Kulttuuririennot

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 07 Syys 2011 14:33

Pascal Lemoix kirjoitti:...kesto väliaikoineen vaatimaton 5 h 50 min.


Ot. Oho. Mä kuolisin nälkään tuossa ajassa, vaikka kahvia ja pullaa väliajalla saisikin. :keijo: Olisin vain kiukkuinen ja huonovointinen noin pienten eväiden kanssa. Mut onneksi ei ole pakko moista suoritusta tehdä.

Oiskohan ruoka jo valmista. :raps: -->
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 07 Syys 2011 15:49

Musta se Die Tote Stadt oli paha kolmen tunnin settinsä kanssa, mutta se olikin ton rinnalla ilmeisen "normisettiä" :bubbles:
Ei pyddyisi viiteen tuntiin, ei. Ja kun sinne saliin ei saa viedä mitään. Meiltä ratsattiin pääharjoituksessa ettei viedä vesipulloja sinne :epäilevä:

Syksy näyttää kyllä taas kulttuuripainotteiselta.
Silti voisin hyvin lähtä jonkun kanssa vaikka johonkin Ateneumin taidenäyttelyyn :raps: :juoni:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 07 Syys 2011 20:56

Kyllä tuollainen pitkä sessiokin menee kestoonsa nähden nopeasti, vaikka puutuuhan siinä ajoittain paikat. Että tuo tuntuu ehkä sellaiselta kolmituntiselta tapahtumalta vain. Sellainen vähän normaalia pidempi lätkämatsi :D Tai jotain.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja damn » Ke 21 Syys 2011 16:37

Outoa, etten ole tähän ketjuun kirjoittanut, vaikka näyttelyissä ja muissa tulee käytyä kyllä useamman kerran vuoteen.
Minulla on ensinnäkin jokavuotinen perinne, että käyn Punkaharjulla Taidekeskus Retretissä. Olen käynyt siellä ihan pikkulapsesta saakka, eikä ole jäänyt välistä kuin pari näyttelyä. Tänä kesänä siellä oli Taiteilijapareja-näyttely, eli suomalaisia tunnettuja taiteilijapareja, niinkuin nimikin kertoi. Pareja oli aika paljon, mutta yksi oli nostettu muitten edelle, eli Tove Jansson ja Tuulikki Pietilä. En kyllä ihan älyttömästi pitänyt Tove Janssonin maalauksista, mutta Tuulikki Pietilän grafiikat oli ihania. Rakastan Retretin luolasto-osuutta, aina kun menen sinne niin iskee ihana fiilis. Nytkin siellä oli todella hienoa nykytaidetta ja muotoilua. Lasten Retretti osio oli sekin yllättävän hyvä tänä vuonna, siellä oli aiheena Carl Barksin Ankkalinna. Kokonaisuus oli erittäin hyvä, sillä joinakin vuosina osa näyttelyistä on ollut aika iso pettymys, mutta tänä vuonna kaikesta löytyi jotain hyvää. Oikeastaan tämä oli toisiksi paras minkä muistan, paras oli Salvador Dali joskus vuosia sitten, siitä pidin ihan mielettömästi.

Tänä vuonna olen käynyt joissain tosi pienissä taidenäyttelyissä, joiden kaikkien nimiä en edes muista. Mukava aina välillä irtautua arjesta ja mennä vaeltamaan jonnekkin museoon. Viimeisin näyttely jossa kävin, oli Kuopion korttelimuseossa ollut Sieninäyttely :virne: . Kävin siellä opettelemassa uusia sienien nimiä, ovatko syötäviä jne.

Mainitsen tähän myös, että huomenna alkaa Kuopion Vilimit, eli Filmifestivaalit. Sain vapaaliput, joten viikonloppuni on täynnä pohjoismaalaisia leffoja. Olen jo ihan innoissani :täpinä:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 21 Syys 2011 21:17

Gallen-Kallelaakin on tulossa (on jo?) Tennispalatsiin. Nakuja naisia! Jumalauta, ei nakuja naisia, alppiruusun kuvia... :p lääkkeet!
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja damn » Pe 23 Syys 2011 13:21

Satuin olemaan eilen Kuopion Filmifestivaalin avajaistilaisuudessa. Pieni kutsuvierastilaisuus, jossa tunsin itseni niin ulkopuoliseksi, kun jouduin sinne vahingossa. Menin sinne ilmaisen viinin ja ruuan perässä, avajaiset on aina kivoja :D. Olin vähän toivonut, että siellä ois törmännyt julkkiksiin, mutta ainoa kunnolla tunnettu tyyppi oli Jukka Virtanen, se vissiin tuomaroi jotain leffoihin liittyvää tänä viikonloppuna. Se oli aika hupaisa, kun se ruokaa noutaessa tokaisi "on muuten perhanan hyvää ruokaa" :D .

Mutta oli tässä minun jutussa ihan pointtikin, joka liittyy kulttuuriin enemmän:
Kävi nimittäin hyvä tuuri ja tämä tilaisuus järjestettiin VB- Valokuvakeskuksella jossa on Jaana Partasen Mielen Alkemiaa-Harry Potter Layer- näyttely. Olin muutenkin miettinyt, että haluan nähdä sen ja nyt siihen pystyi samalla tutustumaan. Siellä oli lentikulaaritekniikalla toteutettuja 3D-valokuvia. Niille, jotka ei kyseistä tekniikkaa tunne niin suora lainaus näyttelyn nettisivuilta kertoo: "Näyttelyn teoksissa on hyödynnetty lentikulaaritekniikkaa, joka tuo valokuvaan kirjaimellisesti uusia ulottuvuuksia. Teokset ovat ulkoisesti valokuvan kaltaisia, mutta itse kuva näkyy kolmiulotteisena, jopa liikkuvana eri kulmista katsottaessa."
Ne valokuvat oli todella näyttäviä ja ajatuksia herättäviä. Todella psykedeelisiä ja aika pelottavia. Oikeastaan ne muuttui koko ajan pelottavimmiksi, mitä enemmän viiniä joi. Olisin laittanut tähän jonkun kuvan, mutta aika huonosti oli niitä tarjolla. Mikäli jotain oikeasti kiinnostaa niin lisää juttua löytyy nyt näyttelyn sivuilta. Jos kukaan käy Kuopiossa lähiaikoina ja näyttelyistä tykkää, niin suosittelen tätä.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 23 Syys 2011 20:31

Vadelmavenepakolainen nähty :D

Juho Milonoff, Niko Saarela ja Eeva Soivio (itselleni täysin uusi tuttavuus) pyörittivät kolmestaan lukuisia rooleja ja mielestäni esitys pysyi varsin hauskana pitkin matkaa. Alussa en niin paljon nauranut, mutta sitten lämpenin muun yleisön ohella enemmän ja enemmän.

Näytelmä onnistui olemaan tasalaatuisempi kuin romaani, jossa alku on huomattavasti parempi kuin loppu. Tarinan tunteminen saattaa auttaa tässä. Tsunamiyhteydet on poistettu näytelmästä, mikä jättää siihen ehkä vähän enemmän toivoa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 23 Syys 2011 22:29

Olin eilen vihdoinkin katsomassa sitä Ryhmäteatterin Don Quijotea. :tilt:

Näytelmä oli ylipitkä, jossain kohtaa jopa tylsä, mutta hyviäkin hetkiä oli. Vesa Vierikko oli suorastaan liikuttava (oikeastaan ihan hemmetin hyvä) nimiroolissa ja Pertti Sveholmissakaan ei ollut valittamista. Parhaat naurut yleisössä kirvoitti Ulla Tapanisen odottamaton repliikki: "Haista vittu!" Janne Hyytiäinen, Taisto Oksanen, Minna Suuronen ja mainitsemani Ulla Tapaninen esittivät muita rooleja.

Mutta näytelmän yleisö. :gaah: Takarivit olivat täynnä jotain hiton (teini)koululaisryhmiä ja tietenkin minun takanani olivat tietenkin ne pahimmat teinit, jota koko esitys ei kiinnostanut vähääkään ja jotka supisivat ja pulisivat koko ajan. Muun yleisön hyssyttelykään ei auttanut kuin hetkeksi. :huoh: (Ja itse suututin jo vieressäni istuneet tuntemattomat tyypit, joille älähdin vähän turhan epä-aikuismaisesti "Turvat kiinni" tms. Itse asiassa jo siinä vaiheessa vatutti kyllä enemmän se takarivin osasto. Mutta eikö teitäkin ketuttaisi, jos muu yleisö räplää kännyköitään ja pulisee kun esitys on juuri alkanut. Itse ainakin tulin sinne seuraamaan itse esitystä. :nirppa: )

No joo, mutta olisi voinut olla kivempaakin. :huoh: Tietyt ihmiset onnistuvat kyllä pilaamaan kaiken. Toivottavasti ajan kanssa pystyn muistamaan muutakin esityksestä, kuin ne minut suututtaneet tyypit. :p
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 23 Syys 2011 23:55

Kansallisoppeera ja Il Trittico :pilvi:
Ooppera mun makuuni.
Kolme, noin tunnin mittaista, eri tarinaa ja joka välissä tauko.

Siinä ehti nauttimaan musiikista, näyttelemisestä (joka on oopperassa harvinaisempaa) ja loistavasta oopperan riemusta!
Tunnistin myös viimeisesta tarinasta kauniin kappaleen, joka myös kilvoitti koeyleisöstään aploodit.

Se oli kuitenkin hieno huomata, että mitään tarinaa ei olisi halunnut jättää pois. Olen selkeästi kehittynyt katsojana. Ennen olisin jättänyt joitain pois ja toivonut erilaista, mutta en enää. Jopa se ensimmäinen, jota muut haukkuivat tylsäksi, oli koskettava. No, minua koskettaa traagiset rakkaustarinat, joissa joku kuolee. Huumoria oli siinä jo vähän, mutta se ei ole pelastava tekijä.

Uskokaa vaan, mutta ooppera voi olla kevyttä ja komediallista :keijo:
Darh Wader, valosapeli, hidastuksia ja kaunista musiikkia - sitä oli tänään.

Suosittelen vakavasti tätä Puccinia - aspektiakin löytyy!
Klik
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 25 Syys 2011 14:18

Mietin, mihinkä ketjuun laittaisin yhden jutun, josta haluaisin kertoa. Kyse ei ole kulttuuririennosta, mutta kulttuurista kylläkin ja se voi toimi inspiraationa rientoihin, joten laitan sen tänne.

Olen nimittäin ihastunut YLERadio1:n ohjelmaan Viikon taiteilija. Tiedän: kukaan ei tänä päivänä enää kuuntele radion puheohjelmia. Jollei ole mummoiässä. Suosittelen silti. Radionkuuntelu on jotain aivan muuta, mitä maailma on tänään. Se on istahtamista alas ja pysähtymistä. Itse teen sitä päivät pitkät. Istun ikkunan ääressä ja kuuntelen radiota.

Viikon taiteilijasta on jäänyt mieleen kaksi viimeisintä, ne kun ovat niin erikoisia taiteen lajeja: Ville Walo sirkustaitelija ja Katariina Lillqvist nukkeanimaatioiden tekijä.

Usein tällaisia ohjelmia kuunnellessa tulee miettineeksi, kuinka maailma onkaan muuttunut. Katariina Lillqvist kertoi esimerkiksi 60-luvulla liftanneensa Oulusta Helsinkiin kahdesti, koska halusi nähdä Bunuelin elokuvia. Tänään riittää kun kävelee Makuuniin tai näpyttelee tietokoneelta elokuvan.

Lillqvist kertoi myös uusimmasta elokuvastaan, jossa tullaan käsittelemään 30-lukua ja mm. Espanjan sisällissotaa. Sotaa seurattiin kaikkialla Euroopassa. Suomessa ihmiset rakensivat radioita, itse, että pääsivät kuulemaan Radio Madridia ula-kanavien kautta.

Viikon taiteilija tulee YleRadio1:stä su klo 12.05 ja ti klo 13.

http://yle.fi/radio1/kulttuuri/viikon_taiteilija/
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina
 
Viestit: 541
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 01:41

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 26 Syys 2011 23:34

Mutta mehän kulttuurimyönteisenä foorumina olemme hyvää yleisöä myös radiovinkeille. Itselläni on silmässä tätä kuunnellessa YLE Vega, jossa on käynnissä kulttuuriohjelma. Tietokonenaputtelun taustalla näin "after Spotify" :( on ollut jälleen radio. X3M on usein päällä. Maanantaina siinä on huono puheohjelma tähän aikaan, niin täytyy selailla muitakin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 27 Syys 2011 08:34

Kyllä radiota kuunnellaan täälläkin. Ja niitä puheohjelmia ja kuunnelmia ja luettuja kirjoja... Ei vain musiikilla höystettyä aamuviihdettä.
Erityisesti nyt kun Berkeleyn yliopisto muutti tapaa, jolla se tallentaa web ja podcast luentonsa, on enemmän aikaa radiolle ja areenan podcasteille.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja theia » Ke 28 Syys 2011 11:52

Me oltiin äipän ja systerin katsomassa Arena-näyttämöllä Helsingin Kaupunginteatterin Lainahöyhenissä. Eipä mulla kovin paljoa oo kommentoitavaa, eka puolisko ehkä vähän puudutti ja biisejä oli iiihan hippasen liikaa (yhdessä kohti ajattelin, että mistä mä löydän kaukosäätimen skip-painikkeen :virne: ), mutta väliajan jälkeen pääsi näytelmä oikeuksiin ja olikin ihan hauskaa.

Teatterissa käyminen on kyllä kivaa :D

Mietin jossain kohti, että ehkä haluaisin mennä katsomaan Homo!n Kansallisteatteriin, mutta mun edellisten kokemusten perusteella Kansallisteatterin teokset on joskus vähän... kuivakkoja... Mut en tiijä :sori:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 28 Syys 2011 13:03

theia kirjoitti:Mietin jossain kohti, että ehkä haluaisin mennä katsomaan Homo!n Kansallisteatteriin, mutta mun edellisten kokemusten perusteella Kansallisteatterin teokset on joskus vähän... kuivakkoja... Mut en tiijä :sori:

Pari kaveriani kävi viime viikolla katsomassa Homo!:n, ja suitsuttivat sitä kovasti. Piti siis saman tien itsekin tilata sinne liput. :D Voin tulla parin viikon päästä raportoimaan, oliko se hyvä. :)
Avatar
lumikukka
 
Viestit: 434
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 19:57

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja L-S » To 29 Syys 2011 03:03

Tr*ina kirjoitti:Olen nimittäin ihastunut YLERadio1:n ohjelmaan Viikon taiteilija. Tiedän: kukaan ei tänä päivänä enää kuuntele radion puheohjelmia. Jollei ole mummoiässä. Suosittelen silti. Radionkuuntelu on jotain aivan muuta, mitä maailma on tänään. Se on istahtamista alas ja pysähtymistä. Itse teen sitä päivät pitkät. Istun ikkunan ääressä ja kuuntelen radiota.


Viikon taiteilija on mainio! Sitä on monet kerrat tullut kuunneltua pitkillä automatkoilla. Siihen se on vallan omiaan. Ja tosiaan, hieno ohjelma, kun joku pääsee puhumaan pitkään ja perusteellisesti.

Myönnettäköön, ettei minunkaan helposti tule istuttua radion ääressä kuuntelemassa ja siihen pysähtymässä, jos olen kotosalla. Aamutoimien taustalla oli aiemmin tapana kuunnella Yle1:n aamupuheohjelmia kylläkin, mutta kotona ollessa en koskaan kuunnellut radiota myöhemmin päivällä. (Viime aikoina en ole kuunnellut radiota juuri lainkaan, en uskalla perehtyä paikalliseen tarjontaan enkä ole toistaiseksi viitsinyt lähteä kaivelemaan juttuja Areenasta.)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 29 Syys 2011 09:21

theia kirjoitti:
Teatterissa käyminen on kyllä kivaa :D

Mietin jossain kohti, että ehkä haluaisin mennä katsomaan Homo!n Kansallisteatteriin, mutta mun edellisten kokemusten perusteella Kansallisteatterin teokset on joskus vähän... kuivakkoja... Mut en tiijä :sori:


Teatterissa käyminen katsojana on kyllä kivaa :D :D

Mulla oli pitkään Kansalliseen ennakkoluulo, että se on puisevaa ja pönöttävää tönkköilyä täynnä.
Sitten jouduin katsomaan Platonovia :pilvi:
Ja Idioottia :sydän: :sydän: :tipahdus: :sydän:
Ihmisvihaaja oli vielä vähän pönötystä, mutta Pohjantähti 2011 sai minut vakuuttuneeksi siitä, että siellä tehdään muutakin kuin tönkköilyä ja pönötystä.
Pitää vaan löytää ne omien mieltymysten mukaiset teokset.
Idiootti on ollut mulle se syvin ja vaikuttavin kokemus, jonka olen teatterissa saanut. Tällä hetkellä eräs harrastajaporukka tekee samaista näytelmää ja minulla on tosi suuri asennekynnys mennä katsomaan sitä. Voi olla paljon mahdollista, että en siitä syystä aio mennä.

Kansallisessa kuitenkin on paljon hyvää, mutta myös sitä kuivaa, jäykkää ja tylsähköäkin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 02 Loka 2011 14:11

Jos viikonloppuihin etsii tekemistä, niin pääkaupungin läheisyydessä olevat. Tarttukaa junaan ja suunnatkaa Järvenpään teatteriin.
Siellä pyörii vielä lokakuun loppuun Amadeus.
Näytelmä, joka kertoo suoraan Amadeus Mozartista.

Voin rehellisesti suositella sitä todella tasokkaana harrastajateatterina. Ei lainkaan myötähäpeää, epäselvää tai epävarmuutta, joka on harrastajien keskuudessa usein ne, jotka häiritsevät keskittymistä ja esityksen maailmaan uppoamista.
Järvenpään porukka on tarkkaa, osaavaa ja kokonaisuus on kerrassaan upea.

Sinne on vielä suht helppo löytääkin. Järvenpää-talo on aivan kiinni juna-asemassa :keijo: eikä tartte eksyillä sen enempää.

Minä tykkäsin, vaikka henk. koht. syistä keskittyminen oli välistä muualla.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 03 Loka 2011 17:44

theia, mä haluaisin mennä kattoon Ryhmäteatterin "jatkuvaa kasvua", lähe mukaan? Tai miksei mentäis isommallakin porukalla! :lanppu:

Tälle viikolle ilmaantui kulttuuria kuin taikaiskusta. Huomenna olisi tarkoitus mennä katsomaan Mulkvist! -esitys Savoyhin, en tiedä mitä odottaa, olin kyseisen ryhmän pressitilaisuudessa On the Rocksissa taannoin ja jätkillä oli jauhelihaperuukit päällä.. ? :pahis: Äiskä soitti kans että heei varaahan torstai-ilta hänelle, mennään oopperaan! En ole ikinä käynyt, jänskättää! Teos on Puccinin Il trittico, joka vaikuttaa kuvauksen perusteella kiinnostavalta ja vaiherikkaalta kokonaisuudelta. :gay:

Raportoin loppuviikosta mitä tarjoiltiin. :superhymy:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 03 Loka 2011 18:08

En ole itse nähnyt, mutta ymmärtääkseni Il Trittico on ihan mainio aloittelijan ooppera. :tilt:
Ihanaa, toivottavasti tykkäät! :hymyhali:

Ooppera. :sydän:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Loka 2011 21:33

Kibaya kirjoitti:Kansallisoppeera ja Il Trittico :pilvi:
Ooppera mun makuuni.
Kolme, noin tunnin mittaista, eri tarinaa ja joka välissä tauko.

Siinä ehti nauttimaan musiikista, näyttelemisestä (joka on oopperassa harvinaisempaa) ja loistavasta oopperan riemusta!
Tunnistin myös viimeisesta tarinasta kauniin kappaleen, joka myös kilvoitti koeyleisöstään aploodit.

Se oli kuitenkin hieno huomata, että mitään tarinaa ei olisi halunnut jättää pois. Olen selkeästi kehittynyt katsojana. Ennen olisin jättänyt joitain pois ja toivonut erilaista, mutta en enää. Jopa se ensimmäinen, jota muut haukkuivat tylsäksi, oli koskettava. No, minua koskettaa traagiset rakkaustarinat, joissa joku kuolee. Huumoria oli siinä jo vähän, mutta se ei ole pelastava tekijä.

Uskokaa vaan, mutta ooppera voi olla kevyttä ja komediallista :keijo:
Darh Wader, valosapeli, hidastuksia ja kaunista musiikkia - sitä oli tänään.

Suosittelen vakavasti tätä Puccinia - aspektiakin löytyy!
Klik


Il Trittico :hymyhali:
Tykkään!

Sopii aloittelijalle erinomaisesti.
Ja sisältää myös :keijo: aspektinkin :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja theia » Ti 04 Loka 2011 10:06

shaana kirjoitti:theia, mä haluaisin mennä kattoon Ryhmäteatterin "jatkuvaa kasvua", lähe mukaan? Tai miksei mentäis isommallakin porukalla! :lanppu:

Kuulostais hyvältä! Teatteriiii, teatteriiiii!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 04 Loka 2011 16:51

theia kirjoitti:
shaana kirjoitti:theia, mä haluaisin mennä kattoon Ryhmäteatterin "jatkuvaa kasvua", lähe mukaan? Tai miksei mentäis isommallakin porukalla! :lanppu:

Kuulostais hyvältä! Teatteriiii, teatteriiiii!


Mäkin haluaisin nähdä sen ja huutelinkin asiasta jossain välissä chatin puolella, mutta luonollisesti mitään ei ole tapahtunut. :keijo: Oi kun joskus osuisi aikataulut kivasti...
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 04 Loka 2011 17:53

Kyllä maar haluaisin sen nähdä, mutta nyt ei pää taivu ajattelemaan aikatauluja.
Vielä.
Ensi viikolla on ensi-ilta ja siihen mennessä pitää tekemän paljon, paljon töitä.
Sen jälkeen uskallan avata kalenteria marraskuun puolelle.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 05 Loka 2011 21:12

Mäkin voisin tulla, jos oikeasti olette menossa. :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Kulttuuririennot

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 05 Loka 2011 22:26

Mennään marraskuussa porukalla :superhymy:
Otetaanko asia esiin ensi viikosta, niin katotaan päivä joka sopis mahdollisimman monelle.

:pomppuhymy:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron