skray kirjoitti:Noin niinku muovimielessä inhoan ostaa pikkujogurtteja, kun kuitenki syön aika usein jogurttia. Ne vaan on sopivan kokosia ja käteviä pakkauksia. Muovimäärä vaan ahdistaa verrattuna siihen, että sen litran purkin vois sitte vaikka polttaa (kun meillä kohta lämmitetään puilla) ja se on muutenkin pahvia sen muovin tilalta.
Minäkään en tykkää muovipakkauksista, mutta olen lopettanut pakkausharmituskärvistelyn, koska ei vain voi tietää, mikä loppuviimein olisi paras vaihtoehto.
Jos oikeasti tykkää niistä pikareista kätevyytensä vuoksi ja se vaikka vähentää sitä hukkaan heitettyä ruokaa (sekin on ongelma), niin mun mielestä voi hyvillä mielin ostaa pikareita. Varsinkin jos kannen pistää metallinkeräykseen.
Kartonkipakkauksissa on pakkauksesta riippuen noin 20 % polyeteeniä, eli muovia, joten muoviton ratkaisu ei ole sekään. Ja kun tiedän, missä skrää asut
, niin sun roskiin heittämäsi muovipikarit ja kartonkipakkaukset menee samaan poltettavaan hakkeeseen jätelaitoksella enivei. Paras vaihtoehto olisi viedä kartongit erilliseen kartonkikeräykseen, näitä on joissakin jätepisteissä pitkin kyliä. Huonoin vaihtoehto on musta polttaa kotitalouden omissa uuneissa, koska niissä on alhainen palamislämpötila, kartonki/muovi ei pala puhtaasti ja päästöt on suuremmat, jonka lisäksi päästöjä ei suodateta kuten jätteenpolttolaitoksissa.

. Niin ja mulla on sellainen hieno idätyspurkkikin ihan kyseiseen tarkoitukseen, niin en ymmärrä miten ne tuolleen epäonnistuu.
Kuulostaa hyvältä. Munakoiso ja halloumi sopii hyvin yhteen. Juhannuksena voisi kokeilla.

.