Työ- ja koulukuulumiset

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 13 Maalis 2012 20:16

Onnea Kermitille uuteen työhön pienemmällä palkalla, ilman lomia ja niin edelleen. :peukku:

Tuo väsymys on joskus itsellekin tuttua: Maanantai melko virkeänä ja loppuviikko väsymystaistelua. Ei aina, mutta ajoittain. Täytyy tehdä välitavoitteita. Kiekkoillat ovat pieniä juhlia (tiistai ja torstai). Tiistai takana ja elossa :woohoo:

Ja ei tämä alkoholinkäyttöäkään ole kyllä omiaan vähentämään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ti 13 Maalis 2012 21:33

Koita Lyyra lohduttautua edes sillä että Sinä olet sentään soittanut sinne hakemuksesi perään.
Jos se vaikka huomataan siellä :tilt:
Nimim. Itse-en-ole-koskaan-älynnyt-tehdä-niin :keijo:
Avatar
annastindeli
 
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 06 Tammi 2009 21:44

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Maalis 2012 21:44

annastindeli kirjoitti:Koita Lyyra lohduttautua edes sillä että Sinä olet sentään soittanut sinne hakemuksesi perään.
Jos se vaikka huomataan siellä :tilt:
Nimim. Itse-en-ole-koskaan-älynnyt-tehdä-niin :keijo:

:hymyhali: Joo, niin mä aattelin, että jospa se vaikka muistais hakemuksia plärätessään, että "hei, tää tyyppihän soitti mulle ja ilmaisi kiinnostuksensa!" Toivotaan että sillä ois sit kans jotain merkitystä. Mutta toisaalta taas - 400+ hakemusta, niin ehkä sinne on soittanut joku muukin. Ja voihan tuo olla, ettei se vaikka kuullu mun nimeä tai jotain. :huoh:

Silti, edelleen koitetaan pitää peukut pystyssä. :peukut:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 14 Maalis 2012 11:03

Onnea Kermitille & tsemppiä Lyyralle :hehei:

Se tunne...kun aamulla on postissa että toimitusjohtaja oli antanut meitin deskille sertifikaatin "onnistuneesta asiakaslähtöisestä työskentelystä".

Kai me saadaan bonukset? :rotflmao:
Kai me saadaan kakkukahvit? :rotflmao:
Kai me saadaan jotain? Noh, minä siirryn toiseen tiimiin kuun vaihteessa ja muutenkin porukkaa on nyt hajotettu ympäriinsä, koska meitin tiimi lopettaa eli saatiin me "kuoleman suudelma".

Eikun hei.
Aamulla soitti kaksi eri asiakasta eri järjestelmistä joihin meillä ei ole tukea (koska virma ei halunnut maksaa sovellustuesta) ja molemmat huutohaukkuivat meidät tyyliin "MISTÄ V*****A TEILLE OIKEIN MAKSETAAN KUN TEILTÄ EI SAA PALVELUA!!!"

Ja itse sertifikaatti löytyy kehystettynä paikasta missä service desk ei ole ollut enää muutamaan vuoteen. Siellä tosin sijaitsevat kaikki meitin asiantuntijat joiden jäljiltä joudumme joka päivä selittelemään/korjaamaan/kertomaan miksi mitään ei ole tehty.

Kai tätä tunnetilaa "kafkamaiseksi" voisi sanoa? :virnu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith
 
Viestit: 1766
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 07:27
Paikkakunta: Turku

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 16 Maalis 2012 18:57

Se on aina mukavaa, kun toisen alan ihminen tulee töissä käskyttämään asioissa, joista ei itse tiedä yhtään mitään. Kirjaushommissa ollessani tämä ihminen tuli hyvin sarkastiseen sävyyn pyytämään minua tekemään jotain, koska anteeks vaan sitä varten olen siellä. No, itseasiassa en ole. :töktök:

Mitä mietin: "Stana, mikä helv.. sinä ämmä kuvittelet olevasi, kun et edes tiedä, mitä minun työhöni kuuluu!!!??!? :kiroilu: "

Ja mitä sanoin: "Ei minun tehtäviini kuulu pelkkänä seuraneitinä olla, vaan suunnitella asiakkaille mielekästä ja kuntouttavaa toimintaa, jolla pidetään heidät mahdollisimman pitkään arjen toiminnoissa kiinni, eli poissa sängynpohjalta. Minun haasteeni on saada tästä terapeuttista ja liittää se oman alani teoriatietoon, joten suunnittelu vaatii aikaa ja työtunteja. :tilt:"

Sain vastaukseksi hämmentyneen ahaan sen kaiken sarkasmin jälkeen, kun en vastannutkaan tuleen tulella. In your face. :muahaha:

Joo, oli pakko purkautua. :virne:
Avatar
Maija
 
Viestit: 1393
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 23:29

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 12 Huhti 2012 21:00

Mulla ilmeisesti ei jatku työt. Ensi vuonna on kahdelle töitä ja meitä on kolme. Käsittääkseni se olen minä, joka siitä lähtee, koska se, jonka viransijaisena olen, ei tule takaisin. Eli kun hän putoaa kuviosta pois, niin kai sitten minäkin.

Sinänsä aika tylsää, kun ilmeisesti pitää opetella taas kaikki kuviot alusta, kun juuri on päässyt sellaiseen tuntumaan, että on jossakin töissä eikä ole vain se uusi työntekijä koko aikaa.

Ei se mun mielestä ole edes niille oppilailla kauhean mielekästä, että vaihtuu opettaja per vuosi. Jotenkin kasvatus ja opetus ovat lähtökohtaisesti pidempiä prosesseja kuin vuosi. Mutta se tuntuu olevan nykyaikaa, että vuosi jossain ja sitten pois.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Avatar
Pascal Lemoix
 
Viestit: 5211
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 00:54
Paikkakunta: L, Espoo

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 16 Huhti 2012 14:37

Koulussa on ihan diipadaapa-periodi menossa. :epäilevä:

Kaksi lehtoria on niin tylsiä, että heidän puhuessa alkaa väsyttää vaikka olisi virkeimmillään.
Yksi on kamala nariseva akka jolle ei kelpaa mikään muu kuin joku jonka joku hänen aikaisempi
opiskelija on jo tehnyt. Olemme ristineet hänet Harry Potterin mukaan Pimennoksi..
Onneksi sentäs oikeuden lehtori on mielenkiintoinen ja persoonallinen.

Anteeksi, oli johonkin pakko purkautua aiheesta. :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 16 Huhti 2012 15:43

Meillä on töissä sairausbuumi menossa. Aspapisteellä meitä on kaksi terveenä (normaalisti n. 10 vaihtoehtoa) ja taustajoukoissa kassaosaston toiminnasta vastaamassa on tällä hetkellä 1 terveenä neljästä ja kassapomo. Jee. Eilen olin töissä kun olis ollu vapaata, tänään olin töissä kun olis ollu oikeesti vapaata ja huomenna meen töihin vaikka oikeesti olis ollu vapaata. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ma 16 Huhti 2012 21:16

Meen huomenna työhaastatteluun. :täpinä:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Huhti 2012 22:00

skray kirjoitti:Meen huomenna työhaastatteluun. :täpinä:

Oooo, onnea matkaan! :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 17 Huhti 2012 13:00

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:Meen huomenna työhaastatteluun. :täpinä:

Oooo, onnea matkaan! :tilt:


Kiitos, matka meni hyvin. :hymyhali:
Haastattelu meni aika nopeasti, kesti vaan noin puoli tuntia. En tiedä onko se hyvä vai huono asia. Oon tyytyväinen ja toivon tuloksenkin olevan positiivinen. Asiakaspalveluhommat jatkuis, mutta puhelimitse ja sähköpostilla sen sijaan, että oltais kasvotusten. :keijo:

Toivottavasti saisin töitä. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 17 Huhti 2012 14:46

Pidän peukkuja sulle, skray. :peukku:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » Ti 17 Huhti 2012 22:07

Joo, pidä peukkuja. :hymyhali:

Niin ja palkkakin olis niiiin paljon parempi, sillä palkalla kuunteleekin sitä asiakkaiden valitusta. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja skray » To 19 Huhti 2012 20:59

Höh, en saanut töitä. Mutta pitävät kuulemma mut mielessä kuitenkin, jos tarvitsevat kokopäiväisen työntekijän, sillä ilmeisesti pitivät musta kuitenkin ja jos sopivaa hommaa löytyy, niin töitä olis. Kysyivätkin siinä haastattelussa, että kelpaisko muut hommat jos nyt hakemani paikka ei nappaa.
Kuitenkin harmittaa vietävästi, kun taas ei tuntunut olevan muita paikkailmoituksia netissä. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 20 Huhti 2012 18:01

Kiinnostaako työ monipuolisessa ja haastavassa ympäristössä, suomalaisen ja kansainvälisen musiikkibisneksen näköalapaikalla?
Pidätkö työstä, jossa sinulla on mahdollisuus vaikuttaa omiin työtehtäviisi kiinnostuksesi kohteiden mukaan?
Haluatko tehdä töitä puoli vuotta ilmaiseksi ja kuvitella elättäväsi itsesi Helsingin vuokratasolla?
Hae ihmeessä Musexin harjoittelupaikkaa! :inkkari:


:epäilevä:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 21 Huhti 2012 23:33

^ Just... Voisivat oikeasti jossain vaiheessa kaavailla jotain lakia tahi asetusta että tuohon saataisiin joku tolkku. Luulisi että tämmöisestä tulisi saman luokan porua kun ulkomaalaisille duunareille on maksettu törkyalhaisia liksoja. Mutta kun ei. Vai painaako siellä vaakakupissa sitten joku miten ilmaisharjoittelu on "korvaamattoman tärkeä mahdollisuus luoda kontakteja ja verkostoitua" ja niin pois päin. Että ikään kuin firma olisi tekemässä palvelusta harjoittelijoille kun ylipäänsä ottavat harjoittelemaan. Että olkaa vaan kiitollisia tästäkin vähästä, kurjat.

Tuntuu muutenkin olevan liikenteessä vähän vastaavaa. Maaliskuussa tuli ainejärjestön postituslistalle jostain syystä mukaan eksynyt käännöstyötarjous. Olisi ollut jonkun lopputyöhön kuuluvan lyhytfilmin kääntämistä englanniksi - dialogia n. 10 minuutin verran, valmista pitäisi olla huhtikuun lopulla, valitettavasti palkkaa ei voi maksaa kun ei ole rahoitusta saanut... :töktök:
Melkein olin jo vastaamassa ja kohteliaasti kysymässä että pidetäänkö tässä nyt ihmisiä ihan pilkkanaan. Vielä kun yhdellä googlauksella ja facebook-haulla selvisi että kyseessä oleva henkilö oli vielä Roviolla töissä, ei mikään normi persaukinen opiskelija. Olisi luullut että nyt edes jonkunlaisen korvauksen olisi voinut omasta pussistaan pistää ilman oman taloutensa luhistumista. :friikkipeukku:

Ja tässä vähän aikaa sitten tuli toinen työilmoitus. Haettiin englannin AV-kääntäjiä. Melkein heti tuli monta varoitusta alan ihmisiltä ettei ko. firman kanssa kannata olla missään tekemisissä. Kohtuu palkkaa ei vaan ole mahdollista saada, olettavat ihmisten päivystävän koneen ääressä lähestulkoon vuorokauden ympäri, deadlinet lähes mielipuolisia, jne.

:epäilevä:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 22 Huhti 2012 11:47

Vielä kun yhdellä googlauksella ja facebook-haulla selvisi että kyseessä oleva henkilö oli vielä Roviolla töissä, ei mikään normi persaukinen opiskelija. Olisi luullut että nyt edes jonkunlaisen korvauksen olisi voinut omasta pussistaan pistää ilman oman taloutensa luhistumista.
Eikö ole vähän epäreilua olettaa, että tietyssä firmassa työtä tekevä opiskelija (mahdollisesti osa-aikainen työntekijä) saisi niin hyvää liksaa, että voi omasta pussistaan maksaa toiselle palkkaa? Eikö esim. koululta voisi kysyä, jos toisen auttamisesta saisi itse jonkin kurssin edes osittain hyväksiluetuksi tai jotain? En mäkään ilmaiseksi tahtoisi jakaa osaamistani mutta saahan tuollaisesta ainakin CV:een merkinnän... Kai siitäkin jotain hyötyä on. Ilmaista harjoittelua en kyllä itsekään ymmärrä yhtään.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 22 Huhti 2012 16:36

Emilia kirjoitti:
Vielä kun yhdellä googlauksella ja facebook-haulla selvisi että kyseessä oleva henkilö oli vielä Roviolla töissä, ei mikään normi persaukinen opiskelija. Olisi luullut että nyt edes jonkunlaisen korvauksen olisi voinut omasta pussistaan pistää ilman oman taloutensa luhistumista.
Eikö ole vähän epäreilua olettaa, että tietyssä firmassa työtä tekevä opiskelija (mahdollisesti osa-aikainen työntekijä) saisi niin hyvää liksaa, että voi omasta pussistaan maksaa toiselle palkkaa? Eikö esim. koululta voisi kysyä, jos toisen auttamisesta saisi itse jonkin kurssin edes osittain hyväksiluetuksi tai jotain? En mäkään ilmaiseksi tahtoisi jakaa osaamistani mutta saahan tuollaisesta ainakin CV:een merkinnän... Kai siitäkin jotain hyötyä on. Ilmaista harjoittelua en kyllä itsekään ymmärrä yhtään.

No joo, toisaalta kyllä, mutta työnimike "senior sound designer" kalskahti ainakin omaan korvaani viittavaan jokseenkin vakituiseen jopiin. LinkedIninkään perusteella ei ole ensimmäisessäkään duunipaikassaan. Mutta ei sen puoleen, että täyttä kääntäjän korvausta olisin odottanutkaan tarjottavan, mutta jos edes jotain muuta kuin vaan hyvää mieltä.
Vasta tuosta useammallakin kurssilla varoittelivat ettei kannata hinnoitella työtään alakanttiin, saatika lähteä ilmaiseksi tekemään. Paitsi ehkä jollekin ihan lähipiirin tyypille voisi tarkan harkinnan jälkeen palveluksen tehdä, mutta muuten ei. Siinä tekee vaan hallaa koko alan ihmisille.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 22 Huhti 2012 19:53

Onhan näissä toki kyse vähän eri asioista. 10 minuuttia lyhytfilmiä on kuitenkin vain yksittäinen lyhyt juttu, vaikka meneehän siihenkin toki aikaa, mutta kuitenkin.

Yksityishenkilöä en paheksuisi palkattomasta työtarjouksesta yhtä kovasti kuin näitä firmoja. :keijo: Puolen vuoden palkattomat harjoittelut tai sitten nämä käännösfirmat, joiden tapauksesta olen jonkun verran muualtakin aikoinaan kuulut. Erityyppisiä tapauksia toki nämäkin, harjoittelut ja sitten tuo käännösfirmajuttu, jossa alan ammattilaisia ajetaan hankaliin tilanteisiin ja syödään koko alalta pohjaa.

Jostain syystä kyllä ilmaisharjoittelut ovat kaiketi ihan yleisesti hyväksytty ilmiö, ei niistä hirveästi porua kuule. Aina löytyy joku, joka tekee, kun jotenkin se jalka pitäisi ovien väliin saada, ja kaikkialla vaaditaan aina kokemusta. Kyllähän näissä on se vire, että firma tekee palveluksen, kun ottavat kokemattoman töihin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
Avatar
L-S
Tohtoripissis
 
Viestit: 3965
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:23
Paikkakunta: Kotona

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 22 Huhti 2012 20:05

Musta tuo Musexin juttu on sikäli vähän kummallinen, että ne kuitenkin päättää esim. valtion rahojen jakamisesta. Ei ne varsinaisesti valtion taho ole, mutta kuitenkin vähän outoa. Ja jonkun 3 kk:n palkattoman harjoittelun nyt vielä voisin sulattaa, mutta puoli vuotta on jo riistoa. Varsinkin kun ainakin kaikissa mun tuntemissa yliopistoissa harjoitteluapurahat toimii sillä periaatteella, että harjoittelupaikankin pitäisi maksaa vähintään 1/3 siitä harjoitteluajan palkasta.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 22 Huhti 2012 22:23

Emeritus kirjoitti:Vasta tuosta useammallakin kurssilla varoittelivat ettei kannata hinnoitella työtään alakanttiin, saatika lähteä ilmaiseksi tekemään. Paitsi ehkä jollekin ihan lähipiirin tyypille voisi tarkan harkinnan jälkeen palveluksen tehdä, mutta muuten ei. Siinä tekee vaan hallaa koko alan ihmisille.

Hyvä että varoittelivat! Jossain vaiheessa tuli useampikin asiakas, jotka kuvittelivat kaikkien kääntäjien tekevän työtä samalla olemattomalla hintatasolla kuin joku opiskelija oli suostunut tekemään.

Jos ei nyt ihan mielipuolisiin, niin ainakin hyvin tiukkoihin deadlineihin muuten saa tottua, jos kääntäjäksi meinaa ruveta. Lähes poikkeuksetta työt ovat joko kiireisiä tai erittäin kiireisiä. Tietysti mihinkään epäinhimilliseen ei pidä mennä suostumaan, mutta sellaisista kuvitelmista kannattaa luopua heti kättelyssä, että voisi käännöksiä päivä- tai viikkokaudet roikuttaa kypsymässä. Mä olen tehnyt tätä päätoimisesti nyt kymmenen vuotta ja sinä aikana on tullut vastaan ehkä muutama kymmenen projektia, joissa deadline on hyvin löysä tai sitä ei ole ollenkaan.

Muoks: Eikäkun yksitoista vuotta - nythän on vuosi 2012 eikä 2011. :keijo:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 23 Huhti 2012 08:43

Emilia kirjoitti:
Vielä kun yhdellä googlauksella ja facebook-haulla selvisi että kyseessä oleva henkilö oli vielä Roviolla töissä, ei mikään normi persaukinen opiskelija. Olisi luullut että nyt edes jonkunlaisen korvauksen olisi voinut omasta pussistaan pistää ilman oman taloutensa luhistumista.
Eikö ole vähän epäreilua olettaa, että tietyssä firmassa työtä tekevä opiskelija (mahdollisesti osa-aikainen työntekijä) saisi niin hyvää liksaa, että voi omasta pussistaan maksaa toiselle palkkaa? Eikö esim. koululta voisi kysyä, jos toisen auttamisesta saisi itse jonkin kurssin edes osittain hyväksiluetuksi tai jotain? En mäkään ilmaiseksi tahtoisi jakaa osaamistani mutta saahan tuollaisesta ainakin CV:een merkinnän... Kai siitäkin jotain hyötyä on. Ilmaista harjoittelua en kyllä itsekään ymmärrä yhtään.

Valtion kustantama ilmainen työvoima (joko Työharjoittelu tai työelämävalmennus, riippuen työttömän iästä) on itse asiassa kirjattu yhdeksi Suomen (ja eritoten nuorten) työttömyyttä ehkäisevistä ja työllistävistä toimenpiteistä ihan hallitusohjelmaa myöten, eli käytännössä valtio kustantaa firmoille ilmaisen hanslankarin työttömyysturvalla (plus ylläpitokorvaus) 10 kk kerrallaan (oletuksella että työnantaja tämän jälkeen tekijän palkkaa, mutta se ei tietystikkään ole pakollista...)

Mitä tulee tuohon "valitettavasti en palkkaa pysty maksamaan" työhön, jos kyseessä on "virallinen" työ (tässä tapauksessa lopputyö) olisi kyseessä työsuhde, jos palkkaa maksaa. Tällöin taas tulee laki vastaan jolloin pitää hoitaa verot, terveys-, eläke-, työttömyysturva- ja vakuutusmaksut jne, mitä siihen nyt kuuluukaan.Kaiken kaikkeaan muistelisin että yhden työntekijän palkka on vain osahinta kokonaisuudestaan ja kaikkine kustannuksineen yhden työntekijän palkka on noin puolet suurempi kuin palkka itsessään, eli jos palkkaa maksettaisiin esmes 400, niin kokonaiskustannukset on 600 (plus sitten palkkausta varten pitäisi vissiin olla vähintään toiminimi, jolloin päälle tulee vielä omat maksut miltä pohjalta menisi kulut lähemmäs 1000). Eli tässä mielessä ymmärrän yksityishenkilön puolelta tuon toimen, yrityksen puolelta en.

Mikään ei tietystikkään estä yksityishenkilöä maksamasta palkkaa pimeänä (tai ostamasta palvelua palveluntarjoajalta), mutta sitähän ei sitten saa ilmaista missään julkisessa asiakirjassa (koska kyse on velallisenepärehellisyydestä joka on linnatuomion arvoinen rikos). Toinen vaihtoehto on tietysti ostaa käännöspalvelu kääntäjältä, milloin verot (alv) ja muut jäävät "myyjän" vastuulle (tosin jälleen kerran pitäisi lainmukaisesti olla vähintään itsenäinen ammatinharjoittaja aka toiminimi myyjällä).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Avatar
Yabba
 
Viestit: 2090
Liittynyt: Ma 28 Huhti 2008 21:31
Paikkakunta: Karhunpäässä

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 25 Huhti 2012 09:39

Olen pidätellyt itseäni, etten olisi täällä alvariinsa valittamassa. Nyt vaan taas kiehahti heti aamusta niin, että ei pyddy :friikki:

Olen viikon verran tehnyt p*skanakin ongelmista johtuvia korjauksia. Sain myös neronleimauksen, että voin pienellä Excel-säätämisellä saada korjauksesta sujuvampaa ja nopeampaa (mikä olisi pitänyt keksiä jo vuosi sitten, mutta luovuus kuolee kiireen myötä), ja olen omaksi ilokseni korjausten sivussa puuhastellut sitäkin. Eilen itseeni tyytyväisenä laitoin korjauksia vaativalle taholle, että hoituu, näin paljon sain tehtyä ja jee, pöytä siivottu tältä erää.

Yön aikana oli tullut kymmeniä sähköposteja bumerangina takaisin, kaikissa info, että ei näin :friikki: Uudet ohjeistukset koko p*skasta on astunut voimaan jonkun mun saikun aikana :friikki: Menin pomon juttusille, niin se vaan tuumas, ettei ole kaikkia niitä ohjeistussähköposteja ehtinyt lukea :sori:

:friikki:

:raivo:

:kops:

:gaah:
Kolo-golo-nay
Avatar
Aurora B.
 
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe 25 Huhti 2008 21:16

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 25 Huhti 2012 12:18

Joo ei tästä nyt taas oikeen tuu mitään. Gradun tutkimussuunnitelma on ihan alkutekijöissään, ja aikaa on huomisen verran. En oo ihan kauheen fiiliksissä.
Tänään meillä on maisteriohjelman 20-vuotiskemut, jossa on staraluennoitsija maailmalta ja ilta huipentuu cocktail-tilaisuuteen. Että sellasissa merkeissä menee sitten mun ilta tänään, kun vois vaikka kirjoittaa. Eilinenhän meni ihan metsään.

Mutta no. Palautan sinne sen räpystyksen, minkä saan kasaan, ja sillä mennään. Jos proffa lataa täyslaidallisen, tarjoan, että korjailen kesällä ja käyn sitten esittelemässä sen syksyn uusille seminaarilaisille.

Sen lisäksi ois noin tsiljoona muutakin juttua.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Työ- ja koulukuulumiset

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 25 Huhti 2012 12:42

Lyyra kirjoitti:Joo ei tästä nyt taas oikeen tuu mitään. Gradun tutkimussuunnitelma on ihan alkutekijöissään, ja aikaa on huomisen verran. En oo ihan kauheen fiiliksissä.
Tänään meillä on maisteriohjelman 20-vuotiskemut, jossa on staraluennoitsija maailmalta ja ilta huipentuu cocktail-tilaisuuteen. Että sellasissa merkeissä menee sitten mun ilta tänään, kun vois vaikka kirjoittaa.

Enhän minä mistään mitään tiedä, mutta jos vaikka jättäisit menemättä sinne kemuihin? Tai ainakin sinne cocktailtilaisuuteen? Kun kerran on kiire saada valmista aikaiseksi.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Avatar
Lumikki75
 
Viestit: 1022
Liittynyt: Ma 05 Touko 2008 11:49
Paikkakunta: Lahti

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron