Satunnaisia kysymyksiä

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SirPet » To 24 Marras 2011 23:43

Näyttää noihin keittiövälineisiinkin saavan halutessaan rahaa menemään, skaalaa reilusta kolmesta kympistä reiluun seitsemään sataan löytyy tuolta: http://www.mehr-als-werkzeug.de/categor ... 6_3529.htm

Dictumilta löytyy tosiaan hiukan erikoisempia veitsiä, jos tykkää jostain mitä ei tule joka marketissa vastaan. Ja jollei halua rahojaan lähettää suoraan Saksaan, niin ainakin ennen noita on välittänyt http://plektratrading.fi/
SirPet
 
Viestit: 329
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 10:50

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Pe 25 Marras 2011 09:39

Tässä nyt veitsistä kun puhutaan, niin voisin tulla kysymään, että onko kukaan nähnyt kaupoissa enää muita Fiskarsin veitsiä kuin noita functional formeja? En pidä niiden "limaisista" kädensijoista. Haluaisin myös ostaa jonkun paremman veitsen ja pidän muuten Fiskarsia hyvänä merkkinä ja hinta-laatu on kohdallaan.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 25 Marras 2011 10:44

Pascal Lemoix kirjoitti:Nyt vielä laitoin ensin muuntajan seinään ja liitin toisen pään laitteeseen, niin löi kipinää :kauhistunut: Kannattaakohan tuolla ajella ensinkään?

Pitäisköhän mun ostaa uus laturipiuhamuuntajajuttu mun läppäriin, kun sekin iskee joka kerta kipinää, kun laitan sen pistorasiaan? :keijo:
Tää käytös alkoi joskus vuosi sitten, kun onnistuin, laittamalla samaisen värkin koulun pistorasiaan, käräyttämään ilmeisesti sulakkeen ja pimentämään koko luokkahuoneen. :keijo:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja kaneli » Pe 25 Marras 2011 14:02

SirPet kirjoitti:Näyttää noihin keittiövälineisiinkin saavan halutessaan rahaa menemään, skaalaa reilusta kolmesta kympistä reiluun seitsemään sataan löytyy tuolta: http://www.mehr-als-werkzeug.de/categor ... 6_3529.htm

Dictumilta löytyy tosiaan hiukan erikoisempia veitsiä, jos tykkää jostain mitä ei tule joka marketissa vastaan. Ja jollei halua rahojaan lähettää suoraan Saksaan, niin ainakin ennen noita on välittänyt http://plektratrading.fi/


Kiitos, tollainen keraaminen veitsi on harkinnan alla!
It's all make believe, isn't it?
Avatar
kaneli
Vastarannan keijo
 
Viestit: 315
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 13:55
Paikkakunta: Seitsemäs taivas

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 09 Joulu 2011 13:43

Hei satunnaiset Keijot.

Olen mukana projektissa, jossa on väkeä Suomesta ja Ruotsista. Suunnittelemme vuorokuukausin porukalle liiketehtävän, jonka laitamme myös ns. suuren yleisön saataville.
Noh, joulukuussa oli Ruotsin vuoro ja sieltä tuli mahtava äännähtelytehtävä. A-E-Å-I-O-M äänteitä hoilotellaan ja tunnustellaan, että missä päin vartaloa ääni resonoi. Voi myös tarkoituksella suunnata äänteitä tiettyihin kehon osiin (jos jotakuta kiinnostaa, niin voin vaikka perustaa tänne oman soma-ketjun näille asioille... :) )

Luullakseni onnistuin kääntämään äänteet suomeksi oikein: A-E-O-I-U-M (voi olla että meni mönkään...)

Mutta sitten tuli ongelma. Kuinkas nämä ovat englanniksi?
Yksi ryhmämme jäsen on syntyjään Englannista, mutta hänestä ei ole kuulunut vielä apuja tähän ongelmaan. Ehkä on joulukiireitä tai joitan.

Osaisiko joku satunnaisten kysymysten satunnainen Keijo osata heittää Englanninkielessä käytettävät kirjainmerkit, jotka suunnilleen vastaisivat haluttuja äänteitä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 09 Joulu 2011 15:44

Mullakin olisi kysymys. Sain blu-ray-muodossa olevan leffan etukäteisjoululahjaksi,
mutta eihän meillä varsinaista blu-ray-soitinta ole tietenkään olemassa. Voiko tuota
leffaa katsoa mitenkään muuten? Dvd-soittimia löytyy tavallisen soittimen lisäksi
kannettava dvd-soitin ja tietokone. Näillä ei kyllä vissiin millään saa sitä näkymään? :riips:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 09 Joulu 2011 15:49

Pvi kirjoitti:Mutta sitten tuli ongelma. Kuinkas nämä ovat englanniksi?


Veikkaisin että A, E, I, O, U, Y (englanninkielen vokaalit)

Sain blu-ray-muodossa olevan leffan etukäteisjoululahjaksi, mutta eihän meillä varsinaista blu-ray-soitinta ole tietenkään olemassa. Voiko tuota
leffaa katsoa mitenkään muuten?

Ei; erilainen tekniikka levyissä ja lukimissa.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 09 Joulu 2011 15:59

Mr. Smith kirjoitti:Ei; erilainen tekniikka levyissä ja lukimissa.


Niinpä tietenkin. :epäilevä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 09 Joulu 2011 17:37

Wildchild kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Ei; erilainen tekniikka levyissä ja lukimissa.


Niinpä tietenkin. :epäilevä:

No, soittimet lähtee nykyisin jo halvalla (eli 100-150)... Tosin jos TV ei ole mallia taulu+hdmi niin....

Tietysti jos sait läpyrän ukoltasi niin nuot laitehommat ovat varmaan hoidossa...

:virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 09 Joulu 2011 19:17

Yabba kirjoitti:
Wildchild kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Ei; erilainen tekniikka levyissä ja lukimissa.


Niinpä tietenkin. :epäilevä:

No, soittimet lähtee nykyisin jo halvalla (eli 100-150)... Tosin jos TV ei ole mallia taulu+hdmi niin....

Tietysti jos sait läpyrän ukoltasi niin nuot laitehommat ovat varmaan hoidossa...

:virne:


Joo, telkkarikin on mallia vanha kuvaputki, joten sillä laitteella ei oikeasti tee mitään ennenkuin
telkkarikin on päivitetty tähän päivään (ja uusihan tulee vasta kun vanha kosahtaa eli ei varmaan koskaan). :virne:

Ja harmi kyllä, en saanut mieheltä sitä lahjaa joten se siitä laite-haavekuvasta. :pillitys: :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 09 Joulu 2011 20:51

Pvi kirjoitti:Hei satunnaiset Keijot.

Olen mukana projektissa, jossa on väkeä Suomesta ja Ruotsista. Suunnittelemme vuorokuukausin porukalle liiketehtävän, jonka laitamme myös ns. suuren yleisön saataville.
Noh, joulukuussa oli Ruotsin vuoro ja sieltä tuli mahtava äännähtelytehtävä. A-E-Å-I-O-M äänteitä hoilotellaan ja tunnustellaan, että missä päin vartaloa ääni resonoi. Voi myös tarkoituksella suunnata äänteitä tiettyihin kehon osiin (jos jotakuta kiinnostaa, niin voin vaikka perustaa tänne oman soma-ketjun näille asioille... :) )

Luullakseni onnistuin kääntämään äänteet suomeksi oikein: A-E-O-I-U-M (voi olla että meni mönkään...)

Mutta sitten tuli ongelma. Kuinkas nämä ovat englanniksi?
Yksi ryhmämme jäsen on syntyjään Englannista, mutta hänestä ei ole kuulunut vielä apuja tähän ongelmaan. Ehkä on joulukiireitä tai joitan.

Osaisiko joku satunnaisten kysymysten satunnainen Keijo osata heittää Englanninkielessä käytettävät kirjainmerkit, jotka suunnilleen vastaisivat haluttuja äänteitä.


Oikeastaan toi on aika hankala, jos niiden pitäisi olla lähes äänteellisesti vastaavat eikä vaan sarja kielessä tunnettuja vokaaleja. En ainakaan ihan heti keksi miten niitä saisi kovin helposti yhdellä kirjaimella välitettyä kun englannin kirjainten ääntäminen vaihtelee niin kovasti muutenkin sanoista riippuen.

I olisi ehkä E, ja M voitaisiin merkitä AM; U... vaikka OOH tai UUH :keijo:
E äännetään tossa kuten sanoissa let tai tell, mutta miten sen ilmaisee lyhyesti? A kuten sanassa father. Jne. Ruotsalainen Å ehkä foneettisesti merkittynä [o:] eli kuten sanan ought alussa....

:riips:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 09 Joulu 2011 20:56

L-S kirjoitti:I olisi ehkä E, ja M voitaisiin merkitä AM

Mä jotenkin ymmärsin, että tossa haetaan vain m-äännettä, eli mmmmmm, eikä niinkään M-kirjaimen "äm"-ääntämystä. Ruotsissahan se on "em" ja suomessa "äm", joten ei välttämättä tarvi englantilaisellekaan kuin sen pelkän M:n. :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 09 Joulu 2011 20:59

Niin no joo, ehkä tosiaan MMM olisi parempi. Juutuin ajattelemaan vaan suomen ämmää.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 15 Joulu 2011 00:46

Sain lahjakortin johonkin tavallista epäilyttävämpään kauneushoitolaan, jolla on neljä eri osoitetta, ja jonka yhteyshenkilö kirjoittaa epäselvästi.

Kysymys kuuluu: Onko lahjakortti pakko käyttää? Tai tunteeko kukaan ketään Jyväskyläläistä kauneushoitolaeksperttiä, joka osaisi kertoa, että uskaltaako tuonne mennä runnottavaksi? :friikki:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 05 Tammi 2012 22:22

Hei te uutena vaatteenne ostavat: Mä tarttisin sellaset oleskelu-/möllötys-/kotihousut, jotka ei purista mistään. Jotkut college-tyyppiset. Mistä sellaisia saa? Tai no, kävin katsomassa Seppälässä, ja siellä oli vain harmaita. Eikö niitä saa vaikka mustina ollenkaan nykyään? Ja nekin Seppälän harmaat maksoivat 23 euroa. Ajattelin sijoittaa niihin korkeintaan 15 euroa. Mistä mä löydän sellaiset?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja theia » To 05 Tammi 2012 22:37

Mä en oo kyllä koskaan ostanut möllötyshousuja vaikka monet sellasseet kaapista löytyykin - mut urheilukaupoissa ainaskin varmaan on. Hintatasoa vaikea sanoa, mut nythän on aleaika :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 05 Tammi 2012 23:22

Ite ostin urheiluliikkeen alesta Adidaksen college-housut 20:lla ja Hongkongista ihan peruscolleget 15:lla. Molemmat mustat. Jos ei ole Honkongia, niin varmaan Robin Hood tai Tarjoustalo ajaa saman asian. Niistä kannattaa kattella halvalla, tai sitten urheilukauppojen aleista saattaa löytyä hieman laadukkaampaa.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Tammi 2012 00:01

Täällä päin Suomea Robin Hoodit, Hong Kongit ja Tarjoustalot ovat yhtä kuin City-Tokmanni. :virne:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja skray » Pe 06 Tammi 2012 00:46

Mä ostin mun collegepökät cittarin miestenosastolta. Mutta mä käytän niitä kyllä ihan julkisestikin. :keijo:
Niissä on resorit lahkeissa, niin ei laahaa maata. Naisten versioissa ei yleensä oo resoreita, vaan ainoastaan jotkut kuminauhat, jotka kuitenkaan ei aja asiaa. Tai oli ainakin sillon kun mä oon viimeks kattonu naisten puolelta. :tilt:
Maksoin verskoistani kympin muistaakseni.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 06 Tammi 2012 01:23

Teillä ei vissiin ole Stockmanniakaan? Mä olen sieltä ostanut sellaiset velour-housut alennusmyynnistä halvalla. Ne toimivat kyseisessä tarkoituksessa hyvin.

Luulisi, että jostain KappAhlista tai Lindexiltä voisi löytyä sellaisia kanssa. (Tai sitten kannattaisi matkustaa tänne, täältä niitä saa lähes joka vaatekaupasta monenvärisinä :keijo: ).
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Tammi 2012 01:43

Sinne matkustaminen pelkkien möllötyshousujen takia rikkoisi kyllä kyseisten housujen budjetin moninkertaisesti. :virne:

Lindex :lanppu:
KappAhl kävi mielessä jo, kun viimeksi etsin housuja, mutta en sitten tullut lähteneeksi sinne, kun se oli niinkin kaukana kuin kadun toisella puolella. :keijo:
Tokmannilla käyn varmaan myös, kun merkillä ei ole niin suurta merkitystä. Ja nekin, mitä urheiluliikkeessä oli, maksoi useita kymppejä per pari. :friikki:

Kaikki vanhat möllötyshousut on heitetty roskiin. Viimeisimmät heitin ennen kuin tajusin niiden olevan viimeiset. PItää ostaa sitten saman tien useammat. :tilt:

Ja juu, lähin Stockmann löytyy Tampereelta.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 06 Tammi 2012 03:13

Kyllä sieltä Hong Kongkin löytyy. Se on kaupungin pohjoispuolella.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Tammi 2012 13:14

No ilmeisesti mun elinpiirini ei yllä sinne asti, kun en oo koskaan nähnyt.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Tammi 2012 17:00

Kiitoksia vinkeistä kaikille. Housut on ostettu. Löytyivät juurikin sieltä City-Tokmannilta. :keijo:
Halvemmat maksoivat 9,90 e, ja kalliimmat maksoivat 10,17 e, eli juuri sopivan hintaisia tarkoitukseensa. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Satunnaisia kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Tammi 2012 11:08

Serkkuni tuo mulle tänään autonsa hoitoon. Sen pitäisi seistä tuossa parkissa sään armoilla 5 päivää, eikä oo lämpöpistoketta. Onko jotain ylläpitotoimenpiteitä, joita mun pitäis tehdä? Muistelen, että isäni on joskus vastaavassa tilanteessa käynnistänyt auton väkisin ja käynyt ajelemassa pienen rundin, että moottori lämpenisi. Tai jotain sellaista. Voiko se auto jäätyä tuohon pystyyn, jos sitä ei käytä koko viikonloppuna? Ja jos haluan käyttää sitä vaikka perjantaina, niin lähteekö se käyntiin, jos en tee sille tänään tai huomenna mitään?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron