Forden Joulupukkirinki

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Pvi » La 24 Joulu 2011 23:42

Mun paketin sisältö oli ihana! Ei ollut dildo.
Oli suklaata. Tummaa ja luomua, montaa sorttia.
Teetä jossa on mukana inkivääriä. Ja kaksi ihanaa heijastinkukkaa!
Mulla ei ollutkaan vielä heijastinta talvitakissa. Nyt on!
Kiitos pukille!
Iso kiitos!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 25 Joulu 2011 00:51

Avasin pakettini jo aamupäivällä, kun tunnustelun perusteella arvelin sisältä löytyvän ainakin kynsilakk(oj)a. :keijo: Pitihän sitä illaksi saada nätit kynnet. :tyttö:

Pakettikorttia katsellessa huomasin sen olevan Mauri Kunnaan koirakortti. :sydän: Koirat olivat niin pieniä, että en ollut ensimmäisellä kerralla huomannut niitä. Oli kiva huomata kortista uutta vielä tänään. :D

Avasin paketin, joka oli siis kääritty konseptipaperiin ja kiinnitetty monivärisellä langalla. Sisältä paljastui ensin muistivihko ja meikkipussukka, joka oli ihan mun värinen. :sydän: Meikkipussukan sisältä paljastui 2 kynsilakkaa (oikein nätti pinkki lakka, jota minulla on nytkin sormissani ja musta graffittilakka, jota en ainakaan ekalla kerralla osannut oikein käyttää (tuli suttuisen näköiset kynnet), mutta jollaisesta muistan haaveilleeni teininä, kun Mix-lehdessä oli vastaavasta lakasta juttua. :tilt: Pisteet siis tästä nostalgialahjasta. :hullu: Ehkä mä opin tuota vielä käyttämään.) ja viiksiheijastimen (ihanan keijoa). Viiksi heijastimessa oli mustalle, paksulle huopakangaspalalle kiinnitetty heijastimesta leikatut viikset molemmin puolin. Tykkään. :D (Esittelin viiksiheijjastinta perheelleni. Pidin sitä nenäni alla viiksinä. Muu perhe oli vähän, että :jaaha: onko tuo joku sisäpiirivitsi. Muut eivät ihan ymmärtäneet viiksifiilistelyäni. :virne: )

Meikkipussukka ja heijastin vaikuttivat siltä, että mysteerikeijo on saattanut ne itse tehdä! :hymyhali: Arvostan!

Kokonaisuudessaan todella ihana lahja!

Lähetyspaikan (tosin onhan joku muukin voinut kyseisessä paikassa käydä ja hämäykseksi lähettää sen sieltä) ja käsialan perusteella tein päätelmiä. Lisäksi lahjani vaikuttaa sellaiselta, että lahjan mahdollinen lähettäjä olisi sellaisen saattanut itselleen haluta. :juoni:

Veikkaan, että lähettäjä on heartless.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 25 Joulu 2011 02:16

Mää sain Wire puzzle setin, eli metallleja, jotka on kiedottu toisiinsa ja saa erilleen vain tietyssä järjestyksessä/tavalla kääntämällä ja kieputtamalla.

http://www.eureka-puzzle.eu/eureka/inde ... range.html

Tämän lisäksi oli mukana kortti ja pari "bilar" karkkipussia.

Kiitokset salapukille. :hymyhali:

Vähän vaikea arvata lähettäjää, pähkäilen sitä vielä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 25 Joulu 2011 14:16

Mä sain Keijo-enkelin :virne:
No, paketissa toivotettiin enkeleitä elämään :virne:
Veikkaan, että lahja on lähetetty a) töistä tai b) suoraan firmasta joka noita valmistaa.
Luulen, että laitan Keijo-enkelin kissattomaan säilöön liesituulettimen päälle tai johonkin kirjojen eteen, ettei kissat ota sitä ykköslelukseen :keijo:

Yhtään en osaa arvata keneltä toi on.

Laitan kuvan kun pääsen kotiin.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 25 Joulu 2011 18:32

Minun paketista löytyi salmiakkia ja sarjakuva-albumi, Juliacksin Näkymättömiä Voimia.
Kuva

En taida osata minäkään arvata yhtään keneltä mahtaisi olla, paketin osoitetekstistäkään en uskalla mennä sanomaan onko miehen vai naisen käsialaaa.
Kiitokset pukille!
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 26 Joulu 2011 00:40

Mä sain tällaiset, sormikkaat, kaulahuivin/-liinan ja hienon kortin. Koko komeus oli pakattu "joulukalenteripaperiin" (josta en tajunnut ottaa kuvaa).

Kuva
Just mun värit! Kiitos salapukki. :hymyhali:

Muoks. Unohdin innostuksissani ottaa vielä tästä kaverista kuvan:

Kuva
:hullu:
Nyt mulla on ensi jouluna joulukoriste. :D

Ja nyt saa varmaan paljastaa. Mun ei tarvinnut paljon arvailla. Tiedän, että sain L-S:ltä. :D
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 26 Joulu 2011 09:44

Jee :D

Joulukoriste arvatenkin yrittää näyttää Suvin avalta ja se paperi oli Twelve Days of Christmas -lauluun viittava (siinä oli peltopyy päärynäpuussa, joka on mainio joulueläin :hymyhali: :joulukeijo: ). Muutaman lahjan paketoituani laitoin sitä koristeeksi seinälle.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 26 Joulu 2011 12:52

L-S kirjoitti:Jee :D
ja se paperi oli Twelve Days of Christmas -lauluun viittava (siinä oli peltopyy päärynäpuussa, joka on mainio joulueläin :hymyhali: ).


Enpäs oikeasti tajunnutkaan, että siinä oli vain 12 numeroa. :keijo: :läps: (Hyvä minä. :keijo: ) Mutta se on hienoa paperia. :D Ja tuota ava-juttuakaan en tajunnut, mutta silti tykkäsin tuosta koristeestakin. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 26 Joulu 2011 13:43

Mää luulin saavani paljon suodatinpaperia, kuten paketti kertoi... :joulukeijo:
Kuva
...mutta paketista löytyikin kolme hienoa, puista kippoa. :superhymy:

Epäilty oli mielessä jo pelkän paikkakunnan pohjalta, mutta lahjusten
perusteella todisteet viittaavat varmuudella yhteen tiettyyn keijoon. :juoni:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 26 Joulu 2011 16:56

Mä sain Reijolta* herkkuja, Ammumälli-toffeeta ja itse tehtyä mysliä hienossa keijo-purkissa. Kortissa on myös myslin resepti. Avasin paketin taas logistisista syistä jo ennen joulua. Mysliä oli pakko maistaa heti, ja se oli niin hyvää että söin sitä pelkiltään monta lusikallista suoraan purkista. :keijo:

Kiitokset Reijolle* :hymyhali:

*nimi muutettu
Avatar
Kumkvatti
yybersalama
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 14:29

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja skray » Ma 26 Joulu 2011 23:41

Mä avasin pakettini vasta äskettäin, kun palasin kotikotoa joulun viestosta.
Arvasin jo ennemmin paketin ulkomuodosta ja olemuksesta, että kyseessä voisi olla kirja ja niinhän se olikin! :tilt:

Paketistani paljastui Oliver Sacksin Mies joka luuli vaimoaan hatuksi, sekä joulupukin muotoinen suklaatikkari.
Toivelistallani taisi olla kirja ja karkit, joten oikein toimiva lahja.

Takakannessa lukee, että kirja sisältää neurologian professori Oliver Sacksin empaattisesti ja taidokkaasti kuvaamia potilaskertomuksia. Niissä on pääosassa ihmiset, joille aistit ja muisti tekevät julmia kepposia. Kuulostaa vallan mielenkiintoiselta. En olisi osannut ostaa tätä kirjaa itse itselleni, joten olen iloinen, että joku muu osasi. :superhymy:

En osaa ainakaan lähetyspaikan (Helsinki) mukaan arvata kuka paketin lähetti, mutta uskon vakaasti, että se sisältää jonkunlaisen vihjeen lähettäjästä. :salaliitto:
Päätelmä: Veikkaan lähettäjäksi Pascalia, koska kirjan esipuheen ensimmäinen virke kuuluu: "Viimeiseksi kirjan kirjoittaja selvittää sen, miten hänen pitäisi aloittaa", Pascal huomauttaa.
:virne:
Jos lähettäjä ei ole pascal, voisin kuvitella, että Kiba voisi lähettää jotain tällaista. Ehkä. :salaliitto:

Ai niin, otinhan mä kuvankin!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 27 Joulu 2011 02:21

Paljastamatta mitään, totean, että on hieno kirja tuo Mies joka luuli vaimoaan hatuksi!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja theia » Ti 27 Joulu 2011 09:58

Mää sain mustan pussukan, jossa oli teksti "I drink to make other people interesting" (so true :keijo: ), jonka sisällä oli Viking Linen lahjakortti ja pukin reki -suklaakarkkeja. Ja ihana kortti!

Kiitos suuresti keijopukille, tykkäsin lahjasta kovasti :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 27 Joulu 2011 10:27

Yllättävän laadukkaasta paketista paljastui yllättävämmän laadukkaampi lahjapaketti, joten odotukset olivat korkealla sisällön suhteen :täpinä:

Ja nämä odotukset täytettiin :superhymy:

Paketissa olivat hieno uunikinnas ja kaksi patalappua (varsinkin viimeksimainituille on ollut kirkuva tarve. Edellisten kohtalo on liian rankka julkisella foorumilla kerrottavaksi, mutta jos olette keittäneet ylivuotavaa keittoa padassa todella kuumalla hellalla ja ajattelette laittaa sen patalapun päälle jäähtymään...älkää :huoh: )

Kiitos :halitus:

Koska en ole tottunut näin tyylikkäisiin pakkauksiin ja lahjoihin, en osaa sanoa kuka salaperäinen lähettäjä oli; hän peitti jälkensä hyvin :juoni:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja heartless » Ti 27 Joulu 2011 11:03

Minä avasin pakettini muiden lahjojen kanssa aattona ja paketista kuoriutui hienosti koristeltu rasia, jonka uumenista paljastui pääkallokarkkeja ja huippuhieno pääkallokoristeinen lyijytäytekynä. Paketin lähettäjä on mitä ilmeisemmin arvannut mun lyijykynän ostamiseen liittyvän ongelman, sillä en uskalla käydä kynäosastoilla sillä päädyn aina ostamaan jotain tuoksuvia ja/tai kimaltelevia geelikyniä ja kiroan myöhemmin kotona kun tarvitsisin lyijykynää.

Pääkallokarkit piristivät suklaaövereiden jälkeen, kiitokset lähettäjälle pääkaupunkiseudulle. :palvoo: En kyllä yhtään osaa arvata keneltä paketti tuli, sillä postipaketin päälle osoite oli kirjoitettu koneella ja paketin mukana tullut kortti katosi lahjojenavaushässäkässä johonkin enkä siis voinut tehdä kattavaa käsiala-analyysiä siitäkään.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless
 
Viestit: 490
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 15:59

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 27 Joulu 2011 14:49

Off-topic: Muistakaa lahjoja ihaillessanne, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita: Why did you buy me that :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 27 Joulu 2011 15:22

Ihania lahjoja olette saaneet. :superhymy:

Mun pitäisi jaksaa odottaa vielä kaksi päivää että saan avata omani. :täpinä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 27 Joulu 2011 19:29

Meikän paketista paljastui jouluteetä, joulusuklaata ja ihana pöllökoru.
Itseasiassa oon hipelöinyt kaupassa kyseistä korua vaikka kuinka monta kertaa koskaan kuitenkaan ostamatta :hullu:

Lähettäjästä mulla ei ole oikeastaan mitään hajua, ennen lahjan avaamista mulla oli jotenkin sellainen olo, että se olis Pascalilta,
mutta avaamisen jälkeen en nyt sitten enää tiedäkään.
Annis
 
Viestit: 436
Liittynyt: Ke 14 Touko 2008 12:29

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 27 Joulu 2011 19:33

Puketin avasin jouluaattona (tosin vajaan tunnin aiemmin kuin pakettiin oli merkitty avausajankohdaksi :muahaha: ) muiden lahjojen kanssa ja paketista ilmestyi kaksi keijoa (puketin mukaan perheen pienimmille, jos minä net nuille tuholaisille raaskin antaa...) ja R2-D2 jääpalamuotti, joka tulenee käyttöön viimeistään ensi kesänä (mutta todennäköisemmin silloin, kun katson elokuvat seuraavan kerran). Ei voi muuta sanoa jotta kiitos salapukki :)

Pukin suhteen minulla on omat epäilyni lähetyspaikan perusteella (jollei se sitten ollut hämäystä :salaliitto: )...

Ja kuva tietysti...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 28 Joulu 2011 23:17

:täpinä: Avasin!!

Vähäks mää oon ollu kiltti! :pomppuhymy:

Ihana, iso, painava paketti oli. Sisältä paljastui pussillinen muumikarkkeja, paketti isoja tuikkukynttilöitä, ja sit ekstrakääreeseen ja pehmikkeeseen pakattu erityisyllätys. :täpinä:

Avasin ilmeellä " :O: ", ja erityispaketista löytyi kamalan kaunis, ilmeisesti itse tehty, mosaiikkipannunalunen. :tipahdus:
Kerrassaan upea lahja, jota äitikin kehui. Erityispisteet äidiltä pannunalusen koosta: on tarpeeksi iso, että isompikin kattila tai pannu pysyy sen päällä keikkumatta.
Tykkään kamalasti. :hullu:

Iso kiitos salapukille, jonka epäilen olevan skrÄÄÄÄ. :hymyhali:


(PS. Kuvia saatte myöhemmin. :tilt: )
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 29 Joulu 2011 20:28

Avasin paketin. :superhymy:

Enkä pettynyt. Valloittavan ihanasta tonttupaketista löytyi kissamaisen jouluisen kortin lisäksi
käsintehty, kaunis joulukynttilä sekä Nuojuan yrttitilan tyrnivoidetta! Minulla onkin joskus ollut
tyrnivoidetta ja on hyväksi havaittu, joten Joulu-Keijo onnistui valinnassaan täydellisesti! :sydän:

Joulu-Keijolle, jonka luulen olevan Shay, kiitos! :hymyhali:

Kuvaa tulee, jahka uusi kamera saapuu toimivaksi. :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja SirPet » To 29 Joulu 2011 21:33

Mun salapaketissa oli syötävää ja katsottavaa.

Esitutkinnassa on epäillys kohdistunut dnd:hen todennäköisin syin.
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 02 Tammi 2012 16:34

Meidän salapukkipostipaketista löytyi 3 lahjapakettia, mulle, miehelle ja jälkikasvulle, olin jo siinä vaiheessa :hullu: :superhymy: :hullu:

Mä sain Marvelin Girl Comics-sarjakuvakirjan :tyttö: Kirjassa on lyhyitä, eri kirjoittajien, kuvittajien ja tussaajien tekemiä tarinoita, naistaitelijoilta ja/tai naissankareista. Lisäksi kirjasta löytyi esittelyjä naisista tarinoiden takana. Osa tarinoista meni ohi, osa oli aivan mahtavia, kokonaisuudessaan erinomainen kirja :sydän: Oletettavasti siitä saisi vielä enemmän irti, jos paneutuisi itselle vieraampiin hahmoihin enemmän. Joka tapauksessa se on niin monella tasolla mun mieleen, että en voi kuin ihmetellä, oliko tämä sattumaa vai osaako salapukki lukea jopa ne ajatukset, joita en ole ymmärtänyt ajattelevanikaan :isosilmä: Ja aiheutti ison kutkan mennä tutkimaan äidin luona olevaa Marvel-varastoa.

Ukko sai sarjakuvamukin, jonka takana oli selkeästi myös ajatusta. Aiheutti ison :superhymy: :n , kun se hoksattiin :hullu: Viattomien suojelemiseksi jätän tämän aiheen mystiseen savuverhoon käärittynä :juoni:

Keijo-Ilmari-Petteri sai pehmolelun, jonka ilmaantuminen paketista sai aikaan hymyn ja sanan "pupu". Äiti korjasi, että "se on Pokemon, Digimon, Pikachu, tai-joku-semmonen". Pitäisi kysyä veljenpojalta, joka on erittäin perehtynyt aihepiiriin :keijo: Tai salapukki voi paljastaa, jos tietää. Yritin ottaa lahjaansa mieltyneestä pikkumiehestä kuvaa, niin siitähän se riemu repesi. Jostain syystä tuo jälkikasvu ymmärsi väärin komennon "pidä siitä kiinni" -> "heittele sitä" (isäänsä tullut...). Joten siitä on tullut uusin heittolelu, eli sitä nakellaan pitkin kämppää ja juostaan kikattaen perään. Kuvasta voi haaveilla siinä vaiheessa, kun alkuinnostus on laantunut.


Tämä ihana salapukki on melkoisella varmuudella Smithers :hymyhali: Kaikki todisteet viittaa ainakin sinne päin, joten jos tuli huti, niin anteeksi oikea salapukki, hienosti naamioiduttu :virnu:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 03 Tammi 2012 15:01

Aukkuhan on lah... öö. Aukun kohdalla on harrastettu maan tapaa oikein antaumuksella :hymyhali:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Forden Joulupukkirinki

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ti 03 Tammi 2012 15:48

ai niin olin melkein unohtanu tulla ilmottamaan mitä tuli. Jäin jotenkin miettimään mihin laitan kuvan että saan sen tänne, ja kun en jaksanu sitä laittaa niin jäi tämä postaaminenkin...

Postipaketista paljastui kaksi kaunista kankaisiin käärittyä pakettia, toisessa oli kerä kaunista lankaa, ja toisessa kokoelma erilaisia käsityötarvikkeita. :tilt: Oikein ihana lahja, nyt vaan pitäis keksiä mitä siitä langasta tekis ja koska siihen olis aikaa. :keijo:
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron