Forden Joulupukkirinki

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 21 Marras 2011 21:19

Osoitetta tuli tännekin.
Nyt vaan juonimaan ja pähkäämään lahjaa! :joulukeijo:

Ei sitä Lyyran osoitetta kai ihan kaikille mennyt, ainakaan tänne ei tullut kuin vain ihan yksi.

L-S kirjoitti:Tajusin juuri, että se joka saa multa lahjan, tulee lähes väistämättä tietämään, että se on multa. :läps: Ja tullilappuun on vielä pakko kirjoittaa paketin sisältö ja lahjan arvo sekä oma allekirjoitus. Näin Ameriikan maan tullilaitos haluaa pilata kaikkien jouluyllätykset. :epäilevä: Mutta ei voi sitten mitään.

Ei tuossa sen kummempaa ongelmaa ole (paitsi nyt lähettäjän henkilöllisyyden lisäksi), kunhan vaan raudanlujalla tahdonvoimallaan on lukematta niitä tullilappuja kuoriessaan paketin postituskääreistään ja pistää ko. kääreet heti pois silmistä & pois mielestä. ;)

P.S. Miksihän tuo joulukeijohyniö muuten katoaa jos viestiään muokkaa?
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 21 Marras 2011 21:50

Emeritus ei siis saanut osoitetta lainkaan. :O:


Muistuttaisin nyt, että ei sitten paljastella, milloin se lahja on laitettu postiin, koska siitä saa liikaa vinkkejä lahjan lähettäjästä. :juoni:
Ja itseäni muistutan, etten allekirjoita pakettikorttia. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 21 Marras 2011 22:34

Osoite on saapunut tänne myös.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 22 Marras 2011 00:18

Lyyra kirjoitti:Emeritus ei siis saanut osoitetta lainkaan. :O:

Täh? :keijo:
Eikun siis ihan eri tuli, yksi kappale. kaikki ok. Ymmärsin tuon aiemman niin että sun osoitetta oli mennyt useammalle?
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 22 Marras 2011 00:35

Ei kun Kuolo sanoi lähettäneensä mun osoitteen kaikille, ja sit sä sanot ettet ookaan saanut mun osoitetta, niin sit huolestuin..

Mä ymmärsin siis, että Kuolon juttu oli vitsi. Ja sä ilmeisesti ymmärsit, että on tapahtunut jonkin sortin vahinko. :keijo:
Mä vaan yritin jatkaa Kuolon vitsiä... Enkä ilmeisesti onnistunut kovin hyvin... :hullu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ti 22 Marras 2011 01:11

My bad. :nolo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 22 Marras 2011 03:45

Emeritus kirjoitti:Ei tuossa sen kummempaa ongelmaa ole (paitsi nyt lähettäjän henkilöllisyyden lisäksi), kunhan vaan raudanlujalla tahdonvoimallaan on lukematta niitä tullilappuja kuoriessaan paketin postituskääreistään ja pistää ko. kääreet heti pois silmistä & pois mielestä. ;)


No niin! Jos saatte postipaketin, jossa on sellainen ylimääräinen valkoinen lappu (joskus ne on myös vihreitä, mutta se taitaa olla Suomesta päin lähetettäessä), niin äkkiä silmät kiinni! :joulukeijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 22 Marras 2011 11:36

Ei niihin tullilappuihin mun kokemusten mukaan tarvi niin kauhean yksinkertaisesti määritellä sisältöä. Jos nyt sen keinuhevosen vaikka L-S:lle lähettää (suotavaa olisi :rulla: ), niin siihen riittää, kun kirjoittaa vaikka "toy".
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 22 Marras 2011 19:16

Kuttaan myös osoitteen saaduksi ja lahjanmetsästyksen alkaneeksi :joulukeijo:

Samalla nostan Lyyran viestistä aikataulua esille muistutukseksi (piti ite tarkistaa :P )
Lyyra kirjoitti:Sit vähän aikataulutietoa. Eli kotimaan postipaketit pitää postittaa viimeistään 19.12. ja L-S:lle, joka on maailmalla, viimeistään 7.12. (Täältä.)
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 23 Marras 2011 08:50

Osoite saatu, lahjanmetsästys alkaa :joulukeijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 23 Marras 2011 18:05

Yabba kirjoitti:Kuttaan myös osoitteen saaduksi ja lahjanmetsästyksen alkaneeksi :joulukeijo:

Samalla nostan Lyyran viestistä aikataulua esille muistutukseksi (piti ite tarkistaa :P )
Lyyra kirjoitti:Sit vähän aikataulutietoa. Eli kotimaan postipaketit pitää postittaa viimeistään 19.12. ja L-S:lle, joka on maailmalla, viimeistään 7.12. (Täältä.)

Luultavasti siinä 19. päivän iltapäivällä hätäisesti tulee jotain ostettua. :joulukeijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Pvi » To 08 Joulu 2011 16:33

Hei pikku pukkirinkilät!
Miten on, oletteko paketoineet lahjan vielä postituskääreen alle, vai miten pitäisi toimia...
Olen epätietoinen pukki.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 08 Joulu 2011 16:36

Ajattelin paketoida oman lahjani, mutta jos se ei ole mahdollista esim. oman lahjani kanssa, ymmärrän.

Ei siis minusta ainakaan ole niin nöpönuukaa :)

Edit. Eli tarkoitin siis että aion paketoida lähettämäni lahjan, mutta vastaanottamani lahjan ei tarvitse olla paketoituna :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 08 Joulu 2011 17:47

No silleen käytännön kannalta voisi olla kätevää, jos lähettää lahjapaperissa (tai vaikka jouluisesti koristellussa pakkauspaperissa tms.) tai varsinaisen pakkauskääreen alla on lahjapaperi. Ihan vaan siksi, että vastaanottaja voi huoletta vartoilla paketin avaamista aattoon, eikä tarvitse kärvistellä, että onko ko. paketissa kenties :keijo:-lahja vai netistä tilattu elinsiirtomaksa, joka olisi hyvä avata ennen aaton sairaalaruuhkaa :keijo:

Noin muuten olen samaa mieltä Smithersin kanssa. Ei se niin tarkkaa ole.


Joulupukkiringin lahjaidea muhii tonttulakin alla Kuva
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 08 Joulu 2011 18:43

Kyllä minä ainakin paketoin sen "nätisti" joulupaperiin, onhan kyse kuitenkin joululahjasta. Tuolla se
on vartonut lähettämistä postipaketissaan jo jonkun aikaa, enää vain pitäisi ehtiä käymään postissa.
Se onkin sitten helpommin sanottu kuin tehty. Jos sitä ensi viikolla ehtisi. :hullu:

Jouluista asiaa vielä.
Leivoin lasten kanssa viime viikonloppuna pipareita, ensimmäistä kertaa itsetehdyllä taikinalla. Ja totesin,
että vaikka itsetehty piparitaikina on hyvää ja piparit paremman makuisia kuin kaupan valmiit, kaikki se veivaaminen
ja vaivaaminen ja paistaminen sun muut ei vain sovi minulle vaikka leipomisesta pidänkin (mikä epäloogisuus!).
Sori lapset, loppukuun saatte syödä kaupan valmiita. Äiti on laiska. :tilt:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 08 Joulu 2011 23:50

^^ Sama, paketoin joulukääreisiin ja sitten käärin postituskuntoon. :joulukeijo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 09 Joulu 2011 13:31

En vastaa edelliseen kysymykseen. Muutenhan musta voi saada jonkun vinkin. :keijo:
---------

Mulle tuli jo eilen paketti keijolta. :tipahdus: :täpinä: Ulkokuori oli oli marimekkokuvioinen pehmustepakkaus ja sisällä oli söpö ruutupaperiin paketoitu ja pakettinaru oli söpöä moniväristä villalankaa. :hullu:

Käsialan perusteella veikkaisin naispuolista henkilöä. Lähetyspaikan perusteella minulla on omat epäilyni lähettäjästä, mutta en veikkaa mitään ennen kuin olen lahjan avannut. :tilt:

Ja eipäs puhuta postitusajankohdista enää. :soosoo: Pari henkilöä on jo edellisten viestien perusteella suljettu pois mahdollisten lähettäjien listalta. Toisin en olisi kumpaakaan henkilöistä veikannut lahjani lähettäjäksi. :tilt:

Muoks. Kyllähän tuossa useampi kuin 2 vaihtoehtoa karsiutui. :jaaha:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 11 Joulu 2011 17:20

Siis tulen paketoimaan. Perhana tätä suomea ja kunnollisen futuurimuodon puutetta. :virnu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 11 Joulu 2011 18:58

Mä kans mietin, että ei mun mielestä kukaan oo suoraan sanonut lähettäneensä vielä mitään, mikä on kyllä ihan jees juttu.
Tänne ei ole saapunutkaan vielä mitään, mutta kuittailkaahan sitä mukaa, kun paketit löytää tiensä perille.

Ja olen myös sillä kannalla, että ensin lahjapaperiin (tai muuhun kääreeseen) ja sit postipakettiin. Niin ainakin viime vuonna tehtiin. Ja tosiaan, se maksasiirrännäinen olisi ihan kiva saada ajoissa, niin lienee ihan suotavaa pystyä avaamaan pakettiset heti kun saapuvat. Sit jos pakkauksesta löytyy joulupaketti, niin sit pitää malttaa mielensä viime tippaan. :soosoo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 11 Joulu 2011 20:45

Tähän voisi kommentoida, paitsi ettei voi, kun ei ole lupaa. :tp:

Wovon mann nicht sprechen kann, darüber muss mann schweigen. :kailotus:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 11 Joulu 2011 20:50

Emeritus kirjoitti:^^ Sama, paketoin joulukääreisiin ja sitten käärin postituskuntoon.

Emeritus kirjoitti:Siis tulen paketoimaan. Perhana tätä suomea ja kunnollisen futuurimuodon puutetta. :virnu:

Toi sun eka viestisi on kyllä hämy, koska sen voi käsittää tulevana tapahtumana, parhaillaan tapahtuvana tai jo tapahtuneena. Suomi on hieno kieli. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 12 Joulu 2011 00:44

Ei kukaan tosiaan ole sanonut, että on lähettänyt - onneksi. No, onneksi vaihtoehtoja on vielä monta.

Paketti on työpöydälläni tavararöykkiön päällimmäisenä. Ihme, ettei ole vielä tullut hirmuista hinkua avata pakettia. Tosin ulkopakkauksen sisäpuolellehan tuli tosiaan jo kurkistettua. :keijo:

Unohdin viime viestissäni mainita, että sydäntäni lämmitti kyllä kovasti tuo konseptipaperin valitseminen lahjapaperiksi. Sen voi kierrättää ( :sydän: ) - toisin kuin tavallisen lahjapaperin. Tuosta saa leikattua oikein mukavan kasan kauppalappuja. :p
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » To 15 Joulu 2011 18:57

Mä sain paketin. :täpinä:
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Joulu 2011 19:41

:pomppuhymy:

Joko saa avata!!

Kamalan iso ja painava paketti. :isosilmä:



Yksi saatu, 20 jäljellä. :keijo:



:täpinä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 16 Joulu 2011 20:27

"Teille on isokokoinen kirje". :isosilmä: Apua, onko tämä nyt mun lahja? :sekopää: Vasta maanantaina saa hakea. :sekopää:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron