Musiikin ilmoitusluonteinen

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 04 Joulu 2011 21:45

Veli Kauppinen :hymyhali:

Sattumalta jouduin kuuntelemaan YleXää eilen ja tänään. Onneksi sieltä tuli Hyvä Veli.
Ohjelma palautti mun uskoni nykyradioon, radiotoimittajiin ja soitettavaan musiikkiin.

Aika heikoilla radio edelleen on mun kirjoissani mutta tuota Velin ohjelmaa aion jatkossakin kuunnella.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 04 Joulu 2011 22:05

Suosittelen tekemään tutkimusmatkoja myös Yle Radio Suomen ja Yle Radio 1:n musiikkitarjontaan. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja skray » Su 11 Joulu 2011 17:02

Taisin eilen vahingossa löytää itselleni uuden bändin kuunneltavaksi. :O:
Voicelta tuli mielenkiintoinen video.
The Black Keysin Lonely boy. Videossa on jotenkin niin mahtava meininki, vaikka mitään ei oikeastaan edes tapahdu. Musiikki iski nyt enemmän kuin pitkään aikaan. Pitää harkita äskettäin ilmestyneen levyn ostamista ja parempaa tutustumista. Kirjastossakin olisi näemmä vanhempaa materiaalia lainattavissa. :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 13 Joulu 2011 20:50

Ja nynne sit lopettaa Hyvä Velin. :pillitys:

Kahtoo ny jaksaako alkaa etsimällä etsimään uusia ohjelmia/kanavia kuunneltavaksi.
Kun musiikkilaite on tietokone ja siinä Spotify, tulee mun musiikinkuuntelukiintiö aika
hyvin tyydytetyksi. En tiedä, jaksaako alkaa nettiradioita käymään läpi kovinkaan tarkasti..
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Joulu 2011 22:08

Kuuntele Radio Suomea ja Yle Radio 1:tä. Lisäksi X3M kuulemma aloittaa panostamaan musaohjelmiin enemmän. Toinen kotimainenkin petrautuu siinä samalla. :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 14 Joulu 2011 08:37

Kiitti Lyyra vinkeistä! :D X3M:iä oon joskus kuunnellut ahkeramminkin. Siinä ei niin haittaa, vaikka juontajien jututkin olisi suolesta, kun vain osan pystyy ymmärtämään. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Avatar
Emilia
 
Viestit: 2931
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 15:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 10 Tammi 2012 13:36

At the Drive-In tulee taas.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 07 Maalis 2012 20:26

Terveiset vaan Forden pikkukiville, joita seuraava tilitys varmaan kiinnostaa erityisesti. :hei:

Taas tuli parin levyn verran täydennystä Frank Zappa -kokoelmaan. Tavoitteena on siis ennen seuraavaa pyöreää synttäriäni saada koko Frank Zappan elinaikainen tuotanto omaan levyhyllyyn CD-formaatissa. Nyt puuttuu enää 25 levyä. (Puoliväli on siis ylitetty, kun 30 löytyy jo hyllystä. :superhymy: ) Olen "karsinut" "elinaikaisen tuotannon" 55 levyyn, koska varsinaisten 62 julkaistun joukossa on muutama boksi, jotka koostuvat aiemmista levyistä, ja toiset sarjamaiset julkaisut (esim Joe's Garage 1-3 sekä Shut Up And Play Yer Guitar -sarja käsittääkseni) saa nykyään yksissä kansissa tupla- tai triplalevyinä. Lisäksi löytyy yksi Mothers-kokoelma, jota en ole laskenut. Ostan sen sitten kun se tulee vastaan, jos tulee.

Aikaa näiden loppujen 25 levyn hankkimiseen mulla on nyt 20 kuukautta, joten laskeskelin, että jos joka toinen kuukausi täydennän kokoelmaani, niin sitten pitäisi ostaa aina 2-3 kerralla. Päädyinkin sellaiseen ratkaisuun, että tilaan seuraavan kerran toukokuussa 3 levyä, sitten heinäkuussa 2, sitten syyskuussa 3, sitten marraskuussa 2, jne. Ellen sitten saa joulukuussa reippaat veronpalautukset, joilla voin tilata taas kerralla enemmän. Viime vuonna lanseeraamani "oma lahja paras lahja" -kampanja jatkunee tämänkin vuoden synttärinä, eli ostan itselleni kasan levyjä veronpalautuksilla. Joten jos nyt ainakin tämän vuoden saisin menemään tuolla 3-2-3-2-kaavalla, ja sit jos ostan todennäköisillä veronpalautuksilla omaa kivaa, niin sitten ei välttämättä enää ihan hirveän montaa puutukaan, ja melkein koko ensi vuosikin on vielä aikaa. :D
Mutta jos nyt edes puolet tuosta 25:stä saisi kasaan tän vuoden loppuun mennessä, niin sitten ei olisi enää kovin suurta hätää.

Ja sit kun elinaikainen tuotanto on saavutettu, voidaankin siirtyä postuumeihin julkaisuihin, joiden niidenkin lukumäärä taitaa hipoa jo kolmeakymmentä. :hiki: :superhymy:


Keräileekö kukaan muu kenenkään tietyn artistin levyjä mitenkään tavoitteellisesti? :tilt:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 16 Huhti 2012 18:04

Hämmentävin juttu pitkään aikaan.

16 vuotta sitten kuollut Tupac Shakur "esiintyi" Coachellassa eilen. :isosilmä:


:friikki:

Tähänkö tää nyt sitten menee? Kukaan ei kuolekaan enää oikeasti? Elvis ja Michael Jackson seuraavaksi?
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 17 Huhti 2012 10:05

^ Eikö tuo kiinnosta ketään muuta? :riips:


Enivei, tulin ilmoittamaan, että hyväksyn Gotyen "uuden" levyn. Kuu(nte)lin sen megahitinkin ensimmäistä kertaa vasta eilen. Pari biisiä (myös se megahitti) olivat selviä toisintoja aiemmilta (aiemmalta?) levyiltä, mutta kaiken kaikkiaanhan miekkonen oli selkeästi oppinut jotain uuttakin. Pidän levyä ehkä pikkiriikkisen liian hiottuna. Kun kehittäisi biisintekotaitojaan entisestään, jättäisi ne tylsät himmailubiisit pois (niitä oli sillä vanhemmallakin levyllä, :haukotus: ) ja uskaltaisi päästää seuraavan levyn vähän rosoisempana ulos, niin seuraavalla on potentiaalia täysiin pisteisiin. :peukku:


Edit: Tästä on näköjään kehkeytymässä mun sooloketju. :salaliitto:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja skray » Ti 17 Huhti 2012 11:25

Lyyra kirjoitti:^ Eikö tuo kiinnosta ketään muuta? :riips:


Mua kiinnostaa! :hehei:
Täytyy todeta, että todella pelottava ilmiö. Mä en haluais mennä katsomaan tuollaista esitystä, jossa jo kauan sitten kuollut henkilö onkin paikalla, vaikkakin hologrammina. Joku kommentoi lyyran linkittämällä sivulla, että hahmo kummitteli hänen unissaankin ja niin kävisi varmaan mullekin, jos menisin tuollaista katsomaan. Suoranainen kauhuelokuva koko esitys. Toivottavasti kukaan ei tee samaa muille suurtähdille ja ala rahastaa heidän "keikoillaan". Tai jos alkavatkin, toivottavasti kukaan ei osta lippua. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
Avatar
skray
 
Viestit: 2804
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 16:49
Paikkakunta: Maalla

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Walker » Ke 18 Huhti 2012 23:36

Lyyra kirjoitti:Enivei, tulin ilmoittamaan, että hyväksyn Gotyen "uuden" levyn. Kuu(nte)lin sen megahitinkin ensimmäistä kertaa vasta eilen. Pari biisiä (myös se megahitti) olivat selviä toisintoja aiemmilta (aiemmalta?) levyiltä, mutta kaiken kaikkiaanhan miekkonen oli selkeästi oppinut jotain uuttakin. Pidän levyä ehkä pikkiriikkisen liian hiottuna. Kun kehittäisi biisintekotaitojaan entisestään, jättäisi ne tylsät himmailubiisit pois (niitä oli sillä vanhemmallakin levyllä, :haukotus: ) ja uskaltaisi päästää seuraavan levyn vähän rosoisempana ulos, niin seuraavalla on potentiaalia täysiin pisteisiin. :peukku:


Mua häiritsee Gotyessä että yhdistän laulajan liikaa Peter Gabrieliin, ääni ja kappaleet muistuttaa liikaa Gabrielia.
Uusin levy on parempi kuin edellinen, hittibiisi "Somebody That I Used to Know" on hyvä. Musiikillisesti ei minun ykkösmusiikkia,
ei hyvää mutta ei huonoa.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker
 
Viestit: 2259
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 10:42

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 19 Huhti 2012 07:39

Walker kirjoitti:Mua häiritsee Gotyessä että yhdistän laulajan liikaa Peter Gabrieliin, ääni ja kappaleet muistuttaa liikaa Gabrielia.

Toinen, johon olen kuullut Gotyeta verrattavan on Sting. Itse en kyllä ole kuullut hänen äänessään kumpaakaan. :riips:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Aranwe » To 19 Huhti 2012 17:26

Walker kirjoitti:Mua häiritsee Gotyessä että yhdistän laulajan liikaa Peter Gabrieliin


Sama. Ja kun taso on aika kaukana Peter Gabrielista, niin se häiritsee todella paljon.
Avatar
Aranwe
 
Viestit: 1257
Liittynyt: Ti 28 Joulu 2010 00:37
Paikkakunta: Brexit Wasteland

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 25 Huhti 2012 11:57

Aranwe kirjoitti:
Walker kirjoitti:Mua häiritsee Gotyessä että yhdistän laulajan liikaa Peter Gabrieliin

Sama. Ja kun taso on aika kaukana Peter Gabrielista, niin se häiritsee todella paljon.

En mä jotenkin kuule, että Gotye edes yrittäisi kuulostaa Peter Gabrieliltä Molemmat tekee omia juttujaan, ja mun mielestä niitä on turha edes verrata toisiinsa. Tai sit oon kuunnellut vääriä Gabriel-levyjä..
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 30 Huhti 2012 08:18

Sisäinen teini nosti heti päätään kun tämä uutinen tuli julki: Kevin palaa takaisin Backstreet Boyssiin! :täpinä:

Kunhan saavat uuden levyn valmiiksi ja lähtevät kiertueelle, niiden on paree tulla takaisin Suomeenkin. :sekopää:
Vaikka ei sillä, oonhan mä ehtiny nähdä BSB:n livenä silloin(kin) kun Kevin viimeksi oli mukana. :hullu:

Mutta BSB with Kev! :pilvi:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 30 Huhti 2012 09:23

Wildchild kirjoitti:Sisäinen teini nosti heti päätään kun tämä uutinen tuli julki: Kevin palaa takaisin Backstreet Boyssiin! :täpinä:

Kunhan saavat uuden levyn valmiiksi ja lähtevät kiertueelle, niiden on paree tulla takaisin Suomeenkin. :sekopää:
Vaikka ei sillä, oonhan mä ehtiny nähdä BSB:n livenä silloin(kin) kun Kevin viimeksi oli mukana. :hullu:

Mutta BSB with Kev! :pilvi:


OMG!! :täpinä: Kevin :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Avatar
Suvi
Keijodemoni
 
Viestit: 6539
Liittynyt: La 26 Huhti 2008 02:25
Paikkakunta: savuinen, sumuinen kaupunki

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Su 06 Touko 2012 18:25

Mä löysin vasta hiljattain semmoisen artistin kuin Phaeleh.
Olen ihan hurahtanut. Jotenkin niin ihanan rauhottavaa ja voimaannuttavaa musiikkia. :sydän:

http://www.youtube.com/watch?v=lh4brL7PC2E

Iiiihana! :sydän: :superhymy:
Dictum, factum.
Avatar
Niina-Maria
 
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 03 Huhti 2012 11:40
Paikkakunta: Lahti

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Emeritus » La 19 Touko 2012 15:41

Black Sabbathin keskenkasvuinen pelleily senkun jatkuu. Isot ihmiset. Häpeäsivät. TJEU!
History-osiossa huomioidaan Bill Ward, muualla ei jälkeäkään. Rajattu ja photoshopattu kuvista. Diskografiassa vain Ozzy-levyt.

:veivi:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Avatar
Emeritus
 
Viestit: 1164
Liittynyt: To 08 Touko 2008 15:08

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 22 Touko 2012 23:11

Kuuntelen työmaalla nähtävästi YleX:ää, tuota ruojaketta, jota en juuri ole wanhan Forden hautautumisen jälkeen kuunnellut.
Huomaan hytkyväni innoissani kuluvan vuoden kesäkumipiisin soidessa. :tilt: TJEU

Panisin :kailotus:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
Avatar
shaana
Kuivaliha
 
Viestit: 1539
Liittynyt: To 24 Huhti 2008 23:19
Paikkakunta: Hangessa.

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Heinä 2012 19:53

Kaikki eivät suuntaa viikonloppuna Turkuun, mutta osaa Ruisrokin esiintyjistä pystyy seuraamaan livenä YLE Areenalta. :tilt: Esiintyjät löytyvät täältä.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long


Orla Gartland - You aren't special, babe
Avatar
marenkienkeli
labrakärpänen
 
Viestit: 5251
Liittynyt: Pe 02 Touko 2008 20:36

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 06 Heinä 2012 19:58

Teuvo Hakkarainen julkaisee debyyttilevynsä syksyllä. Triple H ainakin lienee innoissaan.
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 10 Elo 2012 12:40

Ny se on virallista: Spice Girls esiintyy kuin esiintyykin ylihuomenna sunnuntaina olympialaisten päättäjäisissä. :täpinä:
Ensimmäiset kuvat näyttävät lupaavilta. Lontoon taksit. :sydän:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Avatar
Wildchild
Räppimummo
 
Viestit: 1382
Liittynyt: Pe 09 Touko 2008 21:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 10 Elo 2012 12:46

Wildchild kirjoitti:Ny se on virallista: Spice Girls esiintyy kuin esiintyykin ylihuomenna sunnuntaina olympialaisten päättäjäisissä. :täpinä:

:läps:
Lyyra
Digipahuus
 
Viestit: 8187
Liittynyt: Su 27 Huhti 2008 02:56

Re: Musiikin ilmoitusluonteinen

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ti 14 Elo 2012 09:18

Jaahas, jostain pitää taas aloittaa näköjään, miksei sitte näistä musajutuista. Suosikkibandini Heavy Metal Perse ulostaa uuden levyn vielä tämän vuoden puolella (toivottavasti), Eripura http://www.youtube.com/watch?v=JBtyW1kKujM&feature=plcp levy laittoi riu'un niin korkealle että tulevalta pökäleeltä saattaa odottaa hieman liikoja.

Parazetamol, tuo vaasalaisen rockin uusi sanansaattaja :) on ollut juuri studiossa ja saa ensilevynsä ulos myös vielä tänä vuonna. Jollekkin raidalle on myös pyynnöstäni saatu lehmänkelloa. http://www.youtube.com/watch?v=ekPq808xoys
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Avatar
Emperor Pälpätipää
 
Viestit: 137
Liittynyt: Pe 23 Tammi 2009 10:08

EdellinenSeuraava

Paluu Musiikki



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa