Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 06 Syys 2011 09:46

En mä tajunnut, että skrää on myös opiskelija. Kauppatyöläiseksi vaan aina miellän, kun juttelet aina niistä kauppahommista. :)
Mitä sää opiskelet (jos saa udella)?

Mulla alkaa koulu tänään. En tiedä miten siihen pitäisi suhtautua. Vaihdoin (taas) koulutusohjelmaa, ja käytännössä hommat alkaa taas samasta pisteestä kuin vuosi sitten. Ja kaksi vuotta sitten. On tää kyllä silti ehkä fiksumpi ohjelma kuin se, mitä räpöstin viime vuonna. Tähän mulla on jotain pohjaakin, enkä lähde ihan niin nollasta. Kai. Ja pääsen lukemaan kulttuuriteoriaa. :pilvi:

Viime vuonnahan mulla nousi seinä vastaan ihan täydellisesti. Tänä vuonna sitten pelkään, että käy samoin. Toivottavasti ei käy. Pitää koittaa olla puskematta itseä liian lujaa. Mutta oonhan mä tässä kouluhommista lomaillutkin nyt puoli vuotta, että jospa sitä energiaa nyt taas olisi. Ainoa vaan, että pimenevät aamut ei paljon auta. D-vitskukuuri on kuitenkin jo aloitettu.

:kesä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 06 Syys 2011 09:58

Mun opiskelut on kyllä ollu tauolla tässä jo hetken varsinkin tuon gradun osalta, mitä jo pari vuotta sitten aloin tekemään. :virne:
Viime vuonna tein viimeiset kurssit, eli vaan tuo gradu on jäljellä. Opiskelen ruotsia, nyt alkaa seitsemäs (ja viimeinen opiskeluoikeudella varustettu) lukuvuosi. Joten tänä vuonna on pakko vääntää se gradu valmiiksi.
Harmittaa itteäki, kun motivaatio on ollut nollassa gradun osalta jo puoltoista vuotta ja töitä oon tehny enemmän kuin olis tarvinnu vaan siks, että ei tarttis kirjottaa kotona. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 06 Syys 2011 10:03

Moneskohan vuosi mulla alkaa? :riips:
En mä osaa edes laskea. Kahdeksas? :riips:

Jos sitä kymmenennen vuoden loppuun mennessä vaikka saisi jotain valmiiksikin. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 06 Syys 2011 13:02

Lyyra kirjoitti:Moneskohan vuosi mulla alkaa? :riips:
En mä osaa edes laskea. Kahdeksas? :riips:

Jos sitä kymmenennen vuoden loppuun mennessä vaikka saisi jotain valmiiksikin. :keijo:


Mut sä sentäs alotat jotain uutta aina välillä ja siten saat uudestaan opiskeluoikeudenki ja voit siten opiskella ihan rauhassa.
Mulla kun on sama ala ollu koko ajan, niin aika alkaa loppua kesken nyt. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 06 Syys 2011 14:35

Virmassa on ilmiselvästi alettu jakamaan ilmaisia lobotomialeikkauksia, sillä en usko että pelkällä kahvin "terästämisellä" olisi saatu tällaisia tuloksia.

Jos parin viime viikon ajalta lievin tapaus on tyyppi joka ihmetteli ruudulla olevaa mustaa väriä ja siinä liikkuvia kuvioita kun hän palaa tauolta (vihje: niitä on ollut tietokoneissa vuodesta 1983 ja se rimmaa sanan "huudunsäästäjä" kanssa), niin se kertoneekin taas työmielekkyyden tason.

Suuresti minua myöskin huvittivat tilastot miten IT-alalla tienataan.
Aika kauan saisitte juoksennella täällä jos pyytäisin näyttämään yhdenkin 4000 /kk täällä tienaavan tyypin :friikkipeukku:

Joten ihan vaan siltä varalta että joku kuvitteli ryhtyvänssä alalle palkan vuoksi: PAETKAA HÖLMÖT! SE ON ANSA! :kauhistunut:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 06 Syys 2011 15:39

Lyyra kirjoitti:Ja pääsen lukemaan kulttuuriteoriaa. :pilvi:



Voitko sitten koulun piikkiin lähtä tutustumaan Helsinkiin Teatterimuseoon? Koska siellä on teatterihistoriaa ja sehän on kulttuuria :keijo:

Noin muuten: Kulttuurihistoria :tipahdus: Olisko vähän jees!

Työpaikassa on hyvätkin puolensa.
Sen lisäksi, että siellä on kivoja ihmisiä, niin siellä on myös etuja! :lanppu:
Kuten se, että siellä on virkistystoimintana syksyinen teatteriretki! Kansalliseen! :tipahdus: Täällä pohjantähden alla! :tipahdus:
Varasin lippuni :sydän: :pilvi: En malta odottaa!
:tipahdus:
:pomppuhymy:
Tulihan tämä nyt selväksi?!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 06 Syys 2011 17:44

skray kirjoitti:Mut sä sentäs alotat jotain uutta aina välillä ja siten saat uudestaan opiskeluoikeudenki ja voit siten opiskella ihan rauhassa.
Mulla kun on sama ala ollu koko ajan, niin aika alkaa loppua kesken nyt. :keijo:

Niin tai siis... Tän alotin ekan kerran jo 2009. Nyt on enää 2v aikaa. :keijo:
Tosin, luulen, että saan sittten lisäaikaa, kun tulee sen hakemisen aika.

Mutta jos en saa tätä(kään) valmiiksi, niin ainahan voin palata Tampereen yliopistoon tekemään graduni siihen ekaan, koska siihen mulla on ikuinen opinto-oikeus. Terv. nimim. aloitin ennen tutkintouudistusta :dinosaurus: :munmo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 07 Syys 2011 15:17

1,5 viikkoa on tullut pyörittyä uusien opiskelijoiden kanssa. Suurin osa on aikaste kivoja. :hymyhali: Meidän ryhmässä on ehkä maailman positiivisin ihminen. Se tyttö ihan säkenöi hymyillessään ja intoillessaan erinäisistä asioista. :sydän: Kerran kyseinen tyttö sai mut jo itkun partaalle, kun puhui niin nätisti. :hullu:

Virkistävää tutustua uusiin ihmisiin ja pyöriä nuorempien kanssa. Sitä "vanhakin" nuortuu. :keijo:

Maanantaina on vuoden ensimmäinen luento. :täpinä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 11 Syys 2011 13:34

skray kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Moneskohan vuosi mulla alkaa? :riips:
En mä osaa edes laskea. Kahdeksas? :riips:

Jos sitä kymmenennen vuoden loppuun mennessä vaikka saisi jotain valmiiksikin. :keijo:


Mut sä sentäs alotat jotain uutta aina välillä ja siten saat uudestaan opiskeluoikeudenki ja voit siten opiskella ihan rauhassa.
Mulla kun on sama ala ollu koko ajan, niin aika alkaa loppua kesken nyt. :keijo:


Meneekö se kuitenkin niin, että jos aikarajat tulevat täyteen, niin sitten istutaan alas, tehdään HOPS (henkilökohtainen opintosuunnitelma) ja jatketaan uudella keskittymisellä. Noin ainakin minä sen käsitin, kun olin vielä opiskelijana. Että käsittääkseni uloskenkiminen tulee vasta sitten, kun ei osoita mitään elonmerkkejä itsestään moneen vuoteen. Ja mahdollista on olla myös poissaolevana joku kausi.

Ja vaikka opinto-oikeuden menettäisikin, niin sitäkin voi hakea rehtorilta uudestaan. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin takaportteja löytyy käytännössä tarvittaessa niin kauan, kun mitään opiskeluintoa on.

Muistetaan kuitenkin, että meillä on ollut ministereinäkin ihmisiä, joilla opiskelu on kestänyt 14 vuotta ja silleen. Totta kai painetta valmistumiseen tulee ja sitten kun alkaa olla tavoiteajoista yli, niin tietysti sekin hävettää, mutta gradukin on mahdollista selättää. Itsehän tein sitä noin kaksi ja puoli vuotta hyvin vähän kerrallaan. Tavoitteena oli vain viitenä arkipäivänä viikossa edistää gradua jollakin konkreettisella tavalla. Jos tuli puoli sivua, niin tuli. Jos enemmän, niin aina parempi. Lopulta se sitten kertyi kasaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 15 Syys 2011 22:19

Meinasin ruveta tänään itkemään töissä siitä, että mun esimies kuunteli mua.
Jouduin esittämään hälle asiaa, jonka koin hankalaksi ja hän kuunteli, kyseli ja kuunteli lisää.
Sen jälkeen vielä tsemppas päälle, eikä esittänyt mitään syyllistämis- tai "josko nyt menisit itseesi"-tyyppisiä vaihtoehtoja.
Ilmapiiri on todellakin muuttunut.
Koin tulleeni hyväksytyksi ja vastaanotetuksi ihmisenä.
Vähemmästäkin herkistyy, kun ennen on ollut kokemuspohjana "orja".

Ei muuten haitannut sen jälkeen yhtään se, että selkää särki.
Lisäksi koin onnistumisia henkilökohtaisella tasolla ja sisäistin ohjelman, joka oli muka vaikeaselkoinen :keijo:
Vaikeampi se ohjelma on, mitä joka päivä käytetään. Tuota käytetään vain tosi harvoin. Meidän taholta. Hoitajat sitä enempi käyttää.

Hyvä päivä töissä. Hyvällä mielellä huomenna :)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Syys 2011 22:25

Onpa kiva kuulla, että Kiballa on alkanut sujumaan töissä, ja ilmapiiri esittäytyy erilaisena. Toivottavasti jatkuu samaan malliin. :tilt:


Mulla alkoi koulu. Vaikuttaa mielekkäältä, ja ilmapiiri vaikuttaa rakentavalta ja kurssit strukturoiduilta (sortsit kamalasta sanasta :ei: ). Hyviä asioita nämä.
Saa nähdä kuinka pahasti hajoan ennen joulukuuta... :popkorni:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 16 Syys 2011 06:13

Joopati joo. Nyt on taas tää aika vuodesta. Tää viikkoa ollaan tehty kovasti hommia ja ens viikko pitäs vissiin tehä kovemminkin. Ei paljoo ehi muuta touhuta kun kaikki aika menee töissä.

Paikatkin on vielä kestäny. Vähän jalkoihin ja selkään koskee, mut ei sentään silleen oikeesti. Selkä on jumissa aamulla ja jalkoihin koskee illalla :keijo:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 18 Syys 2011 16:30

:huoh: Tenttiin lukeminen. Tulin fiksuna flikkana ottaneeksi heti tähän alkusyksyyn kirjatentin. Eikä kyseessä ole mikään kovin helppo kurssi. Tavallaan tosi mielenkiintoista asiaa, mutta kun on alkusyksy tullut lusmuttua, on vaikea päästä vauhtiin lukuhommissa.

Ehkä huomenna osaan tenttiasiat, ehkä en. Eniten mä toivon läpipääsyä tentin laatijan takia (vaikka olen minä heti hyvänä kakkosena :p ). Olen nimittäin ilmeisesti ainut tyyppi, joka suorittaa kyseistä tenttiä huomenna. :keijo:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Su 18 Syys 2011 22:20

Alan kohta itkeä tuon opinnäytetyön takia. Viime viikolla iski hetkeksi joku kunnianhimo päälle, ajattelin jopa tehdä jotain ja siinä huumassa sovin myös tapaamisen ohjaavan opettajan kanssa. No nyt se meiän näkeminen on aamulla luvassa, ja turha varmaan sanoa, että sen ihme huuman jälkeen palauduin hyvin äkkiä normaaliin olotilaan, enkä sitten saanutkaan oikeastaan mitään tehtyä. Hävettää mennä tuonne. Voinko mä vaan sanoa, että olen tyhmä ja haukkasin liian ison palan, enkä osaa tehä mitään :( .

:kops:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 18 Syys 2011 22:44

damn kirjoitti: Voinko mä vaan sanoa, että olen tyhmä ja haukkasin liian ison palan, enkä osaa tehä mitään :( .

:kops:

:paijaus:

Voi olla hyväkin sanoa miten asian laita todella on. Opettajalla voi olla vaikka jotain vinkkejä eteenpäin pääsyyn.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 18 Syys 2011 23:08

Lingvistiikan johdantokurssi.
Juttua liikkuu että kurssi olisi aikaisempina vuosina ollut myös englannin opiskelijoille suomeksi. Jos on näin, niin kadehdin niitä jotka ovat sen suorittaneet suomeksi. Ei nimittäin opettajan puhutun englannin taidot ole niin kauhean hyvät. Ei ole epäilystäkään etteikö tietäisi asiaansa ja niin pois päin, mutta ei sitä vaan olisi osannut arvatakaan kuinka raskasta on seurata luentoja kun se englanti mitä luokan edestä kuuluu, ei tosiaankaan ole niin kauhean sujuvaa. Kyllä sitä opiskelijat laitetaan ääntämyskokeeseen heti alkuun, ja tarvittaessa terästyskurssille, mutta eipä taida sama koskea opettajia. :p

No, opettaja ei ole syntyperäinen suomalainen (jotain ~20v asunut täällä kuitenkin), joten en tiedä olisiko kursi suomeksi vedettynäkään sen helpompi seurattava...

Ja se lingvistiikka. En liiemmin ihastunut aiheeseen taannoin vuonna 2009 pääsykoekirjan parissa, enkä ole vieläkään sen ihmeempää valaistumista kokenut... :huoh:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 19 Syys 2011 18:25

damn. :paijaus: Jaksamista opinnäytetyön pariin.
--------

Tämän päivän tentti meni yllättävän hyvin. :superhymy: Koin osaavani kysytyt asiat jopa aika hyvin. Kerrankin oli positiivinen yllätys, kun tenttipaperin sai käteensä. :) Toivottavasti tentin arvostelijakin on samaa mieltä osaamisestani.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 19 Syys 2011 22:07

Emeritus kirjoitti:Lingvistiikan johdantokurssi.
Juttua liikkuu että kurssi olisi aikaisempina vuosina ollut myös englannin opiskelijoille suomeksi. Jos on näin, niin kadehdin niitä jotka ovat sen suorittaneet suomeksi. Ei nimittäin opettajan puhutun englannin taidot ole niin kauhean hyvät. Ei ole epäilystäkään etteikö tietäisi asiaansa ja niin pois päin, mutta ei sitä vaan olisi osannut arvatakaan kuinka raskasta on seurata luentoja kun se englanti mitä luokan edestä kuuluu, ei tosiaankaan ole niin kauhean sujuvaa. Kyllä sitä opiskelijat laitetaan ääntämyskokeeseen heti alkuun, ja tarvittaessa terästyskurssille, mutta eipä taida sama koskea opettajia. :p

No, opettaja ei ole syntyperäinen suomalainen (jotain ~20v asunut täällä kuitenkin), joten en tiedä olisiko kursi suomeksi vedettynäkään sen helpompi seurattava...

Ja se lingvistiikka. En liiemmin ihastunut aiheeseen taannoin vuonna 2009 pääsykoekirjan parissa, enkä ole vieläkään sen ihmeempää valaistumista kokenut... :huoh:

Vanhempi opiskelija vinkkaa: jos löydät kurssin jostain suomeksi, voit kysäistä opintoneuvojalta, kelpaako se korvaamaan teille osoitettua kurssia. (jos osaa olla ystävällinen, voi perusteluitakin kysyä) Jos vaihto ei onnistu, kukaan ei silti estä käydä kuuntelemassa luentoja.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 20 Syys 2011 10:24

Pvi kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:Lingvistiikan johdantokurssi.
Juttua liikkuu että kurssi olisi aikaisempina vuosina ollut myös englannin opiskelijoille suomeksi. Jos on näin, niin kadehdin niitä jotka ovat sen suorittaneet suomeksi. Ei nimittäin opettajan puhutun englannin taidot ole niin kauhean hyvät. Ei ole epäilystäkään etteikö tietäisi asiaansa ja niin pois päin, mutta ei sitä vaan olisi osannut arvatakaan kuinka raskasta on seurata luentoja kun se englanti mitä luokan edestä kuuluu, ei tosiaankaan ole niin kauhean sujuvaa. Kyllä sitä opiskelijat laitetaan ääntämyskokeeseen heti alkuun, ja tarvittaessa terästyskurssille, mutta eipä taida sama koskea opettajia. :p

No, opettaja ei ole syntyperäinen suomalainen (jotain ~20v asunut täällä kuitenkin), joten en tiedä olisiko kursi suomeksi vedettynäkään sen helpompi seurattava...

Ja se lingvistiikka. En liiemmin ihastunut aiheeseen taannoin vuonna 2009 pääsykoekirjan parissa, enkä ole vieläkään sen ihmeempää valaistumista kokenut... :huoh:

Vanhempi opiskelija vinkkaa: jos löydät kurssin jostain suomeksi, voit kysäistä opintoneuvojalta, kelpaako se korvaamaan teille osoitettua kurssia. (jos osaa olla ystävällinen, voi perusteluitakin kysyä) Jos vaihto ei onnistu, kukaan ei silti estä käydä kuuntelemassa luentoja.


Jos Emeritus on Helsingin yliopistossa, niin sama kurssi on tällä hetkellä menossa kolmessa ryhmässä, joista kaksi on suomenkielistä. Kurssin sisällöt (myös kirjallisuus?) lienee identtisiä, joten kannattaa tosiaan käydä kuuntelemassa suomenkielistä luentoa. Jospa siitä olisi apua. :)

Nim. Fuksi itsekin ;)
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 20 Syys 2011 18:10

lumikukka kirjoitti:Jos Emeritus on Helsingin yliopistossa, niin sama kurssi on tällä hetkellä menossa kolmessa ryhmässä, joista kaksi on suomenkielistä. Kurssin sisällöt (myös kirjallisuus?) lienee identtisiä, joten kannattaa tosiaan käydä kuuntelemassa suomenkielistä luentoa. Jospa siitä olisi apua. :)

Nim. Fuksi itsekin ;)

Jep, HY:ssähän sitä. Tosiaan, samaa kurssia on suomeksikin. Vähän kun haastatin vanhempia opiskelijoita, niin ihmettelivät miten se kurssi on nyt englanniksi. Kuulemma tähän saakka pidetty englannin lukijoillekin suomeksi. Vissiin keksivät sitten että pitäähän se enkuksi olla. Sen pointin ymmärränkin kyllä täysin, ei siinä mitään.
Mutta juu, en nyt tiedä mahtaisiko sen kurssin suomeksi suorittamisesta sen kummempaa etua olla. Ei kuulemma ole ko. opettajan suomikaan niin täydellistä.
No mutta, eiköhän se tuosta vielä suttaannu.

Enkun fukseja kanssa? On tämä vaan pieni maailma. :D
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 20 Syys 2011 20:40

Minuu niin ärsyttää. Etukäteen on uumoiltu koko ajan, että tää viikko pitäs olla pirun rankka ja saa tehä pitkää päivää ja paljon. Ja paskat! Eilen 12 tuntia, tänään 11 ja aika iso osa hommistakin alkaa olla tehty :epäilevä: Tehtäis sitten kun tehään ja oltais muu aika kotona :epäilevä:

Sit on kielämättä ärsyttäny parin työkaverin käytös ja asenne. Se tietty tarttuu kyl, mutta yks tyyppi tuli nyt viime viikolla takas töihin pitkän tauon jälkeen. Ei tunnu työt maistuvan vieläkään kun istuminen on ilmeisesti mieluisampaa. Silti pitää koko ajan valittaa kun on rahat loppu ja palkkakin on niin hiton huono. No kuka helvetti tommoselle nyt tahtois maksaakaan kun ei se tee oikeen mitään, eikä edes osaakaan.
Kieltämättä aika paska homma noilla kyl on ja hajottaa varmaan, mut mitä nopeemmin tekee, sitä nopeemmin se on ohi. Ei voi ymmärtää miks sitä tuskaa pitää vedättää koko ajan pidemmäks.

Ainiin ja maanantain koin aika wtf-elämyksen kun huomasin työkaverin jättäneen paskasilla hanskoillaan oikeen kunnon ruskeet rasvajäljet tehtaan ulko-oveen. No mie kävin pyyhkimässä pois. Mainitsin asiasta sit kun kahville mentiin. "en mie sille mitään maha jos miun työhansakat on likaset" :läps: Onks ne muka kasvanu käteen kiinni :töktök:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 20 Syys 2011 21:02

Kuolo kirjoitti:Ainiin ja maanantain koin aika wtf-elämyksen kun huomasin työkaverin jättäneen paskasilla hanskoillaan oikeen kunnon ruskeet rasvajäljet tehtaan ulko-oveen. No mie kävin pyyhkimässä pois. Mainitsin asiasta sit kun kahville mentiin. "en mie sille mitään maha jos miun työhansakat on likaset" :läps: Onks ne muka kasvanu käteen kiinni :töktök:

Tollanen on kyllä ärsyttävää. Meilläkin on "uudessa pojassa" vähän tollasia piirteitä, että ei aina jaksa siivota työpistettään, eikä hoida esimerkiksi seurantaa siitä, onko alottajat alottaneet ja lopettajat lopettaneet, ja jättää ongelmatilanteita muiden setvittäviksi. Ärsyttää vaan, kun se on kuitenkin jo 3 kk ollut meillä hommissa, eikä tää nyt mitään ruudinkeksintähommaa ole. Ja jos tuntuu, ettei osaa kieltä tai uskalla sitä käyttää (kyseessä ei siis ole suomalainen), niin miksi sitten sanoo pärjäävänsä, kun ei sit kuitenkaan selvästikään pärjää? Jos mä oisin pomo, potkisin sen koeaikaan vedoten ulos, kun ei kerran meinaa talon tavoille oppia... (Tai no, kuten sanoin jo Ilmarissa, en potkisi sitä ulos, kun en olisi sitä alun alkaenkaan tuohon ottanut hommiin.)

Mutta se lienee nepotismille ihan tyypillinen piirre (uus poika on omistajan poika), että sit ei välttämättä töihin valikoidu se paras tyyppi, vaan se, joka on läheisintä sukua työnantajalle.


Äh, ei sais parjata toista selän takana. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 20 Syys 2011 21:09

Tässä meidän tapauksessahan kyseessä oli vuonna -70 syntynyt yleeensä kaikesta melkosen tarkka työntekijä. En tiiä mikä sen nyt on tolla tavalla hajottanu. Todennäkösesti toisen tyypin huono vaikutus. Ne kun vielä istuu työmatkaa samassa autossa sen 40 minuuttia suuntaansa, niin tää yks pystyy kyl myrkyttämään toisenkin.

No voi olla, ettei tälle kyseiselle tyypille paljoo töitä tyrkytetäkään jatkossa jos ei kerran kiinnosta.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 20 Syys 2011 21:36

Emeritus kirjoitti:Mutta juu, en nyt tiedä mahtaisiko sen kurssin suomeksi suorittamisesta sen kummempaa etua olla. Ei kuulemma ole ko. opettajan suomikaan niin täydellistä.
No mutta, eiköhän se tuosta vielä suttaannu.

Enkun fukseja kanssa? On tämä vaan pieni maailma. :D


Kahta muuta ryhmää vetää eri opettaja, ihan suomalainen. (Tosin se puhuu niin hengästyttävän nopeasti, että vaikeeta sitäkin välillä on kuunnella. ;))

Itse olen kieliteknologian fuksi.
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 20 Syys 2011 21:42

Joskus pystyi pakollisen suullisen taidon kurssin suorittamaan... ta-daa kirjatenttinä :D :keijo: Jos olisi halunnut siis. Se oli aika hyvä pullonkaula muutenkin, muistan, että itse menin siihen vasta yhtä vuotta myöhemmin kuin olin alun perin ajatellut, kun mukaan ei mahtunut.

--

Työssäni työt vain lisääntyvät, kun saan nyt luokanvalvojan kunnianarvoisen tehtävän. :isosilmä: Vähän pelottaa, mut kai se siitä. :keijo:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron