitä on niin käsittämättömät määrät vettä joissa, että vaikea uskoa missään satavan niin paljon. Sulamisvedet liittyy tähän myös, mutta jossain vaiheessahan kaiken liikenevän veden tulisi silloin jäätyä ensin. Vaan silloinkin virtaa vesi. En käsitä.

Pienemmistä puroista ne isot joet kasvavat :keijo: eli alkulähteellä on paljon pikkusia puroja. Ne puolestaan kiskovat vettä soista, peruskalliosta (siinä on oikeasti pirusti vettä), sulamisvesistä, lähteistä, sateesta, ilmasta oikeastaan melkein kaikkialta muodossa tai toisessa. Ja onhan tuo vedenpinta nyt järvissä ja joissa paljon matalammalla kuin normaalisti kiitos viime kesän.

Mutta joo, pääsääntöisesti se vesi tosiaan tulee maaperästä, josta se lähteiden kautta pulppuaa puroiksi ja net taas yhistyy joiksi. Maaperään se vesi taas tulee luonnollisesti ilmakehästä (sade) ja valumalla (ylhäältä alaspäin) paikasta toiseen, tai tiivistymällä kallioperässä oleviin halkeamiin ja sitä kautta tihkumalla pohjaveteen ja siittä eteenpäin.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Eowyn » La 04 Kesä 2011 20:46

Purple kirjoitti:Asuessani vuokralla talossa, jossa oli vielä talonmies, vaihtoi hän kirjaimet oveen muutaman päivän sisällä. Kun muutin omaan asuntoon soitin isännöitsijälle, että kuinkas tämän nimen kanssa. Vastaus oli melko tyly että vaihda itse, rautakaupasta niitä kirjaimia saa. No sieltähän niitä sai, maksoi jotai pikkulantteja kappale, eli kustannuskysymys ei ollut, mutta vaivasi sen verran isännöitsijän asenne, että tarkistin kenelle vaihto kuuluu. Ei kuulu asukkaalle, ei kuulunut ainakaan silloin.

Mä olen töissä isännöitsijän toimistossa, ja huoltomies sen nimen aina vaihtaa.
Mutta kun isännöitsijän toimistoon soitetaan, niin mä sanon ystävällisesti että laitanpa ilmoituksen huoltoon.
Aika tylysti sanottu sulle kyllä. :O:
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja damn » Su 05 Kesä 2011 22:34

Ratkaisin tuon nimikyltti-ongelmani nyt niin, että tulostin nimeni, vieläpä laitoin kontaktimuovit päälle ja läiskäisin oveen. Olen just niin saamaton ihminen, etten saa aikaiseksi mennä rautakauppaan vain tämän takia. Ja kuitenkin haluaisin, että posti löytäisi perille...
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 06 Kesä 2011 14:39

Onko kukaan muu joutunut Suomen Numerokeskuksen huijaamaksi töissä? :(

Mä olen tosi tyhmä, vastasin puhelimeen kun soittivat, kysyivät vaan että pitääkö vanhat yhteystiedot paikkansa ja vastasin kyllä.
Perään tuli sadan euron lasku. Ei käynyt mielessäkään että puhelimeen vastaamisesta joutuisi maksamaan.

Nyt mä joudun tietenkin maksamaan sen. :hullu:
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Kesä 2011 14:58

Eowyn kirjoitti:Onko kukaan muu joutunut Suomen Numerokeskuksen huijaamaksi töissä? :(

Mä olen tosi tyhmä, vastasin puhelimeen kun soittivat, kysyivät vaan että pitääkö vanhat yhteystiedot paikkansa ja vastasin kyllä.
Perään tuli sadan euron lasku. Ei käynyt mielessäkään että puhelimeen vastaamisesta joutuisi maksamaan.

Nyt mä joudun tietenkin maksamaan sen. :hullu:

Eihän toi voi laillista olla? Kuluttajasuoja-asiamieheen (vai mikä se nyt onkaan) vaan yhteyttä.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 06 Kesä 2011 15:26

Mun pomo vissiin taisi jo poliisilla uhkailla, mutta silti kamalan syyllinen olo, että mitä menin tekemään. :O:
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » Ma 06 Kesä 2011 15:30

Eowyn kirjoitti:Mun pomo vissiin taisi jo poliisilla uhkailla, mutta silti kamalan syyllinen olo, että mitä menin tekemään. :O:

Eihän se sun syy ole. :paijaus: Kyllähän kaikessa pitää kertoa etukäteen, että mitä tarjotaan ja mitä se tulee kustantamaan, eikä laskuja voi noin vain lähetellä. Mutuahan tää on. Eiks uutisissa ollut just joku samantyyppinen keissi, ja siellä sai joku lafka syytteen huijauksesta tjsp?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » Ma 06 Kesä 2011 15:32

noitahan oli uutisissa vastaavia tapauksia taannoin. Oli juuri esitetty tuollainen viaton kysymys ja myöhemmin tuli postissa lasku. Sitten oli näitä tapauksia että lähettivät vaan laskun näköisen kirjeen "luettelotietojen ylläpitämisestä".

Laittomiksi taisivat viranomaiset todeta ne kaikki. Etäkaupassahan on 14 vuorokauden purkuoikeus, ainakin kuluttajilla.

Ehkäpä kannattaisi ainakin kuluttajavirastoon tai muuhun vastaavaan lähettää viestiä moisesta, vai pitääköhän yrityksen tehdä suorilta rikosilmoitus.
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 06 Kesä 2011 15:46

Huh, vähän huojensi mieltä kun muutkin olette sitä mieltä ettei tuo voi olla ihan laillista. :O:
Katsotaan nyt mitä tapahtuu, onneksi ei pomo ainakaan ollut mulle vihainen.
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron