Matkustaminen

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 18 Marras 2011 00:35

Viimeviikkoinen Lontoon reissu oli jälleen melko väkevä kokemus - viimeksi oli jo erimukavaa, mutta nyt oli vielä mahtavampaa. Reissun tarkoitus oli siis opintomatka WTM-messuille ja koulun ohjelmaa tiistaista torstaihin.

Maanantaina lennähdettiin Norwegianilla Gatwickiin illaksi, siitä viiden punnan junalipulla sitten keskustan suuntaan. Oysterit lataukseen ja undergroundilla Paddingtoniin, jossa köh ihana hostellimme sijaitsi. Luokkatovereita oli myös jo saapunut kaupunkiin ja olivat humpalle suuntaamassa, mutta me tyäret lähdimme vain pitkälle iltakävelylle Paddingtonin kaduille - ja haettiin vähän iltapalaa kaupasta kans. Hostellin dormissa oli vain tuttuja, oli melkoisen ahdas kahdeksalle hengelle mitoitetuksi tuo huone.

Seuraavana päivänä lähdettiin aamusta Oxford streetille haahuilemaan kauppoihin.. Lounasaikaan päädyttiin johonkin sivukujalle ihanaan italialaistyyppiseen lounasravintolaan, oli edullinen ja maittava lounas siinä. Kohta pitikin jo kiiruhtaa takaisin hostellille, koska koulun ohjelma oli alkava sightseeing-kierroksella. Kierrettiin nähtävyydet bussilla parissa tunnissa ja meillä oli mukava paikallinen opas. Hostellille palattuamme lähdimme yhteiselle reissunavauslasilliselle Warwick avanuen suuntaan - siitä sitten aikaisin nukkumaan, keskiviikkona mahtaisi olla raskas päivä matkamessuilla.. Iltapäivällä undergroundtunnelissa kuulin taitavinta katusoittajaa jota olen ikinä kuullut, veti Hallelujahia sillä lailla että tuli itku :hullu: heitin kaikki kolikot musikantille..

Keskiviikon ohjelma olikin sitten itse matkan tarkoitus eli World Travel Market London, eli semmoset elinkeinon matkamessut. Siellä kekkuloitiin jakkupuvuissamme ( :o ) ja korkkareissa koko päivä, tehtiin vähän haastatteluita ja käytiin seminaareissa. Iltapäivästä rättiväsyneenä hostellille ja noutoruokaa hakemaan ja kampaamaan naama, pitäisi Lyceum Theatreen lähteä Lion King musikaalia katsomaan. Meinasi tulla hippasen kiire, oltiin vissiin puoltoista minuuttia ennen näytöksen alkua paikoillamme :virne: Aivan mahtavan kaunis teatteri sisältä ja ulkoa tuo Lyceum! Esitys oli upea ja liikuttava, kaverin kanssa nyyhkittiin kilpaa.. katsomoon sai viedä eväitä, me poppareita ja muovisen kaljapullon! :virne:

Torstaina jatkui messuaminen, ei niin pitkällä kaavalla kuin edellisenä päivänä, messut eivät olletkaan ihan niin jäätävän isot kuin oli annettu ymmärtää. Messujen aikana istutin puun Kolumbiaan, kuvautin itseni puolialastoman fidjiläisen "alkuasukkaan" ja japanilaisen "samurain" kanssa ja join kahvit erään merkittävän suomalaisen yrityksen johtoportaan kanssa ensin höpötettyämme metrossa. :superhymy: (Jälkikäteen kuulin vieläpä, että kyseiset henkilöt olivat kehuneet jossain opettajiemme tapaamisessa tavanneensa erittäin fiksuja koulumme opiskelijoita messuilla! ) Kaupan kautta kotiin muutaman sidukan kanssa, illalla olisi viimeinen yhteinen ohjelma, eli ilta Jamie Oliverin ravintolassa! Sinne saavuimme myöhässä (oli typerintä ikinä yrittää liikkua piirun vajaa viidenkymmenen hengen kanssa ryhmässä Lontoossa :friikki: ) mutta päästiin sisään kuitenkin, kuten oli sovittu. Alkupalat oli aika erikoiset, en edes tiedä mitä kaikkea niissä oli - viiniä saatiin mukavasti joten fiilis oli kaikilla hyvä! Ruoka itsessään oli melko mitäänsanomatonta, ei moittimista muttei mitään ylistämistäkään, semmoista samantekevää. Illalla jatkettiin jäätävään klubiin joka oli kyllä karmea lihatiski, siellä jorattuamme yöbussilla hostellille.

Perjantaina oli suurin osa porukasta lähdössä kotiin, me jäimme vielä yhdeksi yöksi. Käytiin aamupäivällä Hyde Parkissa kävelyllä ja ottamassa pakolliset nokikana-kuvat :virne: vietiin yksi kavereista Harrod'sille ja itse lähdettiin Camdeniin. En ollut ennen käynyt ja kyllä nyt loppui aika kesken :hullu: mahtava paikka, kaikki ne putiikit, kojut ja mielenkiintoiset ihmiset.. Hiusketjussa kerroinkin että meidät pyydettiin hiusmalleiksi siellä ja siinä meni useampi tunti päivästä. Hostellille palaillessa vielä iltapala ja jotain aamuksi, aikainen nousu edessä taas.

Lauantaina oli kotiinlähdön aika, herättiin vissiin jotain vajaa kuusi ja eikun matkaan. Edellisenä päivänä ei käytetty omaa metroasemaa, joten oli mennyt ohi se pikku seikka, ettei lauantaina circle-line kulkisi lainkaan, ja juuri tuolla linjalla oli määrä matkustaa junalle ja siitä lentoasemalle (kunnostelevat olympialaisia varten vähän sitä sun tätä, muun muassa metroasemia ja -linjoja). No, onneksi oltiin sen verran aikaisin liikkeellä että ehdittiin hyvin vaihtelemalla linjojakin. Kentällä oli pientä odottelua lähinnä Norwegianin lähtöselvityksessä, muuten kaikki ok. Lennolla oli muutama koulukaveri ja yksi muukin tuttu, kyllä se maailmakin vaan on pieni, voinen todeta. :virne: Nukuin koko lennon tyytyväisenä, oli aivan loistava reissu, mutta kiva oli tulla kotiinkin - jäi vielä seuraavillekin kerroille ihmeteltävää.

Lontoo :hymyhali:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 12 Joulu 2011 14:46

Tytöt tahtoo pitää hauskaa :kailotus:

11.12.2011 Helsinki - Tallina. Päivähengailureissu :joulukeijo:

Olipa kerran niin, että Wildiksellä oli ilmaislahjakortti ja se kysyi Kibaa mukaansa hengaamaan. Vimmatullisen kalenteriselkkauksen ja jännittämisen jälkeen arpaonni suosi eilistä sunnuntaita ja me käytiin vähän hengaamassa merellä.
Perinteinen päiväreissu sisälsi muutaman tunnin maissa, mutta enimmäkseen sitä merellä huojuntaa.

Alkuun mä jännitin, että laiva lähtee joskus 07:15. Superimpaa oli, että paatti lähti vasta 11.30. Nähtiin Assalla ( :virne: ) kymmenen pintaan ja lönköteltiin satamaan. Ei satanut, ei tuullut, eikä ollut liian kylmä. Hyvä fiiwis!!

Laivassa ei ollut paljoa porukkaa. Hengailtiin ensin kahvilla, sen jälkeen pyörähdettiin tax-free läpitte ja istuskeltiin pitkin poikin. Oli aika rentoa. Juteltiin ja naureskeltiin. Loppumatkasta mietittiin säätä. Meren puolella oli sadealueita, mutta maissa paistoi aurinko. Se oli aika huumaavan näköistä ja näytti kun mestat olisivat olleet tulessa. Myöskin se, että muutaman metrin päässä sataa armottomasti ja meidän kohdalla on ihan ei mitään oli aika jänskää :keijo:

Satamassa Wildis meni ihan sekaisin :virne:
Tultiin eri puolelle mitä aiemmin ja hetki meni siihen jaakaamiseen että Wildis pääsi takaisin kartalle. Satama-alueen vesimäärä myöskin herätti pohdintaa. Suunnitelmina oli vain käydä syömässä ja ostaa mulle uusi kissamuki. Hetkellisen sekoilun ja kartattomuuden jälkeen löydettiin ruokapaikka. W. oli varma että myöhästytään laivasta :virne:
Ei myöhästytty. Sekoiltiin takaisin rantaan, ostettiin se muki ja ehdittiin hyvin kyytiin kohti kotia. Täysnäiseen laivaan :epäilevä:
Kotimatka keinui jollain tapaa vähemmän kuin mennessä. Kotiin tullessa mua kyllä huimasi, mutta huimaapa edelleen. Täysnäinen laiva sensijaan ei ollut ihan meitä varten. Löydettiin kuitenkin rauhallinen soppi missä istua ja hölöpöttää. Istuttiin laukkukaappien nurkassa :virne: Siinä meitä kävi jututtamassa humalainen mies, joka pohdiskeli kovasti ollaanko me onnellisia ja sanotaanko helposti "rakastan sinua". Kun "iloveyou":ta olisi helpompi sanoa ja sen sanoisi muka tosta vaan. Begattiin differenssi ja oltiin eri mieltä.
:lanppu: tehtiin myös pieni tarina, jonka postaan sitten myöhemmin :virne: Kertoo paljon meidän sen hetken tilanteesta. Viereisessä pöydässä kuorsasi mies ja meteli ympärillä oli korvia huumaava.

Tallina on kuitenkin mun mielestä kaunis kaupunki. Vanhat rakennukset sykähdyttää joka kerta. Samoin se karuus, joka siellä on. Hienojen lasisten talojen keskellä voi olla sellainen ikivanha betonitönö. Vanhassa kaupungissa oli palaneita rakennuksia. Pari vanhaa puutaloa, joista näki että ne ovat palaneet ja sitten ne on vain jätetty siihen sellaisinaan. Karua, julmaa, mutta joku kauneus niissä oli. Joku sellainen henki, jonka edessä mä olin ihan myyty.

Kiitos vielä Wildikselle hienosta reisuusta :hymyhali:
Oli ehkä vähän :keijo: meininki. Sillai hyvällä :superhymy:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 12 Joulu 2011 18:52

Kiban raportti. :keijo:
Noinhan se meni, hauskaa oli ja alkoholia meni molemmilla tasan yhden siiderituopillisen
verran ruuan yhteydessä. Me hulluttelijat. :gay:
Pakko muuten sanoa ruuasta sen verran että syötiin villisikaa. Joka kyllä maistui aivan
samalta kuin muukin riista, ainakin minun makuun. Mutta hyvää oli silti. :D

Ja tuliaisina minulla reissulta oli lapsille kasa karkkia ja miehelle viskikola-tölkki. :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 04 Tammi 2012 10:56

Ruotsiin ollaan lähdössä huomisaamuna ja ennakko-odotukset ovat matalalla. Jos nyt jotenkin selvitään. Ei todellakaan ole mielessä jotkut tuliaiset tai edes paljon kiinnosta, mitä siellä tehdään. Ainakaan tässä vaiheessa :(

Sen verran nihkeää ollut lähipäivät muuten, ettei oikein osaa keskittyä kuin huoliin. Ei tekisi mieli jättää kissojakaan. :paijaus:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 04 Tammi 2012 23:03

No, on tässä päivän aikana vähän tullut positiivisempiakin mielikuvia päähän. :D

Joka tapauksessa aamulla lähdetään ja nähdään viimeistään sitten alkuviikosta. :tsau:

Pärjäilkää.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pvi » To 05 Tammi 2012 17:37

Mäkin haluan Tukholmaan!

Miksi mä en pääse?
:(
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Tammi 2012 02:19

Rapsaa rapsannälkäisille, ensimmäinen osa.

Päivä 1

Aamu kello vähän vaille viisi. Herään melko hyvin nukutun yön jälkeen. Kamat on pakattu, vähän viimeisiä heittelen. Ruokin kissat, asettelen pyykit kaappiin. Kaveri soittaa, ei pääse ulko-ovesta sisään. Melkein samalla vaivalla lähtisin hakemaan häntä ensin sisään kuin otan kaiken itse mukaan, joten päätämme vain lähteä. Tarkistan monesti avaimet ja lompakot.

Taksissa on melko vanha mies kuskina, joka on tietyntyyppinen valittaja. Tuli töihin vain, ettei tarvitsisi nähdä vaimoa, yhtään ei ole keikkaa ollut, pyydettäessä tulin... kyllä se on Finnairkin mennyt huonoksi, ennen oli kunnollista, nykyään ei ole kunnollista. Kaveri häntä jaksaa enemmän jututtaa ex-taksikuskina (nyk. bussi-) ja perussuomalaisena. Minä olen ihan mielelläni hiljaa.

Itse-chekkaus ja laukunjättö sujuvat vaivatta. Läpäisemme varsin pian turvatarkastuksen, jota en tällä kertaa paljon jännitä. No nyt sitten soi kellot ja minut turvatarkastetaan läpyttelemällä. Myöhemmin olen ajatellut, että taisi jäädä kello käteen. Anyway, kaikki menee hyvin ja turvatarkastuksen jälkeinen nolous ja alavire eivät kestä kovin kauaa. Kaveri on tuskin havainnut mitään.

Lentoakaan en niin jännitä. Vähän kuitenkin. Matkalla ruuduissa pyörähtää muutama mainos ja sitten Mikki Hiiri ystävineen luistelee jäällä. Aku sitoo Plutolle luistimet jalkaan ja niin edelleen. Lyhyen piirrosfilmin jälkeen aletaankin jo valmistella laskeutumista.

Olemme Arlandalla, kello vähän yli 9 paikallista aikaa ja ehdimme mitä mainioimmin 10.18 -junaan, johon meillä on ennakkoon ostetut liput. Itse pidin tätä typeryytenä, koska lennoista ei ikinä tiedä. Kaveri kuitenkin osti ne minun lopullista kantaani kyselemättä, joten piste hänelle näin jälkiviisaana. Odottelemme. On tyyntä ja rauhallista. Käyn ostamassa Cokikset mieheen (30kr). Kaveri on heti tasaamassa rahoja, itse olen vähän, että tasataan aina välillä, ei joka summaa erikseen jaksa.

Junaan mennessä tapahtuu sitten matkan ensimmäinen moka. Kaveri lähtee hoseltamaan toisesta ovesta kuin minä, vaikka yritän näyttää, että mennään tästä. No ajattelen, menköön, minä menen paikoille, kai se sieltä tulee. Jätän matkalaukun telineeseen ja istun odottamaan. Ei kuulu. Ei vieläkään. Kai se on lähdettävä hakemaan. Menen saman vaunun yläkertaan ja siellä mies seisoo takki päällä umpihiessä, kun ei paikkoja löytynyt. No, minä löysin, sanon ja pääsemme paikoille. Tässä vaiheessa siirsin Ruotsin kruunut hassuun taskuun (moka 2) ja kun myöhemmin saavumme Linköpingiin luulen pienen hetken, että koko matkakassa jäi junaan. :kauhistunut: Siitäkin selvitään.

Mutta jos palataan vielä junaan, niin se matka menee mukavasti. Seuraan ikkunasta myrskyn aiheuttamia puutuhoja. Niitä on huomattavasti ja kaikki puut ovat kaatuneet samaan suuntaan. Kaveri täydentää excel-taulukkoon tietoja Linköping HC:n (jääkiekkojoukkue) kauden kulusta. Edessä olevissa otteluissa jaetaan tärkeitä pisteitä. Linköpingin maaliero on 17 maalia miinuksella ja sitä ainakin pitäisi kuulemma parantaa. Suhtaudun ehkä turhan ali-innostuneesti hänen hienoon taulukkoonsa, johon on mennyt aikaa ja vaivaa. Siitä näkee maali- ja pistekeskiarvot kotona, vieraissa ja yhteensä. Lisäksi siinä on kaikkien otteluiden tulokset. Käytännössä joukkueen kuin joukkueen nettisivuilta saa esiin kalenterin ja ottelutulokset, mutta tätä en sano ääneen. Onhan miehellä sentään harrastus. Lopuksi tulemme perille, kaveri näkee toiselta puolelta hotellimme, minä toisesta ikkunasta jäähallin. Naurahdamme, että hyvästi suunnistusongelmat tällä matkalla.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 09 Tammi 2012 22:54

Lissee:

Hotellimme on Stångå Hotel. Respa on jännästi oven kohdalta alas. Siellä arvaavat, keitä olemme. Ei siis kovin suurta tungosta. Muutenkin kyseessä on pieni hotelli, joka on tällainen persoonallinen ja asunnonomainen enemmän kuin mikään hotellihotelli. Huone on hyvin tavanomainen sinänsä pikantilla takapihanäköalalla. Suihku on yllättävän mieluisa. Sinne kulku on ahdas, mutta itse suihku on hyvä, parempi esim. kun mulla tässä asunnossa. Yleensä suihku on ärsyttävin osa hotellielämää. Huoneessa on jääkaappi, TV, pöytä, puhelin... heh, eikä ole leffatraileridarraa ;) Tuoleja on enemmän kuin istumiseen tarvitsemme, käytämme enimmäkseen sänkyjä. Wi-Fi toimii eli nettiyhteys hyvässä ja pahassa on.

Haeskelemme ravintolaa. Kuivalta näyttää. Tosin myöhempinä päivinä selviää, ettemme vain koukanneet ihan tarpeeksi syvältä. Löydämme vietnamilaisen paikan ja päätämme tyytyä siihen, koska nälkä on. Kaveri syö buffetista, minä tilaa kanaa vihanneksilla. Ruokajuomina toimivat Nygårda-kolat, jotka ovat pienissä lasipulloissa. Paikallista virvoitusjuomaa. Minähän tykkään kokeilla kaikkea paikallista, koska siinä on suuri osa matkailun viehätystä. Sanonkin jossain vaiheessa, että maassa maan tavalla. :virnu:

Kun tulee aika lähteä hallille, keli ei voisi ärsyttävämpi juuri olla. Rännäntapaista tuulee ja sataa suoraan naamaan. Eikä ole edes pipoa, kun on tarkoitus ostaa hallista. Kaikki menee kuitenkin hyvin lopulta. Vierasjoukkueen fanit tuovat peliin jännitettä, paikat ovat hyvät ja niin edelleen. Linköping voittaa. Illalla hotellilla syödään sipsejä ja katsotaan televisiota tietokoneen kautta. Myös Ruotsin TV:tä katsotaan.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 10 Tammi 2012 22:56

Pascal Lemoix kirjoitti:Rapsaa rapsannälkäisille, ensimmäinen osa.
Läpäisemme varsin pian turvatarkastuksen, jota en tällä kertaa paljon jännitä. No nyt sitten soi kellot ja minut turvatarkastetaan läpyttelemällä. Myöhemmin olen ajatellut, että taisi jäädä kello käteen. Anyway, kaikki menee hyvin ja turvatarkastuksen jälkeinen nolous ja alavire eivät kestä kovin kauaa.

Musta on aina mukavaa saada pienet turvatarkastustaputtelut lentokentällä. Ikäänkuin henkilökunta toivottaisi hyvää matkaa. Musta se voisi kuulua aina hintaan. Lisänä vielä pieni niskahieronta...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi
 
Viestit: 1267
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 13:55

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 12 Tammi 2012 00:59

Päivä 2

Heräämme kännykkäni herätykseen kahdeksan maissa. Herään täydestä unesta ja muistan niitä. Yhdessä oli formuloiden lähtö käsillä. Aamiaiskattaus on suht vaatimatonta luokkaa, jos ajatellaan isoja hotelleja pekoneineen. Täällä on mehua kahta sorttia: appelsiini ja omena, erilaisia jugurtteja, leipää - paahto- ja ei-paahto-. Särpiminä mätitahnaa, juustoa, kinkkua, kurkkua. Marmeladeja, hilloja, maissilastuja, munia kovina ja pehmeinä, kahvia ja lättymäistä pannukakkua. Siis todella suppeaa... :virnu: Aluksi otan melko perinteisesti leipää kinkulla ja juustolla, mutta sitten kokeilen myös marmeladilla ja toisaalta mätitahnalla, miksi en kokeilisi. Ihan hyvää on. Kovia munia kuluu kolme.

Matkasimme kahden junan yhdistelmällä Örebrohon, joka on joen kahden puolin jakama kaupunki, kuten vaikka Turku. Suunnistus on aluksi yhtä helvettiä. Käymme kysymässä kartan lipputoimistosta, mutta silti päädymme umpikujaan. Lopulta pääsemme selville, missä olemme ja sen jälkeen kävely on rattomme. Olemme katsoneet etukäteen ruokailupaikaksi Jensens Böfhusin, joka löytyy. Matkalla ohitamme tyylikkään kuusipukin (sexbocken?) Kuva
Ruokailu ravintolassa tapahtuu jotenkin arkisesti. On liian kova nälkä ja alkoholia ei voi ottaa. Paitsi kastikkeessa on vähän viskiä. Ruoka on hyvää, mutta jotenkin tunnelma jää kohoamatta. Matka hallille jatkuu. Ohitamme kylttejä 400 m, 300 m... vihdoin Maxsin ohi ja olemme siellä. Kuvaus jääkiekko-ottelusta (voit hypätä seuraavaan vaiheeseen):

Ville Nieminen oli tervetullut vahvistus Örebron faneille, kun avausottelu Malmöä vastaan pelattiin. Ennen ottelua näytettiin Niemisen haastattelu videotaululla. Myöskin pelaajalistaa luettaessa Nieminen sai raikuvimmat aplodit.

Aivan kuin käsikirjoituksesta Nieminen myös käänsi ottelun kulun 1-1-tasoitusmaalillaan, joka syntyi ohjaamalla maalin edestä. Sen jälkeen Örebro sai henkisen yliotteen Malmöstä. 2-1-maaliin johtaneessa tilanteessa Nieminen pisti maalin edessä Justin Forrestin jäänpintaan, kun seurakaveri ujutti hyvin pelanneen Hannu Toivosen puikoista ratkaisuosuman. Nieminen siis siinäkin mukana ainakin jollakin lailla.

Se tuntu jäi, että joukkuekin halusi pelata Niemiselle voiton heti avausottelussa. Irvistely oli tuttua, enkä tiedä haastaisiko jopa Hannu Virran vakavasti.

Hallissa muuten melkoinen meno ja meininki. 3018 katsojaa paikalla istumassa kuin sillit suolassa. Alkutifo jätti kirkkaasti taakseen esimerkiksi Helsingin Jokerien vastaavat yritelmät. Tässä mallissa ensin vedettiin reilun puolen yläkatsomon mittainen lakana esiin, jossa teksti "Stenbecks miljoner ner i sunden" eli Malmön omistajan miljoonat suoraan vesistöön. Alakatsomosta nousi sitten pari katsomon osaa peittävä lakana-aallokko, johon saatiin merenkäynti huojuttamalla. Sitten yläkatsomo alkoi viskata paperirahaa sinne aallokkoon. :) Näin siis Ruotsin toiseksi ylimmällä sarjatasolla.

Jokereillahan sinne saadaan suuren riitelyn jälkeen joku paloturvallinen lakana levitettyä, jossa Jokerien logo...

Koska hallissa oli oltu silleinä suolassa, varsinkin kolmas erä alkoi mennä jo kivun puolelle. Toivoin, ettei tule jatkoaikaa, toivoin, että kaveri nojaisi minuun niin paljon, toivoin, että joku edes lähtisi pois, mutta eipä sieltä oikein edes päässyt. Erätaukoeväitäkään ei tehnyt mieli lähteä hakemaan, koska se olisi ollut vaivalloista. Väsyneenä siis Maxsiin syömään ja jonottamaan. Sain tilauksen, pudotin mozzarella-tikut heti lattialle :läps: Minä tietysti keräsin ne vain ja istumaan. Jos kuulin oikein yksi nainen jonosta kysyi, että pahoitteliko ne. Varmaan ajatteli, että mulle olisi kuulunut uudet. En vaan enää jaksanut. Söimme huonon tunnelman vallitessa ja siitä sitten taas kävelemään, missä tunnelmakin vähän parani.

Paluumatkalla olikin sitten kahden junayhteyden sijaan juna ja bussi. Konduktööri oli mitä herttaisin ruotsalaisnainen, kuin Silvia hymyineen. Motalassa piti vaihtaa. Sen yhteydessä kohtasimme matkamme melkeinpä kriisipisteen. Kun kaveri halusi odottaa bussipysäkillä kylmässä puoli tuntia eikä mennä odotusrakennukseen, joka oli lähellä, edes vartiksi ensin. Tähän vaikutti pelko siitä, että bussi hurauttaa etuajassa komeasti ohi. Kävelin ajankuluksi ja suuttumukseksikin oheista puistoa ympäri muutaman kerran. Keskustelusta tuli terävähköä, kun yritin selittää, että hänen ammatissaan pitäisi tietää, että bussin aikatauluun ei voi luottaa, ei sillä tee kukaan mitään.

Lopulta löysimme perille, jossa katsoimme jääkiekkoa nuorten kisoista ja nukahdimme myöhään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 12 Tammi 2012 23:03

Päivä 3
Aamiaisella kokeilen vaihteeksi sulatejuustotahnaa leivällä. Kalevia. Ja hyvin menee sekin.

Päivän ohjelmaa on vähän vähemmän kuin aiemmin. Tavoitteena on ostaa junaliput paluumatkalle ja illalla odottaa vielä yksi lätkämatsi. Lähdemme aamiaisen jälkeen niin hitaasti, että siivoja kerkeää koputtaa ovelle. Kysyn voiko tulla myöhemmin, esim. halv år myöhemmin :pepsodent: Hän sanoo, että ai halv timme ja alamme tehdä lähtöä.

Liput ostettuamme haluan mennä käymään Itä-Götanmaan lääninmuseossa, koska se näyttää olevan kaupungin harvahkoja turistikohteita, joka ei ole mallia friluft ja tarkoitettu kesää varten. Kaveri empii jonkin aikaa, ehdotan, että menee hotelliin huilaamaan, jos ei kiinnosta. Mukaan lähtee kuitenkin, mikä on vähän pettymys, koska matkoilla pitää monesti mielen virkeänä, ettei olla ihan koko aikaa yhdessä. Kun nyt ei häämatkallakaan olla. Ja häämatkallakin olisin mieluummin naisen kanssa. :keijo:

Lääninmuseossa on ensin yleisiä osastoja, kaupungin historiaa keskiajalta uudempaan. Sitten on sellainen osasto, jossa on sielu, keho, mieli, vastustaja jne. Vastustajaosastossa on kaikenlaisia bannereita ja rintanappeja, millä on vastustettu ydinvoimaa, EU:ta, EEC:tä, USA:ta ja mitä milloinkin. :virnu: Aika samoja kuin meillä. Yksi osasto kertoo alkoholisimista, keho-osastossa on muovinen naiskeho metallisella kärryllä rintaimplantteineen, kuukautistuotteineen ja runsaine kosmetiikkoineen. Järjestetty aika inhottavasti. Seinällä on 15-vuotiaan kirjoitus, joka pohtii ulkonäön ja oman minuuden suhdetta.

Lopulta yläkerrasta löytyy vielä taideosasto, missä on kuvataidetta. Harmi, että löytyi niinkin myöhään, koska se on mielenkiintoinen. Muun muassa yksi todella puhutteleva Munch-kopio, joka tulvauttaa klassiset Oslo-muistot mieleen. Siinä on kaikki tyypilliset Munch-asetelmat. Yksi hahmo katsoo eteenpäin, muut eivät ja jotenkin on kamalaa kaikilla. Hallitsijoista oli monta mulkosilmäistä kuvaa, vaikka eivät olleet edes samasta naisesta. Uskontopuolella oli tosi puhutteleva ikoni, jossa näkyi ihmisen raakuus ja irstaus monessakin suhteessa. Yksi Jeesus-taulu toi mieleen pahan krapulan :virne: Siinä oli orjantappurakruunu raapinut otsan verille ja silmät kovasti punersivat. Aika sellainen :bubbles:

Yhdessä osastossa kuvattiin, kuinka ohut lasi on lopulta elämän ja julmuuden välillä. Sitä symboloi kivellä rikki heitetty lasi ja enkelimäinen tyttö lysyssä. Sitten pyöri muutamia shokkivideoita, joita en jäänyt sen tarkemmin katselemaan. Kaveri tuntui aika kypsältä. Itse olisin ehkä istahtanut ja katsonut vielä loputkin osastot. Ai niin, tietokoneosastokin oli. Esillä koneet alkeellisista Kuusnelosen, Amigan ja Atarin kautta näihin nykyisiin. Samat olisin löytänyt kyllä omasta varastostakin melkein. :virnu: Kuusnelosella ja parilla muullakin koneella saattoi jopa pelata. Lähdimme siis museosta ja kaveri kysyi: Tuliko visioita? Aina, vastasin. :D Tarkemmin en jaksanut eritellä.

Söimme paikassa, josta sai sekä hampurilaisia että pizzaa. Meillä oikeastaan aika harvinaista. Ikkunasta näkyy elokuvateatteri. Tekisi mieli mennä katsomaan The Girl with Dragon Tattoo. Ajan puitteissa voisi onnistua juuri ja juuri, mutta kiireeksi saattaisi mennä. Kävelemme kaupungilla. Suurtori löytyy ja sen ympäristössä on yllättävän monta kultasepänliikettä. Ainakin kun etsimme ruokakauppaa tai Pressbyrånia. Pienen haeskelun jälkeen löytyy sitten. Ostan irtokarkkeja: vadelma- ja lakritsiveneitä, kermatoffeita, kaikenlaisia sekalaisia. Peppi Pitkätossu -meininki :D Ostan myös julmustia, joka on yleinen joulunajan juoma Ruotsissa. On oikeastaan aika hyvääkin ja olisi isommankin pullon voinut ottaa. Kaveri löytää Schweppes-kolaa ja ihmettelee, miksei meillä. Minä muistan, että olihan sitä ainakin 80-luvulla. Kaveri ei muista. Mutta ihan varmaan oli!

Lepäilyn jälkeen taas hallille - viimeistä kertaa tällä reissulla. Vähän alkaa olla jo ahdistusta reissun loppumisesta. Kipuamme yläkerrokseen, sinne on monet raput. Mielestäni yläkatsomossa tunnelma jää aina hieman vajaaksi, vaikka pelin sinänsä näkee ehkä jopa paremmin. Näkee, mutta ei tunne samalla tavalla kaikilla aisteilla kuin alhaalla, jossa on melkein osa peliä. Tämä peli alkaa Linköpingiltä huonosti - vierailijalla on heti pari hyvää maalipaikkaa, kotijoukkue vaikuttaa löysältä. Lopulta peli päättyykin 1-2, kirosanoja lausutaan. Porukka poistuu pettyneenä, mutta melkein jokaisella on juttukaveri. Pulputus käy. Parijonossa poistuu ruotsalainen. Suomalaisessa ympäristössä olisi monta yksinäistä miestä ja poikaa kiroamassa elämän kovuutta, painamassa päätä, vetämässä takkia tiukempaan ylle. Poimin puheesta, että mitäs nyt: karsintasarjako kutsuu. Pystyn siis aika hyvin kuulemaan palautteen jopa ruotsinkielisessä ympäristössä :superhymy:

Hotellilla kaveri katsoo Putouksen. Menen suihkuun ja ehdin sketsihahmokilpailuksi. Kyllästyttää. Toinen kaivaa vielä Putous - mitä heille kuuluu nyt -ohjelman. Katson sen juuri ja juuri. Sitten tulee liian monta jaksoa Mr Mallorcaa kohteessa :läps: En enää katso, mutta kuulen valitettavasti. Ei ole, mihin paetakaan. Lopulta kone menee kiinni ja katson vielä ruotsalaista TV:tä unen saamiseksi. Cliffhanger, varma nukuttaja.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja skray » To 12 Tammi 2012 23:15

Pascal Lemoix kirjoitti:Päivä 3Ostan myös julmustia, joka on yleinen joulunajan juoma Ruotsissa.


Juodaan sitä täällä meilläkin jouluisin. :tilt:
Ainakin täältä Pohjanmaalla. Ja oli Helsingissä asuva ja kaupassa työskentelevä siskonikin myynyt sitä jollekin tässä joulun alla.
Ja lisäks myydään aina Påskmustia, joka on siis samaa tavaraa eri nimellä eri juhlan aikaan. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 16 Tammi 2012 00:02

Päivä 4

Lähtöpäivän aamu. Ollaan ensimmäiset aamiaisella. Tutuksi tullut pappa sanoo tullessaan huomenet. Tai silleen aamiaistutuksi tullut. Aika samoja eväitä. Mennään huoneeseen, katsotaan muutama video koneelta. Sitten lähden palauttamaan pulloja lähikauppaan, jonne on aivan yksinkertainen matka. Tulimme eilen kiertäen. Vielä vähän irtokarkkeja, päivän lehdet, jotka ilmestyvät sunnuntaisinkin, siis Expressen ja Aftonbladet. Sitten oikeastaan pakkaillaan ja lähdetään odottamaan junaa. Aikaa olisi, mutta ei oikein järkevää tekemistä. Odottelemme siinä yli tunnin odotushuoneessa. Käyn kerran viidellä kruunulla vessassa. Syön irtokarkkeja ja lueskelen lehtiä. Talviaurinko paistaa, tunnelma on aika mukava.

Junassa matkaamme lemmikkiosastossa. Kaksi koiraa on kyydissä. Jossain vaiheessa tajuan, että avaimet saattoivat jäädä huoneeseen. Epävarmuus pilaa tunnelman pitkäksi aikaa. Ajattelen penkoa kassin läpi lentokentällä. Tukholmassa osasto tulee hyvin täyteen, onneksi on vain yksi pysähdys. Kaikki tuntuu tylsältä.

Lentokentällä löydämme ravintolasta paikat, vaikka siinäkin on täyttä. Matkakassaa on melkein liikaakin jäljellä, joten tilaan härkää, 310 kruunua. Kaverille tulee kebab. Syöminen piristää. Vähän sen jälkeen pengon kassia ja löydän avaimet ihan helposti. :D

Odottelemme. Pelaamme pasianssia koneella, minä neuvojan roolissa. Tulee ajankohtaiseksi läpäistä turvatarkastus. Huumekoira menee ohi :isosilmä: Onneksi kaukaa. :hiki: Hetken olen seota, vaikka ei se ehkä ulospäin näy mitenkään. Täällä kaikki menee hyvin, muistan kellonkin. Hakeudumme oikealle portille, jossa on enää oikeastaan suomea kuultavissa. Sählyporukka on äänekästä. Kaveri hakeutuu juttuihin heidän kanssaan. Minä olen vielä turvatarkastus-alakulossa. Päätän keventää lompakkoani kruunun kolikoista. Saan niistä 35 kruunua kokoon ja sillä saa juuri yhden Marabou-levyn. Kassa laskee väärin, pyytää neljää lisää. Sanon: Really? Hän laskee uudestaan, näyttää kieltä :p ja sanoo olevansa unessa.

Kone on myöhässä. Hermostuminen on suurta. Hätäiset suomalaiset :epäilevä: Koneeseen mentäessä patistetaan toimimaan nopeasti enemmän viivytyksen välttämiseksi. Kaikki on vähän tylsää. Lento menee aika ok sitten, kun pääsee käyntiin.

Lopulta myöhään Suomessa, puoli kymmenen maissa. Laukut saamme välittömästi. Sitten ostan eväitä Picnicistä. Saan outoa Novelle Friss marja-sitrus -juomaa ja kolme pinaatti-vuohenjuustopiirakkaa. Ei ole oikein vaihtoehtoja, koska kotona odottaa aikainen aamu, jääkaappi ei toimi jne. Menee kahteen, ennen kuin osaan nukkua.

Mutta tehty koko reissu. Oli siinä hetkensä, mutta ei kaikki oikein natsannut. Enemmän olisi pitänyt päästä kuluttamaan rahaa. Ottaa mukavammin, muodostaa eri porukoita. Tuli nyt jossain käytyä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 16 Tammi 2012 00:24

Pascalin raportit ovat kyllä mainioita. :D
Hyvin realistinen tunnelma, tuollaisia huomioita, että epävarmuus avainten mukana olosta pilaa tunnelman pitkäksi aikaa - sellaistahan se matkustaminen juuri on.

Kuulostaa tavallaan mielenkiintoiselta reissulta, kohde ja sen ominaisuudet ovat jotenkin arkipäiväisiä ja selvästi välillä oli vähän tylsää, mutta silti varmasti tulee vastaan vieraus ja tuntuma matkalla olosta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 23 Tammi 2012 00:03

Tekisi mieli käydä hiihtolomalla kohteessa Szklarska Poreba, joka on Puolassa. Siellä hihdetään kilpaa. Nyt vaan on vähän hankala löytää sinne hyvää reittiä. Lisäksi aikataulut ovat tiukanlaiset. Pitäisiköhän käydä matkatoimistossa oikein kyselemässä? Vaikka viimeksi kun asioin niiden kanssa, niin tuntui, että ihan samat jutut osaa tehdä itsekin. (Kun eivät Oslosta hotellia löytäneet :nirppa: )
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » To 26 Tammi 2012 16:18

Jee, varattiin lennot ja hotelli Lontooseen! :D

Talvilomalla lähdetään neljäksi päiväksi kaupunkilomailemaan. En oo ikinä käynyt Lontoossa, ja odotan siis matkaa ihan simona :D

Ajattelin oikein panostaa ja tänään käydä ostamassa jonkun matkakirjan, että voi vähän suunnitella lomaa ennakkoon.
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja skray » To 26 Tammi 2012 17:24

Lontooseen. Mäkin tahdon. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 27 Tammi 2012 14:16

skray kirjoitti:Lontooseen. Mäkin tahdon. :huoh:

Me kaikki :huoh:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja shaana » La 28 Tammi 2012 22:04

theia muista CAMDEN! :superhymy:

Mie käytän ansaisemani lentopiletit Japaniin. Osakaan lokakuussa lennot ja siitä sit junailemalla sinne tänne.
Vinkkejä saa nakata, suunnittelun alan vasta kesällä, ettei mene kaikki huomio reissuun muulta oleelliselta..

:täpinä:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja theia » Ke 01 Helmi 2012 13:53

shaana kirjoitti:theia muista CAMDEN! :superhymy:
Joo, se on suunnitelmien listalla - muutama muukin on sitä ehdottanut. Kulta haluaa London Dungeoniin, ja kyllä se muakin kiinnostaa, eli sinne ollaan menossa (joku aamu, heti kun se aukeaa, niin mulle suositeltiin).

Mietin hetken mahdollisesti musikaaliin tms. menemistä, mutta taidan jättää sen fiilispohjalle mieluummin. Muuten oon miettinyt kuluttavani ajan yleiseen hengailuun puistoissa (ollaan ihan Hyde Parkin vieressä hotellissa!) ja pubeissa.

Mua vähän pelottaa ne kaupat (mm. kirjakaupat), että mulla kuluu ihan järjettömästi rahaa vaatteisiin ja kirjoihin, ja sitten pitää ostaa uusi matkalaukku ja maksaa maltaita niistä kun raahaan niitä Suomeen :hullu: ehkä toi toinen hillitsee mua tän suhteen - hope so!

Mut jos jollain on vielä lisävinkkeliä, mitä ei kannata jättää näkemättä Lontoossa, niin otan mielelläni kaikki vinkit vastaan :tilt:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 01 Helmi 2012 14:39

London Happens-blogissa on kävelyreitti tärkeimpiin turistimestoihin.

"Reitti kestää n. 3 tuntia riippuen missä pysähtyy kuvienottamista/pinttia/ruokailua varten, ja kattaa kaikki Lontoon keskustan kuuluisimmat/historiallisimmat nähtävyydet: Waterloo South Bank Thames (London Eye/Houses of Parliament/Big Ben) Trafalgar Square St Jamess Park Buckingham Palace Green Park The Ritz Jermyn Street Piccadilly Circus China Town (Leicester Square) Covent Garden Strand Charing Cross"

Suosittelen blogia muutenkin :)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 01 Helmi 2012 20:09

theia kirjoitti:Mietin hetken mahdollisesti musikaaliin tms. menemistä, mutta taidan jättää sen fiilispohjalle mieluummin.


Mä suosittelen musikaaliin menemistä. :D Itse kävin aikoinaan katsomassa Oopperan kummituksen, oli se jotenkin omanlaatuisensa kokemus nähdä ihan West Endin teatterissa, vaikka kyseisestä musikaalista en ehkä muuten niin hirveästi perustaisi (se on musta vähän teennäinen). Mutta jos ei ole mitään tiettyä mitä haluaa nähdä, kannattaa käydä ostamassa liput sieltä jostain niistä kojuista, joista saattaa saada halvalla vähemmän suosittuihin. En nyt ihan muista missä niitä oli :keijo:, mutta jossain siellä teatterialueella kuitenkin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja skray » Ke 01 Helmi 2012 20:16

L-S kirjoitti:
theia kirjoitti:Mietin hetken mahdollisesti musikaaliin tms. menemistä, mutta taidan jättää sen fiilispohjalle mieluummin.


Mä suosittelen musikaaliin menemistä. :D Itse kävin aikoinaan katsomassa Oopperan kummituksen, oli se jotenkin omanlaatuisensa kokemus nähdä ihan West Endin teatterissa, vaikka kyseisestä musikaalista en ehkä muuten niin hirveästi perustaisi (se on musta vähän teennäinen). Mutta jos ei ole mitään tiettyä mitä haluaa nähdä, kannattaa käydä ostamassa liput sieltä jostain niistä kojuista, joista saattaa saada halvalla vähemmän suosittuihin. En nyt ihan muista missä niitä oli :keijo:, mutta jossain siellä teatterialueella kuitenkin.


Mä muistasin, että sellasia oli ainakin Leicester squarella, eli ihan Piccadilly circuksen nurkilla siis (siihen voi kävellä siitä piccadillyltä, ja metrokin tais kyllä pysähtyä siinä).
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 01 Helmi 2012 22:22

Mä suosittelen kans musikaaliin sijoittamista! :superhymy:
Käytiin The Lyceumissa kattoon The Lion king nyt marraskuussa, oli kyllä tosi kova. Ainakin tuolloin siellä meni vielä Jacksonin musikaali
ja kovasti mun kaveripiirissä ylistetty Queen-musikaali We will rock you. :tilt: Piccadillyltä joo lähtee yks katu jonka varressa on vissii useempiki teatteri.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Matkustaminen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 03 Helmi 2012 20:24

No nyt tämä Puola on vahvistettu. :tipahdus:

Jotenkin ei viitsi enää perua, kun on sitä jo mielessään pyöritellyt. Järjestä en kyllä tosiaan tiedä. Olen siellä varsin myöhään, melkein kahdeltatoista yöllä Wroclawin lentokentällä. :o:

No, kai se siitä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron