Muistatteko viime vuoden keväällä olleen tapahtuman Tanpereella, joka mullisti mun eloain

No, tämän vuoden teatteritapahtuman pääpaikka oli Jyväskylän kupeessa ja siellä tuli hilluttua.
Olin kurssittautumassa dramaturgiaan ja löysin sieltä taas yhden sellaisen palikan elämäni legopalikkatorniin, jolla on merkitystä. Alan löytämään niitä asioita, jotka teatterissa minua viehättävät ja vetävät puoleensa. Kurssi oli niitä harvinaisen antoisia tapahtumia, joissa kynä sauhusi ja sanojen tutkiminen oli nautinnoista suurin. Sanat, niiden merkitys, kielikuvat - kaikkineen sellaista touhua, jolle antautuminen kävi huomaamatta. En olisi malttanut lopettaa!
Kävimme myös paikallisessa kesäteatterin pihassa ja sisälläni kiehui pieni raivo meidän omaan teatteriin liittyvien asioiden vuoksi. Mutta saimme teatterikollegan kanssa vähän vinkkiä miten meidän kannattaa lähteä toimimaan raivoa aiheuttaneiden asioiden kanssa.
Keskiaikaiset pidot ja suo-ooppera
Pimeässä esitetty keskiaikainen ooppera tulipylväineen, uskomattoman kauniin musiikin ja autenttisuuden keskellä oli mykistävää. Oli kyllä niin kylmä, että onneksi Pohjoisen tyypeillä oli omat sisäiset lämmikkeet mukana ja pullo kiersi. Mutta se musiikki ja sen herkkä kauneus!! Aivan. Uskomaton! Siihen vielä ne suojärven pinnalla kelluneet soihdut, vastarannalla loimottaneet tulipylväät, kepakot ja vielä pienet kirmaavat peikkolapset. Olimme aivan haltioituneita esityksen ajan.
Tämän jälkeen saimme vielä mahdollisuuden kokea aidot keskiaikaiset pidot, sillä erotuksella, että kalan sijaan meillä oli lihaa, jota keskiajalla ei niin ollut. Pohjoisen tyypit, me ja vielä pari muuta etelärannikon naurunaamaa istuimme samassa pöydässä ja nauroimme niin paljon! Valehtelematta kaksi tuntia puhdasta naurua, hörötystä ja tosi pölöjiä juttuja. Sillä naurun määrällä elää varmaan 15 vuotta lisää

Ilta jatkui vielä vähän karaoken ja hönöilyn merkeissä ja tänään oli aivan hirveä krapula
Hemmetin pohjoisen tyyppien juomat
Ei muuta. Nyt olen kotona sen orastavan krapulan kanssa, aion syödä ja mennä nukkumaan.
Ehkä vähän kirjoittaa viikonlopusta ylös tärkeitä havaintoja ja nauttia tästä sisäisestä palosta.
Kyllä. Suomesta on löydettävissä kauneutta.