Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 29 Syys 2011 10:50

theia kirjoitti:Mä koen, että tolla mun tyypillä on kaks jalkaa tai sitten se vaan kuulee musiikin kovin erilaisesti kuin minä :virne:

Montakos jalkaa sillä sit pitäis olla? :pahis:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » To 29 Syys 2011 11:50

Lyyra kirjoitti:
theia kirjoitti:Mä koen, että tolla mun tyypillä on kaks jalkaa tai sitten se vaan kuulee musiikin kovin erilaisesti kuin minä :virne:

Montakos jalkaa sillä sit pitäis olla? :pahis:

Oho :o

Kaks vasenta jalkaa, tietty. Ei pitäis kirjoitella duunissa, kun ei yhtään oo ajatus mukana :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Triple H » To 29 Syys 2011 12:37

skray kirjoitti:Teiple

Teiple tässä terve.

Kyllä mä taas nautin lenkkeilystä ja muutenkin liikunnasta. Sitten kun tulee vastoinkäymisiä vastoinkäymisen perään, niin kiristyy hermot. Nykyhetki on se kaikista tärkein hetki, joten nyt nautitaan kun ei mikään ole pielessä.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja skray » To 29 Syys 2011 13:43

Triple H kirjoitti:

Teiple tässä terve.

:virne: Ei oo mun vika, että e ja r on vierekkäin näppäimistössä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 03 Loka 2011 17:56

skray kirjoitti:
Triple H kirjoitti:

Teiple tässä terve.

:virne: Ei oo mun vika, että e ja r on vierekkäin näppäimistössä.

Mä luulin, että tää oli ihan tarkotuksella Teiple, joku Triplen hellittelynimi! :pahis:
Minä tässä keräilen luitani salille kohta.. Hitto, jazztanssi jää huomenna väliin kun tuli teatterimeno. :(
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ti 04 Loka 2011 08:51

Noniin.. täällä kasaillaan itseä Kilometrikisan jäljiltä Näköjään joka syksyinen ongelma. Mun elämältä putosi pohja kun kisa loppui *byhäää* :pillitys:

No mutta kuitenkin. Hyvin meni. Kisan voittoon ei ollut missään vaiheessa realistisia mahdollisuuksia, mutta kärkikahinoissa taisteltiin. Vastusta saatiin kunnon pro-porukoilta ja kampoihin pistettiin. Jaksettiin paina syksyyn asti.. eli vaikka kelit huononivat niin ketjut pysyivät kireällä. Lupasin "joukkueenjohtajalle" ylittää omalta osaltani 2000 kilometriä, mutta pienessä mielessä oli päästä viime vuoden kolmen tonnin lukemiin. Mutta mitenkäs kävi.. loppusaldo hipoi 4300 kilometriä :viileä:. Eli reilu 200 km/vko eli reilu 29 km/pvä. Kappalemääräisesti ajelin vähemmän kuin viime vuonna, mutta lenkit olivatkin sitten pidempiä. Pisin 145 km ja yli sadan kilometrin lenkkejä tuli toista kymmentä. En olisi kyllä vielä keväällä moista uskonut. Mutta hauskaa oli ja se oli pääasia!

Syksyn myötä alkoi äijäsalivuoro ja pyöräily muuttuu hieman maastopainotteisemmaksi. Painoakin olen saanut sen verran taas alas että voisi vihdoinkin lähteä varovasti kokeilemaan juoksemista :O:. Tai no jos käytetään kuitenkin nimitystä lenkkeily, niin ei iske masennus heti ekan yrityksen jälkeen :virne:. Jos selviän hengissä, yritän pukata rapsaa. Ja jos tässä talven mittaa pääsen reilusti alle yhdeksän kympin, niin palkitsen itseni ensi kesänä uudella fillarilla :virnu: Maasturi vähän himottaisi.. vaivoin sain pinnisteltyä etten mene jo kauppaan :nolo: .
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ma 10 Loka 2011 21:24

Pyöräily jatkuu sadesäässä vaikka kilometritehdaskisa loppuikin jo. Nyt tulee nakutettua tuloksia endomondoon, saisivat lisätä sinne tuon salibandynkin. HeiaHeian käyttökin piti lopettaa kun tuli tuo paholaisen suuri lempilapsi facebook tili deleteoitua ja authentikointi oli tullut hoidettua fb:lla.
Viikonloppuna salibandyturnaus yhtä sarjatasoa ylempänä ja kahdesta ottelusta kotiintuomisena 3 pojoa, loistava alku uudelle kaudelle.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 17 Loka 2011 05:09

Hiukan meinaan puutua kuntosaleiluun välillä. Tänäänkin jahkasin pitkään että viitsinkö edes mennä, mutta olen tyytyväinen että lopulta menin, tuli ihan hyvä fiilis kun osasin vaihteeksi lisätä vähän tehoja ja painoja. Olen taas tehnyt liikaa samaa.

Mun treeniksi on vakioitunut juoksumatto - kuntopyörä - crosstrainer - käsipainot - jalkakyykyt (kevyiden levypainojen kanssa) - vatsalihakset ja venyttelyt. Pitäisi oikeasti olla tekemättä aina noita samoja, niin ei kyllästyisi ja varmaan olisi tehokkaampaa, mutta toisaalta se on helppoa kun ei tarvitse miettiä. En myöskään tiedä teenkö näitä mitenkään järkeviä aikoja, yleensä tästä tulee vähän alle tunnin treeni, joista kolmeen ensimmäiseen kohtaan menee puolisen tuntia.

Musiikkiakin pitäisi löytää lisää. Olen sentään löytänyt loistavasti crosstrainerille sopivat kaksi biisiä: Musen New Born ja Bliss. :D Niissä on juuri hyvin välillä hitaasti kiihtyvää ja välillä hidastuvaa meininkiä ja yhteiskesto sopivasti vähän yli yhdeksän minuuttia siten, että ehtii alussa laittaa crosstrainerin asetukset ja lopussa jäähdytellä. Yhdeksän minuuttia on se aika, jonka viitsin tuossa olla, sen pidempään ei noin yksitoikkoista viuhtomista jaksa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 17 Loka 2011 14:54

Yksi vinkki vaihteluun olisi välillä jättää kahden ensimmäisen laitteen jäähdyttely väliin ja siirtyä suoraan seuraavaan aerobiseen laitteeseen. Vikassa voi jäähdytellä.
Vaihtelua voi hakea etsimällä uuden käsipainoliikkeen, yhdistämällä kaksi tuttua tai lisäämällä tuttuun liikkeeseen vaikka tasapainoilun, kierron tai jalkaliikkeen.

Itse olen laiskotellut liikunnan suheteen viikon verran. Välillä ihan hyvä ottaa rennommasti.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja damn » Ma 17 Loka 2011 15:29

Tuossa oli pitkä kausi, jolloin tuli liikuttua hyvin vähän. Kesän jäljiltä olikin sitten pari kesäkiloa ilmaantunut, tai sitten ne tuli alkusyksystä kun olin masentuneena kotona. Siispä olen nyt alkanut tehdä asian eteen jotain, nyt on menossa kolmas viikko, kun urheilen säännöllisesti. Käyn pitkillä lenkeillä ja teen lihaskuntoa. Täytyy toivoa, että tulokset alkavat pian näkyä, olen kauhean itsekriittinen kroppani suhteen ja en voi sietää yhtään ylimääräistä kiloa. Olo on huomattavasti parempi muutenkin, kun olen saanut itseni liikkeelle. Enkä tarkoita itsensä liikkeelle saamisessa pelkästään liikuntaa, vaan olen muuten alkanut tehdä enemmän asioita pahimman ahdistuskauden mentyä ohi.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 18 Loka 2011 03:07

Kiitos Pville vinkeistä. :tilt:
Tosin mulla ei ole kyllä ollutkaan tapana jäähdytellä juurikaan muuta kuin sen crosstrainerin jälkeen hetki kun se laite oikein kehottaa siihen, kaksi minuuttia cool down -aikaa. Mutta siinäkin viitsin olla ehkä puolisen minuuttia tai minkä verran Musea nyt sattuu olemaan jäljellä. Ehkä vaihtelua sitten tulisi, jos oikein jäähdyttelisi joka välissä? :keijo:

Pitäisi kyllä opetella uusia käsipainoliikkeitä myös. Olen yrittänyt etsiä netistä vinkkejä, mutta yleensä löytyy vaan kaikkia tyhmiä huipputehotreenisivustoja tai sitten ärsyttäviä naistenlehtitason tsemppiä jaksaa jaksaa -juttuja. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 18 Loka 2011 21:37

Lavatanssit ovat kivoja! :sydän: Nyt olen opetellut foksia ja fuskua. Fusku vei sydämeni. Ihanan vauhdikas ja leikkisä tanssi. Tykkään. :peukku:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 31 Loka 2011 19:11

Hoho, voin kertoa, että poroerotus on sellaista työntekoa, ettei siihen taida minkään valtakunnan kuntosaliharjoittelu valmistaa. :virne:

Olen ryhtynyt tsemppariksi kaverilleni, joka ei ole liikkunut vuosiin ja joka on nyt näyttänyt vihreää valoa ryhtyä huolehtimaan itsestään paremmin.
Olemme käyneet ihan kävelemässä ja sauvakävelemässä, joka tekee meikäläisellekin hyvää, kun tuppaa tuo aerobinen liikunto kuitenkin jäämään
ehkä vähän vähemmälle. Uintihomma on kyllä aivan loistava, se on mahtava tunne kun pääsee altaaseen kauhomaan, jaksaa jaksaa!
Kävin tänään ostamassa kumitassut kävelysauvoihini hukkuneiden tilalle, taidan heti lähteä kokeilemaan niitä.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 31 Loka 2011 21:59

Huomasin tänään kuinka paljon nautittu ravinto vaikuttaa jaksamiseen urheilusuorituksessa.
Vuosi sitten, kun aloitin zumbaamisen, mietin usein, miksi väsyn melkein heti enkä pysty
keskittymään liikkeisiin. Nykyään on mennyt paremmin ja olen luullut sen olevan parantuneen
kunnon takia, mutta asia ei taidakkaan olla täysin niin.

Tänään tuli vedettyä raejuustoa ja karkkia töiden jälkeen ja zumbat meni täysin plörinäksi,
kun väsytti ja oli heikko olo. Nyt loppui taas karkin syönti joksikin aikaa. Siitä ei tule kuin
paha mieli ja paha olo. :kieli:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 03 Marras 2011 19:00

Olen suunnitellut meneväni viikonloppuna uimaan. Suunnitelmissa on ollut jo kauan, mutta en ole saanut aikaiseksi. Jospa ostaisin sarjalippuja, niin on vähän pienempi kynnys käydä. :juoni:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 04 Marras 2011 11:42

Ilmeisesti anemia tyhjensi voimavarat, kun ei alkusyksystä jaksanut eväänsä liikauttaa. Olo on nyt onneksi kohentunut, ei väsytä koko ajan ja kas kummaa, jaksaa taas sotkea fillarilla töihin :sydän: Tavoitteena on työmatkapyöräily pari kertaa viikossa. Ja kunhan saan aikaiseksi ostaa uikkarit, niin jatkan taas uiskentelua ja vesijumppaa, kerta viikossa riittää, jos saan pidettyä hyötyliikuntaosiosta kiinni. Raskauden aikana (yli 1,5 vuotta sitten...) ostetussa rannekkeessa on vielä ainakin 25 käyntikertaa ladattuna.

Parit urheiluliikkeet ja tavaratalot on jo tullut kollattua, mutta sopivia uikkareita ei vaan meinaa löytyä. Ärsyttävää :norsu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja shaana » La 05 Marras 2011 00:06

Mulla on kymmenen kerran sarjakortti uiskentelemaan - tänään kävin kauhomassa pari kilsaa tunnissa :tilt: olen tyytyväinen suoritukseeni.

Tsempattava kaveri lähti viikonlopuksi maalle ja kävin hänen asunnolla hakemassa porakoneen lainaan kun huomasin, että kävelysauvat olivat lähteneet mukaan maalle. :hymyhali:

Meikäläinenkin saa varmaan oman tsempparin kun tuleva melkeinnaapuri, vanha koulukaveri on tehnyt liikunnasta ammatin ja jo tuo tuntui ilakoivan että päästään treenaamaan yhdessä, ihan kiva. :tilt:

Ja kumitassut toimivat, pari kertaa olen käynyt nyt sauvomassa mitä olen ehtinyt.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja damn » Ke 09 Marras 2011 19:56

Nyt on ollut ihania lenkkeilyilmoja :D . Tulin just reippaalta lenkiltä ja on ihanaa käpertyä peiton alle teekupposen kanssa, kun ulkona oli niin viileää. Toivottavasti tälläinen ilma jatkuu vielä jonkin aikaa, en kaipaa lunta, joka hankaloittaa lenkkeilyä pururadalla. Vielä kun saisi useammin kavereita raahattua lenkille, kaipaan seuraa urheillessani, en oikein ole yksilöurheilija. Vaikka yksin lenkkeillessä kuuntelenkin musiikkia, niin ei se ole yhtään niin kivaa, kuin juttelu kaverin kanssa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 09 Joulu 2011 23:44

Jee. Onneksi on kuntosali!
Aika kauan on mennyt, ennen kuin voin sanoa noin.
Puntin ja laitteen kanssa rehkintä ei oikein ole ollut
minun juttu, mutta nyt kun on pimeää ja märkää oli
kiva jäädä taas tutulle pienelle salille hetkeksi opeilun
jälkeen liikuttamaan itseään.

Viime viikolla jäin, ja nyt jäin. Toivottavasti myös ensi
viikko saa jäämään hetkeksi. Kun kerran viikossa puu-
haa vastuksen kanssa ja toisen kerran painii ja nostelee
ystävää ja sitten vielä pari kertaa hihkuu ääneen ja mars-
sii puolisen tuntia, niin kyllä siinä talven varalle on yleis-
kunnon ylläpitäjää.

Halu olisi myös vähän orjrntoitua aamujumppaan...
Kuinka saisi aamumadon ylös sängystä ja pikkasen
nököttämään alaspäin katsovassa koirassa ja hake-
maan päivälle uutta aloitusta.
Miksiköhän nämä tämmöiset halut on niin vaikeita
toteuttaa?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pvi » La 31 Joulu 2011 02:34

Kahtena aamuna olen aamujumpannut!
Tai siis tehnyt pari venyttävää ja avaavaa liikettä istuen.
Oikein hyvä juttu on tämä. Ja kun ei liikoja tavoittele, niin kivasti olen saanut keskityttyäkin olemiseen. Ettei pään ajatukset viuhdo pitäisi tehdä lisää enemmän ja paremmin osastolla, vaan voi olla jotenkin tässä.
Kaivoin esiin taas kesällä jokusen viikon noudattamani punnerrushaasteen. Se eteni vähän vauhdilla ja vaikka minäkin havaitsin muutamassa viikossa edistystä, niin homma sitten tyssäsi. Katsotaan, josko nyt voisin taas muutamaksi viikoksi paneutua...
Tein toissapäivänä myös kyykkäyhaasteen ja käsivarsien dippihaasteen. Arvatenkin jalat olivat minulla voimakkaat. 100 kyykkyä meni ja ois vielä saattanut mennä kymmenen päälle, mutta vähän jo hengästytti ja sata oli oiva psykologinen raja. Käsivarret jaksoivat kuusitoista niiausta vartalon painon kanssa.

Kaiken kivan lisäksi pääsin tänään uimaan!
Ja vaikka nahka vähän ärtyikin, niin oli se silti mukavata päästä veden syliin!
Ensi viikolla luvassa pilatesta ja tanssia!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 09 Tammi 2012 07:30

Onnea aamujumpasta :D

Tuollainen "pari venyttävää ja avaavaa liikettä" kuulostaa hyvältä. Omat aamujumppasuunnitelmat ovat aina tyssänneet siihen, että olen suureellisesti suunnitellut että pitäisi lähteä aamulenkille, vetää joku vähintään 15 minuutin jumppasarja tai muuta mukavaa heti ensimmäiseksi... eihän sellainen ole tällaiselta aamunvihaajaihmiseltä koskaan onnistunut, vaan kaikki illalla suunniteltu on järjestään kadonnut päästä siinä aamutokkurassa. :pönde:

Ehkä pitäisi päättää joku vastaava parin liikkeen juttu, koska vaikka en ole koskaan onnistunut kokeilemaan, uskoisin, että aamujumppa onnistuessaan virkistäisi, ehkä toisi vähän energisempää oloa aamupäivään. :raps:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja tgr » Ma 09 Tammi 2012 11:34

Mieleni halajavi hiukan juoksentelemaan, ja hiukan olen sitä harrastanutkin.
Varovasti pitää ottaa, että polvi ei mee kipeäksi. Mut aina sitä pari kilsaa
voi käydä kipasemassa. :D

Ratsastus on ihanaa, nyt sitä tuntuu jotain osaavankin :)

Kuntosalilla kävin ennen neidin syntymää vuoden, nyt ei ole aikaa moiseen,
kun kuitenkin pitäis monta kertaa viikossa käydä. Ratsastus ja satunnainen
pyrähtely saa riittää. Ja se, että neidin noudan hoidosta sillon tällön kävellen.

Nyt tosin ei pysty aattelee mitään kuntoilua, koska on karsee räkis.
tgr

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 13 Tammi 2012 00:55

Aamujumpalle jatkoa kiitos!
Nyt on ollut parin päivän tauko. On ollut paljon juttuja ja oma aika on otettu torkkunapin kanssa peiton alla.

Tänään oli pari tuntia huhkimista uima-altaan reunalla. Nyt on toisen jalan sisäreiden syvässä lihaksessa kramppivalmius. Kun jalkaa sopivasti liikauttaa, niin jo nappaa lihas kiinni. Vähän arveluttaa mennä nukkumaan, jos tuota ei saa parilla vesilasillisella vertymään. Vaan sitten jos kramppaa ja herättää, niin ei se tapa, vaikka onkin kenkku.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 28 Tammi 2012 19:40

Ostin jotain, mitä en ikinäkoskaan olisi uskonut ostavani. Käsipainot. :superhymy:
Ei ne ole kuin kahden kilon tyttöpainot, mutta onpahan jotain muutakin nostettavaa kuin oma käsi.
En tiennytkään, että painot ovat niin halpoja. Näistä taisin maksaa 8,95 euroa. 1,5-kiloiset olisivat olleet 7,95, ja kilon painot 6,95. :O:

Tässä kaikessa taustalla on niskaselkähartiajumitus, jolle haluan tehdä jotain. Löysin YTHS:ltä jotain hartiajumppaohjeita, joissa käsipainoilla oli rooli. Siksi tämänpäiväinen ostopäätös.

Katsotaan, miten homma lähtee jatkumaan. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja shaana » La 28 Tammi 2012 22:14

Hups chrome bugas ja tuplat tuli.
Viimeksi muokannut shaana päivämäärä La 28 Tammi 2012 22:18, muokattu yhteensä 1 kerran
shaana
Kuivaliha

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu