Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 08 Elo 2011 14:16

Black @ white. Sisällä työpaikassa ollaan kokonainen vuosi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja tiipetti » Ti 09 Elo 2011 17:07

Pascal Lemoix kirjoitti:Black @ white. Sisällä työpaikassa ollaan kokonainen vuosi.


Onnittelut!

Minä olin ensin ajatellut viettää seitsemän kuukauden työputken jälkeen elokuun ihan lomalla rillutellen, mutta kun eilen
kyseltiin töihin vielä neljäksi viikoksi, tänään löysin itseni taas toimituksesta. Mikäs tässä, kivvaa hommaa ja oonpahan
poissa pahanteosta. Syyskuussa sitten uudet suunnitelmat ja tuulet, kun työhommien ohessa olisi tarkoitus aloitella
kulttuurintutkimuksen opintoja yliopiostossa. Saapi nähä, miten rusinan käypi akateemisessa maailmassa.
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
Avatar
tiipetti
 
Viestit: 270
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 18:54

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 10 Elo 2011 13:24

Työhönpaluupäivää suunniteltu.
Tai lääkäri suunnitteli ja mä kuuntelin.

Miksi tämä tuntuu niin väärältä?
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 12 Elo 2011 11:16

Tili tuli, tili meni.
Koska on seuraava tilipäivä?
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 12 Elo 2011 13:25

Tilailin Lyyra-opiskelijakortin. Joo, normihomma. Rekisteröidytään sivuille, annettaan tiedot, uploadataan pärstäkuva ja maksetaan tilaus. Sitten palasin sinne käyttäjäprofiiliin niin sehän on myös joku ihmeen micro-facebook. En nyt ihan tajuu... :P
Ei siis sinänsä että moisissa olisi mitään vikaa, mutta jotenkin turhalta puuhastelulta kalskahtaa ympätä sivuille moista.

Aiheeseen liittyen vielä. Tässä ihan piruuttani olen pitänyt silmällä varasijatilannetta. Olin alkuun vähän että menipä jännän tiukalle oma sisään pääsy. Paskat se mitään menny... Tähän mennessä tarjottu paikkaa jo varasijalla 13 oleville. Arvatkaas huviksenne millä sijalla olin viime vuonna? :keijohei: Mutta joo, ei mene nallekarkit aina tasan, 2010 ottivat sisään varasijalta 3 saakka.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 12 Elo 2011 15:12

Lyyrassa voi tienata aktiivisuuspisteitä :kyllä:

Itse annoin omani Lyyralle, kun olin jo valmistunut. :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 12 Elo 2011 15:47

Ja sen jälkeen en ole tainnut Lyyraan vilkaistakaan. Niin hyödyllinen juttu se on. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 12 Elo 2011 18:28

Pascal Lemoix kirjoitti:Lyyrassa voi tienata aktiivisuuspisteitä :kyllä:

Mitäs niillä bongoilla saa? :raps:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 12 Elo 2011 19:05

Ei luultavasti mitään. Ehkä niistä joka high scores -lista kertyy, johon voi saada oman nimensä, kun aikansa rämpyttää viestiä menemään.

Se Lyyrahan on kaikin tavoin Facebook, jota kukaan ei käytä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 12 Elo 2011 23:28

Huskyt ja sudet on hyvästeltävä näinä päivinä, koulun alku lähestyy ja pitää siirtyä etelämmäs. :huoh:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 15 Elo 2011 18:20

Yksi päivä takana. Kesäloma 2012 lähempänä kuin vielä koskaan :täpinä: :jaaha:

Täytyy nyt lähteä tunnustelemaan ja edetä pienin palasin. Pieninä palasinahan on leipäkin maailmalla, niin niin kai se on noukittavakin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 15 Elo 2011 18:47

Olin tänään tekemisissä ehkä tyhmimmän asiakkaan kanssa pitkään aikaan.
Palkka tuli.
Lomat on todellakin pitkällä edessäpäin.
Kesähessut ja parit muutkin työkaverit lähtivät / lähtevät.

Johan tässä pitkän aikaa jaksoikin olla ihan tyytyväinen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 16 Elo 2011 16:32

Toinen päivä takana. Eka päivä meni aika sumussa, kun ei osannut nukkua kunnolla. Tänä aamuna olisi vielä nukuttanut, mutta muuten nukuin yhtä kyytiä. Uni paras lääke on. Nyt oli jo täysitehoisena mukana, vaikka perusopetusta ei vielä ollutkaan, kun oppilaillakin oli käytännön asiaa niin paljon.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 16 Elo 2011 17:40

OMG! Tylsin ilta ever... melkein. Ulkomaalainen työkaveri, joka haluaa olla kaveri, oli seurana kaupunnilla.
Meillä ei ollu oikein mitään puhuttavaa koko iltana ja tyyppi kysyy illan lopuksi vielä, että oliko mulla
tylsää. En menny myöntämään ihan suoraan, mutta tajusi se itekki. Jos meillä ei ole mitään puhuttavaa
oikeasti, niin jokin mättää! Mää tykkään ryypätä ja riehua parikymppisten kans ja se tykkää istua
kotona hiljaa yksin... Öööö... En ihan heti ole myöntymässä lähtemään sen kans uudestaan mihinkään,
vaikka se lupas viiä mut jonnekki, mistä saa alkoholia. Ahdistaa, kun ei vaan keskustelu lähe mitenkään
sujumaan, kun on vielä kielimuuriakin jonkin verran kulttuuri- ja ikämuurin lisäksi.

Oli pakko hakea baarista Finlandia-shotti ja tulla koneelle kuunteleen rokkia, jotta palaisin tähän maailmaan...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 17 Elo 2011 09:41

Työpäivä 10/12 on tänään. Jäljellä olis sitte kaks päivää, niin alkaa vielä viimenen kesälomaviikko. Loma. :sydän:
Yks työkaveri sano, kun silläkin oli samalla tavalla jaettu sen loma, että se yks viikko tuntu pitemmältä kuin ne kolme, jotka oli pitäny aiemmin. Olispa mullakin samanlainen kokemus edessä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ma 22 Elo 2011 13:01

Minä ja opinnäytetyö :gaah: .
Minulla on helppo aihe ja silti en saa aikaiseksi tehdä mitään. Olen koko kesän ollut tekemättä mitään ja sama jatkuu, vaikka kouluakin on ollut jo pari viikkoa. En ole koskaan ollut erityisen motivoitunut opiskelija, mutta viimeisen vuoden aikana on karissut viimeisetkin rippeet siitä vähästä. Ottaa päähän olla tuolla koulussa tuhlaamassa aikaa. Olisinpa mennyt toiseen kouluun, niinkuin ensin meinasin. Turhauttaa olla ammattikorkeessa, kun tiedän seuraavaksi meneväni ammattikouluun. Jeijee.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 24 Elo 2011 22:54

Mä olen vähän kateellinen niille, jotka saa opiskella.
Mäkin haluaisin just nyt lähtä aamuisin kouluun.
Viime lukuvuosi oli todella tärkeä ja on vaikea olla ilman sitä. Tuntuu kuin vain muhisin paikallani ja olisin nolla :huoh:

Töipalaveri viikon päästä.
Sitten saa nähdä pääsenkö töihin.
Kai sekin ihan jees olis. Ainakin yksi entinen työkaveri on sitä mieltä, että se on kiva juttu.
Se helpotti omia paineita hieman.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 25 Elo 2011 00:43

Tsemppiä kaikille työ- ja opiskeluasioiden kanssa painiskeleville. :halitus:

Ja Kiba, et sinä ole nolla. Päin vastoin! :hymyhali:

Kesällä tuli tehtyä paljon töitä ja sitä ehti jo leipääntyä töihin melko pahasti. Kinkkistä sinäänsä. Sitä oikeastaan ekaa kertaa kyseenalaistaa sen, onko suuntaamassa oikeanlaiseen työhön opiskelujen jälkeen. Todennäköisesti olen. Työtahti oli vain kesällä liian kova. Ja ainahan voi opiskella jotain muuta, jos kyllästyy. Tai siirtyä tekemään jotain muita alan töitä. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » To 25 Elo 2011 19:57

Pari viikkoa avustajan hommia takana ja ainakin toistaiseksi tykkään kovasti, yhtenäkään aamuna ei ole ottanut päähän kun pitää nousta ja lähteä hommiin. Tältäkö se tuntuu, kun voi mennä työpaikalle, missä viihtyy? Tuolla on tullut vastaan joitakin hankalia tilanteita ja mun pitäisikin vielä oppia jättämään työasiat työpaikalle etteivät ne pyörisi kotona päässä pitkin iltaa. Pitänee ottaa tavaksi käydä jossakin urheilemassa töiden päälle, siinä ainakin ajatukset nollaantuvat hyvin. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 25 Elo 2011 20:33

Muakaan ei ota päähän mennä töihin. Aika väsynyt tulee oltua kyllä, mutta ei oikein hirveästi enää jännitä. Joskus alkuviikosta, kun ollut taukoa. Loppuviikolla se jännitys sulaa väsymykseksi eikä jaksa jännittää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 28 Elo 2011 21:44

Huomenna alkaisi sitten orientaatioviikko. :D
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 30 Elo 2011 10:03

Haikeudella muistelen aikaa, kun töihin oli kiva tulla :huoh:

No, v-käyrä ei ole sentään koko ajan tapissa niin kuin aiemmin. Äitiysloma teki kyllä terää. Samoin kuin jälkikasvu ( :sydän: ), joka antaa mitä parhaimman syyn lähteä töistä heti, kun on sen vaadittavat 8 h täällä jäkittänyt.

Olen todella tyytyväinen itseeni tästä liki zeniläisestä tyyneydestä, millä työasioihin nykyään suhtaudun. Pomo taas tuntuu hermostuvan muhun päivä päivältä enemmän :keijo: Mä tässä ihan pari päivää sitten tajusin, että mun esimies-pomo on ehkä suurin syy mun burnoutiin. Tai no, toki vikaa oli täälläkin päässä, en osannut hallita alati kasvavaa työmäärää ja vastuuta, enkä jättää tekemättä niitä, mitä ei oikeasti olisi ehtinyt tehdä, jiiänee. Muuten suurin vaikutus on varmasti ollut sillä, että mun esimies-pomohan on ihan seko. Siis sillä on konseptit jatkuvasti sekaisin, ja asiat purkautuu kaaoksena sen ympärillä. Sillä ei ole mitään käsitystä töiden laajuudesta eikä käytännöistä, kuinka asiat pitää tehdä, että ne toimii. Kaikki pitää vain tehdä mahdollisimman nopeasti, sitten vasta ruvetaan tutkimaan, että menikö se ihan oikein. Ohjeistusta se ei osaa antaa, eikä ymmärrä, kun siltä kysyy tarkentavia kysymyksiä. Se ei myöskään ymmärrä, tai halua ymmärtää, että mulla on rajallisesti aikaa tehdä näitä hommia ja etten enää ikimaailmassa päästä tilannetta edes lähelle sitä, mikä se oli ennen uupumista.


Paras esimerkki esimies-pomon kykenemättömyydestä hahmottaa, organisoida ja toteuttaa työjuttuja on se, että olen äitiysloman jälkeisen ajan, noin 3,5 kk, vain ja ainoastaan korjannut mun äippäloman aikana tehtyä Paskanakin kolossaalista jatko-osaa ja setvinyt sen virheellisyydestä aiheutuneita virheitä. 3,5 kk täyspäiväistä duunia sen takia, kun mun poissa ollessa ei kukaan huomannut kiinnittää pikkujuttuihin huomiota, kun oli vaan kiire saada homma tehtyä hetinytvälittömästisamantien, laadusta viis.

Mulle kyllä on tehty selväksi, etten ole korvaamaton, mutta ei tuokaan nyt ihan ilmaista ole. Eikä mun työpanos ole ainut, mikä tuohon on tuhraantunut. Pässit. No, eipä ole mun kukkarosta pois.


...Paitsi etten vieläkään ole saanut vuosia sitten luvattua palkankorotusta. Kiva kun pääluottamusmiestäkin kiinnostaa näin kovaa. Aivan sama, liiton lakimies hoitaa jo asiaa, kahtellaan. *ttuillakseni vien tämän vaikka oikeuteen, jos siihen mennään. Luvattu korotus on olematon, mutta tässä ei olekaan kyse rahasta, vaan periaatteesta.
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 31 Elo 2011 18:29

Aukku :paijaus:
Toivottavasti jossain kohtaa on taas hetki kun töihin on kiva tulla.

--

Lyhyesti.
Oli palsu.
Laitettiin nimet paperiin.
Työkokeilu alkaa huomenna klo 08.
Alkuun 4 tunnin päiviä ja sitten kuukausi kerrallaan enemmän.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 01 Syys 2011 23:33

Ensimmäinen päivä oli outo.
Paljon hyvin outoja ja uusia naamoja.
Ihmetteleviä katseita, mutta oikeen ei kukaan osannut sanoakaan sitten mitään. Tuijoteltiin vaan.
Sitten oli kuitenkin hassua, että alitajunta suolti käyttöön paljon materiaalia. Käytännöt, ihmisten nimet, joitain puhelinnumeroita. Ja sitten ne on kaikki muuttuneet.
Muutosten ajaminen sisään on varmaan se vaikein pätkä. Että ei tehdäkään asiaa A:n kautta C:hen, vaan A = H, mutta ilman pisteitä :epäilevä:

Noin muuten oli kyllä mielenkiintoista. Siis ihmiset, toimintatavat ja se, että mikään ei ole tietyllä tapaa muuttunut. Aistittavissa oleva stressi ja kiire, verrattuna sitten muualla tuntuvaan rauhallisuuteen ja keveyteen. Ah ja voih vaan. Ja kyllä. Ensimmäisen päivän aikana mietin jo, että mitä mä haluan. Mitä mä haluan elämältä ja mitä mä haluan työltä. Pohdinta sen suhteen jatkuu varmasti.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 06 Syys 2011 09:37

Mulla on kolme päivää vapaata. Vapaa alkoi eilen. Kova suunnitelma vielä viikonloppuna oli, että alan oikeasti jatkaa gradun kirjottamista ja voisin jopa todella edistyä, kun on kolme päivää aikaa. Eilen tein jo kaikkea muuta ja ajattelin, että on vielä kaksi päivää hyvää aikaa. Tänään mietin jo tekeväni jotain muuta, onhan tässä vielä huomenna aikaa koko päivä.
Se siitä motivaatiosta, joka vielä viikonkoppuna oli todella kohdillaan. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron