Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

Yleinen jutustelu tänne. Korvaa myös entisen kysyttävää -osion.

Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 13 Kesä 2008 20:47

Alustusta:

Ensin Ilta-sanomat kertoi, että tutkimuksen mukaan Perjantai 13. päivä ei ole epäonninen:
"Tutkimus kertoo, että epäonniseksi otaksuttuna päivänä raportoidaan vähemmän kolareita, tapaturmia ja tulipaloja kuin tavallisena perjantaina, kertoo Yahoo News."

Sitten tulee tapahtumia. :tilt:

Liekit leimahtivat ja ratikat törmäilivät.

Perjantai 13. päivää monet pitävät oikeasti epäonnen päivänä. Oletko itse 13. päivän urhi? Vai onko jokapäiväinen elämäsi yhtä epäonnea? Onko sinulla jokin oma epäonnen päiväsi?

-------

Itse en koe mitään erikoista koko päivässä. Ahdistun sellaisten ihmisten seurassa, jotka eivät uskalla liikahtaakkaan tällaisena päivänä. Vaikka itseäni kiinostaa kaikenmoiset uskomukset en silti ajattele, että kaikkeen täytyy uskoa. Mutta onko se silti sattuma, että liekit leimahtivat ja ratikat törmäilivät juuri tänään?
Yleensä juuri 13 perjantai on minulle vallan mainio päivä. :) Aurinko paistaa, töissä oli erikoisen hurmaava ilmapiiri ja muutenkin nyt on harmooninen olotila. Huono päiväni koostuu yleensä väsymyksestä ja monesta pienestä harmistuksesta.

Itselleni huonoja päiviä alati ovat torstait, mutta tunnen tietäväni selityksen. Jo rankat kolme arkipäivää takana ja perjantai on vasta huomenna. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 13 Kesä 2008 21:37

En ole taikauskoinen, sillä peräti kaksi kertaa olen uskaltautunut varaamaan perjantai 13. päiväksi lennon kauas. Molemmilla kerroilla jatkolento peruttiin ja juutuin yöksi välilaskukohteeseen. :pepsodent: Toisella kerralla oli sentään hotellihuone, toisella kertaa nuokuin kentällä. En silti epäile etteikö tätä olisi voinut sattua minä tahansa muunakin päivänä, mutta kun tällainen uskomus nyt on olemassa, helposti tulee asiaan kiinnitettyä huomiota. Sama pätee kyllä liekkeihin ja ratikoihin.

Mutta tälläkin viikolla tämä päivä oli omalla kohdallani huomattavasti parempi kuin vaikka viikon kolme ensimmäistä päivää. Ei edes pelkästään siksi että on perjantai, vaikka silläkin lienee osuutta asiaan, vaan ihan sitenkin että päivä meni sujuvammin kuin alkuviikosta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » La 14 Kesä 2008 02:50

Nugat kirjoitti:"Tutkimus kertoo, että epäonniseksi otaksuttuna päivänä raportoidaan vähemmän kolareita, tapaturmia ja tulipaloja kuin tavallisena perjantaina, kertoo Yahoo News."

Koska niin monet eivät uskalla poistua kotoaan ollenkaan, että kaduilla on vähemmän liikkujia. :virne:

Mä en usko perjantaihin 13. päivään (enkä sen puoleen myöskään näihin muihin mukamas epäonnea tuottaviin asioihin, kuten peilin rikkomiseen ja tikkaiden alta kävelyyn). Mulle kolmannettoista perjantait ovat aina olleet päiviä muiden joukossa, eikä mulle ole ikinä mitään sen erikoisempaa käynyt.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Deni » La 14 Kesä 2008 03:01

Mä itsas olen vähän taikauskoinen. Syljen mustan kissan nähdessäni ja muutenkin hankaloitan elämääni pohtimalla milloin minkäkin tuomaa huonoa onnea. Kyllä mä jollain lailla perjantai 13:nnenkin otan huomioon, mutta harvoin on mahdollista säädellä elämäänsä sen mukaan - tänäänkin tein pitkän iltavuoron, jossa onneksi ainoa nihkeys oli pöljät työkaverit.

(No ei nekään oikeasti pöljiä ole. Mutta harjoittelijoita, mikä yllättäen stressasi mua.)

(Paitsi että oli se toinen kyllä ehkä sittenkin myös vähän pöljä.)


(No nyt kun vielä tarkemmin mietin, niin kyllä se toinenkin oikeastaan oli.)

:pepsodent:
What's so amazing about really deep thoughts?
Avatar
Deni
 
Viestit: 356
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:46
Paikkakunta: Tursu

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Jorssi » La 14 Kesä 2008 13:02

Deni kirjoitti:Syljen mustan kissan nähdessäni
Mitähän mun täti tuumais, jos aina mennessäni käymään sylkisin pitkin nurkkia nähdessäni sen kissan Pikin? :virne:

Itse en ole taikauskoinen ja perjantai 13. päivä on ihan normipäivä mulle. Kävin eilen keilaamassakin ja keilasin elämäni toiseks parhaan sarjan 160. Lisäks mä kävelen surutta tikkaiden alta ym. ym.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Avatar
Jorssi
 
Viestit: 3287
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 11:29

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Santalaceae » La 14 Kesä 2008 13:05

Haluan vain sanoa, että koska perjantai 13. on aina myös palkkapäiväni, se ei voi olla läpeensä huono päivä. En kyllä muutenkaan huomioi hirveästi epäonnea tai onnea tuottavia asioita. Tosin en edes liiku paikoissa, joissa esiintyisi kamalasti mustia kissoja tai tikapuita.
Avatar
Santalaceae
 
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 20 Touko 2008 00:34

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Kati » La 14 Kesä 2008 15:57

Nugat kirjoitti:Oletko itse 13. päivän urhi?

Kyllä. Olen syntynyt 13. päivä ja perjantai.

Minä siis synnyin tällaiseksi. Mikä on teidän puolustuksenne?
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Avatar
Kati
 
Viestit: 444
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 09:49

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Gluu » La 14 Kesä 2008 19:07

Kati kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Oletko itse 13. päivän urhi?

Kyllä. Olen syntynyt 13. päivä ja perjantai.

Minä siis synnyin tällaiseksi. Mikä on teidän puolustuksenne?


Mun vanhemmat kävivät paljon marjastamassa, kun olin tositosi pieni.
Pääsin kyllä mukaan ja mua kannettiin tällaisessa kantokopassa.

Jokaisen kannon kohdalla ei kuulemma muistettu nostaa. :pönde:
Avatar
Gluu
 
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 13:20
Paikkakunta: 33500

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 11 Huhti 2012 11:38

Hei tällanen tulee taas. Pelottaako perjantai? :kauhu:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja theia » Ke 11 Huhti 2012 11:45

Me ollaan puhuttu nyt töissä kun palkkapäivä osuu epäonnen päivälle, ja liksaan on vielä laskettu tulospalkkakin, että se on pahan karman rahaa ja se pitää heti käydä kaikki tuhlaamassa :keijo:

Pelottaa siis simona :keijo:
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ke 11 Huhti 2012 11:58

Enpäs aikasemmin edes tajunut, että perjantai 13.päivä on taas tulossa.

Ei pelota, koska mulle on yleensä epäonnen päivänä lähes poikkeuksetta tapahtunut jotain kivaa tai vähintäänkin
päivä on ollut muuten mukava. :D
Dictum, factum.
Avatar
Niina-Maria
 
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 03 Huhti 2012 11:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 11 Huhti 2012 12:04

Ei pelota.
Maanantai 13. päivä on tähän mennessä ollut aina pahempi kuin perjantai :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Avatar
Kibaya
Hörhökeijotar
 
Viestit: 6667
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 17:19
Paikkakunta: Syövereissä.

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ke 11 Huhti 2012 14:45

Miusta vähän tuntuu että tänä 13. perjantaina on suurempi mahdollisuus käydä hassusti. :keijo:
Tullaan nimittäin opiskelijaporukalla Helsinkiin ja perjantai-iltana on sitsit Suomenlinnassa. :keijo:
Tavallaan tosin epäonnea tän reissun suhteen on ollu jo etukäteen kun bussikyyti kusi ja nyt tullaan
sit junalla (joka on selkeästi kalliimpi) ja osa porukasta menee ihan henkilöautoilla.
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 11 Huhti 2012 16:28

Niina-Maria kirjoitti:Ei pelota, koska mulle on yleensä epäonnen päivänä lähes poikkeuksetta tapahtunut jotain kivaa tai vähintäänkin
päivä on ollut muuten mukava. :D


Sama. :femmat: :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Avatar
Nugat
Liisa ihmemaassa
 
Viestit: 1712
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 16:32

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 11 Huhti 2012 17:54

Eipä tuo pelota, samanlainen sattumien päivä siinä missä muutkin päivät. En muista, että olisi vuosien varrella sattunut mitään erityisen huonoa tai sen puoleen hyvääkään perjantai 13. päivänä eikä minulla ole mitään muutakaan tiettyä päivämäärää, joka olisi erityisen onnen kannalta jotenkin erikoislaatuinen.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
Avatar
puolikarkea
 
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti 29 Huhti 2008 16:56

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 11 Huhti 2012 21:32

Lyyra kirjoitti:Hei tällanen tulee taas. Pelottaako perjantai?


Ei oikeastaan. Usein se on ollut mulle vuoden paras päivä. :keijo: Tai ehkä vielä useimmin yksi päivä muiden joukossa. (Ja nyt kun sanon näin, kaikki menee kuitenkin ihan hanurilleen. :keijo: :jaaha: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 12 Huhti 2012 10:24

Perjantaina on Tampereen Kirjamessujen ensimmäinen päivä ja olen siellä paikan päällä koska kauppa osallistuu.

Eli me ollaan ilmeisesti hävitty jo tämä ottelu ennen kuin se alkoikaan :huoh: & ;)
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja theia » To 12 Huhti 2012 10:49

Mr. Smith kirjoitti:Perjantaina on Tampereen Kirjamessujen ensimmäinen päivä ja olen siellä paikan päällä koska kauppa osallistuu.

Eli me ollaan ilmeisesti hävitty jo tämä ottelu ennen kuin se alkoikaan :huoh: & ;)

Nyt menee ooteeks, mut miks mää en oo tajunnut tukea teitä jo! Ehkä huomenna tuen tulospalkan turvin. Jee!
so weak and powerless.
Avatar
theia
Pahvi
 
Viestit: 3417
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:56
Paikkakunta: Sherwood

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 12 Huhti 2012 11:47

[OT]
theia kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Perjantaina on Tampereen Kirjamessujen ensimmäinen päivä ja olen siellä paikan päällä koska kauppa osallistuu.

Eli me ollaan ilmeisesti hävitty jo tämä ottelu ennen kuin se alkoikaan :huoh: & ;)

Nyt menee ooteeks, mut miks mää en oo tajunnut tukea teitä jo! Ehkä huomenna tuen tulospalkan turvin. Jee!

Tervetuloa Turun hipsterimekkaan tai kirjamessuille, joissa molemmissa teitä auttaa ja palvelee osaava henkilökuntamme
(Myöskin nettikaupassa asiointi on suositeltavaa: me emme tuomitse ja tarvittaessa paketit lähtevät kaikkina ruskean eri sävyinä sekä eri lähettäjänimillä :peukut: )
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 12 Huhti 2012 13:15

Ou jee, tästä se lähtee: kaupalle ostamastamme pakusta meni akku kaksi päivää ostamisen jälkeen (lyhyet nämä kuherruskuukaudet nykyään...)
Se saatiin onneksi vaihdettua, mutta nyt yhden messuillelähtijän kissa on kehittänyt oireita jotka voivat vaatia eläinlääkärikäyntiä ja/tai kotiin jäämistä tilanteen seuraamiseksi.

Huomisesta voi siis oikeasti tulla aikasta jännää :keijo:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Yabba » To 12 Huhti 2012 13:17

Mr. Smith kirjoitti:[OT]
theia kirjoitti:
Mr. Smith kirjoitti:Perjantaina on Tampereen Kirjamessujen ensimmäinen päivä ja olen siellä paikan päällä koska kauppa osallistuu.

Eli me ollaan ilmeisesti hävitty jo tämä ottelu ennen kuin se alkoikaan :huoh: & ;)

Nyt menee ooteeks, mut miks mää en oo tajunnut tukea teitä jo! Ehkä huomenna tuen tulospalkan turvin. Jee!

Tervetuloa Turun hipsterimekkaan tai kirjamessuille, joissa molemmissa teitä auttaa ja palvelee osaava henkilökuntamme
(Myöskin nettikaupassa asiointi on suositeltavaa: me emme tuomitse ja tarvittaessa paketit lähtevät kaikkina ruskean eri sävyinä sekä eri lähettäjänimillä :peukut: )

Eli saako halutessaan paketin päälle lähettäjämerkinnäksi Jallun tai Hustlerin? Niin ei tarvi sitten hävetä sarjakuvaharrastusta :keijo:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Epäonnen päivä, höpöä vai totista totta

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 12 Huhti 2012 13:25

Me yleensä suosimme "Sisältö"-kohdan käyttöä postilaisten hämäämiseksi. Eli jos postissa odottaa paketti "ydinase-käyttökelpoista matalataajuuksista materiaalia", se on meiltä...jos olet onnekas.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku


Paluu Yleistä



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron