Jouluröpötys

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 27 Joulu 2010 22:26

Niin joo, sainhan mä töistäkin lahjan! Nimittäin Seikkailumuumi-kannun! On hyvä lahja ja tykkään kovasti. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Ti 28 Joulu 2010 14:50

Mun joulu meni kivasti :tilt:

Aattoaamuna herättiin, vaihdettiin lahjat & mä leivoin torttuja (....MÄ LEIVOIN TORTTUJA! Aamulla, ennen yhdeksää! Järkkyä :virne: ). Sitten hypättiin autoon, käytiin hakemassa sisko asemalta ja huristeltiin äidin luo Hämeenlinnaan. Siellä viihdyttiin ruoan ajan, jolloin oli pakko taas mun & avosen hypätä autoon, jotta ehdittäisiin avon porukoiden luo. Sielläkin syötiin ja juotiin oikein urakalla. Kivaa oli. Aattona mentiin vielä baariin.

Joulupäivänä käytiin taas anoppilassa, jossa oli koko poppoo koossa, siellä syötiin ja vaihdeltiin kuulumisia. Loppuilta meni rattoisasti sohvan pohjalla. Tapaninpäivänä käytiin avon Mummolassa, jossa vierähti muutama tunti.

Vähän vähemmän olis voinut olla kotiaikaa, mut menihän se noinkin. Eilen oli kyllä duunissa silmät niiiiin ristissä...

Sain paljon kivoja lahjoja - avolta iiiihanan rannekorun, korvakorut ja kolme paria Hello Kitty -sukkia :D lisäksi muilta tuli muistikirjoja, lisää sukkia, korvikset, pari dvd-boksia, pattereilla toimiva harja ( :virne: - siinä on joku epäsähköistävä-juttu, en oo viel ehtinyt tutustumaan sen paremmin), pussilakanoita x 2, Suomalaisen Kirjakaupan lahjakortti, shampoota & hoitoainetta, toinen rannekoru, rahaa... Mä olin selkeestikin ollut ihan ekstrakiltti tänä vuonna :D
Töistä tuli ihana deli-paketti, jossa oli aurinkokuivattuja tomskuja, suklaatryffeleitä, toffeekarkkeja, leipätankoja ja tryffeliöljyä + punkku.

Joulu :sydän:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 29 Joulu 2010 16:46

Hirmu mukavan perhejoulun vietin, vaikka harmittaa, etten veljen perhettä ehtinyt tavata, kun mentiin ristiin. Heidät onneksi näen muissa merkeissä ensi vuoden alussa. Tänä vuonna pääsin vanhempieni luokse vasta aattoaamuna. Hieman tuskaista oli herätä ennen aamukuutta, mutta osa bussimatkasta tuli nukuttua ja joulutunnelmissa oleva bussikuski tarjosi matkan varrella pysähdyksen yhteydessä lämmintä juotavaa matkustajille. Meitä olikin huikeat kolme henkeä. :virne:

Aattona syötiin, saunottiin, syötiin ja avattiin illalla lahjat. Joulupäivänä syötiin vähän lisää, seurattiin siskon lasten leikkimistä uusilla leluilla, leikittiin vähän itsekin joulupukin tuomilla pleikan lisäosilla, vietettiin aikaa yhdessä ja illalla saunoin siskon kanssa. Kunpa olisi mahdollisuus saunoa useammin suvun kanssa, siellä keskustelujen sävy on erilainen, intiimimpi. Tapaninpäivänä syötiin vanhempien kanssa perinteisesti sunnuntailounas ja kotiuduin alkuillasta hieman haikein mielin. Olisihan tuota voinut olla pidempäänkin. Joulutunnelma säilyi tapsaan asti, kun se ennen on löpsähtänyt aattoiltana. Aiemmin joulupäivä ja tapani on menneet ihmetellessä mitä sitä oikein tekisi, nyt ei tullut tylsää hetkeksikään.

Lahjojakin tuli saatua. Kylmää valuuttaa setelien ja lahjakorttien muodossa, BS:n hamppukäsivoidetta, tehosekoitin, Alphonse Mucha Masterworks -kirja (pakkopäästälukemaanpakkopäästälukemaan), pyyhkeitä ja konvehteja muun muassa. Oishan tuota vähempikin riittäny. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 14 Loka 2011 22:44

Anteeksi ihmiset, tiedän että on vasta lokakuun puoliväli menossa ja jouluun yli kaksi kuukautta
aikaa. Mutta mä en enää voi hillitä itseäni, koska joulun odotus alkoi virallisesti äsken kun tilasin
perheelle lentoliput jouluksi pohjoiseen vanhempieni luo eli lasten mummilaan. En malta odottaa
että pääsen syömään vanhempien jouluruokapöydän ääreen. Ne lihat, ne kalat, ne laatikot... :kuola: ja :tipahdus:
Ja näin lapsellisena ihmisenä myös omien lasten ilo kaikesta joulujutuista lämmittää kovasti mieltä. :sydän:
(Lapsille ei kuitenkaan uskalla kertoa ääneen että ollaan lähdössä mummilaan. Ei kukaan jaksa
kuunnella joka päiväistä "joko mennään"-kyselyä. Mulle riittää elokuusta asti kuulunut "koska sataa
lunta?"-kyselyt. :tilt:)

Prismaankin (ja varmasti muuallekin) oli ilmestynyt joulusuklaahylly, mutta vielä maltoin mieleni
ja kävelin kuolaten ohi. Ehkä seuraavalla kerralla mukaan tarttuu jo jotain. :keijo:

Enempää en vielä kuitenkaan jouluasioita pysty sulattamaan, palataan astialle taas marraskuun
alkupuolella. :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja tiger34 » To 20 Loka 2011 12:42

Wildchild kirjoitti:Anteeksi ihmiset, tiedän että on vasta lokakuun puoliväli menossa ja jouluun yli kaksi kuukautta
aikaa. Mutta mä en enää voi hillitä itseäni, koska joulun odotus alkoi virallisesti äsken kun tilasin
perheelle lentoliput jouluksi pohjoiseen vanhempieni luo eli lasten mummilaan.


Mulla on sama into meneillään! Tilasin lentoliput Suomeen jouluksi, koska missään muualla en osaa joulua viettää. Koko perhe kokoontuu nauttimaan ihanasta ruuasta ja toistensa seurasta. Aamulla koristellaan kuusi ja katsotaan Lumiukko. Yö pelataan lautapelejä, en tiedä mitään parempaa. :) Mitä vanhemmaksi tulee, sitä pienemmälle huomiolle jää kaikki jouluun liittyvät materialistiset asiat. Lahjojenvaihtoa on hyvin niukasti, ja yritän aina löytää jotain oikeasti kiinnostavaa, enkä paniikissa pakosta viime hetkellä. Joko foorumilaiset on ostellu joululahjoja?
tiger34
 
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 19 Loka 2011 18:28

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » Ti 25 Loka 2011 22:12

Joulu, miksi se on kohta taas täällä :friikki: .
Olen siis jo uhrannut ajatuksia joululle. Elättelin nimittäin toivoa, että saisin kerrankin olla yksin omassa kotona jouluaattona. Mutta turha toivo! Vanhin siskoni katkaisi välit perheeseen, joten se ei ole menossa kotikotiin. Veikkaan myös, että toinen siskoni viettää miehensä kanssa joulun kotonaan, koska tämä on varmaankin viimeinen tai viimeisiä jouluja mitä he pystyvät olla omassa rauhassa, sillä toiveena heillä on jälkikasvun hankkiminen ja sitten se oma rauha ei olekaan enää niin itsestään selvää. Minulla ei ole hyvää syytä olla menemättä kotikotiin, joten olen automaattisesti velvoitettu menemään sinne. Ja jos en mene, niin olen varmasti paha ja itsekäs ihminen ja vanhemmilla on yksinäinen joulu.
Joten rakas joulupukki: voisitko tänä vuonna tuoda minulle poikaystävän, jonka kanssa voin jatkossa viettää joulut hyvällä omallatunnolla omassa kotona?
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ti 25 Loka 2011 22:37

Tässä jo joulua mietin minäkin vähitellen. Enimmäkseen töiden takia, kun siellä nyt jo on joulukoristeet myynnissä ja kohta varmaan somistetaan myymäläkin ja pistetään joululaulut soimaan.. :huoh: Aika on muutenkin tänä syksynä mennyt mielestäni nopeammin kuin koskaan, ens viikollahan on jo marraskuu. :keijo:
Lahjoja en vielä ole ostanut kellekään, mutta marraskuussa aion aloittaa, jos kohdalle sattuu hyviä juttuja. Joulukuun alussa meen ainakin yhtenä päivänä kaupungille kiertelemään ja teen kotona listan lahjottavista, jotta muistan vähän mitä pitää etsiä. Lahjottavia on kertynyt viime vuosina enemmän, kun miehekkeen veli on lisääntynyt.. lapsille on onneksi aika helppo keksiä järkeviä lahjoja. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 25 Loka 2011 23:25

damn kirjoitti:Minulla ei ole hyvää syytä olla menemättä kotikotiin, joten olen automaattisesti velvoitettu menemään sinne. Ja jos en mene, niin olen varmasti paha ja itsekäs ihminen ja vanhemmilla on yksinäinen joulu.

Eikö sulla sitten ole oikeutta viettää joulua siten kuin itse haluat? Eikö siinä ole ihan tarpeeksi syytä, että et vaan halua? Ei pidä tehdä itseä vastaan.
Toki vanhemmillasi on varmaan raskasta, jos siskosi on katkaissut välit perheeseen, mutta ei sun vanhempien tunteet siitä asiasta (tai sun mahdollisesta päätöksestä jäädä kotiin jouluksi) ole sun vastuulla. Aikuisella ihmisellä on täysi vapaus valita, miten viettää juhlapyhänsä, vai viettääkö ollenkaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 26 Loka 2011 09:38

Eilen tosiaan kaupassa törmäsin jouluvaloihin. Onneksi olivat sentään hillitysti häpeänurkassa, oli helppo kääntää pää ja itsekseen murista mielessään, että ei nyt vielä.


Tulin oikeastaan vaan pohtimaan tuota mielenkiintoista ilmiötä, että valmistellaan itselleen surkea joulu tekemällä niin kuin kuvitellaan toisen osapuolen haluavan. Itsekin tulee tehtyä sitä aina välillä, vaikka olen vuosikymmeniä kouluttanut itseäni moisesta pois. Äiti on ihan kamala tuollaisen kanssa, kuvitellun ja todellisen. Aina se märehtii, että no mitä nekin siitä ajattelee ja mitäs jos ne haluaakin sitä sun tätä. Itsellä meni hermot siihen teini-ikäisenä, siksi olen yrittänyt oppia siitä pois.

Tottakai voi ja pitääkin ajatella läheisten tunteita, mutta ei päätöksiä saa tehdä toisten mieltymysten mukaan. Erityisesti, jos siitä on itselle vahinkoa. Kaikkein painokkaimmin, jos ei oikeasti tiedä, mitä se toinen osapuoli haluaa. Mitä jos vanhemmat vaikka odottavat kuin kuuta nousevaa, että saisivat edes yhden joulun viettää rauhassa ihan kahdestaan? Mennä kylpylään hemmoteltavaksi tai Lappiin mökille. Lähteä etelään. Olla kotona, unohtaa jouluhössötys ja katsoa koko joulupyhät vanhoja videoita yökkärit päällä.


Jos ei halua/pysty sanomaan suoraan, että nyt haluan olla omassa kotona yksin joulun, niin keksii sitten tekosyyn. On niin poikki, kun koulussa/töissä on ollut rankkaa, että haluaa vain levätä pyhät. Tai on kavereiden kanssa keksitty jotain yhteistä menoa. Mitä nyt mieleen tulee. Mielummin kuitenkin sanoo suoraan. Nätisti kysyy, että pahastuuko, jos viettäisi joulun itsekseen. Voi olla, että haikeutta aiheuttaa, mutta se on vanhempien osa. Jossain vaiheessa se jälkikasvu alkaa irtautua ja muodostaa omia perinteitä ja tapoja.

Tsemppiä damnille tehdä itselleen hyvä joulu :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » Ke 26 Loka 2011 11:26

Lyyra kirjoitti:Eikö sulla sitten ole oikeutta viettää joulua siten kuin itse haluat? Eikö siinä ole ihan tarpeeksi syytä, että et vaan halua? Ei pidä tehdä itseä vastaan.


Tuntuu just siltä, ettei minulla ole oikeutta viettää sitä niinkuin haluan. Joulu on perhejuhla, jolloin on pakko kokoontua yhteen, oli se miten kurjaa ja riitaista tahansa. Tai no, ei se enää niin riitaisaa ole, kun sisko ei ole siellä. Mutta en tykkää kumminkaan. Joulua tylsempää juhlaa ei olekaan. Ja kotokotona tylsyys jotenkin maksimoituu ja pää hajoaa. Kaikki menee aina saman kaavan mukaan. Syyään tiettyyn aikaan, liian pitkään aamulla nukkuva on laiska, pakko katsoa se hemmetin joulurauhan julistus, liian myöhään illalla valvova on vastuuton ja laiska, taas syyään, käydään saunassa jne. Argh! :kops:
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja tiger34 » Ke 26 Loka 2011 17:05

Kuulostaapa harmilliselta. Mun mielestä joulussa on toisaalta hyvää just se, että aina on sama kaava. Aina haetaan kuusi illalla, koristellaan aamulla, puuro, Lumiukko ruoan valmistaminen, kinkun rääppiminen, sauna, ateria, yö lautapelien pelaamista. Eikä se juuri koskaan muutu, porukka tosin muuttuu vähän. Itse reissaan niin paljon että tuntuu mukavalta kun on yksi päivä vuodesta joka on aina samanlainen. :)
tiger34
 
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 19 Loka 2011 18:28

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 26 Loka 2011 22:11

damn kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Eikö sulla sitten ole oikeutta viettää joulua siten kuin itse haluat? Eikö siinä ole ihan tarpeeksi syytä, että et vaan halua? Ei pidä tehdä itseä vastaan.


Tuntuu just siltä, ettei minulla ole oikeutta viettää sitä niinkuin haluan. Joulu on perhejuhla, jolloin on pakko kokoontua yhteen, oli se miten kurjaa ja riitaista tahansa. Tai no, ei se enää niin riitaisaa ole, kun sisko ei ole siellä. Mutta en tykkää kumminkaan. Joulua tylsempää juhlaa ei olekaan. Ja kotokotona tylsyys jotenkin maksimoituu ja pää hajoaa. Kaikki menee aina saman kaavan mukaan. Syyään tiettyyn aikaan, liian pitkään aamulla nukkuva on laiska, pakko katsoa se hemmetin joulurauhan julistus, liian myöhään illalla valvova on vastuuton ja laiska, taas syyään, käydään saunassa jne. Argh! :kops:

Mä niin tiedän miltä tuo tuntuu. Sun pitää vaan tajuta, että jokainen saa viettää joulua just niin kuin itse haluaa, tai olla viettämättä kokonaan, jos siltä tuntuu. Ihan oikeasti saa. Sun vanhempien tunteet ja reaktiot siihen sun päätökseen ei ole sun vastuulla. Jos sua ei huvita viettää joulua, älä vietä. Taisin kyllä sanoa nämä jo.

Mä oon viettänyt kaksi edellistä joulua kahdestaan Te-Mon kanssa. Eka joulu oli ihan kiva, toka vähän tylsempi. Sit ollaan tehty kompromisseja: ekana vuonna menin sit uuden vuoden jälkeen vanhempien luo joksikin aikaa kylään, ja viime vuonna isä ja äiti ajoivat mun luo tapaninpäivänä ja olivat pari yötä. Äidille mun päätös oli kova paikka (sain mm. "rangaistuksen" ekana vuonna :friikkipeukku: ), mutta mä oon niin kypsynyt tekemään asioita muiden ehdoilla. Ekana vuonna äiti soitteli vielä aatonaattonakin, että etkö nyt kuitenkin tulisi? Mutta sanoisin melkein, että mun "rohkeus" pistää vastaan äidille (esim. tuossa jouluasiassa) on lähentänyt meitä. Ja nyt onkin oikeastaan ihan kiva ajatella, että menisin isän ja äidin luo jouluksi. Edelleen kyllä toivoisin siskoani sinne puskuriksi, mutta tuskinpa se tulee. :huoh:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 28 Loka 2011 12:42

Damn minäkin suosittelen tekemään joulusta sellaisen kuin haluat. Perheessä pitkään vallinneiden perinteiden rikkominen tuntuu varmasti hankalalta, mutta kannattaa tehdä niinkuin itsestä tuntuu hyvältä. Mikä on pahinta mitä voi tapahtua, jos teet oman pääsi mukaan?

Tai jos kokonaan pois jääminen tuntuu liian pahalta ja velvoite pakkopullaan nakertaa liiaksi, niin voisitko piipahtaa vanhempiesi luona vaikka yhden yön ja sitten palata takaisin omaan kotiisi?

Miulla oli vastaava, joskin lievempi tapaus. Itselläni on hyvin perhekeskeinen joulu ja joulunpyhät + vähän päälle tulee vietettyä vanhempien luona. Yhtenä vuonna tein kuitenkin poikkeuksen ja lähdin tapsantansseihin kaveriporukalla tänne omaan kotikaupunkiin, joten joulunvietto porukoilla jäi lyhyeksi. Olihan ne vanhemmat yllättyneitä ja ehkä vähän harmissaankin, mutta päästivät menemään eikä siitä mitään jälkipuheita jäänyt.

Sen jälkeen perheen kanssa vietetyt joulut on tuntuneet erilaisilta. Annan niille nyt enemmän arvoa, vaikka en suurta muutosta traditioihin tehnytkään. Ja en siis tarkota tätä nyt silleen, että yks joulu muualla ja *BLING* sukurasitteesta tulee suurinta hupia damnille. Yritän kai sanoa, että omien joulukuvioiden luominen vois auttaa raikastamaan välejä ja antaa uusia näkökulmia entiseen.

En tiiä enää mitä oon selittämässä ja tajuaako kukaan edellä kirjoitettua, joten lopetan täältä tähän. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 28 Loka 2011 13:03

Kyllä mä ainakin tajuan, mitä puolis sanoi. Ja mulla ainakin pari joulua keskenään Tempun kanssa selkiytti sitä omaa määräysvaltaa omista asioista. Ja nyt voin mennä vanhempien luo jouluksi siten, että se on mun oma valinta. Ja se vähentää ainakin mun jouluahdistusta noin 100%:lla.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja damn » Pe 28 Loka 2011 13:47

Olen tehnyt joskus niin, että olen ollut yhden yön vanhempien luona jouluna ja joulupäivänä jo karannut kotiin. Ovathan nuo vanhemmat aika pettyneitä olleet. En minä ole vanhempien luona ikinä yhtä tai kahta yötä pidempään ja ovat ne siihen tottuneetkin. Joten kyllä ne ymmärtäisivät vaikka olisin siellä vain lyhyen aikaa. Mutta tuskin ymmärtäisivät sitä, etten kävisi siellä ollenkaan ja etten halua viettää joulua ollenkaan lahjojen, koristeiden, jouluruuan yms muun turhan sälän muodossa. Totta kai minun pitäsi tehdä asiat niinkuin itse tykkään ja haluan, mutta en ikinä haluaisi tuottaa vanhemmilleni pettymystä. Käyn siellä muutenkin niin harvoin, vaikka kaikista tyttäristä asun lähimpänä, joten he olettavat että edes joulu olisi sellainen, että minua näkisi.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja theia » Pe 28 Loka 2011 14:06

Mä huomasin jo vähän odottavani joulua :D Viime vuoden positiivinen joulukokemus ilmeisesti vaikuttaa asiaan. Ja se, kun huomasi, että voidaan oikeasti tehdä vähän niin kuin itse halutaan, eikä se kovin paljon loukkaa ketään.

Aiemmin kun oli ns. pakkovisiitti Raumalle, jossa suurin osa suvusta asuu, mutta viime vuonna aikatauluongelmienkin takia se täytyi skipata. Eikä se tuntunut niiiin harmittavan ketään.

Toiveena olisi joskus tässä ehkä viettää ainakin osa joulua ihan kahdestaan, mutta voipi olla että tämä joulu menee samoin kuvioin kun viime joulukin. Eipä siitä ole vielä puhuttu.

Tänä vuonna kuitenkin joulu ajoittuu niin ns. huonoon ajankohtaan, kun ei ole kuin yksi ekstravapaa. Ens vuodeksi voiskin suunnitella jotain fantsumpaa (esim. lähtöä muille maille tms.) - olettaen, että työpaikka on sama, ja saisi noita välipäiviä vapaaksi...

Joululahjojakin pitäis kai alkaa miettimään. Pari kuukautta enää!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 15 Marras 2011 11:16

Apua, theia noin aikainen joulupostaus :o:

Mä odotan kyllä joulua myös, mutta en joulun takia, vaan koska pääsen silloin pohjoiseen ja toivottavasti nauttimaan oikeasta talvesta. :lanppu:
Mahdollisesti jouluna mennään viime vuoden tapaan kekkereihin, joissa riittää ruokaa ja juomaa ja laulua ja naurua, eli ihan kiva. :tilt:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja kaneli » La 19 Marras 2011 19:56

Mä huomaan olevani vuosi vuodelta yhä enemmän ja enemmän jouluihminen; alan ilmeisesti tulla vanhaksi. :pöpi: Nyt on vasta marraskuu ja mä oon jo käytännössä ostanu kaikki joululahjat, joita en tosin osta kovin monelle. Lisäksi oon ostanu itelleni joulukalenterin ja tietenkin myös joulukortit sekä kirjottanut ne. Koristeita oon myös kovasti jo kaivamassa esiin ja fiilistelen kohta varmaan myös joululauluja. En oo erityisemmin jouluruokien perään, mutta riisipuuroa ja glögiä oon kyllä jo maistellut. Suklaata kuluu muutenkin ihan tarpeeksi. Tykkään eniten joulun odottamisesta, aatto ei mun mielestä oo kovinkaan ihmeellinen. Kaipaan lapsuuden fiilistä ja jännitystä, nyt lahjojen avaamisesta puuttuu hohto. :hullu:
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja skray » Ma 21 Marras 2011 13:55

Olin eilen miehekkeeni ja erään kaverini kanssa kaupungilla jouluavajaisissa ja olihan siinä tunnelmaa. :)
Jouluvalot oli sytytetty kaduille ja joulumarkkinoilla oli kaikenlaista kivaa enemmän tai vähemmän jouluista. Käytiin myös katsomassa kaupoissa leluhyllyjä ja ideoitiin miehekkeen veljenpojille lahjoja. Pitäähän sitä jo alkaa miettiä lahjoja, kun se joulu tulee sitte kuitenki niin yllättäen ja töitä on niin paljon, ettei kerkee oikeastaan muuta tehdäkään kuin töitä sen viimesen viikon-kaks ennen joulua..
Tuli kyllä jo vähän jouluolo eilen. :ahihi:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 21 Marras 2011 16:16

Oih, joulumarkkinat. :D
Tästä muistuvat mieleeni Turun joulumarkkinat, jotka ovat aina ihastuttavan tunnelmalliset. Kaikkea entisajan henkistä.

Aion mennä ensi viikonloppuna jouluostoksille, että kerkeää postitella asioita ajoissa. En malttaisi odottaa. Odotan mielenkiinnolla miten yli paikallinen markkinatalous onkaan ampunut joulun markkinoinnissa, kun joulun ostossesonkikin puolivirallisesti alkaa nyt tulevana perjantaina eli ns. mustana perjantaina. :p Onhan sitä joulua varmaan jo esillä monessakin paikassa, mutta en ole taas lähes kahteen viikkoon käynyt edes ruokakaupassa.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 21 Marras 2011 18:37

Mää ajattelin yrittää luoda jouluhenkeä vähän aikaisemmin kuin viime vuosina, jolloin joulun tekeminen on venähtänyt
Jouluaattoon... :jaaha: Adventtina voisi yrittää laittaa kynttelikön ikkunaan ja ehkä ostaa jotain pihavaloja, jos ne saisi
johonkin laitettua (kun olen romuttanut toisen ulkopistokkeeni...).
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 21 Marras 2011 22:58

Me laulettiin taas joululauluja :pepsodent:

Perjantaina me esitetään niitä suurelle yleisölle :pepsodent:
Jollain on yhden biisin mittainen soolo :o:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 22 Marras 2011 08:19

Joulumieli tulee tekemällä, sanotaan Tiimarin ikkunassa.

:epäilevä:

No pitäköön joulumielensä siinä tapauksessa. Tänä vuonna on taas vähän semmonen evvk-fiilis.
Tekisi mieli karata jonnekin etelän lämpöön. :huoh:

Eilen mietin, ostaisko joulukalenterin, jos se herättelisi vähän fiiliksiin. Glögiä voisin kyllä keitellä
tänäkin vuonna.

:joulukeijo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja jarkko » Ti 22 Marras 2011 20:45

Juu ei varmaan tänäkään vuonna tarvi enää pahemmin tuolla kaupungilla pyöriä hullujen jouluintoilijoiden keskellä. Hrrrr!
Parin vuoden takaiset Radio Rockin jouluavautujat muistuu taas mieleen.
Pari joululahjaa jos laittaisi kummilapsille ja sen pituinen se, on tarpeeksi joulua kun saa seurata niiden koheltamista kaiken keskellä. :)

Mutta Emilian tapaan glögi voisi kyllä täälläkin maistua! :lanppu: Pitääpä laittaa ostoslistalle.
On raskasta olla mies, kun täytyy osata kaikki mahdollinen ilman minkäänlaista koulutusta tai käyttöohjeita. :keijo:
Avatar
jarkko
 
Viestit: 50
Liittynyt: Su 30 Elo 2009 10:15
Paikkakunta: Pönde

Re: Jouluröpötys

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 22 Marras 2011 21:00

Tein viime vuonna tämän ohjeen mukaan glögä.
Kuinka noloa on, että mun kaapista löytyy edelleen jämät tuolloin käytetystä mustaviinimarjamehusta? :nolo:
Ja itse asiassa varmaan noita tähtianiksiakin on vielä. Ei taida enää uskaltaa käyttää. :keijo:

Joulusiivotessa voisikin vaikka putsia kaapeista kaikki yli vuoden vanhat jutut. :lanppu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa