Vihdoinkin Avantasiaa levyhyllyssäkin! Radiosta kuulin Toymasterin, jossa on vierailevana laulajana Alice Cooper ja youtubesta näin Lost in Spacen, joten levy meni hankintalistalle. Nyt sitten ostin tämän levyn, sain vielä edullisesti erikoispainoksen levystä. Joskus on tuuriakin mukana. Tobias Sammetin biisikynä ja lauluääni on aiemminkin hyväksi havaittu ja tässä levyllä on timanttisia taitureita vierailevina artisteina.
Laulajista voisin mainita muutaman
- Michael Kiske
- Roy Khan
- Alice Cooper
- Bob Catley
- Jørn Lande
- Amanda Somerville
Kitaran varressa vierailee legendaarinen Kai Hansen.
Kaikki biisit on Sammetin sanoittamia sekä säveltämiä.
Avantasia ei todellakaan tarjoa vain albumeita, vaan kokonaisvaltaisia elämyksiä.

Mustasch - Ratsafari
Taisikin olla ainoa Mustaschin levy, jota ei mun levyhyllystä löytynytkään. Nyt on tämäkin virhe korjattu. Levy sisältääkin ainakin Mustaschin laulaja Ralf Gyllenhammarin omasta mielestään parhaan sävellyksensä 6:36. Taisi itse sanoa jotenkin, että tuntui kuin olisi Bon Scott tullut helvetistä ja Freddie Mercury taivaasta jeesimään sävellyksessä. Muita huippubiisejä on mm. Black City ja Unsafe At Any Speed.

Accept - Metal Heart
Klassikko isolla koolla! Metal Heart ja Midnight Mover, siinä on semmonen aloituskaksikko levylle, että jos ei maistu niin sit kannattaa pestä korvat. Tää albumi piti ostaa jo aikoja sitten, mutta jotenkin vaan jäi ostamatta.

Backyard Babies - Stockholm Syndrome
Jussi69 on niin vuolaasti kehunut ja olenhan mä muutaman irtobiisin kuullutkin, joten rohkenin tarttua levyyn, kun halvalla sain. Minus Celsius on ainakin hyvä biisi. Muuten ei biisien nimet sanokaan näistä mitään. On varmasti joku tuttukin, kuhan lyö soittimeen CD:n.

)...

(=siis vähemmän abbamaisuutta)

) kolme levyä lisää. Olisin ostanut enemmänkin, mutta Junttilan ja Sokoksen Siekkari-valikoimat olivat rajalliset. Cdonin kadottamassa tilauksessa olisi ollut koko Sielun Veljien studiotuotanto, mutta yhden toimittavat. Ostin kaksi lisää kaupasta.