Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 06 Kesä 2011 16:03

Kyllä meillekin soitteli töihin muistaakseni juurikin tuo sama firma. Meillä vastaava lupasi palata asiaan ja googlaili netistä, ja onneksi löysi huijauskertomuksia. Sitten vaan sanottiin seuraavalla soittokerralla että mortonki pöytähän ja pidä tunkkis.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 06 Kesä 2011 18:16

Lyyra, teillä on vähän fiksumpi työntekijä kuin minä. :hullu: Mä olin niin hyväuskoinen etten tiennyt tuollaisista huijareista.
Eowyn
 
Viestit: 149
Liittynyt: Ti 22 Heinä 2008 12:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 06 Kesä 2011 19:26

No höpsis. Meille vaan tuli niitä soittoja useammalta taholta ja pyydettiin kaikkia soittamaan uudestaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 06 Kesä 2011 20:11

Törkeetä toimintaa tuommonen rahastussoittelu.
Ehkä jotkut yritykset eivät aina tiedä mitkä kaikki laskut on lähetetty oikeilla perusteilla ja
tuollainen toiminta on saanut rahaa. Toivottavasti teidän osalta sotku selviää kivuttomasti.

Mulle kerran soitti kotiin joku tyyppi, joka halusi tehdä kyselyä hammasterveydestä. Ja sitten kun
hän oli kysynyt, että kuinka usein käytän ksylitolia ja hammaslankaa päästiin kuinka usein vaihdat
hammasharjasi -kysymykseen. Tämän jälkeen haastattelia muuttui yllättäen kauppamieheksi ja
tarjosi ilmaista sähköhammasharjaa. Lupasivat myös pitää huolen terveydestäni ja lähettää aina
kolmen kuukauden välein uuden raikkaan ja puhtaan harjaosan kahdenkymmenen euron hintaan.
Aikamoinen huijauksen maku jäi hommasta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 06 Kesä 2011 22:17

Eowyn, ei sitä laskua kannata missään nimessä suosiolla maksaa. Itellä kävi joskus niin, että tuli aiheeton puhelinliikennelasku, oli muka soiteltu firman puhelimesta palvelunumeroihin. Ei ollut meidän firma ensimmäinen eikä viimeinen jolle sellainen lasku oli mennyt, juttu oli poliisilla jo tutkinnassa. Soitin tutkinnasta vastaavalle, neuvo oli että älä tee mitään, voit tehdä rikosilmoituksen, mutta yhtä hyvin voit olla tekemättä mitään. En tehnyt, taisi tulla vielä karhukirje laskusta, mutta kun sitäkään ei maksettu niin homma jäi sillensä.
Avatar
Purple
 
Viestit: 564
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 14:26

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » Ma 27 Kesä 2011 18:02

Onko vittuilua vai kohteliaisuutta pyytää bussissa vieressä kovaan ääneen puhelimessa henkilökohtaisia lomasuunnitelmiaan luettelevaa henkilöä poistamaan minut konffapuhelustaan?
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 27 Kesä 2011 18:24

kermit kirjoitti:Onko vittuilua vai kohteliaisuutta pyytää bussissa vieressä kovaan ääneen puhelimessa henkilökohtaisia lomasuunnitelmiaan luettelevaa henkilöä poistamaan minut konffapuhelustaan?

Ei ole, ite olisin tosin saattanut murjasta siihen vielä jonkin (ei niin kivan) huomautuksen lomapaikasta tai suunnitelmista yleensä (kuulostaapa aika paskalta tuo sinun suunnitelma, minä tekisin itse...) :piru:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » Ma 27 Kesä 2011 18:46

Ja samaa sarjaa: Jos sytytysnesteeseen rakastuneen rivarinaapurin patiolle laittaa halvan piippusytyttimen, mistä voi tulostaa siihen riittävän isolla fontilla kirjoitetut käyttöohjeet, että varmasti menis perille?

Nimim. kun ei jaksais joka saatanan kerta päänsärkyä kun naapuri päättää syödä kyrsää sytytysnesteellä
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 27 Kesä 2011 19:16

kermit kirjoitti:Ja samaa sarjaa: Jos sytytysnesteeseen rakastuneen rivarinaapurin patiolle laittaa halvan piippusytyttimen, mistä voi tulostaa siihen riittävän isolla fontilla kirjoitetut käyttöohjeet, että varmasti menis perille?

Auttaisko asiaa? Tuolta kopio wordiin ja wordissä fonttia vaikka x10?
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » To 30 Kesä 2011 08:00

Apua! Nimiäiset sunnuntaina, ja pitäisi keksiä jonkinlainen runo/ajatelma tms korttiin. Google antoi vaan jotain epämääräisiä vaihtoehtoja kun niitä vähän yritin selailla. Olisiko kellään pöytälaatikossa/muualla jotain sopivaa tekstiä?
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Kesä 2011 08:59

theia kirjoitti:Apua! Nimiäiset sunnuntaina, ja pitäisi keksiä jonkinlainen runo/ajatelma tms korttiin.

:femmat: Ainakin tohon ekaan osaan. En vaan tiedä tarviiko mun keksiä mitään kortteja tai lahjoja, kun mut on kutsuttu paikalle vain kahvinkeittäjäksi ja piiaksi. :P

Eikös se kuitenkin ois ihan kivaa?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 01 Heinä 2011 17:47

Mä olen kyllä ihan surkea näissä, mutta eipä tänne näytä hirveää tulvaa vastauksista olevan, joten...


Elävälle sydämelle
maailma on joka päivä uusi,
ihmisyys kasteenraikas myytti
ja ihminen rakastettava lapsi.

- George Sand -

Elämä on
jalkojesi juuressa leikkivä lapsi,
työkalu lujasti kädessäsi,
puutarhasi penkki
jolle istahdat illansuussa.

- Jean Anouilh -

Lapsista kaunein
on vielä kehdossaan.
Päivistä kauneimmat
ovat vielä elämättä.

- Nazim Hikmet -
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 01 Heinä 2011 22:59

Mikä valopääbugi on aiheuttanut sellaisen homman, että olen pariinkin otteeseen saanut privaviestiä,
joka ei aukea, koska "lähettäjä on poistanut viestin ennen kuin se voitiin lähettää" tjsp?
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 01 Heinä 2011 23:14

Ei se oo mikään bugi. Jos joku on vaikka vahingossa ollu lähettämässä sulle viestiä ja sit halunnut peruuttaa sen, niin sen voi vielä vetää pois, jos et oo ehtinyt lukea sitä. jos kokeilet vaiks lähettää mulle nyt jotain, niin huomaat, että se menee sulla kansioon "Lähtevät" ja on siellä niin kauan että itse poistat sen tai mä luen sen. Jälkimmäisessä tapauksessa se siirtyy sulla Lähetetyt-kansioon talteen.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 02 Heinä 2011 11:30

Oisin poistanu moisen käytöstä kokonaan jos pystyisin. No onneks tossa ainakin pitäs näkyä keneltä se priva piti tulla. Voi sitten kysyä, että mitäs asiaa ei sittenkään ollu.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Heinä 2011 12:25

Musta se on ihan kätevä. Ainaski lähettäjälle, kun sit voi tarkistaa, että onko viestiä luettu vielä.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Shay » La 02 Heinä 2011 17:28

Kuolo kirjoitti:Oisin poistanu moisen käytöstä kokonaan jos pystyisin. No onneks tossa ainakin pitäs näkyä keneltä se priva piti tulla. Voi sitten kysyä, että mitäs asiaa ei sittenkään ollu.

Ei sitä sitte vihti kysyä, ku kerta ei asiaa oikeasti ollutkaan. :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kermit » Su 10 Heinä 2011 16:24

Sisään on tänä kesänä pyrkinyt aiempaa selvästi enemmän ampiaisia. Siihen löytyi looginen syy: takapihalla ihan oven vieressä oli niiden pesä.

Mutta mikä selittää sen, että joka päivä vähintään yksi nokkosperhonen liihottelee sisätiloihin?
I'm not your type. I'm not inflatable.
Avatar
kermit
 
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 10 Touko 2011 20:58

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 10 Heinä 2011 17:27

Ampiaispesään kun suihkuttaa puoli pulloa Raidia, niin sen jälkeen siellä tulee aika kuollutta. :testattujuttu:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 11 Heinä 2011 10:38

Pascal Lemoix kirjoitti:Ampiaispesään kun suihkuttaa puoli pulloa Raidia, niin sen jälkeen siellä tulee aika kuollutta. :testattujuttu:

Kun ampiaispesän yli ajaa rattorilla ja pesän hajoittaa pöyhimellä (kts. kuvat :keijo:), saa juosta :testattujuttu:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 11 Heinä 2011 11:20

Ampiaispesän hävittäminen bensalla on taitolaji. :isotpojatkerto:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 11 Heinä 2011 21:46

Maaseudulla on tullut nähtyä/kuultua eksoottisiakin ampiaspesänhävitystapoja. Eksoottisin lienee pölynimurilla imeminen. Pesä tyhjäksi ja pölypussi saunan kiukaaseen ja tulta perään.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Avatar
Triple H
 
Viestit: 1345
Liittynyt: La 25 Loka 2008 04:05
Paikkakunta: Unknown

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 12 Heinä 2011 08:31

Luontoystävällisin teko kuitenkin taitaa olla savulla tainnuttaminen ja sen jälkeen pesän siirtäminen muovipussilla jonnekkin muualle.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Emilia » To 04 Elo 2011 21:48

Miten paljon meteliä julkisivuremontista aiheutuu? Saako kani sydärin?

Oli tarkoitus ottaa Söpö-pupu hoitoon kuun lopussa neljäksi viikoksi mutta ensi maanantaina alkava julkkariremppa hieman huolestuttaa.
Kani joutuisi olee yksin kotona päivät, kun olen töissä ja juuri niihin aikoihinhan remppatyypit tekee myös töitänsä, joten en voi edes kuunnella etukäteen, millanen mekkala tosta koituu. En haluaisi, että kanille aiheutuu stressiä tuon takia, kun se joutuu muutenkin pois tutuista ympyröistään.

Julkisivu "paikkarappauskorjataan ja maalataan. Työt tehdään rakennuksen ulkopuolelle asennettavilta muovihuputetuilta telineiltä". Say what? :sori: Muovipussissa siis asumme vaan eipä tuo juuri muuta kerrokaan..

Muutenkin. Kuinka vittumaista olla kolme kuukautta ikkunat säpessä? Muutanko pois? Kysynkö vuokranalennusta?

Tuli vähän yllärinä kyl tämä... :hämillään:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 04 Elo 2011 21:53

Vuokranalennusta pitäisi saada, jos ei pysty tuulettamaan mistään lävestä. Jos hiekkapuhaltavat, niin kuin todennäköisesti tekevät, niin siitä tulee kyllä aikamoinen meteli. En kaneista hirveästi tiedä, mutta en suosittelisi kyllä kanin pitoa kämpässä, jonka seiniä hiekkapuhalletaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron