Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » To 05 Tammi 2012 14:29

Meillä pistettiin taas porukkaa ulos. Vajaa kymmenen henkeä sai lähteä. Suurin osa oli arvattavissa,
mutta joku yllätyksin oli. Yhfestä lähteneestä tunsin jopa hienoista vahingoniloa, sillä mielestäni
työpaikalla tulisi kuitenkin suurimmaksi osaksi tehdä töitä eikä kälättää päättömästi ja tehdä
hommia siinä sivussa... huonosti. Saa nähdä kuinka kauan lafka pysyy vielä pystyssä...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Nugat » To 05 Tammi 2012 19:13

Mullehan lykätään nyt vastuullisia hommia. :friikki: Mitä noi oikein kuvittelee, että mä olisin reipas ja ymmärtäisin oikeesti näistä asioista jotain. :riips: Kiva kyllä kun luotetaan, mutta mä en ole tottunut vastaanottamaan kehuja ja "vain-sinä-olet-oikea-ihminen-tähän-hommaan"-tehtäviä. :friikki: Kun itsellä on aina sellainen olo, että hitto ku en taas tajunnut jotain ja oonkohan mä liian hidas ja sviddu nääs. Se vielä korostuu tällaisessa tilanteessa ja kiireessä. Sen kyllä tiedän, että olen tarkka pilkunviilaaja ja se on nyt hyödyksi. Mutta silti.
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 05 Tammi 2012 23:13

Mun työsuhteeni on ristiriitainen.
Kiva, että on se työ.
Muttakun.
Oon välistä niin kipeä, että pystyn tekemään sitä vain puolittain :töktök: Mitä iloa on työntekijästä, joka ei pysty tekemään työtään?
En kuitenkaan mitään suojatyöpaikkaa halua.
Nyt jos hakisin tuota paikkaa, niin tuskin saisin sitä!
Tokikin mä saan sielä hyvää palautetta ja tykkään niistä ihmisistä. Ja kyllä siitä työstäkin.
Kokoajan oppii uutta. Tai oppii ja oppii, mutta ihmisistä. Niiden tarkkailuun mulla on niin hyvä sauma :muahaha:

Emt.
Kaks kuukautta kokeilua vielä jäljellä :epäilevä:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 06 Tammi 2012 13:55

Edelliset sarjakuvamaiset tunnelmat vaihtuivat epäuskoisesta naurusta itkuun.

Olen itse hallinnut työmäärääni mm. pistämällä puhelinta kiinni, kun olen tehnyt jotain vaikeaa tai keskittymistä vaativaa hommaa. Tämä sen takia, kun en saa esimieheltä mitään apuja työmäärän hallintaan tai mihinkään muuhunkaan. Tuosta huolimatta töitä on ollut liikaa ja niitä on joutunut siirtelemään muille ja myös jättämään tekemättä.

Eilen sitten pomo kilahti ja valitti, kun hän joutuu selittelemään omalle pomolleen, miksi mä en ole puhelimessa :friikki: Sillä hetkellä tein pomon itse määräämää työtä, jossa oli dedis eilen. Yritin sitten sanoa, että en saa sitä valmiiksi, jos vastailen puhelimeen, koska se soi kuitenkin taukoamatta. Homma lähti sitten lopullisesti käsistä, ja lopputulema on se, että olen hidas, laiska ja epäpätevä työntekijä, enkä sovellu tälle alalle ollenkaan. Tämä siis esimiehen suusta. Mä menin niin lukkoon, etten edes voinut sanoa mitään.

Paskinta tässä on se, että olen aina, kaikesta schaissesta huolimatta voinut ajatella, että mä sentään olen hyvä työssäni. Pomo sai senkin sitten vedettyä pöntöstä alas 5 minuutissa.


Ei tullut eilen valmista siitä hommasta, mikä olisi pitänyt. Pomo suuttui myös siitä ja halusi tietää, koska se sitten on valmis. Kun sanoin sen riippuvan siitä, kuinka paljon tulee puheluja, vastine oli "miten tää voi olla noin vaikeeta sulle?".



Joo. Nyt alkaa kelvata _ihan_ mikä tahansa muu työ kuin tuo. Ikävää vaan, että tyhjästä on paha nyhjästä :(
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Tammi 2012 13:58

:isosilmä: Aukku-raasu :paijaus:

Alat vaan kattelemaan ja hakemaan kaikkia mahdollisia töitä, joita voisit kuvitella tekeväsi, ja laitat vaikka firmoihin avoimia hakemuksiakin. Ei tuo oo sulle hyvä paikka. :(
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Tammi 2012 16:27

:kauhistunut: Aukku, eihän tuo ole reilua ollenkaan. Ilmeisesti sun oletetaan olevan 25 tuntia vuorokaudessa töissä. :viha: Tuo mieleen yhden entisen esimieheni. Kyseinen tyyppi valitti (minun näkökulmastani) kaikkein ahkerimman työntekijän laiskuudesta. :epäilevä: Taisi olla hoidettavien hommien määrässä vikaa, eikä työntekijässä.

:paijaus: Aukulle!
--------

Kiba, toisaalta taidat olla puolella tehollakin melko hyvä työntekijä. :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 06 Tammi 2012 16:41

Aukku :kauhistunut:
Mitä peeveliä?!!
Ihan tosi epätervettä touhua!

Avoimet hakemukset on tosi hyvä mahdollisuus.
Toki siellä teidän huudeilla on varmaan eri meininki mitä täällä etelässä.
Eräällä ystävällä on työ täällä myyntipuolella. Sellaisessa suuressa, kasvottomassa virmassa paiskinut töitä jotain 14 vuotta. Nyt yritys tekee heidän puolellaan fuusiota ja saneerausta ja jotain mikä pistää tämän ystävän epäilemään onko hänelle töitä tulevaisuudessa. Siis varmaan jotain koppi + puhelin - hommaa, mutta ei tuolla historialla hotsita. Hän teki johonkin rekry-juttuun itselleen profiilin, cv:n ja jotain ja lähetteli sitä sitten täällä yrityksille. Nyt hänellä on tulossa parikin haastattelua paikoista, joihin hän ei laittanut sitä juttua menemään.
Voiko teillä tehdä jotain semmosta? :sori:

Uskon tässäkin siihen Sodankylän tiskirättiin: "asioilla on tapana järjestyä"

Tsemppiä :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 06 Tammi 2012 22:33

Aurora B. kirjoitti:Homma lähti sitten lopullisesti käsistä, ja lopputulema on se, että olen hidas, laiska ja epäpätevä työntekijä, enkä sovellu tälle alalle ollenkaan. Tämä siis esimiehen suusta. Mä menin niin lukkoon, etten edes voinut sanoa mitään.

Paskinta tässä on se, että olen aina, kaikesta schaissesta huolimatta voinut ajatella, että mä sentään olen hyvä työssäni. Pomo sai senkin sitten vedettyä pöntöstä alas 5 minuutissa.


Aukku :o: :paijaus:
Sanoi pomo mitä tahansa, ei kannata uskoa, että olisit huono työssäsi. Kuuleehan sen sun jutuista, että teet kovasti hommia ja pyrit parhaasi mukaan venymään vaikka mihin älyttömyyksiin mitä ne kehtaavat vaatia. Hoidat asiat perusteellisesti etkä hutaisten jne. Mutta jos vaaditaan liikaa, niin eihän siinä mitään voi.

Toivottavasti jaksat laittaa hakemuksia vetämään johonkin muualle. :hymyhali:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 07 Tammi 2012 13:10

Jos esimies käyttää tuollaista kieltä, niin se kertoo vain ja ainoastaan sen, että kyseessä on harvinaisen paska esimies.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » La 07 Tammi 2012 14:24

Aranwe kirjoitti:Jos esimies käyttää tuollaista kieltä, niin se kertoo vain ja ainoastaan sen, että kyseessä on harvinaisen paska esimies.

Tai joku joka haluaa olla kuin Steve Jobs :epäilevä:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 09 Tammi 2012 08:13

:sekopää:

Tapahtuu liikaa ja liian hitaasti. Tilaisuuksia muuttua ja kehittyä työnnetään nenän eteen kerta toisensa jälkeen.
Ei osaa päättää, mihin suuntaan lähtisi.

Mielenkiintoseja projekteja kyllä tulossa.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 09 Tammi 2012 17:38

Tietääköhän verohallinto jotain meijän firman irtisanomisista ja lomautuksista, mitä minä en tiedä,
kun mulle tuli verokortti, jossa prosentti oli 15. :salaliitto: Piti käydä tilaamassa muutosverokortti.
Vähän se ohjelma on edelleen perseestä! Miksi pitää heittää jotain tuloja sinne, jos vain haluaisi
vaihtaa prosentin johonkin tiettyyn lukuun.

Sai taas arvailla aikansa, että millä tulomäärällä prosentiksi saa oikean luvun... :epäilevä:
Tohon on varmaan joku taulukko jossain?
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Avatar
Shay
Hukkasusi
 
Viestit: 3056
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 20:32
Paikkakunta: Pään sisällä pimeässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 09 Tammi 2012 17:40

Aranwe kirjoitti:Jos esimies käyttää tuollaista kieltä, niin se kertoo vain ja ainoastaan sen, että kyseessä on harvinaisen paska esimies.

:femmat:

Ja aukulle :paijaus:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 09 Tammi 2012 23:53

Shay kirjoitti:Tietääköhän verohallinto jotain meijän firman irtisanomisista ja lomautuksista, mitä minä en tiedä,
kun mulle tuli verokortti, jossa prosentti oli 15. :salaliitto: Piti käydä tilaamassa muutosverokortti.
Vähän se ohjelma on edelleen perseestä! Miksi pitää heittää jotain tuloja sinne, jos vain haluaisi
vaihtaa prosentin johonkin tiettyyn lukuun.

Sai taas arvailla aikansa, että millä tulomäärällä prosentiksi saa oikean luvun... :epäilevä:
Tohon on varmaan joku taulukko jossain?


Mä ainakin katon vaan, että tuloraja riittää mahollisimman pitkälle ja sit viivaan itelleni uuden veroprosentin ihan itse omin pikku kätösin. :keijo:
Meille on töissä sanottu, että prosenttia voi nostaa itse, mutta ei laskea.
Meillä homma siis toimii siten, että verokortista vaan viivataan vanha prosentti pois, ja uus laitetaan siihen yläpuolelle. Ja joku nimmari/kuittaus iteltä siihen vielä. Viime vuonna mun oli pakko hommata uus verokortti kesällä tulojen kasvamisen takia ja siihen uuteenki korttiin vedin itelleni korkeemman prosentin, kun ne tarjoaa just jotain sellasta, joka just ja just riittää, eikä tulis ollenkaan palautuksia. Ja mä haluan palautuksia. :norsu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 10 Tammi 2012 15:14

Aurora B. kirjoitti:Eilen sitten pomo kilahti ja valitti, kun hän joutuu selittelemään omalle pomolleen, miksi mä en ole puhelimessa :friikki: Sillä hetkellä tein pomon itse määräämää työtä, jossa oli dedis eilen. Yritin sitten sanoa, että en saa sitä valmiiksi, jos vastailen puhelimeen, koska se soi kuitenkin taukoamatta. Homma lähti sitten lopullisesti käsistä, ja lopputulema on se, että olen hidas, laiska ja epäpätevä työntekijä, enkä sovellu tälle alalle ollenkaan. Tämä siis esimiehen suusta. Mä menin niin lukkoon, etten edes voinut sanoa mitään.

----

Ei tullut eilen valmista siitä hommasta, mikä olisi pitänyt. Pomo suuttui myös siitä ja halusi tietää, koska se sitten on valmis. Kun sanoin sen riippuvan siitä, kuinka paljon tulee puheluja, vastine oli "miten tää voi olla noin vaikeeta sulle?".



Voi Aukku. :paijaus:

Onko teillä/sulla liittoa mihkä ottaa yhteyttä? Eihän toi oo enää ihmisarvoista, että on liikaa töitä ja sitten kun
yrität tehdä asioita mahdollisemman ripeästi, saat vaan paskaa niskaan. :viha:


Aikoinaan eräässä sairaalassa töissä ollessani pomoni tuli valittamaan minulle kuinka teen työt liian nopeasti. Että teen
tunnissa ne työt mille on varattu kolme tuntia. Kysyin sitten että onko työn jäljessä mitään valittamista. Joo, ei
ollut, hienosti on kaikki hoidettu, mutta kun pitäisi vitkastella sen tekemisen kanssa. Ei mennyt mun kaaliin, ja
kun tää pomo oli ottanut muutenkin minut silmätikukseen heti työsuhteen alusta asti, olin jo reilun kuukauden työsuhteen
jälkeen sairaslomalla sen kuspään takia. :epäilevä: Ja sairasloman jälkeen irtisanoin itseni. Muutaman kuukauden päästä
löysin sitten kivemman töipaikan ja kivemman pomon.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 10 Tammi 2012 22:58

Tosta tuli mieleen kun isä oli toisen miehen kans laitettu raivaamaan Tvh:n töissä eräs alue. Huhkivat urakalla ja menivät illalla sanomaan, että olis valmista, mitäs seuraavaks? Saivat haukut ja pomo sano että mitäs me nyt loppuviikko tehhään?
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Tammi 2012 12:05

Kätevää, kun tenttikirjoja ei saa mistään. :töktök:

Toista on koko Suomessa saatavilla ehkä 5 kappaletta, ja nee on lainassa koko ajan. Toinen on muuten vaan lainassa koko ajan, vaikka meidänkin kirjastossa sitä on (peräti) kolme kappaletta. Silleen ihan kätevä, kun meidänkin koulutusohjelmassa noin 15-30 ihmistä tarvitsisi ne joka vuosi, koska ne on pakollisen kurssin pakollisia tenttikirjoja.


Sanoinko jo, että :töktök:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ke 11 Tammi 2012 13:50

Meilläkin on yliopistolla pari sellasta kirjakurssia, onneks ei pakollisia kaikille, joihin on muutama tentittävä kirja. Yhtä oli ainoastaan kaupunginkirjastolla yksi kappale, toista ei tainnut olla saatavilla muuta kuin opettajalta ja kolmattakin tais olla pari kappaletta vaan yliopistolla. Koitapa siinä sitte tenttiä. :keijo:
En tiiä mikä kurssien suunnittelijoita oikeesti vaivaa, kun eivät tajua katsoa, että yliopistolla on suunnitellut kirjat saatavilla. Edes sitten parina kappaleena.

Noin niinkuin muuten voisin todeta, että onpa mahtava vapaapäivä. :superhymy:
Olis ollut eilenkin vapaata, mutta lupasin työskennellä. Tänäänkin olis saanu mennä töihin, mutta ajattelin, että haluan pitää vapaani, vaikka viikonloppukin on vapaata.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Tammi 2012 21:20

Mä laitoin kerran palautetta kirjatentin vastaanottajalle, että kirja on huonosti saatavilla. En muista tuliko asiaan korjausta, mutta muistaakseni se ainakin lupasi tehdä asialle jotain.

Ajattelutavat on kyllä näissä asioissa niin erilaisia. Täällähän on tapana, että jokainen ostaa itselleen arsenaalin kurssikirjoja, ja niitä myydään sitten yliopiston kirjakaupoissa kovaan hintaan. Suomalaisen opiskelukulttuurin mukaan koulutus saisi olla ilmaista kurssikirjoja myöten. :tilt: (Ihan hyvä periaate sinänsä, vaikka ehkä tärkeitä perusteoksia ainakin kannattaisi itselleenkin hankkia.)
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja theia » To 12 Tammi 2012 13:21

Nyt ollaan uudessa officessa :D Tai, puolet meistä on. Toinen puolisko siirtyy ens viikolla sit kans.

On aika makeet tilat, ollaan tosin levittäydytty niin isolle alueelle, että täällä tuntuu vähän olevan jopa eristyksissä. Ehkä tää helpottaa kun tänne tulee sit lisää jengiä. Paljon on lasiovea ja äänieristettä, mulla kiva ikkunapaikka kadulle päin (ratikoita vilistää vierestä kooooko ajan).

Rasittavaa vaan, kun kaikilla tuntuu olevan jotain valitettavaa. Siis KOKO ajan vaan valivalivali-sitä, valivalivali-tätä. Ja asioista, joille ei just nyt voi mitään, ja asioista, joita ei vielä oo ees tapahtunut. Rai-vos-tut-ta-vaa! :viha:

Mutta muuten - uusi office ja lyhyempi työmatka = :D
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 13 Tammi 2012 14:40

Oli juuri minipalaveri tilanteesta kun asiakas ei halua meitä enää.
Tiivistys: porukkaa lähtee jo alkaen ensi viikosta pois, jäljellejääneiden hommat kasvavat, mahdollisesti luvassa muutto takaisin Helsinkiin, koska täällä ei kuulemma virmatasolla oikeasti ole kahta deskiä joissa on huutava resurssipula, ei ole minkäänlaista aikataulua mihinkään, mutta hei hei hei tsempataan silti :peukut:

Ei ole hymiötä joka kuvaisi tunteitani.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 13 Tammi 2012 18:56

Höh pöh mitä tämä ulkoistaminen ja viimosen päälle optimoiminen maailman vie.
Sitten ihmetellään, että ihmiset eivät halua sitoutua työelämään, tai arvosta sitä.
No ei varmaan, jos siltä suunnalta ei tule kuin kakkaa niskaan, pidetään heittopus-
sina ja ei olla valmiita minkäänlaiiin sitoumuksiin.

Voiko taloudesta sanoutua irti?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 13 Tammi 2012 21:03

Pvi kirjoitti:Voiko taloudesta sanoutua irti?

Tämähän se oli ainakin sen alkuperäisen Occupy Wall Street häppeningin idea.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pvi » To 19 Tammi 2012 00:38

Pitää siis muuttaa Central Parkiin!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Dnd » To 19 Tammi 2012 00:49

Tai South Parkiin :lanppu:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Avatar
Dnd
Outo marsilainen kivi
 
Viestit: 1733
Liittynyt: To 01 Touko 2008 04:37
Paikkakunta: Kaukana poissa

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron