Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 28 Marras 2011 20:17

Tänään oli sitten vika työpäivä minun hanketyöuralla tällä erää :huoh: Mutta ilokseni opin että KV hankkeet ovat oikeasti hauskoja ja niissä oppii paljon uutta, eli seudulliset kehitysyritykset tekevät oikeastikkin tärkeää työtä - siis muutakin kuin vain tuhlaavat meidän verorahoja :p

Mutjooh, nokka kohti uusia seikkailuja - Kellään/kenenkään firmassa työtä tarjolla etätyökykyiselle nörtille :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 28 Marras 2011 22:53

Emilia kirjoitti:Siis, jos et edes vuosilomaa saa pitää (tai pidä muuten vaan), niin kaikella sillä ylimääräisellä rahalla on varmaan varaa pitää palkattomiakin vapaapäiviä.
Lepo on kuitenkin tärkeää ihmiselle. Joskus joutilaisuus on parasta, mitä voi itselleen tehdä.

Sori, en vaan käsitä tollasta menoa. :sori: Ehkä ymmärrän väärin noi sun työkuviot mutta kuulostaa aika hajottavalta toiminnalta. Ja toisaalta, mitäpä sitä niillä rahoilla tavaraa ostamaan kotiin, jossa ei kuitenkaan viihdy. Lähde vaikka matkoille, road trip Norjaan tai jotain.

Itsehän käyn töissä vain rahoittaakseni vapaa-aikaani. :keijo:


Oon samaa mieltä Emilian kanssa. :femmat: Pidä Kuolo ihmeessä ainakin (edes lyhyt) kesäloma jos ei muuta. En jotenkin usko, että kukaan jaksaisi tehdä loputtomasti töitä ilman lomaa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 28 Marras 2011 23:58

Mikä Kuoloa kiinostaa? Sanovat, että tekeminen ja kokeminen tekee mukavampia muistoja kuin tavaran haaliminen. Vaikka se ei matkalla tai puuhatessa tuntuisikaan super ihmeelliseltä, niin jäljestä perin tapahtumat ja jutut on niitä mitä muistelee.
Seuraa jotain ehdotuksia:
Kutsut miitin koolle sellaiseen paikkaan, jossa haluaisit käydä.
Etsit itseä kiinostavan harrastetapahtuman. Varaat hotellin ja lipun tapahtumaan tai kurssille. Hommaat jotain hemmottelua itsellesi. Esimerkiksi hyvää ruokaa tai hieronnan.
Opettelet uuden taidon, vaikka hopeaketjun teon. Opistoissa on vaikka sun mitä kursseja, viikonloppu- tai pidempiä kursseja.
Palkkaa personal trainer, siivooja tai puutarhuri.
Lähde tekemään vapaaehtoistyötä.
Ryhdy pyörittämään vaikka moponrassauspiiriä vanhala huoltsikalla.

Jos mulla ois rahaa, ostaisin ensin oman kodin vanhasta kivitalosta. Ja sitten hommaisin tanssisalin.
Tarttis siis mennä töihin...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 29 Marras 2011 14:30

Älkööt nyt ihan väärin kuitenkan ymmärtäkö. Kyllä miulla on palkattomia vapaapäiviä vuodessa vaikka kuinka pirusti. Nykyään on ollu kyl enemmin töitä kun normaalisti, mutta oisko sitä sit joku kolmannes arkipäivistä tai jotain kun en oo töissä.
Niin kun vaikka tänään en oo töissä.
Sit ke ja to ollaan tuolla yhellä tehtallaalla ja sit saa varmaan olla ainakin pari viikkoa aika rauhassa.

Mie vaan jotenkin kuvittelisin, että ihan oikee loma tuntuis vähän erilaiselta. Sillon ei työnantaja soittele. Vaikka ei miuta haittaa vaikka soittaskin kun ei sitä nyt pakko oo töihin mennä jos ei taho.
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 29 Marras 2011 19:35

Palkallinen vapaa on kyllä melko luksusta. :D Suosittelen kokeilemaan, jos vain mahdollisuus sellaiseen on!
Sellanen "virallinen" loma on siitäkin kiva, et voi oikeasti olla vastaamatta pomon soittoihin. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 30 Marras 2011 09:41

Porukkaa kipeänä -> alimiehitys.

Virma perui ties kuinka monetta kertaa ehdottomasti-ihan-varmasti-nyt-tullaan-ja-kerrotaan-tapaamisen, jossa piti ilmoittaa meille että halutaanko meidän palveluita vai ei -> pomot eivät uskalla palkata ketään -> alimiehitys.

Pomojen pitää kysyä joka tapauksessa jokaiselta 10 000 /kk tienaavalta kännykkäkoodarlta meidän firmassa haluavatko he tulla alle kolmasosalla tuolla vastaamaan kiukkuisten ihmisten puheluihin -> alimiehitys.

Linjat käyvät kuumina ja pomo käskee välillä menemään puhelimeen eikä tekemään tikettejä, ja seuraavassa hetkessä tekemään tikettejä ja unohtamaan puhelut koska virma haluaa jokaisesta soitosta selityksen -> :sekopää:

Alimiehitys + :sekopää: -> :gaah:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 30 Marras 2011 11:30

Toto saapuu iloksemme. Tänään menen koulutukseen. :huoh:
En pidä asiasta, koska:
1. meillä on jo muutenkin tarpeeksi tekemistä
2. meillä ei ole tilaa
Pidän asiasta, koska:
1. Saan oppia jotain uutta
2. Meillä on useammin parempi miehitys töissä
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 30 Marras 2011 21:58

Olihan se koulutus ihan kiva ja hyödyllinen, innostuinkin jopa hieman ja tekee mieli totoamaan. :tilt:
Mutta se töissä oleva tilan ja ajan puute ahdistaa ehkä hieman edelleen..
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 01 Joulu 2011 12:39

Ei päästy jatkoon :hullu:

"(Virma) painotti valintakriteereissään erityisesti palveluiden hintaa" eli halvalla haluttiin hyvää. Noh, virma saa oppia että kun maksaa pähkinöillä, palkkaa apinoita.

Henkilökohtaisesti tämä merkitsee että laskeudun vielä yhden helvetinpiirin alemmaksi.
Siirtymäkausi on n. puoli vuotta, mutta turha odottaa enää luodin eteen hyppäämistä virmalta.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 02 Joulu 2011 18:25

Mut vakinaistetaan. :tipahdus:


:friikki:


:superhymy:


:riips:

No kai tässä on mukavaa se, että palkka nousee, jos ei muuta. :superhymy:

Muutkin kuin nokat ovat mua kuulemma kovasti kehunneet. :O: Härreguud.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 02 Joulu 2011 21:47

Hyvä Nugs! :D

Nugat kirjoitti:Muutkin kuin nokat ovat mua kuulemma kovasti kehunneet.

:riips:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 02 Joulu 2011 22:14

puolikarkea kirjoitti:Hyvä Nugs! :D

Nugat kirjoitti:Muutkin kuin nokat ovat mua kuulemma kovasti kehunneet.

:riips:


Öh... työkohteessa olevan porukan pääpiru. :keijo: Nokkahenkilö. :keijo: Se joka pitää naruja käsissään, ettei kaikki levähdä. :keijo:

Joku mies varmaan osaa selittää paremmin. :virne: Tai yleensä joku muu kuin mää... :keijo:

:tyttö:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 02 Joulu 2011 22:42

Hienoa Nugat! Tässä maailman tilanteessa on mahtavaa, kun saa vakinaisen paikan. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 02 Joulu 2011 22:48

Nugat kirjoitti:Öh... työkohteessa olevan porukan pääpiru. Nokkahenkilö.

Mie mietin vaan jotain eläinmaailmaan liittyvää, pääpirut ei tullu mieleenkään. :keijo:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 03 Joulu 2011 21:59

Meilläpäin sanotaan keulaksi moista henkilöitymää. Ei niin paljoo meidän alalla käytössä, kuin on rakennusalalla. Rakennuksilla on vissiin aika poikkeuksettakin joka porukalla oma keula. Meillä taas työskennellään yleensä pareittain, mutta joskus isommassakin porukassa. Silti sitä saa olla aina vähän niinkun epävirallisesti sit keulana monessa hommassa. Pitäs saada kyl lisää palkkaa :epäilevä:
Avatar
Kuolo
Site Admin
 
Viestit: 1321
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 22:53

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 05 Joulu 2011 12:03

Onnittelut Nugatille vakinaistamisesta :)

Omia kuulumisia: töissä mini-mini-mini-miehityksellä koska sairas, lomalla, vapaata, en jaksa tulla töihin jne.

Nyt sitten minä ja kaveri saadaan kuulla normaaliin tahtiin asiakkaiden v*ttuilua kahdestaan.

Ja sitten kun taas pomo saa jonkun anteliaisuuspuuskan aherruksestamme, se on viinipullo à < 10 euroa.
Arvatkaa juoko KUMPIKAAN meistä viiniä? Tuo toinen ei edes anna sitä eteenpäin vaan valuttaa lavuaarista alas.

Työnsankarifiilis :friikkipeukku:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja damn » Ke 07 Joulu 2011 20:33

Kymmenen tuntinen koulupäivä takana ja koko päivä ympäriinsä juoksemista, kankaanpainantaa, seulan rakentamista ja muuta. Kädet edelleen maalissa, liimassa ja olo kauhean nuutunut. Jos tässä pari tuntia valvoisi, sitten menisi nukkumaan ja aamulla aloittaisi saman rumban uudestaan. :( . Olisi niin paljon kaikkea muutakin, mitä pitäisi tehdä, keittiö lainehtii tiskistä, kaupassa pitäisi käydä ja kanin häkki siivota, mutta nyt ei pysty.
Fail, fail again, fail better.
Avatar
damn
 
Viestit: 1506
Liittynyt: Pe 08 Elo 2008 14:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » To 08 Joulu 2011 02:42

Mulle soitettiin ja tarjottiin yhdeksi illakksi viikossa töitä. Aikamoinen putki ja rupeama kuumankostessa tiloissa, mutta silti töitä!
Ja kaupan päälle tuli toisesta paikkaan tekstari, jossa tarjottiin toiselle päivälle kahta vakkarituntia.

Ja vielä on kaksi paikkaa, joista olisi mahdollista saada jokunen tunti.

Kai sitä ensi keväästä sitten selviää, kun nämä työasiat alkavat järjestyä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » To 08 Joulu 2011 20:18

Vä-syt-tää. :haukotus:

Ja työnteko on pirun tehotonta. Eilen olin keksivinäni mistä se osittain johtuu (vaikka tää on oikeasti typerän kuuloinen juttu) - ympäristö ei ole riittävän tehokkaan ja asiallisen tuntuinen. Koen, että enimmäkseen mua ympäröivät nykyään ihmiset, jotka ovat mua useita vuotta nuorempia - vasta pieniä, päämäärättömästi harhailevia opiskelijoita, joiden mielestä shortsien ja t-paidan pitäminen joulukuussa on hyvä idea. Näistä kirjastossa olevista ihmisistä lyhyen satunnaisotannan perusteella 25 % nukkuu, 25 % on Facebookissa, 25 % pelaa jotain nettipeliä ja 25 % tekee oikeasti töitä. Okei, en itsekään aina tee tehokkaasti töitä kirjastossa ollessani (kuten nyt :o), mutta tämä ympäristö ei ainakaan siihen kannusta. :keijo:

Niin pinnalliselta kuin se kuulostaakin, mä olisin kai sellainen ihminen, joka haluaisi asiallisen toimistoympäristön, jossa ihmiset pukeutuvat siististi jos ei jakkupukuun niin ainakin farkkuihin ja siistiin paitaan eikä college-housuihin, ja tekevät töitä. :keijo: Ihan vaan siksi, että sitten tuntisin itsekin enemmän olevani asiallinen ihminen enkä joku harhailija.

No joo. Pitäisi yrittää sulkea tällaiset ulkokohtaiset seikat aivojen ulkopuolelle.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 09 Joulu 2011 20:54

Tänään oli töissä sellainen päivä, että jäin miettimään sieltä lähteissäni, että miten pitkälle jaksan tuota tahtia.
Kuin olisi triplabasarilla tahkonut menemään aamuseitsemästä eteenpäin. 51:n sivun faksaaminen oli lempipuuhaani :töktök: Vastapuolen faksi ei toiminut ja lähetys piti tehdä viiden sivun erissä. Ja silti joutui uusimaan juttuja kun ei ollutkaan mennyt perille :friikki:. Siihen vielä sellainen keskiverto meteli ympärille, puhelin, konsultoivien ihmepyynnöt ("voinko sanella sulle, niin että sä kirjotat sitä tekstiä?" - noo... anns ku mä mietin. Et. "muttakun CXC:ssä se oli niin kätevää" - joo. ei täällä. Kiitosheimenepois. :ei: ).

Se, jos mikä on varmaa, että tuo porukka on kiva. Kiva työporukka on kuitenkin aina niin iso plussa, että sillä periaatteessa kestää paskan työnkin. Eikä työ nyt niin perseestä ole. Se pitää vain itse säädellä. Koska jonkun verran kuitenkin voi vaikuttaa siihen, että minkä verran ottaa ressiä mistäkin pikkuhöpöhöpöjutusta. Ei nyt ehkä ihan kaikkiin puhelinsointien kertoihin, mutta sisältöön. Yritin tänään hymyillä, vaikka se olikin työn takana. Kuitenkin se helpotti hieman sitä omaa olemistansa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » La 10 Joulu 2011 01:05

Vapaa viikonloppu! :woohoo:
Viimeksi mulla oli vapaa lauantai marraskuun ekana viikonloppuna ja silloinkin olin työporukalla Tampereella. :keijo:
On ihan eri, että on sekä lauantai että sunnuntai vapaata, kuin että on lauantain töissä ja vaan sunnuntain vapaalla. Vapaat lauantait on ihania.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja heartless » La 10 Joulu 2011 11:50

Jee, illan koulut on saatu tämän syksyn osalta päätökseen. :woohoo: Ihanaa kun muutamaan viikkoon ei tarvitse istua työpäivän jälkeen iltayhdeksään opiskelemassa. Tykkään ihan hirmusti opiskelusta ja meillä on tosi kiva ryhmä, mutta onhan se rankka puristus työpäivän jälkeen istua yhtenä tai kahtena iltana viikossa opiskelemassa ja koittaa vielä tajuta niistä asioista jotakin. No, tajusin mä varmaan ainakin jotain kun sain tällä viikolla suoritettua EA1- kurssin. :)

Ens viikko olis vielä tenavien paimennusta, niistäkin huomaa, että syyslukukausi on jo pitkällä ja loma tulee niille ihan tarpeeseen. Seuraavalla viikolla meen kauppatöihin, ihan kivaa vaihteluahan tuo on kun tietää, ettei siellä tarvitse olla kuin viikko. Tuolla rykäisyllä saakin sit toivottavasti rahoitettua ens kesän festarireissua.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 12 Joulu 2011 23:56

Sain koulusta henkilökohtaisen opintomatkastipendin. Se jaettiin kahdelle lahjakkaalle opiskelijalle, jotka ovat osoittaneet hospitality-henkisyyttä ja koulumenestystä. Opiskelijat saivat äänestää ja koulutusohjelmajohto ja opettajat sanoiva viimeisen sanan. Sain lennot mihin tahansa kaukokohteeseen maailmassa. :sekopää:
Kun tää juttu julkistettiin, itkin vuolaasti :keijo: Perjantaina luokan pikkujouluissa asia otettiin puheeksi ja itkin taas. :keijo: olin ja olen niin syvästi liikuttunut niistä sanoista, joita opiskelijakollegat olivat saatesanoiksi valintaansa tukemaan kirjanneet.. "Luokan sielu", "ei olemassa toista samanlaista" tai "kaikille ystävällinen ja avulias, pitää huolta ja puolta koko luokan asioista" yms muuta ihan liian kaunista.. :hullu:

Viikon päästä olen pohjoisessa kaitsemassa koiria :hymyhali: IHANAA päästä joululomalle koulusta ja mennä siis mihinpä muuallekaan, kuin töihin. :hymyhali:
Olen investoinut uusiin mielettömiin talvityökenkiin ja jos vielä kivan ostalampun jostain halvalla saisin.. :keijo:

Noin muuten huomaan, että rieslingin lipittäminen ja saunominen on paaaaljon mielenkiintoisempaa, kuin viiteen jäljellä olevaan tenttiin tai muutamaan palautettavana olevaan eli keskeneräiseen raporttiin keskittyminen. :lanppu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Joulu 2011 00:20

shaana kirjoitti:Sain koulusta henkilökohtaisen opintomatkastipendin. Se jaettiin kahdelle lahjakkaalle opiskelijalle, jotka ovat osoittaneet hospitality-henkisyyttä ja koulumenestystä. Opiskelijat saivat äänestää ja koulutusohjelmajohto ja opettajat sanoiva viimeisen sanan. Sain lennot mihin tahansa kaukokohteeseen maailmassa. :sekopää:

:isosilmä: Piti tarkistaa pariin otteeseen, että luenko uniketjua vai työkuulumisia. :isosilmä:

Kai sä laitat sen lahjakortin mun salapukkipakettiin? :kauriinsilmät:

Ei vaan. Kamalasti onnea ja hyvää matkaa! :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 13 Joulu 2011 15:23

Onnittelut Shaanalle stipendistä! :hehei:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron