Levottomat tai levolliset unet

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 02 Kesä 2008 01:54

Eikös ennenvanhaan ne hampaat tippuneet sen verran vauhdilla, että jo rippilahjaksi toivottiin tekareita?


Mulle on aina sanottu, että hampaannäkemisunet "tarkoittais" sitä, että joku läheinen on vaarassa tai kuolemassa. Mitä keskemmältä hammas irtoaa, sen läheisempi on ihminen jota uhka koskee. Mummu saattaa soitella koko suvun läpi kysyäkseen onko kaikki kunnossa, kun on uneksinut moisesta...
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 02 Kesä 2008 02:18

Olen myös kuullut sen version, että hampaiden lähteminen (ja samalla myös
kasvaminen) merkitsisi uuden alkua.
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 02 Kesä 2008 03:09

...mutta vahvimpana mun mielessä on kyllä teoria siitä, että unet, joissa hampaat irtoavat, johtuu öisestä hampaiden narskuttamisesta. Mä tiedän tekeväni sitä aina joskus, välillä herään leukaluut kipeinä. Mutta on kyllä käsittämätöntä, miten vastenmielistä hampaan irtoaminen unessa voi olla. Vähän liiankin realistisen tuntuista, jotenkin.
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 02 Kesä 2008 08:40

Mun unikirjani kertoo vähän toisenlaista tarinaa hampaista:

HAMPAAT: Jos hampaat ovat terveet ja voimakkaat, se merkitsee elämänvoimaa ja vahvaa seksuaalista itsetuntoa. Hampaiden putoaminen viittaa impotenssiin tai sen pelkoon.

Näin. :virne:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ma 02 Kesä 2008 18:51

No täältähän monta tulkintaa löytyy! Saaks noista nyt sitten valita mieleisimmän, vai häh? Kyllä mää ainakin toivon, että Suvi on oikeassa. :virne:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Avatar
Vanilla
 
Viestit: 343
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 18:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 02 Kesä 2008 19:30

No siis mä olen ymmärtänyt että unissa hampaat ei merkitse ainakaa mitään ylimaallisen kamalaa. :)
Ja jos se merkitsee että joku kuolee, niin ihmisiähän kuolee muutenkin koko ajan vallan. :epäilevä: Eli se on varmasti totta.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja skray » Ma 02 Kesä 2008 22:27

Kivaa lukea teidän muiden unia, kun en oikeastaan koskaan muista omia uniani. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja theia » Ti 03 Kesä 2008 16:28

Mä aattelin tulla kertomaan, että oon ainoastaan kuullut impotenssi-version hampaiden putoamisesta :virne:

Vähään aikaan en oo nähnyt unia, tai en ainakaan muista niitä. Muistan vaan sen kun herää "huh"-fiiliksellä - onneksi se ei ollut totta.

on vähän painajaisvoittoista siis varmaan.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 04 Kesä 2008 07:28

Aika yllättävää, että näin vielä muutosta unta.

Olin muuttanut kerrostalon kolmanteen kerrokseen, omaan asuntoon. Talossa oli pieni hissi, eli tässä oikeassakin muutossa hieman hankaluuksia aiheuttanut runkosänky aiheutti vähän päänsärkyä tässä unisessakin kuvassa. Olin jo muuttanut kaikki kamat sisälle kun huomasin, että pari kerrosta ylempänä, viidennessä, oli känppä myynnissä. Ryntäsin katsomaan ja päätin ottaa sen, koska siinä oli laminaattilattiat. Edellisen asukkaan kaikki tavarat vain sattuivat olemaan vielä känpässä, josta vähät välittäen varkain läksin asuntoa mittailemaan. Siellä ähertäessäni se nykyinen asukas tuli ja soli syötävän suloinen mies. :ahihi: Sen pituinen se!
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 04 Kesä 2008 19:47

shaana kirjoitti:Siellä ähertäessäni se nykyinen asukas tuli ja soli syötävän suloinen mies. :ahihi: Sen pituinen se!

Ja siihen tarina muka loppu. :juoni: Niin varmaan...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » To 05 Kesä 2008 00:52

Pari yötä sitten näin "evoluutiounta". Näin unta miten nutipäästä kehittyy samakko, mutta samalla niiden nutipäiden ollessa nutipäitä ja sammakkojen sammakoita ne olivat myös esihistoriallisia mitälie-olentoja. Ei sillä että ulkonäössä tai koossa olisi ollut mitään erioista, satuin vain unessa tietämän ettei ne ole pelkkiä sammakoia ja nutipäitä (ja niitä niiden välivaiheita)
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Galileo » To 05 Kesä 2008 08:11

Crazy_Clown kirjoitti:Pari yötä sitten näin "evoluutiounta". Näin unta miten nutipäästä kehittyy samakko, mutta samalla niiden nutipäiden ollessa nutipäitä ja sammakkojen sammakoita ne olivat myös esihistoriallisia mitälie-olentoja. Ei sillä että ulkonäössä tai koossa olisi ollut mitään erioista, satuin vain unessa tietämän ettei ne ole pelkkiä sammakoia ja nutipäitä (ja niitä niiden välivaiheita)

Nuijapäitä kumminkin? Olisihan se toki kiinnostavaa, jos nutipäistä kehittyisi sammakkoja.

Kuva Darwinism Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Avatar
Galileo
 
Viestit: 1326
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 10:52

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » To 05 Kesä 2008 08:30

Olen mä ainakin kuullut sammakon toukista käytettävän myös nimitystä nutipää.

Sammakot on ihania :hymyhali:
Kuva
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 05 Kesä 2008 11:54

Näin Suomen Huippis-unta. Olin unessa Maria ja mukana oli myös Ani ja Darina. Meillä oli tehtävänä valita itsellemme vaatteet ja kävellä lavalla tuomareiden edessä. Ennen kuin menin hirsimökkiin, jossa vaaterekit olivat, Kukkohovi antoi minulle jonkin vinkin. Taisi kehottaa valitsemaan normaalia näyttävämpiä vaatteita. Vaaterekeiltä löysinkin aivan ihastuttavan asukokonaisuuden: froteepyyhkeen, jonka kietaisin narulla ympärilleni ja aamutakin!

Catwalkille en harmi kyllä unessani ehtinyt. Olisin mielelläni kuullut tuomareiden kommentit asustani. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 06 Kesä 2008 02:27

shaana kirjoitti:Olen mä ainakin kuullut sammakon toukista käytettävän myös nimitystä nutipää.
Jaa, kummallista. Mä en kyllä koskaan ole. Nölliäisiksi olen kuullut niitä kutsuttavan, mutta että nutipäiksi.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 06 Kesä 2008 07:34

Vai että kummallista :tilt: Ei se minun mielestäni niin kummallista ole, että joitakin asioita kutsutaan erilaisilla nimillä. Eh.

Aiheesta, olen nukkunut mukahyvin uudella känpillä, mutta kuitenkin nähnyt outoja unia ja piehtaroinut lakanoissa hulluna. Uskottelen itselleni tämän johtuvan kuumuudesta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 06 Kesä 2008 12:43

shaana kirjoitti:Vai että kummallista :tilt: Ei se minun mielestäni niin kummallista ole, että joitakin asioita kutsutaan erilaisilla nimillä. Eh.
Ei olekaan, mutta kun nutipää on nimenomaan sarveton lehmä, niin se tuntuu jotenkin oudolta. Ehkä mä elän liian pienissä piireissä...
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 06 Kesä 2008 15:57

Tää on kyllä jo murreketju kamaa, mutta kysäisin duunikaverilta tätä, siis miksikä sammakon toukkavaiheessa olevia otuksia kutsutaan.
Sanoi ensimmäisenä nappopää. :virne:
Kyllähän ne sarvettoman lehmät nutipäitä ovat. Meinaa se ainakin mulle myös muita asioita, kaljua, tyhmää tai sitten niitä nappopäitä. :tilt:
Mä oon arkena niin vähän nautakarjan kanssa tekemisissä, että tämä selittynee. :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Kesä 2008 16:55

Mulle sammakon toukka on nappopää tai nuijapää.
------------

Näin viime yönä melko sekavaa unta, jossa olin joukkuevoimistelukisoissa. (olin yhdessä joukkueista). Olimme käsittämättömän huonoja. Ereityisesti minä mokailin jatkuvasti. Häviömme ei yllättänyt.

Yhtäkkiä olinkin saman vuosikurssin opiskelijoiden kanssa jollakin kurssilla ja piti jakautua ryhmiin. Minun ryhmässäni oli mielestäni tylsiä tyyppejä.

Sitten olinkin paikassa, joka muistutti kaverini kodin (kerrostalossa) pihaa, jossa kokoonnuimme jonkin toisen opiskelujutun takia. Taas piti jakautua ryhmiin. Kurssilla oli jostain syystä myös kolme vuotta minua nuorempi kaverini(, joka oikeasti opiskelee lukiossa). Halasin iloissani häntä ja muodostin hänen ja kahden muun tyypin kanssa ryhmän. Aloitimme jonkin tehtävän teon ja sitten heräsin.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 07 Kesä 2008 00:04

Nuijapää näyttää tältä: Kuva

"Ei supervoimia, mutta miltei tuhoutumattomasta sekundäärisestä adamantiumista tehty kallo"

--

Näin unta, että kohtasin Peltsin ja hänen juontajaparinsa. Menin kysymään Peltsiltä jotakin nerokasta: "Mitä jos mä haluaisin vaikka YleX:ään töihin, niin mitä pitäis tehä?" Peltsi oli herrasmies ja vastaili jotain ympäripyöreää. Sen sijaan juontajapari oli vähintään kaksimetrinen ja tuli seisomaan ihan mun naaman eteen. Sanoin, että sinä se oot pirun pitkä mies! Se oli parrakas ja paljon pelottavampi kuin vaikkapa Ile.

:virne:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Su 08 Kesä 2008 15:46

Kummallista, mä olen kyllä aina pennusta lähtien käyttänyt nimitystä nutipää. (no joskus haarvois nuijapää) Nappopäästä sen sijaan en ole koskaan aijemmin kuullutkaan :kauhistunut:

MUlla oli vielä aamulla herätessäni mielessä uni joka halusin tänne postata. Mutta nyt se on jo unohtunut, muistan vain että siihen littyi eräs ystäväni. :sori:
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 09 Kesä 2008 18:39

Pascal Lemoix kirjoitti:Sen sijaan juontajapari oli vähintään kaksimetrinen ja tuli seisomaan ihan mun naaman eteen. Sanoin, että sinä se oot pirun pitkä mies! Se oli parrakas ja paljon pelottavampi kuin vaikkapa Ile.

:virne:


Olisiko se ollut Matti? :virne:

Itse näin viikonloppuna unta, jossa sanottiin että kuolen ensi lauantaina. Joko se oli alitajunnan tapa käsitellä näkemääni Final Destination 3-leffan kansi tai sitten jotain hyvin X-filesmäistä on liikenteessä... :O:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 10 Kesä 2008 15:03

:friikki: :friikki:

Näin unta, että tapoin Jyrki Kataisen. Kuristin hänet omin paljain käsin. "Vahingossa". Koko unen ajan podin hirveitä tunnontuskia.

:friikki: :friikki:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Crazy_Clown » Ti 10 Kesä 2008 16:00

Näin unta että kävin leffassa. Kätsomassa The Eyen: Tai siis että piti käydä katsomassa se.

Istuin elokuvateatterissa olevilla sohvilla (mitkä siellä ovat oikeastikkin) ja odottelin saliin pääsyä. Kauaa ei tarvinnut odotella, kun jo huomasinkin että ovi oli auki. (Leffa alkoi klo 20.00) Lähdin kävelemään ovea kohti ja etsin laukustani lippua, mutta en löytänyt sitä. Tyyppi joka oli ovella tarkastamassa lippuja oli minuun selin eikä edes reagoinut mitenkään kun tulin kohdalle. Ajattelin vain, että tyyppi varmastikkin muisti minut (sama tyyppi oli myynyt lipunkin) koska koko paikka on olut lähestulkoon tyhjänä ja tiesi että minulla on lippu. Marssin siitä sitten sisälle saliin ja yhtäkkiä koko paikka olikin aiva tupaten täynnä ihmisiä ja lippu oli ilmestynyt käteeni. Sali oli aivan pilkkopimeä, enkä millään meinannut nähdä missä paikkani oli. Yritin katsoa kännykän valossa, muta siltikin näin heikosti, etenkin lipussa olevat numerot olivat vaikeasti erotettavia. Lopulta löysin kuin löysinkin oikean paikkani, (104 rivillä 5) mutta kaikesta huolimatta istuinkin viereiseen, koska en halunnut istua tuntemattoman vieressä ja ympärillä oli hieman tyhjiä paikkoja. Leffan alkaessa ihmettelin kun The Eyen sijaan valkokankaalle läjähtikin Idiana Jones ja kristallikallon valtakunta. Päätin esittää, että juu, tätähän olinkin tulossa katselemaan ja yritin näyttää kiinnostuneelta. Pian kuitenkin huomasin kuinka vaikeaa se oli ja olin kokoajan nukahtaa tuoliini. Jossain vaiheessa sitten ilmeisesti lähdin pois salista, koska yhtäkkiä oli taas siellä sohvien luona, missä olin saliin pääsyäkin odotellut, mutta leffa oli vielä kesken. Sitten huomasin syyn miksi salissa oli väärä leffa; olin mennyt väärään saliin. Oma leffani oli salissa 10 ja olin mennyt saliin 5. Yhtäkkiä siinä sitten minulla olikin pussillinen omenoita ja applesiineja. Osa niista oli tippunut pöydälle ja rupesin latomaan niitä takaisin pussiin, mutta huomasin pussin kyljessä olevan reijän, joten aina kun laitoin yhden omenan tai appelsiinin pussiin, toinen tippui pois. Hetken mietittyäni keksin ruveta repimään ikkunassa ollutta Kung fu panda -mainoistarraa ja paikata sen palasilla pussissa oleva reikä. Siinä repiessäni huomasin, että sama tyyppi joka oli myynyt lipun teki aivan samaa puuhaa, repi tarraa irti ikkunasta korjatakseen muovipusseja. Aloin miettimään, että onkohan tässä nyt mitään järkeä, kun kerta tuossa iha vieressä on K-kauppa josta saisin ihan uuden ja ehjän pussin paljon vähemällä vaivalla, ja vieläpä ilmaiseksi.

Joop, oli pakko myös mainita nuo turhat informaatiot unestani, eli millon leffa alkoi tai missä salissa yms. koska on todella harvinaista että muistan unesta yhtään mitään numeroita.
Avatar
Crazy_Clown
 
Viestit: 247
Liittynyt: La 31 Touko 2008 22:03

Re: Levottomat tai levolliset unet

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 11 Kesä 2008 10:52

Julkkisuni. :superhymy:

Istuin siskoni kanssa bussissa matkalla jonnekin hevon kuuseen. Ilmeisesti täällä "hevon kuusessa"
sijaitsi joku museo (ehkä Kiasma) ja vieläpä keskellä saarta. No, se ei tärkeää.

Siinä bussissa juttelimme jonkun (minulle) täysin tuntemattoman tyypin kanssa, kun katseeni
kääntyi bussin takaosaan. Siellä istui Toni Wirtanen ysärilookissaan. Toni W jutteli jonkun tyypin
kanssa, joka ei tainnut kuitenkaan olla kukaan entistä tai nykyisistä Apiksen jäsenistä.
Jätimme Toni rauhaan ja matka jatkui.

Unen loppuosassa ei tapahtunut mitään erikoista. Yritin vain pölliä museosta yhden ison
muovipussin verran karkkia. Muovipussi kuitenkin muuttui omituiseksi oksaksi jne. :friikki:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa